Σάββατο 29 Γενάρη 2022 - Κυριακή 30 Γενάρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΗΣ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ Ο ΛΑΟΣ!
Το αίσχος της ιδιωτικοποίησης των οδικών αξόνων

Με αφορμή τον εφιάλτη που έζησαν χιλιάδες στην Αττική Οδό

Η Αττική Οδός, όπου παγιδεύτηκαν πάνω από 3.000 άνθρωποι

Lazaros_Koukorikos

Η Αττική Οδός, όπου παγιδεύτηκαν πάνω από 3.000 άνθρωποι
Συνεχίζεται το μπαλάκι των ευθυνών για τις αιτίες της πρωτοφανούς ταλαιπωρίας στην Αττική Οδό, που έθεσε σε κίνδυνο τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων, με συμμετοχή σε αυτό το κακοστημένο θέατρο του παραλόγου από την κυβέρνηση της ΝΔ, την παραχωρησιούχο εταιρεία και τον ΣΥΡΙΖΑ. Μέχρι το βράδυ της Πέμπτης συνεχίζονταν ο καθαρισμός του δρόμου και η παραλαβή των αυτοκινήτων από τους ιδιοκτήτες τους, κυβέρνηση και εταιρεία επιχειρούσαν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις με την αποζημίωση των 2.000 ευρώ, ενώ το φως της δημοσιότητας έβλεπαν λεπτομέρειες του απίστευτου αλαλούμ που όλες οι πλευρές σκόπιμα επιχειρούσαν να αποδώσουν σε κακούς χειρισμούς...

Ο εγκλωβισμός στην Αττική Οδό όμως είναι η κορυφή του παγόβουνου της διαχρονικής επικίνδυνης πολιτικής που παραδίδει το συγκοινωνιακό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους. Είναι η πολιτική της ιδιωτικοποίησης για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι όμιλοι από την εκμετάλλευση των διοδίων, ενώ απαλλάσσει το κράτος ακόμα και από τη στοιχειώδη υποχρέωση (και το κόστος) να διατηρεί το δίκτυο ασφαλές για όλους. Οπως και στους εθνικούς οδικούς άξονες, που τους χρυσοπληρώνει ο λαός, έτσι και στην Αττική Οδό η ασφαλής διέλευση εξαρτάται από τους επιχειρηματικούς ομίλους, που υποσχέθηκαν να κρατήσουν ανοιχτό τον δρόμο αλλά δεν το έκαναν.

Τέσσερις μέρες έκανε να καθαρίσει από αυτοκίνητα η Αττική Οδός

SOTIRIS_DIMI

Τέσσερις μέρες έκανε να καθαρίσει από αυτοκίνητα η Αττική Οδός
Πρόκειται για τους ίδιους ομίλους που από 1/1/2022 αύξησαν τα διόδια σε απόλυτη συμφωνία με τις κυβερνήσεις (συμβάσεις), που στα χρόνια αυτά της πανδημίας εισέπραξαν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη του ελληνικού λαού ως «διαφυγόντα κέρδη» από τη μείωση της κυκλοφορίας. Αυτοί που εισπράττουν δισεκατομμύρια από τα διόδια, τα «πακέτα», τις ρήτρες των συμβάσεων και τις φορολογικές διευκολύνσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων. Πρόκειται για τους ομίλους που σε πολλούς οδικούς άξονες δεν έχουν κατασκευάσει αντιπλημμυρικά και άλλα συνοδά έργα, εξαιτίας του μεγάλου κόστους, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν περιοχές που γειτνιάζουν με τους δρόμους αυτούς.

Η παράδοση των οδικών δικτύων στα επιχειρηματικά συμφέροντα έχει την υπογραφή όλων διαχρονικά των κυβερνήσεων, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, που τώρα τσακώνονται για τις ευθύνες πίσω από τον εγκλωβισμό των οδηγών στην Αττική Οδό ή για τα προβλήματα στους εθνικούς δρόμους. Μάλιστα, ο ένας έρχεται να προσθέσει στην αντιλαϊκή νομοθεσία του προηγούμενου, φτιάχνοντας ένα γαϊτανάκι από νόμους που θωρακίζουν τα συμφέροντα των ανάδοχων εταιρειών.

Για παράδειγμα, στο όνομα του «να ξεκολλήσουν τα έργα», ο ΣΥΡΙΖΑ απάλλαξε το 2016 τους κατασκευαστικούς ομίλους από συμβατικές τους υποχρεώσεις, όπως η εξασφάλιση της χρηματοδότησης για τα νέα έργα. Το κράτος ανέλαβε πλήρως την ευθύνη για τις όποιες καθυστερήσεις, αλλά και το κόστος επιπρόσθετης αποζημίωσης των ομίλων για «παραλείψεις» του Δημοσίου στην κατασκευή τους. Στη συνέχεια, μάλιστα, έδωσε διάφορα πακέτα κρατικής στήριξης ως «πανωπροίκια» για την επανέναρξη των έργων, όπως είχαν κάνει και στο παρελθόν οι ΝΔ - ΠΑΣΟΚ.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι τον Ιούλη του 2021 ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ από κοινού ψήφισαν στην Ολομέλεια της Βουλής την τροποποίηση της σύμβασης για τον οδικό άξονα Ε65, για τη συνέχιση του «χορού» δισεκατομμυρίων που έχουν στήσει στις πλάτες του λαού η μία κυβέρνηση μετά την άλλη, μπουκώνοντας τους κατασκευαστικούς ομίλους με τα «μεγάλα έργα» των οδικών αξόνων και «τρέχοντας» ταυτόχρονα στρατηγικές επιλογές της εγχώριας αστικής τάξης για Ελλάδα διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο, ενταγμένο στα διευρωπαϊκά δίκτυα της ΕΕ. Στην τροποποιημένη σύμβαση προβλέπονται μεταξύ άλλων ενισχυμένες ασφαλιστικές δικλίδες για την εξασφαλισμένη κερδοφορία των ομίλων, π.χ. κρατική επιδότηση αν υπάρχει κίνδυνος χαμηλής απόδοσης από την εκμετάλλευση, απαγόρευση κατασκευής και λειτουργίας «ανταγωνιστικών έργων», δηλαδή του υπόλοιπου οδικού δικτύου που καταρρέει, και, φυσικά, νέα διόδια.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org