ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 6 Μάη 2015
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Συνεχίζονται και εφαρμόζονται οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας

Σε ανακοίνωσή του για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης το οποίο έχει τίτλο «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει:

«Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο "Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση", συνεχίζονται και εφαρμόζονται οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων. Συγκεκριμένα:

Παραμένει ο νόμος 4186/2013 (Αρβανιτόπουλου) για το Νέο Λύκειο που ενισχύει τη διαφοροποίηση μέσα στο Λύκειο, το μετατρέπει ακόμα πιο αποφασιστικά σε ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, σε βάρος της όποιας γενικής μόρφωσης, με μοναδική αποστολή την προετοιμασία για την είσοδο των μαθητών σε ΑΕΙ - ΑΤΕΙ.

Ολα αυτά τα χρόνια, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί διεκδίκησαν ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, ένα σχολείο που δεν θα χωρίζει πρόωρα τα παιδιά από τα 15 τους χρόνια. Δεν αγωνίστηκαν για επουσιώδεις αλλαγές, όπως η προσθήκη ενός ακόμα μαθήματος επιλογής και ορισμένες τροποποιήσεις στις "Ομάδες Προσανατολισμού", όπως υλοποιεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με το νομοσχέδιο.

Στην ίδια ρότα βαδίζει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και ως προς τα ΕΠΑΛ. Υιοθετεί κατά γράμμα τη στρατηγική της ακόμα μεγαλύτερης προσαρμογής της Εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου, τις συνεχείς πιστοποιήσεις, την αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος. Παραμένει αυτούσια μια στρατηγική που θέλει τα ΕΠΑΛ να είναι τα σχολεία "για τα παιδιά ενός κατώτερου θεού", σχολεία για τον πρόωρο διαχωρισμό των μαθητών από την ηλικία των 15 ετών και την πρόωρη, εφήμερη κατάρτισή τους, για τις ανάγκες του κεφαλαίου.

Παραμένει ο νόμος 3966/2011 (Διαμαντοπούλου) για τα πρότυπα - πειραματικά καθώς διατηρείται η πρόβλεψη για χορηγούς, οι διαδικασίες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Το κύριο είναι ότι διατηρεί τον ελιτίστικο θεσμό των "προτύπων", μιας κακώς εννοούμενης "αριστείας", μακριά και πέρα από την ανάγκη όλα τα παιδιά να παίρνουν ολοκληρωμένη επιστημονική μόρφωση. Η δυνατότητα που δίνει σε κάθε "πρότυπο" σχολείο να επιλέγει αυτό τις διαδικασίες εισαγωγής σε αυτό, ανοίγει επικίνδυνα τον "ασκό του Αιόλου" για παραπέρα κατηγοριοποίηση των σχολείων, στο όνομα της αυτονομίας. Η πρόβλεψη για κλήρωση για την εισαγωγή στα πειραματικά δεν λύνει επί της ουσίας την "αντιπροσωπευτικότητα του δείγματος των μαθητών", το πρόβλημα των κοινωνικών φραγμών στη μόρφωση, όπως υποστηρίζει η συγκυβέρνηση. Είναι άλλωστε γνωστό ότι οικογένειες και μαθητές με σχετικά ανεβασμένο κοινωνικό, μορφωτικό υπόβαθρο επιλέγουν τελικά να θέσουν υποψηφιότητα για κλήρωση στα πειραματικά. Πολύ περισσότερο που στο νομοσχέδιο ορίζεται ότι "η μεταφορά των παιδιών (από απομακρυσμένες περιοχές) από και προς το σχολείο είναι ευθύνη των κηδεμόνων", γεγονός που προφανώς σηματοδοτεί ότι θα μπει το χέρι στην τσέπη των οικογενειών.

Το ΚΚΕ κρίνει το νομοσχέδιο αυτό κυρίως από την πλευρά της στρατηγικής την οποία συνεχίζει, καθώς γι' αυτά που αφήνει ως έχουν από το αντιδραστικό νομοθετικό οπλοστάσιο των προηγούμενων συγκυβερνήσεων. Στη βάση αυτή θα καταψηφίσει αυτό το νομοσχέδιο, ψηφίζοντας παράλληλα υπέρ των ρυθμίσεων που δίκαια βρέθηκαν στο στόχαστρο του κινήματος (κατάργηση τράπεζας θεμάτων, βαθμός προαγωγής και απόλυσης, επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών, επανεγγραφή "αιώνιων φοιτητών").

Το ΚΚΕ καλεί το λαό και τη νεολαία άμεσα να οργανώσουν την πάλη τους, προβάλλοντας τα δίκαια και ανικανοποίητα αιτήματά τους:

  • Κατάργηση του νόμου 4186/2013 και του 3966/2011. Πανελλαδικές εξετάσεις με απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης και επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές θέλει ο υποψήφιος. Κατοχύρωση βαθμολογίας, με ιδιαίτερη μέριμνα για τους εργαζόμενους μαθητές και τα παιδιά ειδικών κατηγοριών (ΑμΕΑ, μειονότητα, μετανάστες, κ.λπ.).
  • Αποδέσμευση του προγράμματος και της λειτουργίας του Λυκείου από τη διαδικασία επιλογής για τα ΑΕΙ - ΑΤΕΙ. Κατάργηση κάθε διαχωρισμού και πρόωρου προσανατολισμού (Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ, κατευθύνσεις κ.λπ.).
  • Το πτυχίο να είναι η μοναδική προϋπόθεση για το επάγγελμα. Καμία πιστοποίηση, κατάργηση του έτους μαθητείας. Πρακτική άσκηση ενταγμένη οργανικά στο πρόγραμμα σπουδών.
  • Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. Διαγραφή όλων των χρεών των σχολικών επιτροπών και των ΑΕΙ - ΑΤΕΙ προς τις δημόσιες εταιρείες ηλεκτρισμού, θέρμανσης, ύδρευσης, τηλεφώνου. Δωρεάν μετακίνηση μαθητών και φοιτητών».
Σε εξέλιξη η συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή

Με τη διαδικασία της ακρόασης των φορέων συνεχίστηκε χτες, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο: «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση». Με τα άρθρα του νομοσχεδίου, η κυβέρνηση συνεχίζει τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων, που φέρουν τη σφραγίδα των αντιδραστικών αλλαγών που προωθούνται συστηματικά στην Εκπαίδευση από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ, προκειμένου να είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κεφαλαίου.

Από το ΚΚΕ, εξαρχής έγινε καθαρό ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο επί της αρχής, ενώ θα υπερψηφίσει τα άρθρα που αφορούν την κατάργηση της «τράπεζας θεμάτων», το βαθμό προαγωγής και απόλυσης, την επαναπρόσληψη εκπαιδευτικών και την επανεγγραφή των λεγόμενων «αιώνιων φοιτητών».

Από τους φορείς που συμμετείχαν χτες στη συζήτηση του νομοσχεδίου, ξεχώρισε η τοποθέτηση της Μαρίας Δελλή, οργανωτικής γραμματέα της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), η οποία επισήμανε ανάμεσα σε άλλα: «Αιτήματα, όπως μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση των σχολείων, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη, διαγραφή των χρεών των σχολείων προς τις ΔΕΚΟ, επαναλειτουργία των σχολείων που έκλεισαν, Ειδική Αγωγή και άλλα δε γίνονται δεκτά». Πρόσθεσε ότι το «νέο Λύκειο» «παραμένει ένα ατέλειωτο εξεταστικό κέντρο, ανταγωνιστικό, μόνο και μόνο για την προετοιμασία στο Πανεπιστήμιο. Αυτό δεν αλλάζει».

«Για το Επαγγελματικό Λύκειο επανέρχονται οι τομείς και οι ειδικότητες που καταργήθηκαν και επανέρχονται φυσικά και οι εκπαιδευτικοί που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Ωραία! Πρώτον, οι εκπαιδευτικοί που επιστρέφουν, αφαιρούνται από τις 15.000 προσλήψεις που θα γίνουν σε όλο το Δημόσιο το έτος 2015, όταν ήδη ξέρετε ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Δεύτερον, τα άρθρα του νόμου που ρυθμίζουν τη μαθητεία στο 4ο έτος των ΕΠΑΛ και προωθούν τη μη τυπική εκπαίδευση ΣΕΚ, ΙΕΚ, Κέντρα Δια Βίου Μάθησης και όλα αυτά παραμένουν. Είχατε υποσχεθεί ότι θα καταργήσετε τα ΣΕΚ. Μένουν άθικτα τα ιερά και τα όσια της στρατηγικής τόσο της ΕΕ όσο και του ΟΟΣΑ. Δηλαδή, κατάρτιση των μαθητών στις δεξιότητες, ανάλογα κάθε φορά με το τι έχει ανάγκη η αγορά και οι επιχειρήσεις. Η επαγγελματική εκπαίδευση συνεχώς υποβαθμίζεται. Εχουμε κατακόρυφη πτώση του μορφωτικού επιπέδου των μαθητών. Αυτά τα σχολεία τα αντιμετωπίζετε δυστυχώς και σήμερα ως σχολεία που πηγαίνουν "τα παιδιά ενός κατώτερου θεού"».

Στηρίζουμε Πανσπουδαστική ΚΣ στις φοιτητικές - σπουδαστικές εκλογές

Μπροστά στη μάχη των φοιτητικών και σπουδαστικών εκλογών στις 13 Μάη, οι υποψήφιοι με την Πανσπουδαστική ΚΣ διακινούν στις σχολές κάλεσμα στήριξης και ενίσχυσης των αγωνιστικών ψηφοδελτίων με το γαρίφαλο. Στο κάλεσμά τους, σημειώνουν χαρακτηριστικά ανάμεσα σε άλλα:

«Οι Σύλλογοι είμαστε εμείς! Ολοι εμείς οι φοιτητές και σπουδαστές... Οι ανάγκες, οι διεκδικήσεις μας... Η συλλογική δράση... Οι αντιπρόσωποί μας.

Μαζί είμαστε πιο δυνατοί!

Η απογοήτευση και η απάθεια δε μας ταιριάζουν. Την επόμενη μέρα, πιο αποφασιστικά να αντιμετωπίσουμε τα εμπόδια που συναντάμε στις σπουδές και τη ζωή μας.

Μαζί μπορούμε να δυναμώσουμε τη συλλογική διεκδίκηση:

  • Για δωρεάν σίτιση - στέγαση - μετακίνηση - βιβλία - αναλώσιμα, για ανέγερση νέων Εστιών στην ευθύνη του κράτους, για επίδομα ενοικίου.
  • Για επαρκή κρατική χρηματοδότηση και επιστροφή των "κουρεμένων" αποθεματικών.
  • Για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. Οχι στη μετατροπή της επιστημονικής γνώσης σε εφήμερη κατάρτιση και άθροισμα δεξιοτήτων, ώστε να είμαστε καλύτερα "προετοιμασμένοι" να συναντήσουμε τη διαρκή περιπλάνηση και ανασφάλεια, την ανεργία, τα ψίχουλα των 400 ευρώ για μερικούς μήνες.
  • Για σταθερή δουλειά για όλους με αξιοπρεπή μισθό και εξασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα πάνω στο αντικείμενο σπουδών.
  • Για ένα πτυχίο ανά επιστημονικό αντικείμενο, με όλη τη γνώση σε αυτό, χωρίς κύκλους σπουδών, ώστε το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για δουλειά στο αντικείμενο σπουδών.
  • Για να είναι η επιστήμη και η έρευνα στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι των κερδών των μονοπωλίων.

Μαζί μπορούμε να φτιάξουμε ζωντανούς αγωνιστικούς Συλλόγους και μαχητικά όργανα, που αντιστέκονται σε παλιούς και νέους πλασιέ της αντιλαϊκής και αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ και των μονοπωλίων.

Στις 13 Μάη στηρίζουμε Πανσπουδαστική ΚΣ».

«Εμπλουτίζεται» το «MySchool»

Στοιχεία που καμία σχέση δεν έχουν με τη λειτουργία και τον προγραμματισμό των σχολείων ζήτησε πρόσφατα η διοίκηση του «MySchool» από τις σχολικές μονάδες. Συγκεκριμένα, σε έγγραφό της, λέει: «Παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα στη συμπλήρωση Ιθαγένειας/Υπηκοότητας των μαθητών, καθώς και του επαγγέλματος πατέρα»!

Στο γεγονός αναφέρονται με ανακοινώσεις τους Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που, μαζί με φορείς των γονέων, αλλά και την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, είχαν εξαρχής καταγγείλει τη λειτουργία του «MySchool».

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής «ο Σωκράτης» και Ν. Ιωνίας - Ηρακλείου - Mεταμόρφωσης - Λυκόβρυσης «Γ. Σεφέρης» καλούν τους διευθυντές και τις προϊστάμενες των σχολικών μονάδων να μην προβούν στη συμπλήρωση των στοιχείων, τα οποία αποτελούν προσωπικά δεδομένα για τους μαθητές και τις οικογένειές τους και δεν εξασφαλίζεται το απόρρητό τους. Απευθύνονται, επίσης, στις Ενώσεις και τις Ομοσπονδίες Γονέων να καταγγείλουν την πίεση που δέχονται πάλι οι σχολικές μονάδες και όλους τους εκπαιδευτικούς να μη δεχτούν το νέο σχολείο και την ψηφιακή του έκφραση, το «MySchool», ως μονόδρομο.




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org