Τροποποιήσεις στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, το οποίο η κυβέρνηση προωθεί κατακαλόκαιρο και με κλειστά σχολεία, ανακοίνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Ενδεικτικά αναφέρεται στη διάταξη που έδινε στον σύλλογο διδασκόντων τη δυνατότητα κατανομής των μαθητών στα τμήματα με βάση τις «ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες» τους, ανοίγοντας τον δρόμο για δημιουργία τμημάτων «ελίτ» και διαχωρισμό των μαθητών και μέσα στην ίδια τάξη. Οπως ανακοινώθηκε χτες, η κατανομή των μαθητών στα τμήματα θα γίνεται αλφαβητικά. Η δεύτερη τροποποίηση προβλέπει πως τις θέσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα διεκδικούν εκπαιδευτικοί του δημόσιου τομέα.
Οι παραπάνω αλλαγές, που ήρθαν υπό το βάρος των αντιδράσεων και της κατακραυγής, αξιοποιούνται από το υπουργείο Παιδείας προκειμένου κάτω από αυτή την πίεση να εμφανίσει πως υιοθετεί ιδέες και προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και των φορέων, ωστόσο δεν αλλάζουν το πνεύμα και το περιεχόμενο του νομοσχεδίου. Εξακολουθεί να πρόκειται για αντιδραστική τομή που έχει στον πυρήνα την προώθηση της «αυτονομίας» της σχολικής μονάδας, της διαφοροποίησης και του ασφυκτικού ελέγχου στον εκπαιδευτικό και βρίθει διατάξεων που στρέφονται ενάντια στον χαρακτήρα του σχολείου και στο δικαίωμα στη μόρφωση ισότιμα για όλα τα παιδιά.