ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 8 Γενάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
"Στρατιωτικός νόμος" κατά των μαθητών!

Σε απόλυτη συνεργασία, κυβέρνηση και δικαστικές αρχές εξαπέλυσαν από χτες μια πρωτοφανούς αστυνομοκρατικής σύλληψης επιχείρηση κατά των μαθητικών κινητοποιήσεων

Σε ένα καθεστώς ιδιότυπου "στρατιωτικού νόμου" έχει θέσει από χτες το βράδυ η κυβέρνηση τα σχολεία και γενικά το χώρο της Παιδείας! Μετά από ένα συντονισμό ενεργειών μεταξύ των διαφόρων μηχανισμών του αστικού κράτους, υφάνθηκε και βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη μια ολόκληρη επιχείρηση αστυνομοκρατίας, συκοφαντίας και τρομοκρατίας, ώστε να καμφθεί το μαθητικό κίνημα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από χτες, επί της κεφαλής των μαθητών επικρέμεται ως "δαμόκλειος σπάθη" ακόμα και η απειλή της σύλληψης,εφόσον συμμετέχουν στις καταλήψεις ή "παρακωλύουν συγκοινωνίες" με τις κινητοποιήσεις τους!

Συγκεκριμένα, χτες το μεσημέρι, συνεδρίασε εσπευσμένα η κυβερνητική επιτροπή "διαχείρισης κρίσεων", όπου λήφθηκαν μια σειρά μέτρα. Το περιεχόμενο των εν λόγω μέτρων διεφάνη λίγη ώρα αργότερα, όταν κατέφθασαν στα δημοσιογραφικά γραφεία οι πληροφορίες για τη διενέργεια εισαγγελικών παρεμβάσεων κατά των μαθητών. Το μέγεθος της αντιλαϊκής "εκτροπής", στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση, επιβεβαιώθηκε, δε, λίγο αργότερα, όταν ο ίδιος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μέσω ανακοίνωσης που διένειμε στον Τύπο, έκανε λόγο για τα όσα αποφάσισε η κυβέρνηση, επειδή "έχει χρέος να διασφαλίσει την ομαλή λειτουργία των σχολείων"...

Στη συνεδρίαση (συμμετείχαν μεταξύ άλλων οι υπουργοί Εσωτερικών Αλ. Παπαδόπουλος,Δημόσιας Τάξης Φ. Πετσάλνικος,Δικαιοσύνης Ε. Γιαννόπουλος,Παιδείας Γερ. Αρσένης,ο υφυπουργός στον πρωθυπουργό Γ. Πασχαλίδης κ.ά.) αποφασίστηκαν τα εξής:

α) Από σήμερα τα σχολεία θα αστυνομοκρατούνται, υπό το πρόσχημα της "λήψης μέτρων προστασίας των σχολικών μονάδων έναντι εξωσχολικών ατόμων". Ανώτατος κυβερνητικός παράγοντας, που ρωτήθηκε από το "Ρ", απάντησε ότι "προφανώς από σήμερα στις εισόδους των σχολείων θα βρίσκονται αστυνομικά όργανα για να ελέγχουν ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει από αυτά"...

β) Η παρουσία των εκπαιδευτικών καθίσταται υποχρεωτική στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Ο έλεγχος για την παραμονή τους στο σχολείο θα γίνεται από τους προϊσταμένους τους.

γ) Οι καθηγητές υποχρεούνται να παίρνουν απουσίες των μαθητών στα υπό κατάληψη σχολεία ή εφόσον οι μαθητές συμμετέχουν σε κινητοποιήσεις και δε βρίσκονται στην αίθουσα. Οι απουσίες αυτές θεωρούνται, πλέον, αδικαιολόγητες.

δ) Διά της επίκλησης των "φθορών" στα σχολεία, αναμένεται να ξεκινήσει εκστρατεία κατασυκοφάντησης των μαθητών, ενώ, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Δ. Ρέππα, "σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία οι ζημιές ήταν και σοβαρές και εκτεταμένες"... Αξιοσημείωτο είναι πως όταν ο "Ρ" ζητούσε χτες από εξέχον στέλεχος της κυβέρνησης συγκεκριμένα στοιχεία για τις περίφημες ζημιές, η απάντηση που δινόταν ήταν ότι "δεν έχουμε λεπτομερή στοιχεία"... ε) Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ανακοίνωση του Δ. Ρέππα, που εκδόθηκε μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης της επιτροπής "διαχείρισης κρίσεων", αναφέρεται ότι "έχουν ήδη κατατεθεί μηνυτήριες αναφορές και έχουν διαταχθεί από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές προκαταρκτικές εξετάσεις για την άσκηση ποινικής δίωξης και θα εγερθούν αγωγές για την αναζήτηση αστικών ευθυνών κατά των υπαιτίων" των "ζημιών".

Η ...ανεξάρτητη Δικαιοσύνη

Η διασύνδεση μεταξύ της κυβέρνησης και της ...ανεξάρτητης Δικαιοσύνης, η οποία έσπευσε να ταυτιστεί με το πνεύμα της κυβερνητικής σύσκεψης πριν η τελευταία ολοκληρωθεί (!), φαίνεται και από το εξής στοιχείο: Κυβερνητικό στέλεχος, όταν ρωτήθηκε χτες από το "Ρ" αν ο υπουργός Δικαιοσύνης βρισκόταν, πριν την παρέμβαση των δικαστικών οργάνων, σε συνεννόηση με τους εισαγγελείς και τον Αρειο Πάγο, απάντησε: "Φαντάζομαι, ναι. Ο υπουργός έχει μιλήσει μαζί τους. Σε κάθε περίπτωση, δεν θεωρώ ότι η κυβέρνηση έμεινε έκπληκτη, όταν ανακοινώθηκαν οι εισαγγελικές παρεμβάσεις"...

Πρέπει να τονιστεί ότι η βασική αρχή που διαπνέει τη λογική της κυβέρνησης, όπως τονίστηκε χτες στη συνεδρίαση, είναι ότι εφόσον συνεχιστούν οι μαθητικές κινητοποιήσεις "από εδώ και πέρα ο καθένας θα πληρώνει ανάλογα με την ευθύνη που έχει"...

Κατόπιν των παραπάνω, είναι απόλυτα εξηγήσιμες οι δηλώσεις, στις οποίες προέβησαν μετά το τέλος της σύσκεψης οι συμμετέχοντες σ' αυτήν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο Αλ. Παπαδόπουλος δήλωσε πως υπάρχει κράτος, το οποίο θα παρέμβει... ο Ε. Γιαννόπουλος προέβη ουσιαστικά σε "εντολή" προς τους εισαγγελείς να επιληφθούν των υπαιτίων των φθορών και του αδικήματος της κατάληψης... ενώ ο Γ. Πασχαλίδης υποστήριξε ότι η ελληνική κοινωνία θέλει να ανοίξουν τα σχολεία και η κυβέρνηση θα τα ανοίξει...

Ο Π. Δημόπουλος

Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Π. Δημόπουλος ζήτησε με έγγραφό του από τους εισαγγελείς Εφετών όλης της χώρας "να τον ενημερώσουν", αν στις περιφέρειές τους σχολικά συγκροτήματα τελούν υπό κατάληψη και αν οι δικαστικές αρχές έχουν προβεί σε κάποιες ενέργειες.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη αναμένεται να πάρουν οι εισαγγελείς Πρωτοδικών. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, οι εισαγγελείς Πρωτοδικών της χώρας έχουν πάρει εντολή να παραγγέλλουν αυτεπάγγελτα τη σύλληψη μαθητών, με την κατηγορία της παρακώλυσης συγκοινωνιών, όταν προχωρούν σε καταλήψεις δρόμων και να παραπέμπονται σε δίκη με την αυτόφωρο διαδικασία. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι αστυνομικές δυνάμεις θα προχωρούν σε συλλήψεις μαθητών, στις περιπτώσεις που οι διευθυντές των υπό κατάληψη σχολείων ζητούν την παρέμβαση του αρμόδιου εισαγγελέα, για παρεμπόδιση λειτουργίας σχολείων. Και σ' αυτήν την περίπτωση, θα ακολουθείται η αυτόφωρος διαδικασία.

Ο Γ. Κολιοκώστας

Κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα διέταξε χτες αυτεπάγγελτα ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών Γ. Κολιοκώστας για τα σχολεία της πρωτεύουσας. Πρόκειται για τη δεύτερη εισαγγελική παρέμβαση από την αρχή των καταλήψεων. Στις 24 Νοέμβρη ο εισαγγελέας Εφετών Αθηνών Βασ. Μαρκής είχε διατάξει αστυνομική έρευνα, μετά από έγγραφη αναφορά του προϊσταμένου της Δ Διεύθυνσης Δημόσιας Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η "ομαλή λειτουργία" των σχολείων.

Η χτεσινή εντολή του Γ. Κολιοκώστα απευθύνεται και πάλι προς τη Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής και έχει δύο σκέλη: Το πρώτο αφορά τις καταστροφές που προξένησαν άγνωστοι δράστες σε ορισμένα σχολεία την περίοδο των γιορτών και το δεύτερο τις τυχόν ευθύνες που φέρουν γι' αυτές οι διευθυντές των συγκεκριμένων σχολείων.

Μεθοδευμένη προπαγάνδα καταστροφολογίας

Η κυβέρνηση με τη βοήθεια των αστικών ΜΜΕ, αντιστρέφοντας πλήρως την πραγματικότητα, επιδιώκει να επιβάλει την εντύπωση των μεγάλων καταστροφών στα σχολεία

Μάρτυρες μιας μεθοδευμένης προσπάθειας υπερπροβολής από τα Μέσα Ενημέρωσης των μεμονωμένων κρουσμάτων καταστροφών σε σχολεία, με στόχο την κατασυκοφάντηση του μαθητικού αγώνα έχουν γίνει ιδιαίτερα τις τελευταίες μέρες όλοι οι Ελληνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι τα καταγραμμένα κρούσματα μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης ζημιών δεν ξεπερνούν τις μερικές δεκάδες, όταν τα σχολεία που βρέθηκαν υπό κατάληψη ξεπέρασαν τα 2.000. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το ότι για τις καταστροφές σε όλες τις περιπτώσεις ευθύνονται εξωσχολικά στοιχεία (πράγμα που δεν αρνείται ούτε ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας), αποδεικνύει ότι οι μαθητές έχουν διαφυλάξει με τον καλύτερο τρόπο τα σχολεία τους. Ομως, η συντονισμένη αντιμαθητική προπαγάνδα επιχειρεί να επιβάλει την εντύπωση των εκτεταμένων καταστροφών στο σύνολο αυτών των σχολείων.

Ευθυγραμμισμένος απόλυτα με την κυβερνητική γραμμή προπαγάνδισης της καταστροφολογίας, ο διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) Μ. Μπαλτάς ανέλαβε το ρόλο της "τεκμηρίωσης" των όσων λέγονται για μεγάλες ζημιές. Χτες, παρέλασε σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ, επαναλαμβάνοντας μονότονα ότι η ζημιές αυτές ξεπερνούν το ένα δισ. δραχμές και μπορεί να ξεπεράσουν και το 1,5 δισ. Οταν όμως από την εφημερίδα μας του ζητήθηκαν συγκεκριμένα στοιχεία, μας είπε ότι δεν υπάρχουν αναλυτικά στοιχεία, καθώς σε αυτή τη φάση γίνονται αυτοψίες στα σχολεία. Απέφυγε επίσης να αναφέρει έστω και τον αριθμό των σχολείων για τα οποία έχουν διαπιστωθεί ζημιές, ή έστω έχουν γίνει καταγγελίες στον ΟΣΚ για ζημιές. Είπε μόνο ότι το ποσό του ενός δισ. δραχμών προέκυψε από προχθεσινή σύσκεψη που έγινε στον ΟΣΚ, με βάση εισηγήσεις κάποιων δήμων. Και για να στηρίξει τις εκτιμήσεις του ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα σχολικών κτιρίων που έχουν έντονα προβλήματα, όπως 6ο Γυμνάσιο Ν. Ιωνίας, 2ο, 18ο και 59ο Λύκειο Αθηνών, 1ο Λύκειο Αλίμου, 1ο Λύκειο Δάφνης, στην Κηφισιά δύο σχολεία, στην Καλλιθέα και στο Μαρούσι τέσσερα, σε όλα τα σχολεία της Ηλιούπολης, κ.α.

Στην επιμονή μας για συγκεκριμένα στοιχεία και εκτιμήσεις, ο διευθυντής του ΟΣΚ επέμενε να δίνει τις ίδιες γενικές απαντήσεις, αφήνοντας έτσι μετέωρο το επιχείρημά του για τη "συνολική ζημιά" που "ξεπερνά το 1 δισ. ". Αλλά, για να μη μείνει καμιά αμφιβολία για την προπαγάνδα του ΟΣΚ, υπενθυμίζουμε ότι σε προχτεσινή του ανακοίνωση ανέφερε τα εξής χαρακτηριστικά: "Την Παρασκευή 08/01/99 τα σχολεία θα ανοίξουν και η Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση θα συνεχίσει με βήματα αποφασιστικά την αταλάντευτη πορεία υλοποίησής της...".

Στη Θεσσαλονίκη

Από τα 100 και πλέον σχολεία που εκ περιτροπής προχώρησαν σε καταλήψεις στη Θεσσαλονίκη, μόνο σε τέσσερασημειώθηκαν ζημιές κι αυτές, κατά κοινή ομολογία, προκλήθηκαν από εξωσχολικούς. Αυτό άλλωστε κατήγγειλαν και οι εκπρόσωποι του Συντονιστικού Ημερήσιων Σχολείων στη συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χτες. "Τις περιπτώσεις αυτές τις αντιμετωπίζουμε με καχυποψία. Πιστεύουμε ότι είναι προβοκατόρικες και κατευθυνόμενες. Τα άτομα που κάνουν αυτές τις ζημιές, "οι γνωστοί - άγνωστοι", εκτελούν κάποια εντεταλμένη υπηρεσία. Οι μαθητές δεν έχουν καμιά σχέση με αυτές τις ενέργειες. Είμαστε οι πρώτοι που περιφρουρούμε τα σχολεία μας και νοιαζόμαστε γι' αυτά. Δε θα αφήσουμε κανέναν να αμαυρώσει τον αγώνα μας", είπε χαρακτηριστικά ο Χ. Σπυριδάκης, εκπρόσωπος του Συντονιστικού.

Καταστροφές έχουν προκληθεί στο 15ο Λύκειο, στο 2ο Τούμπας, στο 4ο και 5ο Καλαμαριάς και στο συγκρότημα του Ευκλείδη, ενώ αποτράπηκε προσπάθεια βανδαλισμού στο 17ο Λύκειο, όταν οι ίδιοι οι μαθητές κατάφεραν να απομακρύνουν τους άγνωστους εξωσχολικούς που επιχειρούσαν να εισβάλουν στο σχολείο.

Οι ζημιές, σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπαιδευτικών αλλά και γονιών, δεν είναι τόσο μεγάλες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις ζημιές στο συγκρότημα Ευκλείδη. Από τον ίδιο τον προϊστάμενο της πρώτης διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανακοινώθηκε πως ξεπερνούν τα 40 εκατ. δραχμές, ενώ στην πραγματικότητα οι καθηγητές και οι γονείς δηλώνουν ότι δεν ξεπερνούν τα 2.000.000 δραχμές.

Ο Θ. Κρουστάλης πρόεδρος της Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, σχολιάζοντας τη διάσταση που θέλουν να δώσουν υπουργείο και υπηρεσιακοί παράγοντες, δήλωσε σχετικά: "Είμαστε πεπεισμένοι πως πρόκειται για μεθοδευμένη επιχείρηση σπίλωσης του αγώνα των μαθητών κι όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως οι καταστροφές που προκλήθηκαν σ' αυτόν τον μικρό αριθμό σχολείων της πόλης μας, έγιναν από εξωσχολικούς που σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα έδρασαν, φορώντας κουκούλες για να μην αναγνωριστούν. Επίσης, δεν είναι τυχαίο πως οι καταστροφές προκλήθηκαν την περίοδο των γιορτών μόνο σε υπό κατάληψη σχολεία, που όμως ήταν κλειστά, με τη μόνη διαφορά πως τα κλειδιά δεν ήταν στα χέρια των διευθυντών, αλλά των μαθητών". Τέλος, μιλώντας για τις εικόνες καταστροφών που κάνουν τον γύρο στα ΜΜΕ, ο Θ. Κρουστάλης ανέφερε, πως πολλές φορές δείχνουν τις αποθήκες των σχολείων όπου φυλάσσονται κατεστραμμένα θρανία και καρέκλες, τα οποία φθείρονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

Πρόσκληση σε διάλογο με στόχο τον αποπροσανατολισμό

Συνάντηση υπουργού Παιδείας - ΟΛΜΕ με θέμα την επιμόρφωση, χωρίς αποτελέσματα. "Υποκριτική, παραπλανητική και αποπροσανατολιστική" χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ την πρόσκληση για διάλογο, και απείχε

Σε μία προσπάθεια να διασπάσει το μέτωπο μαθητών - καθηγητών και να εμφανίσει "διάλογο" εκεί που δεν υπάρχει, ο υπουργός Παιδείας συναντήθηκε χτες με το ΔΣ της ΟΛΜΕ προκειμένου να συζητήσουν τα θέματα της εξάμηνης επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, ίδρυσης σχολής "Διαρκούς Επιμόρφωσης" και το "Πιστοποιητικό Διδακτικής και Παιδαγωγικής Επάρκειας". Από τη συνάντηση απουσίαζε ο εκπρόσωπος της "Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Εκπαιδευτικών", ο οποίος με γραπτή δήλωσή του χαρακτήρισε την πρόσκληση του υπουργού για διάλογο ως "υποκριτική, παραπλανητική και αποπροσανατολιστική", τονίζοντας ότι αυτή "στοχεύει ουσιαστικά στη διάσπαση του αγωνιστικού μετώπου μαθητών - καθηγητών".

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση, ο υπουργός Παιδείας εμφανίστηκε αδιάλλακτος στο αίτημα για κατάργηση του θεσμικού πλαισίου της "μεταρρύθμισης", λέγοντας χαρακτηριστικά ότι "οι νόμοι θα εφαρμοστούν, το εκπαιδευτικό σύστημα θα προχωρήσει". Ο Γερ. Αρσένης είπε ότι η ΟΛΜΕ δεν έχει ενιαία θέση και επικαλέστηκε τη δήλωση της ΠΑΣΚ, που διαχωρίζει τη θέση της από την υπόλοιπη ΟΛΜΕ και τη θέση της για ανατροπή της "μεταρρύθμισης". Δήλωσε επίσης ότι το υπουργείο είναι ανοιχτό να συζητήσει το θέμα του αριθμού μαθητών ανά τάξη και της επιτροπής προσωπικοτήτων που θα εξετάσει το θέμα της επαγγελματικής και οικονομικής αναβάθμισης των εκπαιδευτικών, την οποία σύμφωνα με τον υπουργό απέρριψε η ΟΛΜΕ. Επίσης είπε ότι η ΟΛΜΕ αποχώρησε από τη συνάντηση χωρίς να ορίσει εκπροσώπους για τις επιτροπές που σκοπεύει να συστήσει το υπουργείο για τα ζητήματα της επιμόρφωσης.

Την προσπάθεια του υπουργού Παιδείας να εμφανίσει διασπασμένη την ΟΛΜΕ καταγγέλλει με ανακοίνωση του ΔΣ της Ομοσπονδίας, τονίζοντας ότι "η ΟΛΜΕ με αλλεπάλληλες δημοκρατικές διαδικασίες διαμόρφωσε τις θέσεις της, που εκφράζουν τη συντριπτική πλειονότητα των καθηγητών της χώρας". Το ΔΣ της ΟΛΜΕ τονίζει ότι με τη στάση του χτες ο υπουργός Παιδείας "επιβεβαίωσε ότι ο ίδιος και η κυβέρνηση με κακότεχνους ελιγμούς επιμένουν στην αδιαλλαξία, τον αυταρχισμό και στην τακτική υπονόμευσης των εκπαιδευτικών αγώνων". Καταγγέλλει επίσης ότι ο υπουργός αρνήθηκε να συζητήσει τα θέματα του εξεταστικού συστήματος για το "ενιαίο λύκειο" και τα ΤΕΕ και τις υπόλοιπες προτάσεις που περιλαμβάνονταν στο υπόμνημα που του κατέθεσε η ΟΛΜΕ.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών"

Στη δήλωσή του ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ τονίζει: "Αξιοποιώντας την τακτική του "μαστιγίου" και του "καρότου", πότε με την τακτική του ευτελούς δέλεαρ, πότε με την τακτική της ενεργοποίησης κατασταλτικών μηχανισμών και συκοφαντικών μεθόδων, επιχειρεί να κάμψει την αγωνιστική αντίσταση της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αποσιωπώντας την ουσία των αιτημάτων που είναι η κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού θεσμικού πλαισίου (Ν. 2525, 2640) και ικανοποίηση χρόνιων αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας που στοχεύουν στην ποιοτική αλλαγή της Παιδείας, επιχειρεί να στήσει ένα προσχηματικό διάλογο πάνω σε ζητήματα που δεν έχουν κομβικό χαρακτήρα, αλλά είναι αιτήματα τρέχουσας εκπαιδευτικής διαχείρισης και αποτελούν εδώ και χρόνια χιλιοδιακηρυγμένες εξαγγελίες των εκάστοτε υπουργών", τονίζει ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ.

Η ΔΕΕ θεωρεί ότι "οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης στο χώρο της Παιδείας, είτε με τη μορφή του στημένου διαλόγου για ήσσονος σημασίας ζητήματα σε σχέση μ' αυτά που προβάλλει ενιαία το εκπαιδευτικό κίνημα, είτε με τη δυσφήμιση - συκοφάντηση των αγωνιζόμενων μαθητών και καθηγητών, αποκαλύπτουν τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί να αξιοποιήσει το δήθεν διάλογο για να μην ανοίξει ο ουσιαστικός διάλογος που επιδιώκει το κίνημα της Παιδείας". Η ΔΕΕ επισημαίνει ότι ο όποιος διάλογος για να έχει ουσία, περιεχόμενο και αποτέλεσμα, πρέπει να γίνει κάτω από τις προϋποθέσεις της κατάργησης των νόμων 2525 και 2649 και στα πλαίσια των αιτημάτων του εκπαιδευτικού κινήματος "με ταυτόχρονο σταμάτημα κάθε κυβερνητικής προσπάθειας που λειτουργεί κατασταλτικά και συκοφαντικά ενάντια στον αγώνα της εκπαιδευτικής κοινότητας".

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Καταγγέλλει τον αυταρχισμό

Την επιχείρηση αυταρχισμού που εξαπολύει η κυβέρνηση ενάντια στους αγωνιζόμενους μαθητές καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας που δηλώνει ότι βρίσκεται στο πλευρό των μαθητών. Στην ανακοίνωση οι γονείς τονίζουν τα εξής: "Με εντολή της κυβέρνησης αναλαμβάνει πλέον η Εισαγγελία και η αστυνομία την "έγκυρη" πληροφόρηση των μαθητών και τη διαπαιδαγώγησή τους, στις αρχές της "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης" και της παιδείας "ανοιχτών οριζόντων". Ο αυταρχισμός και η συκοφαντία είναι το μέσο που χρησιμοποιεί σήμερα η κυβέρνηση για να επιβάλλει βίαια την παιδεία των φραγμών, την παιδεία του υποταγμένου "απασχολήσιμου", χωρίς δικαιώματα εργαζόμενου του 21ου αιώνα.

Οι μαθητές που αγωνίζονται για το δικαίωμά τους στη μόρφωση και στη ζωή δεν μπορεί παρά να έχουν και θα έχουν δίπλα τους, τους γονείς τους, τους δασκάλους τους, όλη την κοινωνία που αγωνιά για το παρόν και το μέλλον", καταλήγει η ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων.

ΚΚΕ
"Ο αυταρχισμός δε θα περάσει"

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Κεντρικής Επιτροπής

"Το ΚΚΕ καταγγέλλει την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το υπουργείο Παιδείας, που εδώ και μέρες προετοιμάζουν κλίμα επίθεσης, κατασυκοφαντώντας το κίνημα παιδείας. Καταγγέλλει τον λαλίστατο, κατά τα άλλα, υπουργό Δικαιοσύνης. Καταγγέλλει τις εισαγγελικές αποφάσεις, που στοχεύουν στην τρομοκράτηση των μαθητών, των καθηγητών και των γονιών και στην επιβολή της κυβερνητικής γραμμής στην παιδεία.

Οι παρεμβάσεις των εισαγγελέων Δημόπουλου και Κολιοκώστα αποτελούν πρόκληση πρώτου μεγέθους. Επαναφέρουν στο προσκήνιο καταδικασμένες πρακτικές άλλων εποχών. Αποδεικνύουν και πάλι ότι τα περί ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης είναι έπεα πτερόεντα.

Είναι φανερό ότι τέτοιες βαθιά αντιλαϊκές αποφάσεις δε θα μπορούσαν να παρθούν, δίχως την ύπαρξη της αντιδραστικής κυβερνητικής πολιτικής, που δίνει το πράσινο φως στον παραπέρα αυταρχισμό των κρατικών μηχανισμών. Οι εισαγγελικές παρεμβάσεις κινούνται στο πλαίσιο των αποφάσεων της κυβερνητικής "επιτροπής διαχείρισης κρίσεων", που έχει βάλει στο στόχαστρο τις λαϊκές κινητοποιήσεις.

Οι αντιδημοκρατικές ενέργειες θα πέσουν στο κενό. Δε θα πτοήσουν όσους αγωνίζονται για την κατάργηση των αντιλαϊκών νόμων στην παιδεία. Αντίθετα, θα δυναμώσουν το μέτωπο των αγωνιζόμενων μαθητών - γονιών - καθηγητών και των άλλων εργαζομένων. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αναδείχνεται στην πιο επικίνδυνη της τελευταίας 25ετίας. Ο αυταρχισμός δε θα περάσει!".



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ