Τρίτη 11 Γενάρη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!
ΚΛΑΔΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ
«Δεν θα παίζουμε τη ζωή μας κορόνα - γράμματα για τα κέρδη των βιομηχάνων»

Κινητοποίηση στις 19 Γενάρη με πορεία στον ΣΕΒ

Σε κινητοποίηση την Τετάρτη 19 Γενάρη στις 6 μ.μ. στην πλατεία Μοναστηρακίου στην Αθήνα και πορεία προς την έδρα του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων καλούν κλαδικά συνδικάτα στη Βιομηχανία, απαιτώντας μέτρα προστασίας στους μεγάλους χώρους δουλειάς, με ευθύνη κράτους και εργοδοσίας, και παράλληλα καλώντας επιχειρησιακά σωματεία όλων των κλάδων να πάρουν απόφαση συμμετοχής.

«Η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στη διαχείριση της πανδημίας έχει αποθρασύνει τους εργοδότες και έχει μετατρέψει τα εργοστάσια και τους μεγάλους χώρους δουλειάς σε υγειονομικές βόμβες μετάδοσης του ιού», σημειώνουν σε κοινή τους ανακοίνωση τα Συνδικάτα που καλούν στην κινητοποίηση. Αναδεικνύουν ότι τα κρούσματα του κορονοϊού είναι πολλές εκατοντάδες μέσα στα εργοστάσια και καθημερινά συσσωρεύονται ακόμα περισσότερα, καθώς δεν υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος, ενώ η ιχνηλάτηση σε περίπτωση θετικού κρούσματος σε ένα τμήμα της παραγωγής εξαρτάται τις περισσότερες φορές από το αν το τμήμα θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί.

«Το "πάρε ένα ντεπόν κι έλα για δουλειά" ακούγεται όλο και πιο συχνά στα εργοστάσια, αφού τελικά το κριτήριο είναι "να μη σταματήσει η παραγωγή" με κάθε κόστος για την υγεία των εργαζομένων», τονίζεται στο κάλεσμα, ενώ «στο όνομα των αναγκών της παραγωγής, στο "να βγει η δουλειά πάση θυσία", κόβονται άδειες και ρεπό, εργαζόμενοι δουλεύουν ατέλειωτες ώρες υπερωρίες, ακόμα και διπλοβάρδιες».

Τα Συνδικάτα υπογραμμίζουν ότι η εργοδοσία παίρνει «αέρα στα πανιά της» και από την προκλητική οδηγία της κυβέρνησης για καραντίνα μόνο 5 ημερών και επιστροφή «αν δεν υπάρχουν συμπτώματα». Ετσι, «σαν "έτοιμοι από καιρό" οι εργοδότες σπεύδουν να πιέσουν τους εργάτες, λέγοντας "τηρούμε τους νόμους". Αρα, ένας εργάτης μπορεί να συνεχίσει να είναι μεταδοτικός, όμως αν κάνει ο ίδιος αξιολόγηση του εαυτού του, θα βάλει τη μάσκα του και θα πάει για δουλειά...

Ταυτόχρονα: Η εντατικοποίηση "χτυπάει κόκκινο" επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο την υγεία των εργαζομένων και πολλαπλασιάζοντας τον κίνδυνο διασποράς του ιού.

Οι κίνδυνοι για την υγεία και την ασφάλεια πολλαπλασιάζονται, αφού η εξέλιξη της πανδημίας έρχεται να προστεθεί στους υπόλοιπους κινδύνους για εργατικά ατυχήματα και επαγγελματικές ασθένειες, στα ελλιπή μέτρα προστασίας μέσα στους χώρους δουλειάς».

«Δεν θα τους αφήσουμε να παίζουν με τις ζωές μας», υπογραμμίζεται στο κάλεσμα, με τα Συνδικάτα να θυμίζουν ότι μόνο χάρη στον αγώνα «έχουμε καταφέρει σε δεκάδες χώρους να γίνονται τεστ σε όλους τους εργάτες, να τηρούνται κάποια μέτρα υγείας και ασφάλειας, να μην υπάρχει η γενική ασυδοσία και αυθαιρεσία της εργοδοσίας. Αυτός είναι ο δρόμος που καλούμε κάθε εργάτη και εργάτρια να ακολουθήσει».

Οι διεκδικήσεις των συνδικάτων περιλαμβάνουν την παροχή των απαραίτητων μέσων ατομικής προστασίας με ευθύνη της εργοδοσίας, μαζικά και επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ με ευθύνη κυβέρνησης - εργοδοσίας, ουσιαστική ιχνηλάτηση όταν προκύπτει κρούσμα, διασφάλιση όλων των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων που νοσούν οι ίδιοι ή μπαίνουν προληπτικά σε καραντίνα.

Επισης, άμεση στελέχωση των αρμόδιων ελεγκτικών υπηρεσιών, ασφαλή μεταφορά των εργαζομένων προς και από τη δουλειά, συχνές απολυμάνσεις και διασφάλιση τήρησης των μέτρων στα πούλμαν των εταιρειών.

Διεκδικούν ακόμα ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας και επίταξη του ιδιωτικού τομέα.

Στην κινητοποίηση καλούν τα Συνδικάτα: Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας, Ενέργειας Νομών Αττικής - Βοιωτίας - Εύβοιας - Κορίνθου, Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών, Ελαιουργοσαπουνοποιών και Χημικής Βιομηχανίας Αττικής, Φαρμάκου - Καλλυντικών, Τύπου και Χάρτου, Κλωστοϋφαντουργίας - Ιματισμού - Δέρματος.

Ανύπαρκτα τα πρωτόκολλα υγείας στα καράβια

Κανένα πρωτόκολλο υγείας στα βαπόρια δεν εφαρμόζεται, με ευθύνη εφοπλιστών και κυβέρνησης, καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ, που καλούν στην κινητοποίηση της Πέμπτης 13 Γενάρη στο υπουργείο Υγείας (βλ. σελ. 11). Αναδεικνύουντας ότι οι εφοπλιστές παίζουν με την υγεία και τη ζωή πληρωμάτων και επιβατών, σημειώνουν ότι στα καράβια τα ατομικά μέσα είναι υποτυπώδη έως εντελώς ανεπαρκή (μάσκες μη εγκεκριμένου τύπου, ελάχιστη ποσότητα αντισηπτικών κ.λπ.), δεν υπάρχει επαρκής αριθμός self tests, ούτε αναγκαία ποσότητα οξυγόνου για να δώσει χρόνο ζωής σε έναν ναυτεργάτη που νοσεί. Αυτά ενώ ναυτεργάτες στη διαδικασία φορτοεκφόρτωσης έρχονται σε επαφή με διερχόμενα πλοία, ναυτεργάτες άλλων χωρών κ.ο.κ.

Επιπλέον, τονίζουν τα σωματεία, «δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ναυτεργατών που όταν νόσησαν και τους ξεμπάρκαραν παρέμειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε καραντίνα σε χώρες του εξωτερικού, χωρίς να λαμβάνουν τον μισθό και την ασφάλιση της σύμβασης εργασίας τους, με το πλοίο βέβαια να συνεχίζει κανονικά το ταξίδι του, χωρίς να έχουν γίνει ούτε οι απαραίτητες ενέργειες απολύμανσης, για να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ από τα κέρδη των εφοπλιστών».

«Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση για συνάδελφους ναυτεργάτες που νοσούν πάνω στα πλοία, με τις εφοπλιστικές εταιρείες ή τους ναυλωτές να μην αλλάζουν την πορεία του πλοίου για να αντιμετωπιστούν τα περιστατικά COVID σε νοσοκομειακές δομές, με τους ναυτεργάτες να καλούνται να αντιμετωπίσουν μόνοι τους τέτοια περιστατικά».

Από πάνω «η κυβέρνηση και ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης, με πρόσχημα την πανδημία και τις αντικαταστάσεις στα ποντοπόρα πλοία, δεν δίστασαν να επαναφέρουν τροπολογία, σε νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος, για την κατάργηση ακόμα και των ελάχιστων θέσεων εργασίας από ναυτεργάτες με ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση στα ποντοπόρα πλοία».

Στο όνομα δε της πανδημίας, με ευθύνη των εφοπλιστικών εταιρειών και την ανοχή της κυβέρνησης και διεθνών οργανισμών, χιλιάδες ναυτεργάτες παραμένουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα εγκλωβισμένοι μέσα στα πλοία, με άμεσο κίνδυνο την πρόκληση εργατικού ατυχήματος λόγω συσσωρευμένης ψυχολογικής και σωματικής κόπωσης. Από την άλλη, ναυτεργάτες είναι για μεγάλο διάστημα ξέμπαρκοι και καλούνται να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους με το πενιχρό επίδομα ανεργίας, κι αυτό όσοι το δικαιούνται.

Τα σωματεία απαιτούν να παρθούν τώρα μέτρα για την προστασία της υγείας των πληρωμάτων: Επαρκής εφοδιασμός των πλοίων με μάσκες αυξημένης προστασίας, γάντια και αντισηπτικά, φιάλες οξυγόνου. Εφοδιασμός των πλοίων από τις εταιρείες με επαρκή αριθμό self tests, ανάλογα με τη σύνθεση του πλοίου και τη συχνότητα των κατάπλων. Στην ποντοπόρο ναυτιλία, με ευθύνη των εφοπλιστών και των κυβερνήσεων, να διασφαλιστούν ο απρόσκοπτος επαναπατρισμός και η ναυτολόγηση των ναυτεργατών, με τη δημιουργία δομών διαμονής και μετακίνησης αποκλειστικά γι' αυτόν τον σκοπό σε κεντρικά λιμάνια ανά τον κόσμο. Στην ακτοπλοΐα, μείωση του ποσοστού πληρότητας και ο έλεγχος πιστοποιητικών COVID των επιβατών να γίνεται με αποκλειστική ευθύνη των λιμενικών αρχών. Σε περιπτώσεις που οι ναυτεργάτες τίθενται σε καραντίνα, να διασφαλίζονται τα μισθολογικά και ασφαλιστικά δικαιώματά τους. Σε περίπτωση νοσηλείας, η κάλυψη των εξόδων να είναι αποκλειστική υποχρέωση των εφοπλιστών. Τα πλοία να μην εκτελούν δρομολόγια μέχρι την πλήρη απολύμανσή τους. Για τις ναυτικές σχολές και το ΚΕΣΕΝ, λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ώστε να λειτουργήσουν με ασφάλεια διά ζώσης.

Δεκάδες κρούσματα στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΑ

Την όλο και πιο ζοφερή κατάσταση που διαμορφώνεται στις αστικές συγκοινωνίες αποτυπώνει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ, αναδεικνύοντας ότι η έξαρση της πανδημίας φέρνει αρνητικές επιπτώσεις, ακόμα και κλείσιμο τμημάτων σε αμαξοστάσια και ενδεχομένως κάποιων γραμμών. Στο ήδη λειψό συγκοινωνιακό έργο «δημιουργούνται επιπλέον προβλήματα από την έλλειψη προσωπικού που είτε νοσεί είτε βρίσκεται σε καραντίνα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων», τονίζει η ΔΑΣ, αναφέροντας τα παρακάτω στοιχεία ως προς τον αριθμό των κρουσμάτων σε αμαξοστάσια.

Στα λεωφορεία: Αμαξοστάσιο Ανθούσας, στις 1 και 2 Γενάρη, 50 εργαζόμενοι σε καραντίνα. Αμαξοστάσιο Πειραιά, στις 3 Γενάρη, 17 περιστατικά, ενώ στις 5 Γενάρη εκτοξεύτηκαν σε 30. Στις 7 Γενάρη το τμήμα συντήρησης κινητήρων έκλεισε στο αμαξοστάσιο Βοτανικού, επειδή οι εργαζόμενοι σε αυτό βρίσκονται σε καραντίνα.

Στα τρόλεϊ, στις 3 Γενάρη, 23 εργαζόμενοι σε καραντίνα.

Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ καλεί στη συγκέντρωση των σωματείων στο υπουργείο Υγείας στις 13 Γενάρη, ενώ προτείνει στα σωματεία του χώρου να αποφασίσουν προειδοποιητική στάση εργασίας την Τρίτη 18 Γενάρη, με προοπτική κλιμάκωσης σε περίπτωση που δεν υπάρξουν άμεσα ουσιαστικά μέτρα.

Παράλληλα καλεί σε διεκδίκηση για άμεση πύκνωση δρομολογίων, επίταξη όλων των ιδιωτικών οχημάτων και ένταξή τους στον σχεδιασμό του ΟΑΣΑ, μείωση του ωραρίου και κατάργηση της διακεκομμένης βάρδιας, δωρεάν τεστ, απολυμάνσεις κ.λπ.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εκεί που το μεροκάματο σημαίνει αναμέτρηση με κάθε είδους κίνδυνο (2021-04-17 00:00:00.0)
Ερώτηση για τα μέτρα προστασίας των ναυτεργατών (2021-03-09 00:00:00.0)
Ενας νεκρός και ένας τραυματίας από πυρκαγιά σε φορτηγό πλοίο (2020-08-20 00:00:00.0)
Στο κενό η προσπάθεια να σπάσει ο αγώνας (2009-06-06 00:00:00.0)
Αρχισαν επίσχεση εργασίας (2009-05-09 00:00:00.0)
Τσεκουρώνει όσα δικαιώματα απέμειναν (2009-04-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ