Τετάρτη 24 Ιούλη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΝΕΟΛΑΙΑ (ΤΕΤΡΑΣΕΛΙΔΟ)
Παρεμβάσεις του ΚΚΕ στη Βουλή για τα θέματα της Παιδείας που ανοίγει η νέα κυβέρνηση

INTIME NEWS

Στο θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου, που με στόμφο και θράσος η κυβέρνηση επιχειρεί την κατάργησή του, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, στην πρωτολογία του και τη δευτερολογία του στη Βουλή, ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, σημειώνοντας:

«Για να περάσει αυτή η αντιλαϊκή πολιτική, θα χρειαστεί ασφαλώς ένταση της καταστολής. Γι' αυτό η ΝΔ σηκώνει τη σημαία "Νόμος και τάξη", με πρώτο στόχο, όπως είπε σήμερα ο κ. πρωθυπουργός, την κατάργηση του ασύλου, αξιοποιώντας προπαγανδιστικά και την - τουλάχιστον περίεργη σε κάποιες περιπτώσεις - ανοχή προηγούμενων κυβερνήσεων στη δράση του οργανωμένου εγκλήματος σε γειτονιές της Αθήνας και στον περίγυρο πανεπιστημιακών σχολών.

Σε αυτήν την προσπάθεια η κυβέρνηση της ΝΔ δεν μπορεί παρά να ευχαριστήσει την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, που έκανε τη μισή δουλειά».

Και στη δευτερολογία του ο Δ. Κουτσούμπας είπε επίσης για το ίδιο θέμα:

«Τι άλλο εκτός από καταστολή είναι η προώθηση της κατάργησης του πανεπιστημιακού ασύλου που πάει χέρι - χέρι με ένα "πανεπιστήμιο - επιχείρηση", που προώθησαν σταδιακά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις και τις οποίες συνδράμουν οι διάφορες ομάδες, τα διάφορα κυκλώματα, ως ενεργούμενα διαφόρων μηχανισμών, προκειμένου να παίρνονται νέα μέτρα καταστολής και περιορισμού των πραγματικών λαϊκών ελευθεριών;

Ο Γ. Δελής

INTIME NEWS

Ο Γ. Δελής
Και την ίδια στιγμή, όλοι αυτοί που έχουν στοχοποιήσει το άσυλο, ανάμεσά τους εκτός από τους κυβερνητικούς βουλευτές και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, δεν λένε κουβέντα για ολόκληρες περιοχές της Αθήνας, της Αττικής, όλης της Ελλάδας, με έξαρση της εγκληματικότητας, στις οποίες περιοχές ούτε πανεπιστημιακά ιδρύματα υπάρχουν, ούτε πανεπιστημιακό άσυλο».

Επιχειρηματολογία κατευθείαν από τα κιτάπια ιμπεριαλιστικών οργανισμών

Ακόμα, από την πλευρά του ΚΚΕ, αναλυτικά στα θέματα της Παιδείας αναφέρθηκε στην ομιλία του ο βουλευτής του Κόμματος Γιάννης Δελής, σημειώνοντας:

«Μία ακόμα κυβερνητική εναλλαγή, μία ακόμα αλλαγή σκυτάλης στον ίδιο δρόμο μιας πολιτικής που χρόνια τώρα πασχίζει, εκτός των άλλων, να συνδέσει σφιχτά την Εκπαίδευση με την αγορά, με την καπιταλιστική ζούγκλα δηλαδή. Να ποιος είναι και ο βασικός λόγος που υψώνονται διαρκώς ταξικοί φραγμοί, μετατρέποντας το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας σε πανάκριβο εμπόρευμα και με ένα περιεχόμενο όλο και πιο στεγνό, υποβαθμισμένο για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.

Η Νέα Δημοκρατία, λοιπόν, έρχεται και στην Παιδεία να πατήσει γερά για να χτίσει πάνω στο αντιλαϊκό πλαίσιο που ετοίμασε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Με μία επιχειρηματολογία κατευθείαν από τα κιτάπια ιμπεριαλιστικών οργανισμών, όπως η Ευρωπαϊκή Ενωση και ο ΟΟΣΑ, από τη μια δαιμονοποιεί το πανεπιστημιακό άσυλο και από την άλλη προβάλλει θετικά συνεχώς έννοιες - κλειδιά όπως: Αυτονομία σχολείου, αξιολόγηση, επιχειρηματικότητα, ίσες ευκαιρίες, ζητήματα δηλαδή για τα οποία - εδώ που τα λέμε - η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ πολύ μόχθησε και αρκετά προχώρησε ως κυβέρνηση. Τώρα η Νέα Δημοκρατία επιχειρεί όλα αυτά να τα επιβάλει γρήγορα - γρήγορα, ως αυτονόητα μάλιστα.

Ας τα δούμε, λοιπόν, όλα αυτά τα αυτονόητα από τη σκοπιά, όμως, των λαϊκών οικογενειών. Ας μιλήσουμε, δηλαδή, για τις αυτονόητες λαϊκές ανάγκες στην Εκπαίδευση. Λόγια πολλά για "ίσες ευκαιρίες" στην Εκπαίδευση από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά τσιμουδιά για το δικαίωμα του λαού στην Παιδεία και για την ευθύνη του κράτους στην ισότιμη παροχή της σε όλους. Καμία απολύτως συγκεκριμένη δέσμευση για την κρατική χρηματοδότηση, για τη δημιουργία υποδομών, για την Ειδική Αγωγή, για τα νηπιαγωγεία, αν εξαιρεθούν για τις προσλήψεις οι τεσσερισήμισι χιλιάδες που έχουν ήδη ανακοινωθεί και που αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στους περίπου τριάντα χιλιάδες αναπληρωτές που προσλαμβάνονται κάθε χρόνο.

Τελικά, πίσω από τη βιτρίνα των ίσων ευκαιριών δεν μπορεί να κρυφτεί η σκληρή πραγματικότητα για τη μεγάλη πλειοψηφία των παιδιών των λαϊκών οικογενειών που δεν παίρνουν ολοκληρωμένη μόρφωση. Κι από πάνω, όταν έρθουν οι δυσκολίες και η αποτυχία που γεννούν οι ταξικές ανισότητες, οι ευθύνες να ρίχνονται στους ίδιους τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που ενώ τους δόθηκε η ευκαιρία, αυτοί "δεν πρόσεξαν και δεν την άρπαξαν".

Πανταχού παρόν το μάθημα της «επιχειρηματικότητας»

Να και η "καραμέλα" της "αξιολόγησης". Και ποιοι τη διαφημίζουν, παρακαλώ, ως το φάρμακο για την αναβάθμιση της Εκπαίδευσης; Αυτοί, από τον ΣΥΡΙΖΑ έως τη Νέα Δημοκρατία, που έχουν καταδικάσει χρόνια τώρα την Εκπαίδευση στη μιζέρια της υποχρηματοδότησης. Μόνο που η "αξιολόγηση" που προώθησε και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι το "φάρμακο", αλλά είναι το "φαρμάκι" για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των λαϊκών οικογενειών, όντας ένα εργαλείο για την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που προορίζεται να φορτώνει την ευθύνη αυτής της πολιτικής στους εκπαιδευτικούς και τα βάρη στους γονείς.

Οσο για τη λεγόμενη αυτονομία του σχολείου, που η Νέα Δημοκρατία διαφημίζει, όπως και ο ΣΥΡΙΖΑ βέβαια όλα τα προηγούμενα χρόνια και εξακολουθεί και τώρα να υποστηρίζει, με τα νέα - δήθεν - προγράμματα σπουδών, που δίνουν πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στον εκπαιδευτικό να εμπλουτίζει και να προσαρμόζει τη διδασκαλία στις ανάγκες των μαθητών. Μα καλά, σήμερα τι γίνεται δηλαδή; Υπάρχει μήπως εκπαιδευτικός που να μην παίρνει υπόψη του στο μάθημα τα επιμέρους, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της σχολικής τάξης που διδάσκει;

Το θέμα σας δεν είναι αυτό, γιατί όταν μιλάτε για την απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του υπουργείου, από τη μια θέλετε το κάθε σχολείο να τα βγάζει πέρα μόνο του, αναζητώντας πόρους σε γονείς και χορηγούς που ολοένα και το περικυκλώνουν, μιας και η κρατική χρηματοδότηση λιγοστεύει, και από την άλλη με την αυτονομία επιδιώκετε το περιεχόμενο του κάθε σχολείου να διαφοροποιείται, τινάζοντας στον αέρα το δικαίωμα όλων των παιδιών να παίρνουν την ίδια μόρφωση για να μαθαίνουν άλλα εδώ κι άλλα εκεί, ανάλογα πάντα με τις οικονομικές δυνατότητες κάθε σχολείου και κάθε περιοχής.

Πανταχού παρόν, όμως, το μάθημα της επιχειρηματικότητας, όχι γιατί όλοι φυσικά θα γίνουν επιχειρηματίες, αλλά για να προετοιμαστούν ως μελλοντικοί εργαζόμενοι να σκέφτονται πρώτα από όλα τους ίδιους τους εργοδότες τους.

Κι όμως εδώ το αυτονόητο, μιας που για τα αυτονόητα μιλάμε για τον λαό, είναι ένα σύγχρονο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, ενιαίο, δωδεκάχρονο για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που θα διαλέξουν μετά.

Το αυτονόητο είναι ένα σχολείο που το κράτος θα έχει την αποκλειστική ευθύνη στη λειτουργία του, ώστε όλα τα παιδιά να μορφώνονται και να διαπαιδαγωγούνται ολόπλευρα, ένα σχολείο που κανένα παιδί δεν θα χρειάζεται να το σταματά πριν τα δεκαοχτώ του χρόνια για να πάει να δουλέψει.

Πώς να δεχτούν η ΕΕ και το ΝΑΤΟ το άσυλο και τα λαϊκά δικαιώματα;

Ζητώ μια μικρή ανοχή να μιλήσω για το πανεπιστημιακό άσυλο, αυτό το φετίχ της προπαγάνδας της ΝΔ και του δόγματος "νόμος και τάξη", ενός συστήματος που γίνεται όλο και πιο αντιδραστικό.

Συμβολή - για να μην τα ξεχνάμε - στην επιχειρούμενη κατάργηση του ασύλου έχει και ο ΣΥΡΙΖΑ, με το γνωστό πόρισμα Παρασκευόπουλου που έριξε αρκετό νερό στον μύλο της αντιδραστικής προπαγάνδας, ανακατεύοντας φοιτητικούς, εργατικούς αγώνες με διάφορα περιστατικά εγκληματικότητας, ενώ ανοιχτά πια και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ απαιτούν την κατάργηση του ασύλου.

Το ερώτημα, όμως, παραμένει: Ποιος εμποδίζει την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και της διακίνησης ναρκωτικών στο κέντρο της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και σε άλλες συνοικίες και περιοχές όπου ούτε πανεπιστήμια υπάρχουν ούτε άσυλο;

Αλλος, λοιπόν, είναι ο καημός σας για το ακαδημαϊκό άσυλο. Σε ένα πανεπιστήμιο - ανώνυμη εταιρεία, όπου η επιχειρηματική λειτουργία του γενικεύεται, δεν χωράει ούτε το άσυλο ούτε τα δικαιώματα των φοιτητών και των εργαζομένων. Σε ένα πανεπιστήμιο - επιχείρηση χωράνε μόνο τα πανάκριβα εμπορεύματα της εκπαιδευτικής αγοράς, όπως τα μεταπτυχιακά, οι καταρτίσεις, τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά. Σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο χωράνε να μπαινοβγαίνουν μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις, για να οργανώνουν και για να επιβλέπουν τη μεγαλύτερη πρόσδεση των σχολών με τους στόχους της κερδοφορίας τους.

Σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο χωράνε να μπαινοβγαίνουν μόνο η ΕΕ και το ΝΑΤΟ, για να προπαγανδίζουν τις σάπιες τους αξίες και τους ιμπεριαλιστικούς τους πολέμους.

Πώς να ανεχτούν όλοι αυτοί το άσυλο και τα λαϊκά δικαιώματα; Ολοι αυτοί - μεγάλες επιχειρήσεις και αστικά κόμματα - στέλνουν χιλιάδες νέους να ζήσουν τον μύθο τους δουλεύοντας σεζόν χωρίς ωράρια και ρεπό για να βγάλουν τον χειμώνα της ανεργίας.

Ολοι αυτοί, όταν είναι νέοι και ζητάνε μόνιμη και σταθερή δουλειά, τους απαντάνε με τις λεγόμενες ίσες ευκαιρίες.

Για όλα αυτά, όμως, θα παλέψει το εργατικό - λαϊκό κίνημα και το ΚΚΕ θα είναι εκεί δίπλα του να το ενισχύει».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ