Τετάρτη 20 Οχτώβρη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Πολύπλευρες και οδυνηρές οι επιπτώσεις για τα παιδιά

Μιλούν στον «Ριζοσπάστη» γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές από το 7ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας, με αφορμή τις συγχωνεύσεις σε αυτό

Από την προχτεσινή διαμαρτυρία των γονέων έξω από το σχολείο
Από την προχτεσινή διαμαρτυρία των γονέων έξω από το σχολείο
Την ανάγκη να οργανωθεί σταθερά η αγωνιστική υπεράσπιση των αναγκών των παιδιών των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, σε κάθε σχολειό, αλλά και κάθε γειτονιά, ανέδειξαν οι γονείς του 7ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας, στην Αττική, που τη Δευτέρα έκαναν συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τις συγχωνεύσεις τμημάτων στο σχολείο τους.

Στο συγκεκριμένο σχολείο μειώνονται (από τρία σε δύο) τα τμήματα στη ΣΤ' τάξη, που συνολικά έχει 45 μαθητές. Μάλιστα, αρχικά οι οδηγίες προέβλεπαν συμπτύξεις και σ' άλλες τάξεις. Δηλαδή, αντί να χωριστούν τμήματα που ήταν ήδη μεγάλα (όπως π.χ. στην Α' και Ε' τάξη που είναι 23άρια), αυτά τώρα μεγαλώνουν. Αντί τα παιδιά να αραιώσουν - όπως επιβάλλουν και οι συστάσεις των επιστημόνων για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού αλλά και οι απαιτήσεις της ίδιας της μορφωτικής διαδικασίας - αυτά θα στοιβάζονται ακόμα περισσότερο.

Καταγγέλλοντας την απαράδεκτη λογική με την οποία αντιμετωπίζονται συνολικά τα παιδιά, ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του σχολείου, Γρηγόρης Γιολδάσης, δήλωσε στον «Ριζοσπάστη» ότι το σχετικό mail που ήρθε στο σχολείο έφερε τον τίτλο «Λειτουργικότητα σχολικών τμημάτων και εξορθολογισμός»... Αυτή είναι η... «ορθή λογική» της κυβέρνησης ΝΔ και όσων θέλουν τα παιδιά να στριμώχνονται σαν σαρδέλες για να κάνουν μάθημα, επειδή «λεφτά δεν υπάρχουν» ποτέ για την ολόπλευρη μόρφωση που αυτά χρειάζονται. Οπως επισήμανε ο Γρ. Γιολδάσης, πλέον δεν θα τηρείται καν η κατεύθυνση να υπάρχει «ζωτικός χώρος» 1,5 τετραγωνικού μέτρου για κάθε μαθητή που προβλέπεται τυπικά (και από την Πυροσβεστική Υπηρεσία).

Ολα αυτά, ενώ το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την έναρξη της πανδημίας έχει γιγαντώσει ανάγκες για την αντιμετώπιση και ειδικών μαθησιακών αναγκών σε ακόμα περισσότερα παιδιά, τη στιγμή που η Παράλληλη Στήριξη στο 7ο δεν είναι σωστά στελεχωμένη. Οι επίσημες γνωματεύσεις για μαθησιακές δυσκολίες ξεπερνούν τις 24 (στις οποίες περιλαμβάνονται από περιπτώσεις αυτισμού μέχρι περιπτώσεις διάσπασης προσοχής κ.τ.λ.) Η σύμπτυξη τμημάτων όχι μόνο δεν συμβάλλει στη στήριξη τέτοιων περιπτώσεων αλλά περιπλέκει πολύ περισσότερο την ικανότητα κάθε εκπαιδευτικού, Ειδικής Αγωγής και Γενικής Κατεύθυνσης, να επιδράσει επιστημονικά στην ανάπτυξη του κάθε παιδιού, να αντιμετωπίσει κενά και δυσκολίες που η περίοδος της καραντίνας έχει εκτοξεύσει στη συντριπτική τους πλειοψηφία, να καλλιεργήσει την ομαδικότητα στα παιδιά ώστε με γόνιμη διάθεση να συμμετέχουν στο μάθημα αλλά και σε όλες τις άλλες δραστηριότητες μιας σχολικής μονάδας.

Τα ίδια τα παιδιά εντοπίζουν πολύ εύστοχα τις συνέπειες που έχουν γι' αυτά οι συγχωνεύσεις: «Είναι πολύ σημαντικό να μην είμαστε πολλά παιδιά σε ένα τμήμα. Οι δάσκαλοι δεν θα προλαβαίνουν να ασχοληθούν με όλους μας»... «Για παράδειγμα, ας πούμε ότι κάνουμε Ιστορία. Αν θέλουμε, απλά και μόνο, πολλοί να ρωτήσουμε κάτι, δεν θα προλάβουμε να το πούμε και να απαντήσει η δασκάλα»... «Με αυτό το πράγμα που γίνεται, θα πάμε πίσω στα μαθήματα»... «Οταν είμαστε πολλά άτομα σε ένα τμήμα, δεν συγκεντρωνόμαστε καλά»...

«Τρέχουμε να καλύψουμε τα κενά που έχουν δημιουργηθεί...»

Στη συγκέντρωση έξω από το σχολείο ξεχείλισε η ανησυχία των γονιών. Η Χριστίνα, μητέρα μαθητή στη ΣΤ' τάξη, σημείωσε: «Η Δ' και η Ε' τάξη είναι σαν να μην έγιναν ποτέ. Είναι απίστευτα τα μαθησιακά κενά που τρέχουμε οι γονείς να καλύψουμε. Τα παιδιά μας δυσκολεύονται να μπουν πάλι στη διαδικασία "διαβάζω τα μαθήματά μου". Να έχουν πρόγραμμα, να μπουν στην ψυχολογία "τι έχω να κάνω τώρα;"».

Αλλά και οι επισημάνσεις των εκπαιδευτικών είναι αποκαλυπτικές. Με βάση τις ανάγκες μιας σωστής μορφωτικής διαδικασίας, «εμείς εντοπίζουμε την ανάγκη να λιγοστέψουν τα παιδιά ανά τμήμα, όχι να αυξάνονται κι από πάνω», δήλωσε ο μουσικός και δάσκαλος Κώστας Πολυμενάκος, προσθέτοντας ότι μετά από 20 μήνες κλειστά σχολεία τα παιδιά έχουν «μεγάλο πρόβλημα να προσαρμοστούν πάλι στους κανόνες λειτουργίας ενός σχολείου».

Η Ντόλλυ Νικολάου, δασκάλα στη ΣΤ' τάξη και α' υποδιευθύντρια, σημείωσε ότι οι συγχωνεύσεις γίνονται ενώ δεν υπάρχουν καν αίθουσες κατάλληλες για τόσο μεγάλα τμήματα, αλλά και τη στιγμή που στο ίδιο συγκρότημα στεγάζεται και νηπιαγωγείο. Δηλαδή, εκατοντάδες παιδιά, από τα πρώτα τους βήματα μαθαίνουν ότι είναι φυσικό να μην υπάρχει ποτέ ο χώρος που είναι απαραίτητος για να κάνουν μάθημα δημιουργικά, να παίξουν άνετα, να γυμναστούν σωστά, να πάνε σχολείο όπως τους αξίζει. Και πρόσθεσε: «Οι συγχωνεύσεις γίνονται ενώ μάλιστα υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών με σοβαρά ειδικά μαθησιακά ζητήματα, που αντί για 24 ώρες Παράλληλης Στήριξης έχουν μόνο 12. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και τα συγκεκριμένα παιδιά να μη βοηθιούνται και το εκπαιδευτικό έργο συνολικά για την τάξη να δυσχεραίνεται. Ενώ με βάση τις υπάρχουσες γνωματεύσεις στο σχολείο μας δικαιούμαστε τη λειτουργία δύο Τμημάτων Ενταξης, μας έστειλαν προσωπικό μόνο για ένα τμήμα. Οι συνάδελφοι αναγκάζονται να "μοιράζονται"»...

Στη συγκέντρωση των γονέων παραβρέθηκαν εκφράζοντας τη συμπαράστασή τους και την ανάγκη συντονισμού και συνέχειας του αγώνα, εκπρόσωποι της Ενωσης Γονέων δήμου Νέας Ιωνίας, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης» και του Συλλόγου Γυναικών Νέας Ιωνίας.

Οι γονείς είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα με νέες κινητοποιήσεις.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ