Ηδη έχουν εκδικαστεί προσφυγές φορέων για τον Ποδονίφτη, τον Ερασίνο (ποταμός στη Βραυρώνα) και το μεγάλο ρέμα της Ραφήνας, και στις 4 Δεκέμβρη εκδικάζεται για πολλοστή φορά αίτηση ακύρωσης που αφορά την Πικροδάφνη. Οσον αφορά τον Ποδονίφτη, ειπώθηκε πως η Περιφέρεια Αττικής επί διοίκησης Ρ. Δούρου είχε σχεδιάσει την τσιμεντοποίηση των τελευταίων 770 μέτρων της φυσικής κοίτης του. Η κοίτη θα μετατρεπόταν σε τσιμεντένιο οχετό ομβρίων υδάτων, ενώ η προτεινόμενη οριοθέτηση δεν έθιγε τις αυθαίρετες κατασκευές, που στενεύουν την κοίτη και προκαλούν πλημμυρικό κίνδυνο.
Ανάμεσα στα άλλα, καταγγέλθηκε ότι ο υγρότοπος και ο ποταμός Ερασίνος κινδυνεύουν με καταστροφή από δημοπρατημένο έργο ύψους 55 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο, όπως ειπώθηκε, αναμένεται τελικά να ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια, ενώ τα έργα θα επιτείνουν τη ρύπανσή του. Για το ρέμα της Ραφήνας υπογραμμίστηκε πως η κάλυψή του με συρματοκιβώτια σε μήκος 17 χιλιομέτρων θα το αποκόψει από τις φυσικές πλημμυρικές ζώνες του στα Σπάτα, ενώ θα αυξηθεί ο κίνδυνος πλημμύρας στην πόλη της Ραφήνας και θα νομιμοποιηθούν όλες οι αυθαίρετες καταπατήσεις. Για το ρέμα της Πικροδάφνης τονίστηκε ότι σχετική μελέτη οριοθέτησης προτείνει, στην ουσία, το ποτάμι να πάψει να είναι ένα φυσικό σύστημα και να αποκτήσει τη μορφή ανοιχτού εγκιβωτισμένου οχετού.
Σε παρέμβασή της η Στέλλα Βαλαβάνη, περιφερειακή σύμβουλος Αττικής εκλεγμένη με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», τόνισε μεταξύ άλλων ότι τα σχετικά ζητήματα είναι πολιτικά και όχι τεχνοκρατικά ή λανθασμένης διαχείρισης. Απτονται «συνολικά του σχεδιασμού της παραγωγής του δομημένου περιβάλλοντος, σε σχέση με τη δόμηση εκτός σχεδίου και πάνω σε ρέματα, την αποκατάσταση καμμένων δασών (αλλαγή χρήσης γης), ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους που τέμνουν ρέματα κάθετα και προκαλούν ή εντείνουν πλημμυρικά φαινόμενα». Ολα αυτά με τον τρόπο κατασκευής τους αποφέρουν παραπάνω κέρδος στους κατασκευαστικούς ομίλους, υπογράμμισε. Και πρόσθεσε ότι «ουσιαστικά έχουμε αποσπασματικές μελέτες με τη λογική του μπαλώματος, μελέτες που όταν υλοποιούνται είναι παρωχημένες, κατάτμηση έργων σε επιμέρους περιοχές και εργολαβίες αντίστοιχα, που αυξάνουν το κόστος και μεταφέρουν το πρόβλημα σε διπλανή περιοχή». Φυσικά, τα κριτήρια μελετών και όσες λύσεις προτείνονται από υπουργείο και Περιφέρεια είναι στη λογική περικοπής του κόστους και διασφάλισης κέρδους για τον εργολάβο, είπε. Καταλήγοντας, δεσμεύτηκε ότι η «Λαϊκή Συσπείρωση» θα θέσει αυτά τα θέματα - ειδικά για το ρέμα της Πικροδάφνης - σε επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.