Οταν τα έργα γίνονται έτσι ώστε να γεμίζουν τις τσέπες εργολάβων και όχι μόνο, η Ελλάδα πνίγεται με τις πρώτες σταγόνες της βροχής...
Eurokinissi |
Καταστροφές στο Μαρούσι |
Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του τμήματος της Εθνικής Οδού στη Μαλακάσα, το οποίο μετατράπηκε την Κυριακή το βράδυ σε... λιμνοθάλασσα, με αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν για αρκετές ώρες πάνω από 20.000 οχήματα. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, το πρόβλημα παρουσιάστηκε 1.000 μέτρα πιο πάνω από την περιοχή όπου πριν από 5 χρόνια σημειώθηκε η καταστροφική κατολίσθηση και δεν έχει σχέση με αυτήν. Οπως υποστηρίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ «η έντονη βροχόπτωση, σε συνδυασμό με τις μεγάλες ποσότητες φερτών υλικών που παρασύρθηκαν με τα νερά από το βουνό, προκάλεσε αδυναμία ανταπόκρισης των φρεατίων της οδού, να αποχετεύσουν έγκαιρα τις ποσότητες νερού που επί ώρες κατέκλυζαν την περιοχή».
Ουσιαστικά με την ανακοίνωσή του αυτή το ΥΠΕΧΩΔΕ ομολογεί ότι πρόκειται για κακοτεχνία, καθώς πρόκειται για ένα δρόμο που ολοκληρώθηκε πριν μερικά μόλις χρόνια και κατασκευαστές και επιβλέποντες δεν πρόβλεψαν ούτε τα πρανή να θωρακίσουν, ώστε να μην κατεβαίνουν φερτά υλικά, λόγω βροχής ή άλλων αιτίων, ούτε τα φρεάτια της οδού να έχουν την αναγκαία χωρητικότητα. Επιπλέον φανερώνεται η πλήρης αφασία στο θέμα της συντήρησης της Εθνικής Οδού - και εδώ δε μιλάμε για μια οποιαδήποτε οδό, αλλά για την Εθνική - για την οποία πληρώνουν οι οδηγοί πανάκριβα διόδια! Φαίνεται όμως ότι τα χρήματα των διοδίων τα κρατά η κυβέρνηση για να τα δώσει στους ιδιώτες επιχειρηματίες για να κατασκευάσουν τα υπόλοιπα τμήματα των οδικών αξόνων με το σύστημα της... αυτοχρηματοδότησης!
Eurokinissi |
Καταστροφές στο Μαρούσι |
Ενα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα της κυβερνητικής αφασίας είναι αυτό της Λεωφόρου Μαραθώνα. Πριν από 3 χρόνια και μετά από τις μεγάλες πυρκαγιές στην Πεντέλη κατασκευάστηκε ένας αντιπλημμυρικός αγωγός 2 χιλιομέτρων, που ωστόσο παρέμεινε «τυφλός», με κλειστά δηλαδή τα στόμια, με αποτέλεσμα τα σπίτια της γύρω περιοχής να ξαναπλημμυρίσουν, όπως κάθε φορά που βρέχει τα τελευταία χρόνια...
Αλλο παράδειγμα είναι αυτό της Λεωφόρου Ποσειδώνος, που για άλλη μια φορά πλημμύρισε, καθώς εδώ και πάρα πολλά χρόνια τα αντιπλημμυρικά έργα που έχουν υποσχεθεί οι κυβερνώντες παραμένουν στις μελέτες, ενώ μερικά αυτά δε συνδέονται καν ούτε με τα γειτονικά έργα για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και έχουν προγραμματιστεί για κάποια επόμενη φάση ή - το πιθανότερο - για τις ελληνικές καλένδες...
Eurokinissi |
Τα νερά παρέσυραν αυτοκίνητα στο Αργος |
Ενα ακόμη χαρακτηριστικό και της τελευταίας νεροποντής - και όχι μόνο - είναι ότι πλημμυρίζουν περιοχές που μπαίνουν πρόσφατα στα σχέδια πόλης, χωρίς όμως να έχουν γίνει οι στοιχειώδεις υποδομές για την αντιπλημμυρική τους προστασία, ενώ παράλληλα η ίδια η τσιμεντοποίησή τους προκαλεί πλημμυρικά φαινόμενα.
Με ανακοίνωσή της η ΕΥΔΑΠ αναφέρει πως το δίκτυο αποχέτευσης όμβριων στην περιοχή ευθύνης της «λειτούργησε ικανοποιητικά, με εξαίρεση περιορισμένο αριθμό επιφανειακών - κυρίως - εμφράξεων φρεατίων υδροσυλλογής, λόγω μεταφοράς φερτών υλικών». Δηλαδή, η ΕΥΔΑΠ υποστηρίζει με άλλα λόγια το γνωστό «η εγχείρηση πέτυχε, ο ασθενής απέθανε»... Οπως, πάντως, επισημαίνει η ΕΥΔΑΠ πολλά προβλήματα παρατηρήθηκαν λόγω υπερφόρτωσης του δικτύου αποχέτευσης από παράνομες συνδέσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα, από τις 322 κλήσεις που δέχτηκε οι 291 οφείλονταν σε επιστροφές λυμάτων εξαιτίας των παράνομων συνδέσεων.
Δεν είναι χείμαρρος, αλλά ο δρόμος Χαλκίδας - Αιδηψού |