Τρίτη 19 Απρίλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Ταφόπλακα σε κάθε συγκροτημένο δικαίωμα στα τουριστικά πλοία

Κι άλλα «κίνητρα» στους εφοπλιστές, αντίστοιχα της ...σημαίας Μάλτας, ζητάει ο ΣΥΡΙΖΑ

Eurokinissi

Τα εύσημα των εφοπλιστών πήρε - όπως ήταν αναμενόμενο - το απαράδεκτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης το οποίο κατατέθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και με συνοπτικές διαδικασίες προωθείται προς ψήφιση σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις» και προωθεί την πλήρη «απελευθέρωση» (κατάργηση του καμποτάζ) και στα πλοία αναψυχής, προδιαγράφοντας την ταφόπλακα κάθε συγκροτημένου εργασιακού δικαιώματος, Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, οργανικών συνθέσεων για τους ναυτεργάτες αυτής της κατηγορίας πλοίων, και αυξάνοντας τους κινδύνους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Είναι τέτοια η πρεμούρα της κυβέρνησης να ψηφίσει το νομοσχέδιο αυτό, που χτες έγιναν τρεις διαδοχικές συνεδριάσεις στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής. Συγκεκριμένα, έγινε η ακρόαση εξωκοινοβουλευτικών φορέων, ακολούθησε η συνεδρίαση επί των άρθρων και «στο καπάκι» η 4η και τελική συνεδρίαση (δεύτερη ανάγνωση).

Κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων, το στίγμα του νομοσχεδίου έδωσε με μία φράση ο Ηλ. Χατζηεφραιμίδης, πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής και Βιομηχανικής Ενωσης, λέγοντας ότι αυτό είναι στη βάση «της δικής μας κατεύθυνσης», ενώ αντίστοιχες ήταν οι επισημάνσεις από τους εκπροσώπους των εφοπλιστικών ενώσεων.

Με το νομοσχέδιο τίθεται σε εφαρμογή ο κανονισμός 3577/92 της ΕΕ, που έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό Δίκαιο με τις ψήφους των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ και υποτάσσει πλήρως τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και την κρουαζιέρα στα «θέλω» των εφοπλιστών, με το ξήλωμα κάθε δικαιώματος.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης σηματοδότησε ποιο θα είναι το πρώτο βήμα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, αναφέροντας ότι για πρώτη φορά επιτρέπεται στα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια η απασχόληση λοιπού προσωπικού μη ναυτικών ειδικοτήτων. Με άλλα λόγια, μάγειροι, θαλαμηπόλοι και άλλες ειδικότητες τίθενται αυτόματα εκτός οργανικής σύνθεσης και ΣΣΕ.

Αποκαλυπτική για τη στάση των αστικών κομμάτων ήταν η συζήτηση επί των άρθρων που ακολούθησε, όπου π.χ. ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός - πέρα από το γεγονός ότι όπως είπε σειρά ρυθμίσεων είναι συνέχεια νομοθετικών πρωτοβουλιών της δικής τους κυβέρνησης - ζήτησε επιπλέον κίνητρα για τους εφοπλιστές, λέγοντας ότι «τα ελληνικά συμφέροντα είναι να έρθουν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία, περισσότερα πλοία στην ευρωπαϊκή σημαία και να δραστηριοποιούνται όσο θέλουν. Γιατί δηλαδή χαιρόμαστε που η Μάλτα προσελκύει πλοία στη σημαία της; Γιατί δεν φέρνουμε κίνητρα προς αυτήν την κατεύθυνση;», δηλαδή αντίστοιχα κίνητρα με αυτά της σημαίας της Μάλτας, όπου δεν υπάρχει ούτε για δείγμα ναυτεργάτης με συγκροτημένα δικαιώματα! Επιφυλάχθηκε για την ψήφο του στην Ολομέλεια, όπως και το ΠΑΣΟΚ και η Ελ. Λύση.

Ολα για την αύξηση των κερδών του κεφαλαίου

Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο. Οπως ανέφερε η ειδική αγορήτρια του Κόμματος Διαμάντω Μανωλάκου, «τελικά δεν είναι μόνο ο νόμος Χατζηδάκη κατά των εργαζομένων, είναι και ο νόμος του Πλακιωτάκη κατά των ναυτεργατών. Βέβαια εδώ να πω ότι έχετε σύμμαχο και τον ΣΥΡΙΖΑ που δεν πήρε καμία θέση. Δεν είσαστε μόνος σας. Δίκαια, λοιπόν, τα ναυτεργατικά σωματεία ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου σας.

Από το πρώτο άρθρο, με τους ορισμούς, δείχνετε την επίθεση στα εργατικά δικαιώματα και την ταξική πολιτική σας, με ορισμό για λοιπό προσωπικό και βοηθητικό προσωπικό. Ετσι, οι ειδικότητες εργαζομένων σε πλοία αναψυχής δεν θα υφίστανται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος, αν και στον προηγούμενο νόμο τέτοιος διαχωρισμός δεν υπήρχε».

Πρόσθεσε ότι «έχουμε επέκταση του καμποτάζ και στα πλοία αναψυχής, σηματοδοτώντας την αλλαγή σημαίας, τη διαγραφή των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής από το ελληνικό νηολόγιο, την ένταξή τους στα νηολόγια των σημαιών ευκαιρίας και τη μαζική αντικατάσταση των πληρωμάτων με φθηνότερο εργατικό δυναμικό και σε αυτήν την κατηγορία πλοίων όπου δεν είχε περάσει μέχρι τώρα. Και όλα αυτά προκειμένου να αυξηθούν παραπέρα τα κέρδη του κεφαλαίου».

«Εξάλλου, ξέρουμε τι σημαίνει ο Κανονισμός της ΕΕ 3577/92. Εχει δοκιμαστεί και είναι σε εφαρμογή εδώ και χρόνια, αφού έχει ενσωματωθεί στο ελληνικό Δίκαιο με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ», σημείωσε και ανέφερε τις επιπτώσεις που έχει στην κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ