Θυσιάζουν τις ανθρώπινες ζωές στο βωμό του κέρδους
Alpha Τηλεόραση |
Οι αιτίες είναι λίγο - πολύ γνωστές, αλλά αξίζει να τις επαναλάβουμε:
Ολα αυτά επιβεβαιώνουν απόλυτα αυτό που επισήμανε η πρόσφατη ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, δηλαδή ότι «στις κοινωνικές συνθήκες που ζούμε, η ανθρώπινη ζωή και γενικά ο τρόπος που διαβιώνει ο λαός, θυσιάζεται στο βωμό των κερδών του κεφαλαίου και στην πολιτική που το υπηρετεί. Γι' αυτό και ο καυγάς ανάμεσα στην κυβέρνηση και τη ΝΔ, για τους υπεύθυνους των καταστροφών, είναι υποκριτικός».
Ολα αυτά μαζί τα απέδειξε χαρακτηριστικά το τριήμερο των πρόσφατων πλημμυρών.
Τα σοβαρότατα προβλήματα στον Ωρωπό, με τον έναν νεκρό και τα δεκάδες πλημμυρισμένα σπίτια, οφείλονται καθαρά στο γεγονός ότι μόνο την τελευταία πενταετία σχεδόν κάθε χρόνο οι πυρκαγιές αφάνισαν τα γύρω δάση, τα ρέματα μπαζώθηκαν, η αυθαίρετη δόμηση ανθεί, ενώ τα αντιπλημμυρικά έργα αποτελούν για την περιοχή είδος εν ανεπαρκεία...
Και πώς να μη συμβεί αυτό, όταν η δασοπροστασία έχει αφεθεί στην τύχη της και ενώ είναι γνωστό πως στην Αττική, σύμφωνα με μελέτη της ΕΥΔΑΠ, έχουν μπαζωθεί ρέματα συνολικού μήκους 550 χιλιομέτρων κι όταν η χαρτογράφηση των ρεμάτων - για τη χάραξη έστω στοιχειώδους πολιτικής προστασίας - κι όχι μόνο στην Αττική, αλλά σε ολόκληρη τη χώρα, βρίσκεται ακόμη σε επίπεδο ευχολογίου, ενώ παράλληλα οι κυβερνώντες υπόσχονται συνεχώς όλο και νέες εντάξεις αυθαιρέτων στα σχέδια πόλης προς άγραν ψήφων;
Κάτω από τις συνθήκες αυτές, η οποιαδήποτε συζήτηση για άρση των καταπατήσεων και των άλλων παρανομιών που μετατρέπουν τα ρέματα σε εστίες πλημμύρας παραπέμπεται ουσιαστικά στις ελληνικές καλένδες.
Οι κακοτεχνίες στα δημόσια έργα, αλλά και αυτά καθεαυτά τα έργα πολλές φορές, προκαλούν πλημμύρες. Αδιάψευστος μάρτυρας των τελευταίων ημερών η ατέλειωτη ουρά των αυτοκινήτων στην Εθνική Οδό στο ύψος της... πολύπαθης Μαλακάσας. Εκεί, σε ένα δρόμο που ολοκληρώθηκε μόλις πριν έξι χρόνια, κανείς δε φρόντισε να ασφαλίσει τα πρανή με πλέγματα ή άλλες μεθόδους, ώστε να μην πέφτουν στο δρόμο τα φερτά υλικά, ενώ δεν εξασφαλίστηκε η συντήρηση του εθνικού αυτού δρόμου, αν και οι οδηγοί πληρώνουν για το λόγο αυτό «τσουχτερά» διόδια... Και να φανταστεί κανείς ότι ένα χιλιόμετρο πιο μακριά το Φλεβάρη του 1996 σε κάποια ανάλογη νεροποντή τόσο ο δρόμος, όσο και η σιδηροδρομική γραμμή έγιναν κομμάτια και θρύψαλα και χρειάστηκε το ποσό των 5,8 δισ. δρχ. για να αποκατασταθούν οι ζημιές, ενώ το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων έβγαλε «λάδι» τους υπευθύνους και έτσι δεν τιμωρήθηκε κανείς! Το πόσο υποκριτικά είναι αυτά τα πορίσματα φαίνεται και από το προχτεσινό που εξέτασε το αεροδρόμιο Σπάτων (του οποίου ο κεντρικός αεροσταθμός λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του «μπάζει»), την πλημμύρα της Μαλακάσας, την Αττική Οδό και το φράγμα της Ραπεντώσας, που εξαιτίας της τρομακτικής καθυστέρησης κατασκευής του πλημμύρισε, αντί να προστατεύσει, το Μαραθώνα! Σύμφωνα με το πόρισμα αυτό, κανείς ουσιαστικά δεν είναι υπεύθυνος για τις πλημμύρες - ίσως πράγματι να φταίει ο... Χατζηπετρής! Εχουμε επιπλέον και το μετρό της Αθήνας, πέντε σταθμοί του οποίου «έμπασαν» επίσης νερά. Στο Σύνταγμα μάλιστα δίπλα ακριβώς από την έκθεση με τα... επιτεύγματα της κυβέρνησης στα δημόσια έργα! Και να πει κανείς ότι τα έργα αυτά δεν πληρώθηκαν στο ακέραιο; Μόνο στο μετρό δόθηκαν επισήμως ακόμη και «πανωπροίκια» δεκάδων δισ. δρχ... Κι όμως, η «Αττικό Μετρό» σε επίσημη ανακοίνωσή της, ενώ παραδέχεται ότι οι κακοτεχνίες αυτές είναι γνωστές από καιρό, αναφέρει ότι ακόμη δεν έχει επιβάλει κανένα πρόστιμο, ενώ προβλέπει πως το φαινόμενο μπορεί να τεθεί υπό οριστικό έλεγχο σε 2-3 χρόνια και μέχρι τότε θα μαζεύουν το νερό με τους... κουβάδες!
Πλημμύρα, όμως, έγινε και στην περιοχή που κατασκευάζεται το ένα τμήμα της Λεωφόρου Βάρης - Κορωπίου. Και να φανταστεί κανείς ότι οι παράγοντες του ΥΠΕΧΩΔΕ, επικαλούμενοι καθυστερήσεις εξαιτίας αρχαιολογικών ανασκαφών και το ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα των Ολυμπιακών έργων, είναι έτοιμοι να κατασκευάσουν το υπόλοιπο τμήμα της λεωφόρου που απομένει, χωρίς παράλληλη εκτέλεση και των αντιπλημμυρικών έργων! Τα παθήματα δε γίνονται μαθήματα...
Τα αντιπλημμυρικά έργα, εδώ και δεκαετίες, δεν αποτελούν πρώτης προτεραιότητας έργα για τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Απτό παράδειγμα η περίπτωση της Αττικής, που και πάλι πλημμύρισε. Σύμφωνα με την υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου για την αντιπλημμυρική θωράκιση της Αττικής απαιτούνται έργα 570 δισ. δρχ., ενώ χρόνο με το χρόνο το κονδύλι αυτό θα μεγαλώνει.
Κι όμως η κυβέρνηση υπερηφανεύεται ότι από το 1994 μέχρι τώρα έχει διαθέσει για αντιπλημμυρικά έργα που εκτελέστηκαν ή εκτελούνται 270 δισ. δρχ., δηλαδή ούτε τα μισά από αυτά που απαιτούνται για να καλύψουν τις ανάγκες. Κι από αυτά τα 65 δισ. δρχ. διατέθηκαν για αντιπλημμυρικά έργα της Αττικής Οδού. Η οποία - όπως αποκάλυψε ο «Ρ» - διευθετεί τα ρέματα μόνο στα σημεία διέλευσής της. Το υπόλοιπο μήκος έχει αφεθεί στη δικαιοδοσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, χωρίς, όμως, να της διατεθούν και τα ανάλογα κονδύλια. Με τον τρόπο αυτό οι κίνδυνοι για πλημμύρες από όπου διέρχεται η Αττική Οδός, αντί να λιγοστεύουν, μεγαλώνουν...
Αλλο ένα δείγμα της ανερμάτιστης πολιτικής της κυβέρνησης - το οποίο «φωτογραφίζουν» ακόμη και οι Επιθεωρητές Δημοσίων Εργων στο πόρισμά τους - είναι και το εξής: Στην περιοχή των Μεσογείων, παρά το γεγονός ότι κατασκευάζονται ή κατασκευάστηκαν ένα διεθνές αεροδρόμιο, η Αττική Οδός, άλλα οδικά έργα ή εγκαταστάσεις για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν έχει προβλεφτεί η κατασκευή ενός αντιπλημμυρικού συλλεκτήρα για να μην πλημμυρίζει η περιοχή! Μόνο το αεροδρόμιο έχει φτιάξει μια τεχνητή λίμνη που μαζεύει τα νερά και η οποία αλίμονο αν υπερχειλίσει σε περίπτωση νεροποντής. Θα απογειώνονται από τα Σπάτα μόνο... υδροπλάνα!
Μέσα στις συνθήκες αυτές πώς να μην πλημμυρίσουμε; Και πώς, όσο θα συνεχίζεται αυτή η πολιτική, να μην επαναλαμβάνονται οι καταστροφές;