Τετάρτη 28 Ιούλη 2021
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 8
ΒΟΥΛΗ
ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Ερώτηση για το νέο βαθιά αντιδραστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Την αντιδραστική κατεύθυνση του νομοσχεδίου για την Εκπαίδευση, που μέσω της λεγόμενης «αυτονομίας» προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων, καταδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Λευτέρης Νικολάου - Αλαβάνος.

Το νέο βαθιά αντιδραστικό εκπαιδευτικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ έχει προκαλέσει τη δίκαιη αγανάκτηση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκεται η λεγόμενη «αυτονομία» της σχολικής μονάδας, που ανοίγει την πόρτα στην επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων, στο κυνήγι ιδιωτικών χορηγιών, στην ενίσχυση της οικονομικής αφαίμαξης των γονιών που θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων, σε βάρος των παιδιών των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων.

Σχετικά με το περιεχόμενο της μόρφωσης προβλέπονται διατάξεις που ενισχύουν τις δεξιότητες, αντί της ολοκληρωμένης μόρφωσης, ενώ με την επίκληση των δήθεν πολλαπλών επιλογών κάνουν ένα ακόμη βήμα προς την ένταση των ταξικών φραγμών και τη δημιουργία ενός σε όλα τα επίπεδα ταξικά διαχωρισμένου σχολείου. Η κατηγοριοποίηση προβλέπεται ότι θα γίνεται και εντός της ίδιας σχολικής μονάδας και πλέον θα περιλαμβάνει τις «ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες», προετοιμάζοντας το έδαφος για δημιουργία τμημάτων με μαθητές διαφορετικών «ταχυτήτων», ανάλογα με τις επιδόσεις τους.

Στο παραπάνω αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο εντάσσεται και η ανάλογη διαδικασία κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών με κριτήριο τη συμμόρφωση και καθυπόταξή τους σε αυτόν τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό, ως εργαλείο ελέγχου της εφαρμογής του λεγόμενου «αυτόνομου» σχολείου, όπως επίσης κι εκφοβισμού για την αποτροπή της οργανωμένης πάλης και αντίστασης από τους εκπαιδευτικούς, στο πλάι του μαθητικού και γονεϊκού κινήματος, ενάντια σε αυτές τις αντιεκπαιδευτικές και αντιλαϊκές μεθοδεύσεις.

Το νομοσχέδιο έχει ως στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο φθηνού για το κράτος και πιο «φιλικού» για τις επιχειρήσεις καθώς και ενός μελλοντικού εργαζόμενου φθηνού, «ευέλικτου» και προσαρμοσμένου στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Συνιστά αντιδραστική παρέμβαση στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και βασίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, στις απαιτήσεις των συνδέσμων βιομηχάνων, που η υλοποίησή τους έχει διαπιστωμένα πολλαπλά επιζήμια αποτελέσματα για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς σε σειρά χωρών όπου εφαρμόστηκαν ανάλογες κατευθύνσεις, όπως Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Φινλανδία.

Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος κατέθεσε στην Επιτροπή τα παρακάτω ερωτήματα:

  • «Πώς τοποθετείται στο γεγονός ότι οι κατευθύνσεις της ΕΕ και το κυβερνητικό σχέδιο νόμου ενταφιάζουν το δικαίωμα οι μαθητές να ξεκινούν από την ίδια μορφωτική αφετηρία, θεωρώντας ότι η ίδια η μόρφωση αποτελεί ευκαιρία κι όχι δικαίωμα, βαθαίνοντας τις ανισότητες και τους ταξικούς φραγμούς;
  • Πώς τεκμηριώνει ότι η διαφοροποιημένη - κατηγοριοποιημένη παροχή Εκπαίδευσης προωθεί την ισότητα κι όχι το προφανές, δηλαδή την οπισθοδρομική, άδικη κι ανισότιμη μεταχείριση των μαθητών στη βάση της ταξικής τους προέλευσης;».

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ