Τρίτη 25 Δεκέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Μειώσεις τελών μετά τη σκανδαλώδη ενίσχυση της «Χόχτιφ»

Μετά τη νέα σκανδαλώδη απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει τη γερμανική κοινοπραξία «Χόχτιφ», η εταιρία του αεροδρομίου Σπάτων (ΔΑΑ) ανακοίνωσε μειώσεις στα τέλη χρήσης του αεροδρομίου από την 1η του Γενάρη 2002.

Οι μειώσεις, που αφορούν στις αεροπορικές εταιρίες και όχι το επιβατικό κοινό, δε θίγουν σε καμιά περίπτωση τα οικονομικά της εταιρίας. Αντίθετα, μάλιστα, με τον εκβιασμό που άσκησαν στην κυβέρνηση οι Γερμανοί της «Χόχτιφ», κατάφεραν να εξασφαλίσουν για τον επόμενο χρόνο «γενναία» κρατική ενίσχυση δεκάδων δισεκατομμυρίων δραχμών από τα έσοδα του «σπατόσημου» («Τέλος Ανάπτυξης Αερολιμένων»).

Η κυβέρνηση καιρό τώρα - υπό την πίεση των Γερμανών, που βλέπουν πως όχι μόνο δεν εξασφαλίζουν τα προσδοκώμενα υπερκέρδη από την εκμετάλλευση του αεροδρομίου, αλλά αντιμετωπίζουν και σοβαρό πρόβλημα με την αποπληρωμή των δανείων - αναζητούσε τρόπο ενίσχυσής τους. Ετσι, πήρε τη σκανδαλώδη απόφαση να χαρίσει για τον επόμενο χρόνο στους Γερμανούς το 90% των εσόδων του «σπατόσημου», που ανέρχονται σε περίπου 100 δισ. δρχ. και προορίζονται για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων! Επί της ουσίας, δηλαδή, η κυβέρνηση αποφάσισε να επιδοτήσει από τον κρατικό προϋπολογισμό με δεκάδες δισεκατομμύρια δραχμές την εταιρία του αεροδρομίου, σε βάρος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), η οποία, σύμφωνα με την αποικιοκρατική σύμβαση των Σπάτων, δικαιούται το 25% των εσόδων από το «σπατόσημο», ακριβώς για να διατεθούν για το σκοπό που προορίζονται (ανάπτυξη και εκσυγχρονισμό των περιφερειακών αεροδρομίων). Με τη σκανδαλώδη κυβερνητική ρύθμιση, μεγάλο «θύμα» της αναδιανομής των ποσοστών του «σπατόσημου» υπέρ της εταιρίας του αεροδρομίου (90% έναντι 10%) είναι τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Ακρως αποκαλυπτική της σκανδαλώδους απόφασης της κυβέρνησης είναι η ανακοίνωση του ΔΑΑ, στην οποία αναφέρεται ότι το «έκτακτο πρόγραμμα μειωμένων χρεώσεων προσγείωσης και στάθμευσης για το 2002 είναι αποτέλεσμα της γόνιμης συνεργασίας των συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών-Επικοινωνιών και Εθνικής Οικονομίας». Παράλληλα, προστίθεται ότι βρέθηκε η καλύτερη δυνατή λύση, που «διασφαλίζει τη δυνατότητα του αεροδρομίου να αντεπεξέλθει στις οικονομικές του υποχρεώσεις»!

Οσον αφορά στις μειώσεις, αυτές αφορούν στα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης των μεγάλων αεροσκαφών, που μειώνονται κατά 15% και των μικρών αεροσκαφών κατά 23%. Επίσης, μειώνονται και οι χρεώσεις προσγείωσης και στάθμευσης αεροσκαφών, που εκτελούν διεθνείς πτήσεις με μικρή επιβατική κίνηση, ενώ απαλλάσσονται από τη χρέωση αεροσταθμού (7,21 ευρώ ανά επιβάτη) οι εταιρίες που εκτελούν πτήσεις στις άγονες γραμμές εσωτερικού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ