Σάββατο 12 Οχτώβρη 2019 - Κυριακή 13 Οχτώβρη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΝΕΟΛΑΙΑ
«Ελα μαζί μας ν' αλλάξουμε τον κόσμο!»

Η Οργάνωση Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ υποδέχεται τους μαθητές Γυμνασίων

Το ερχόμενο Σάββατο, 19 Οκτώβρη, στις 18.30, η Οργάνωση Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση γνωριμίας με την ΚΝΕ και υποδοχής νέων μελών. Θα μιλήσει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΚΟ Αττικής (Αχαρνών 241, στάση «Αγ. Νικόλαος» του ΗΣΑΠ). Θα ακολουθήσει πάρτι.

Στο κάλεσμά της η ΟΠ Αττικής της ΚΝΕ σημειώνει:

«"Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος... δε θα πάψεις στιγμή να αγωνίζεσαι για το δίκιο!" (Τ. Λειβαδίτης).

Μπορεί τώρα να ξεκίνησες το Γυμνάσιο ή φέτος να το τελειώνεις. Μπορεί να έχεις κατέβει σε πορείες με τους συμμαθητές σου ή σε απεργίες με τους γονείς σου, αλλά μπορεί και όχι.

Αν όμως θυμώνεις με τη φτώχεια και την εκμετάλλευση που υπάρχει γύρω μας... Αν δεν ανέχεσαι να βλέπεις ανθρώπινες ζωές να χάνονται από πολέμους και πρόσφυγες να καταδικάζονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης... Αν ονειρεύεσαι να ζήσεις σε έναν καλύτερο κόσμο... Αν θαυμάζεις τον Τσε Γκεβάρα και τόσους άλλους κομμουνιστές αγωνιστές... τότε έχουμε κάτι κοινό!

Ελα μαζί μας να αλλάξουμε τον κόσμο! Γνώρισε την ΚΝΕ! Γίνε κι εσύ ένας νέος επαναστάτης!».

Με αφορμή την παραπάνω εκδήλωση, συζητήσαμε με την Ελίνα Χαιρικάκη, μέλος της Επιτροπής Περιοχής της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ και της Διατμηματικής Επιτροπής της ΚΕ του Κόμματος για τις μικρότερες ηλικίες της νεολαίας, και την Ευτυχία Χατζηδάκη, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, για τη σημασία της ολόπλευρης δουλειάς που γίνεται σε αυτές τις ηλικίες.

***

Από τις φετινές εκδηλώσεις στο Μαθητικό Στέκι στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ
Από τις φετινές εκδηλώσεις στο Μαθητικό Στέκι στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ
-- «Ελα μαζί μας να αλλάξουμε τον κόσμο! Γνώρισε την ΚΝΕ!». Αυτός είναι ο τίτλος της εκδήλωσης του Σαββάτου. Πώς μπορούμε να μιλήσουμε σε αυτές τις ηλικίες για έννοιες όπως αλλαγή του κόσμου, επανάσταση, δικαιοσύνη κ.λπ.;

Ε. Χαιρικάκη: Τα παιδιά του Γυμνασίου έχουν ανησυχίες, ίσως και μεγαλύτερες από αυτές που θεωρεί ένας γονιός για το παιδί του, που βρίσκεται σε αυτήν την ηλικία. Ηδη από τη ΣΤ' Δημοτικού το παιδί αποκτά μία γενική εικόνα για το πώς λειτουργεί η κοινωνία. Αυτό γίνεται κύρια μέσα από το σχολείο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μάθημα «Αγωγή του Πολίτη», που στοχεύει να θεμελιώσει την πεποίθηση στο παιδί ότι ο τρόπος που λειτουργεί ο κόσμος σήμερα, είναι ο καλύτερος δυνατός που μπορεί να υπάρξει.

Βέβαια, αντίστοιχα παραδείγματα συναντάμε πολλά μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως: «Οι απεργίες ταλαιπωρούν τους πολίτες», «το νερό έχει έξοδα για να μεταφερθεί γι' αυτό πρέπει να πληρώνεται» κ.ά. Στο παιδί γεννιούνται ερωτήματα: Τι είναι κυβέρνηση, τι είναι ο δήμος, πώς δημιουργούνται οι νόμοι. Και κυρίως τι είναι δίκαιο, τι είναι σωστό, τι είναι λάθος. Κι εκεί χρειάζεται να δώσουμε απαντήσεις. Σε αυτήν τη φάση της ζωής του παιδιού, που βάζει τα θεμέλια της θεώρησής του για τον κόσμο στον οποίο ζει, να προσεγγίσει τον ορθολογικό τρόπο σκέψης. Το σίγουρο είναι ότι τα παιδιά έχουν δυνατότητα πρόσληψης πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που θεωρούν πολλοί. Δεν υπάρχουν απαγορευμένες περιοχές για τα παιδιά. Βέβαια, για όλα χρειάζεται μια προσαρμογή, όχι όμως απλούστευση, μιας και η διαδικασία της μάθησης δεν αφορά μια στιγμή, αλλά μια διεργασία στον χρόνο.


Θέλουμε τα παιδιά να ανοίξουν τους ορίζοντές τους, να εμπνευστούν! Και σε αυτήν την ηλικία συγκινούνται ιδιαίτερα από το όραμα ενός πιο δίκαιου κόσμου. Την αδικία την έχουν συναντήσει. Υπάρχουν παιδιά που μεγαλώνουν με άνεργο γονιό. Βλέπουν παιδιά της ηλικίας τους στα φανάρια. Θυμώνουν με την καταστροφή του περιβάλλοντος. Εχουν συμμαθητές από τη Συρία που δεν ξέρουν να μιλάνε Ελληνικά και κάθονται στο διπλανό θρανίο, με τις ώρες, άπραγα και αμίλητα, γιατί δεν υπάρχει κανένας να ασχοληθεί μαζί τους.

Το Κόμμα και η ΚΝΕ έχουμε μια ορισμένη πείρα στο να απευθυνόμαστε στα παιδιά γι' αυτά τα ζητήματα. Για παράδειγμα, μέσα από τις σελίδες του «κόκκινου Αερόστατου» έχουμε ανοίξει ζητήματα: Πώς δημιουργήθηκε η ανθρώπινη κοινωνία; Τι είναι δίκαιο και άδικο σε μια ανθρώπινη κοινωνία; Αυτή αλλάζει; Και αν ναι, με ποιον τρόπο; Ως Κόμμα και ΚΝΕ, λοιπόν, έχουμε μια πείρα.

Ε. Χατζηδάκη: Με αυτήν την εκδήλωση θέλουμε να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω. Να προβληματίσουμε τα παιδιά του Γυμνασίου για την αξία της συλλογικής δράσης. Και τα παιδιά συγκινούνται ιδιαίτερα από την ιδέα της συλλογικότητας. Σε αυτήν την ανάγκη των παιδιών, στην ανάγκη της συλλογικότητας, θέλουμε να δώσουμε περιεχόμενο: Οτι σήμερα υπάρχει συλλογική οργανωμένη δράση που μπορεί να βοηθήσει το παιδί να απαντήσει στα ερωτήματά του, θα το βοηθήσει να έρθει σε επαφή με αξίες και ιδανικά που θα συμβάλουν στο να ολοκληρωθεί σαν προσωπικότητα. Τις αξίες και τα ιδανικά του επαναστατικού κινήματος. Οτι υπάρχει οργάνωση νεολαίας, η ΚΝΕ, η Νεολαία του ΚΚΕ, που παλεύει γι' αυτές τις αξίες και τα ιδανικά. Να πάρουν και τα ίδια μέρος στον αγώνα για όσα μας στερούν σήμερα, γι' αυτά που διεκδικούμε και την κοινωνία που θέλουμε να χτίσουμε.

-- Τι ετοιμάζετε για την εκδήλωση;

Ε. Χατζηδάκη: Αρχικά να πούμε ότι με παιδιά αυτών των ηλικιών η ΚΝΕ συναντιέται στα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ, στα Φεστιβάλ ΚΝΕ - «Οδηγητή» με το χώρο του «κόκκινου Αερόστατου». Συμμετέχουν τα τελευταία χρόνια στα Αντιιμπεριαλιστικά Διήμερα της Οργάνωσής μας, στον χώρο της παιδικής κατασκήνωσης. Ενώ και όλο τον υπόλοιπο χρόνο από τις Οργανώσεις της ΚΝΕ διοργανώνονται πολλές και πρωτότυπες δραστηριότητες, όπως παιχνίδια κρυμμένου θησαυρού, ιστορικοί περίπατοι, εκδρομές.

Καθώς αυτά τα παιδιά μεγαλώνουν, οφείλουμε, η ΚΝΕ να τα γνωρίσει καλύτερα. Θέλουμε να συζητήσουμε ότι στην ΚΝΕ λειτουργούμε, μαθαίνουμε, δρούμε ώστε να αλλάξει αυτός ο κόσμος. Αυτό το καταφέρνουμε με τη δύναμη της οργάνωσης, των πρωτοπόρων ιδεών μας, τη δύναμη των αγώνων, των δικών μας προοδευτικών αξιών, προτύπων και ιδανικών που είναι κόντρα στο ρεύμα.

Ετσι, μέσα από μικρές εκθέσεις, οπτικοακουστικά μέσα, βίντεο με μικρές παρεμβάσεις από μαθητές - μέλη της ΚΝΕ και με την ομιλία του συντρόφου Ν. Αμπατιέλου, θα ζωντανέψουμε ότι σήμερα μπορεί να υπάρξει ένας άλλος κόσμος, ο σοσιαλισμός. Αυτός είναι ο κόσμος που αγωνιζόμαστε να φτιάξουμε!

-- Γιατί είναι σημαντική η δουλειά στις μικρότερες ηλικίες της νεολαίας;

Ε. Χαιρικάκη: Η δουλειά στις μικρότερες ηλικίες σε σχέση με το τι σύστημα σκέψης και αντίληψης του κόσμου διαμορφώνει ένα παιδί σίγουρα δεν είναι καινούρια ιδέα. Δεν την σκεφτόμαστε εμείς σήμερα για πρώτη φορά. Το ίδιο το Κόμμα, άλλωστε, έχει πολύτιμη πείρα από περασμένες δεκαετίες. Ξεχωρίζει η προσπάθεια με τα Αετόπουλα, τους Νέους Πρωτοπόρους.

Είναι, βέβαια, περιττό να επισημάνουμε τη δουλειά που κάνει το κυρίαρχο σύστημα με απόλυτη στοχοπροσήλωση σε αυτήν την κατεύθυνση. Από την εκπαιδευτική διαδικασία (άλλωστε και αυτός ήταν και είναι ένας από τους στόχους του σχολείου ως μηχανισμού του αστικού κράτους) μέχρι μια σειρά από άλλες πτυχές που στηρίζουν αυτήν την κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τεράστια βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών και άλλων δραστηριοτήτων που απευθύνεται σε παιδιά, η διαμόρφωση προτύπων μέσα από τη λεγόμενη «βιομηχανία του θεάματος». Αλλά και τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και πολλών αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων που διοργανώνουν επιχειρηματικοί όμιλοι, η αμερικάνικη πρεσβεία, αξιοποιώντας και το ότι η πολιτεία δεν φροντίζει οργανωμένα τέτοιες δράσεις να αναπτύσσονται για όλα τα παιδιά μέσα στο σχολείο, καθώς απαντούν σε υπαρκτές ανάγκες που έχουν τα παιδιά και οι οικογένειές τους.

Αυτό που χρειάζεται να υπογραμμίσουμε είναι το εξής στοιχείο: Αυτή η επίθεση έχει πάρει νέα χαρακτηριστικά, σε συνθήκες που έχει γίνει πιο αρνητικός ο συνολικότερος συσχετισμός δυνάμεων και αυτό έχει την αντανάκλασή του στη διαμόρφωση προτύπων και αξιών και για τα παιδιά της εργατικής τάξης, των λαϊκών στρωμάτων. Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση που διαμορφώνεται, που ο συνολικός περίγυρος που έχει ένα παιδί σήμερα για να επηρεασθεί είναι ιδιαίτερα αρνητικός, η δουλειά του Κόμματος και της ΚΝΕ μπορεί πραγματικά να δώσει απάντηση και να επιδράσει σε μία φάση της ζωής των παιδιών που προβληματίζονται, που διαμορφώνουν την προσωπικότητά τους, που αναζητούν στόχους και οράματα. Παράλληλα, απαντά και στην ανάγκη των γονιών, ειδικά κομμουνιστών και άλλων προοδευτικών αγωνιστών, να ξεπεράσουν την ατομική ευθύνη στη διάπλαση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών τους. Είναι δεδομένο πια πως όσο και να προσπαθούν οι γονείς μόνοι τους, αυτό δεν αρκεί... Μάλιστα, φαντάζουν ανίσχυροι μπροστά στον πολυπλόκαμο αντίπαλο. Κι εδώ έρχεται η συλλογική προσπάθεια του Κόμματος για να ακουμπήσουν.

-- Πώς σκέφτεστε να συνεχίσετε την επαφή και τη δραστηριότητά σας με αυτές τις ηλικίες;

Ε. Χατζηδάκη: Συναντιόμαστε ήδη! Η ΚΝΕ είναι μέσα στα σχολεία τους, στα Γυμνάσια. Συζητάμε για τα προβλήματα που ήδη αντιμετωπίζουμε εκεί, σε κοινές παρέες, σε κινητοποιήσεις, στις εκλογές για τα 5μελή, 15μελή. Προετοιμαζόμαστε για το μεγάλο μαθητικό συλλαλητήριο στις 4 Νοέμβρη.

Το επόμενο διάστημα ακόμα, οργανώνουμε travel vlog της ΚΝΕ γι' αυτές τις ηλικίες. Θα καλέσουμε μαθητές Γυμνασίου να επισκεφθούν ένα ιστορικό μέρος του τόπου τους ή κάποιο μουσείο με στόχο να μάθουν γι' αυτόν και όλη αυτήν τη διαδικασία να την καταγράψουν με όποιον τρόπο θέλουν, π.χ. βίντεο.


Α. Π.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ενα πολύ αξιόλογο μουσικό εγχείρημα(30/12/2017)
Εκδηλώσεις της ΚΝΕ(21/4/2012)
«Οαση» οι πρωτοβουλίες της ΚΝΕ(9/3/2011)
Για την παρέμβαση της ΚΝΕ στις μικρές ηλικίες(6/2/2011)
ΑΤΙΤΛΟ(6/12/2007)
Δραστηριότητες με αφορμή τα 35 της χρόνια(19/12/2003)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org