Παρασκευή 9 Νοέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 2002
«Καπέλο» 2,2% στους ανάπηρους!

Η κυβέρνηση κερδοσκοπεί με την εισαγωγή του ευρώ, δείχνοντας το δρόμο στους μεγαλοεπιχειρηματίες

Συνέβη κι αυτό. Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, που στα λόγια καλεί τους επιχειρηματίες να μην αξιοποιήσουν κερδοσκοπικά την εφαρμογή του ευρώ -που ως γνωστόν από την 1η Γενάρη 2002 θα αντικαταστήσει τη δραχμή- δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να επιδοθεί η ίδια στο ευγενές «σπορ» της κερδοσκοπίας, δίνοντας έτσι το σήμα και στους ιδιώτες επιχειρηματίες να πράξουν ανάλογα! Και το έπραξε από τώρα, δύο μήνες πριν τεθεί σε κυκλοφορία το ευρώ, μέσω του υπουργείου Οικονομικών, βάζοντας καπέλο 22 δραχμών ή 2,2% στα τέλη κυκλοφορίας για το 2002 των αναπήρων!

Οπως μας κατήγγειλε αναγνώστης του «Ρ», οι ανάπηροι προμηθεύονται το ειδικό σήμα τελών κυκλοφορίας για το 2002 στην τιμή των 1.022 δραχμών, αντί 1.000 δραχμών που ήταν πέρσι. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, επέβαλε την ανατίμηση «στη ζούλα» (δεν έγινε ποτέ καμιά επίσημη ανακοίνωση γι' αυτή την αύξηση) με το σκεπτικό της στρογγυλοποίησης στα 3 ευρώ. Καθώς όμως, με την καθιέρωση του ευρώ, θα κυκλοφορούν και δεκάρες και λεπτά, κανείς δεν εμπόδιζε την κυβέρνηση να διατηρήσει στις 1.000 δραχμές τα τέλη κυκλοφορίας για τους αναπήρους, που -με βάση τις οδηγίες του υπουργείου Οικονομικών για τις στρογγυλοποιήσεις- ισοδυναμούν με 2,93 ευρώ. Η λέξη προκλητική αυθαιρεσία, δεν αρκεί για να χαρακτηρίσει κανείς, τη σχετική απόφαση της κυβέρνησης. Οχι τόσο, γιατί η αύξηση των 22 δραχμών ή 2,2% είναι κάτι που δεν μπορούν να ανταποκριθούν οι ανάπηροι, όσο για την επιλογή της κυβέρνησης να αυξήσει τα τέλη της κυκλοφορίας σε μια κατηγορία φορολογουμένων, στην οποία επιβάλλεται να εκφράζεται και σε έργα η κοινωνική ευαισθησία.

Αξίζει να σημειωθεί, το εξής ευτράπελο. Ενώ η κυβέρνηση ζητούσε από τους εκπροσώπους διαφόρων επιχειρηματικών φορέων (ΣΕΒ, ΕΣΕΕ κλπ) να αποφύγουν την κερδοσκοπία με την εφαρμογή του ευρώ, το υπουργείο Οικονομικών έπραξε ακριβώς το αντίθετο. Η αντίθεση λόγων και έργων της κυβέρνησης και η παρότρυνση των επιχειρηματικών να εκμεταλλευτούν «δεόντως» την αντικατάσταση της δραχμής από το ευρώ, φαίνεται και από τον τρόπο που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, εφάρμοσε τους «κανόνες στρογγυλοποίησης» των ποσών από τη μετατροπή της δραχμής σε ευρώ, που περιγράφονται στην εγκύκλιό του (αριθμ. Πρωτ. Τ 419/22-12-2000). Με βάση παραδείγματα της παραπάνω εγκυκλίου - σύμφωνα με την οποία ποσό 57.358 δραχμών, που ισοδυναμεί με 168,32688 ευρώ, «αναγράφεται 168, 329 ευρώ και στρογγυλοποιείται σε 168,33 ευρώ»- προκύπτει ότι το ειδικό σήμα τελών κυκλοφορίας για τα οχήματα των αναπήρων που για το 2001 ήταν 1.000 δραχμές (ήτοι 2,9347 ευρώ) θα μπορούσε να διατηρηθεί και για το 2002 αμετάβλητο στις 1.000 δραχμές (όπως όλα τα άλλα τέλη κυκλοφορίας). Παρά τις παραπάνω κατευθυντήριες οδηγίες, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, προσπαθώντας να βγάλει «από τη μύγα ξίγκι», αξιοποίησε κερδοσκοπικά τη μεταστροφή του ευρώ, εισπράττοντας από τους ανάπηρους το ποσό των 1.022 δραχμές, που ισοδυναμεί με 3 ευρώ.

Και τίθεται -εύλογα- το εξής ερώτημα. Οταν το υπουργείο Οικονομικών αξιοποιεί κερδοσκοπικά τις στρογγυλοποιήσεις από τη μετατροπή του ευρώ, γιατί οι ιδιώτες επιχειρηματίες θα κάνουν το αντίθετο;


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ