Παρασκευή 31 Μάη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΑΙΔΕΙΑ
Περίπου 12.480 προσφυγόπουλα στα δημόσια σχολεία

Για «στοχευμένες παρεμβάσεις στην Εκπαίδευση και τη σταδιακή ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα» κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή την παρουσίαση της Παγκόσμιας Εκθεσης της UNESCO για την Παρακολούθηση της Εκπαίδευσης.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση παρουσίασης της Εκθεσης με τίτλο «Μετανάστευση, εκτοπισμός και εκπαίδευση: Χτίζοντας γέφυρες, όχι τείχη» που διοργάνωσε χτες το υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το Ιδρυμα Μ. Βαρδινογιάννη, απηύθυνε η υφυπουργός Μερόπη Τζούφη. Οπως υπογράμμισε ανάμεσα σε άλλα, βασικό διακύβευμα για την κυβέρνηση αποτελεί «ο διαρκής αγώνας για τη συγκρότηση μιας ευρωπαϊκής οικογένειας που θα εμπνέεται και θα προωθεί τις ανθρωπιστικές αξίες ενάντια στον ρατσισμό, την ξενοφοβία και, εν τέλει, τον φασισμό». Τέτοιες δηλώσεις άλλωστε επαναλαμβάνονται συχνά από την κυβέρνηση, η οποία την ίδια στιγμή, με τη συμφωνία και άλλων κομμάτων, υλοποιεί τις αποφάσεις της ΕΕ για εγκλωβισμό των προσφύγων στη χώρα μας και στηρίζει την πολιτική που δημιουργεί τις προσφυγικές ροές.

Οπως ανέφερε η Μ. Τζούφη, ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων μαθητών προσφύγων στο ελληνικό δημόσιο σχολείο αυτήν τη στιγμή φτάνει περίπου στους 12.480. Την τρέχουσα σχολική χρονιά λειτουργούν 113 Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων, με 4.244 παιδιά, στην ενδοχώρα αλλά και σε Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο και Κω. Σ' αυτές περιλαμβάνονται 30 νηπιαγωγεία εντός Κέντρων Φιλοξενίας και Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης. Εκανε παράλληλα λόγο για σημαντική αύξηση των σχολικών μονάδων με τάξεις υποδοχής, που έχουν φτάσει τα 1.451 σχολεία και στις οποίες είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν 8.230 μαθητές αιτούντες άσυλο - δικαιούχοι διεθνούς προστασίας. Στην πραγματικότητα, η κατάσταση σε ό,τι αφορά ειδικά τις τάξεις υποδοχής βρίσκεται πολύ πίσω από τις πραγματικές ανάγκες, ενώ όπου υπάρχει ένταξη των προσφύγων συνοδεύεται με πολύπλευρα προβλήματα, χωρίς την εξασφάλιση των απαραίτητων όρων σε υποδομές, εκπαιδευτικούς και περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των προσφυγόπουλων. Για τη στελέχωση των τάξεων υποδοχής προσλαμβάνονται συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, συχνά με καθυστέρηση, ενώ ως σημαντική εντοπίζεται και η έλλειψη μεταφραστών και κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.

Η υφυπουργός Παιδείας σημείωσε ανάμεσα σε άλλα πως «όλες οι εκπαιδευτικές μονάδες στελεχώνονται πλέον και με ψυχολόγους που παρέχουν συμβουλευτική υποστήριξη στους μαθητές πρόσφυγες, στις οικογένειές τους, ενώ παράλληλα συνδράμουν στη διαχείριση τυχόν προβλημάτων εντός της σχολικής μονάδας». Ωστόσο παραμένουν και εκεί ελλείψεις, όπως διαπίστωσε την προηγούμενη βδομάδα κλιμάκιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» σε περιοδεία του στο Δημοτικό Σχολείο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Παλαιού Φαλήρου, που φιλοξενεί 130 παιδιά από Ιράκ, Κίνα, Τουρκία, Πακιστάν κ.α. Εκπαιδευτικοί είχαν επισημάνει το πώς εκδηλώνονται τα τραυματικά βιώματα αυτών των παιδιών είτε από τις πατρίδες τους είτε από την προσπάθειά τους να απομακρυνθούν από τον κίνδυνο, περνώντας Αιγαίο και Εβρο, ωστόσο η απάντηση του υπουργείου Παιδείας ήταν ότι δεν προβλέπεται ψυχολόγος γιατί δεν είναι 10τάξιο το σχολείο...

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Διήμερο δράσης για πρόσφυγες(6/5/2022)
Ενα χρόνο εκτός σχολείου τα προσφυγόπουλα(13/2/2021)
Χαρακτηριστική η κατάσταση για τα προσφυγόπουλα και την Εκπαίδευσή τους(4/4/2019)
Απαιτούνται μέτρα για τα διαπολιτισμικά σχολεία στο Ελληνικό(7/12/2017)
Απαράδεκτες διώξεις κατά εκπαιδευτικών που δίδαξαν σε προσφυγόπουλα(5/10/2017)
«Ο εχθρός μας δεν είναι τα μικρά και καταταλαιπωρημένα παιδιά»(20/9/2016)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ