Τετάρτη 16 Γενάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
Αρχίζει το «φαγοπότι»

Ανατίθεται τις επόμενες μέρες στην κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ - ΤΕΒ», μεγαλομέτοχος στην οποία είναι ο Γ. Μπόμπολας, η κατασκευή του πρώτου από τα έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου, προϋπολογισμού 30 δισ. δραχμών, ενώ στις 30 του Γενάρη καλούνται οι προεπιλεγείσες κοινοπραξίες να καταθέσουν τις οικονομικές τους προσφορές για το δεύτερο και μεγαλύτερο έργο (Τρεις Γέφυρες - Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών), προϋπολογισμού 113 δισ. δραχμών.

Αυτό ανακοίνωσε χτες η ΕΡΓΟΣΕ (θυγατρική εταιρία του ΟΣΕ, που έχει αναλάβει τα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα έργα), με την προσθήκη ότι τους αμέσως επόμενους μήνες θα προκηρυχτεί και ο διαγωνισμός για την τρίτη εργολαβία, που αφορά το τμήμα Ρέντης - ΣΚΑ - Τρεις Γέφυρες, προϋπολογισμού 64 δισ. δραχμών.

Επισημαίνεται ότι η κοινοπραξία που αναλαμβάνει την κατασκευή του πρώτου έργου, είναι η «ναυαρχίδα» της κοινοπραξίας «ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΑΕ», που κατασκευάζει την Αττική Οδό. Οπως είναι γνωστό, ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα αναπτυχθεί κατά μήκος της Αττικής Οδού, καθώς η συγκεκριμένη εργολαβία περιλαμβάνει το τμήμα Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ) - Αεροδρόμιο Σπάτων.

Επαληθεύτηκαν έτσι όσοι υποστήριζαν ότι ο διαγωνισμός ήταν... για τα μάτια του κόσμου. Αλλωστε, η συγκεκριμένη κοινοπραξία είχε αξιώσει με επιστολή - τελεσίγραφο προς τους αρμόδιους υπουργούς και την ΕΡΓΟΣΕ - και μάλιστα κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού - να πάρει το έργο με απευθείας ανάθεση, επειδή ακριβώς κατασκευάζει και την Αττική Οδό. Διαμήνυε, μάλιστα, ότι σε περίπτωση που το έργο ανατεθεί σε άλλον εργολάβο, δε θα επιτρέψουν την ανάπτυξη του εργοταξίου του εντός του χώρου της Αττικής Οδού και άρα ουσιαστικά δε θα επιτρέψουν την κατασκευή του!

Πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη κοινοπραξία, που θα κατασκευάσει τον προαστιακό σιδηρόδρομο, θα εισπράττει και την προβλεπόμενη ρήτρα δεκάδων δισεκατομμυρίων δραχμών, η οποία υπάρχει στη σκανδαλώδη σύμβαση που έχει υπογράψει η κυβέρνηση για την Αττική Οδό, επειδή ακριβώς θα υπάρχει και ο, ανταγωνιστικός προς την οδό, προαστιακός! Απίστευτα πράγματα δηλαδή. Και μάλιστα, όταν κάποιοι λένε με νόημα ότι «επειδή τα έσοδα από την Αττική Οδό είναι μικρότερα του αναμενομένου, η κοινοπραξία ζήτησε να γίνει ο σιδηρόδρομος ώστε να υπάρξουν έσοδα από τη ρήτρα», τότε πλέον μπορούμε να μιλάμε για τον ορισμό της διασπάθισης δημοσίου χρήματος.

Τέλος, επισημαίνεται ότι για τις δύο υπό ανάθεση εργολαβίες του προαστιακού σιδηροδρόμου ενδιαφέρονται μεγάλες εταιρίες, μεταξύ των οποίων και η γερμανική «Χόχτιφ», που μετά τα Σπάτα επιδιώκει να παγιώσει τη θέση της στην κατασκευή των δημοσίων έργων στη χώρα μας...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ