ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Οχτώβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΚΕ
Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία Αχαΐας - Ηλείας

Στις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία των Νομών Αχαΐας και Ηλείας αφορούν οι Ερωτήσεις που κατέθεσαν, χτες, στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Παναγιώτης Κοσιώνης και Γιώργος Χουρμουζιάδης προς τον υπουργό Παιδείας, Π. Ευθυμίου.

«Ενας μήνας συμπληρώνεται από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τα σχολεία των Νομών Αχαΐας και Ηλείας παρουσιάζουν σοβαρότατα προβλήματα, όσον αφορά στην εκπαιδευτική και μορφωτική λειτουργία τους», επισημαίνεται στην Ερώτηση.

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρουν:

-- Περισσότεροι από 185 καθηγητές ΜΕ και περισσότεροι από 100 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί λείπουν από τα σχολεία του Ν. Αχαΐας και αντίστοιχα περισσότεροι από 105 καθηγητές ΜΕ και περισσότεροι από 80 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί από τα σχολεία του Ν. Ηλείας.

-- Στην πλειοψηφία τους τα σχολεία λειτουργούν χωρίς ωρολόγια προγράμματα.

-- Χιλιάδες διδακτικές ώρες έχουν χαθεί.

-- Στο Μουσικό Λύκειο της Πάτρας και σε άλλα σχολεία έχουν γίνει συμπτύξεις τμημάτων.

-- Εχουν γίνει συνενώσεις κατευθύνσεων σε Λύκεια, έχουν περικοπεί μαθήματα και έχουν επιβληθεί υπερωρίες στους εκπαιδευτικούς.

- Σε αρκετά σχολεία έχουν γίνει συμπτύξεις τμημάτων.

«Είναι φανερό ότι οι ισχυρισμοί της Περιφέρειας Δυτικής Πελοποννήσου, για δήθεν έλλειψη αντοχής της οικονομίας σε νέες προσλήψεις εκπαιδευτικών, προσπαθούν να καλύψουν την ίδια την κυβέρνηση, που, εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ για ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, δεν προχωρεί σε μόνιμους διορισμούς, ούτε αναπληρωτών ακόμη», καταλήγει η Ερώτηση.

Μετά από αυτά, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας, εάν θα πάρει μέτρα, ώστε:

  • Να διοριστούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί, για να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία του Ν. Αχαΐας
  • Να δοθεί λύση στο πρόβλημα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με μόνιμους μαζικούς διορισμούς και με επαναφορά της επετηρίδας
  • Οι συμβάσεις των αναπληρωτών να ισχύουν από 1η του Σεπτέμβρη μέχρι 31 του Αυγούστου και αυτοί να έχουν πλήρη εργασιακά, μισθολογικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα για όλους τους μήνες του χρόνου
  • Να καταργηθεί ο θεσμός των ωρομισθίων.

ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
Οξυμένα προβλήματα

Ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό Παιδείας

Τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν σχεδόν σε όλα τα σχολεία του Παλαιού Φαλήρου καταγράφει η Ενωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Παλαιού Φαλήρου, σε επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας, Π. Ευθυμίου.

«Φέτος πιο έντονα και πιο πειστικά από άλλες χρονιές, ο ελληνικός λαός πληροφορήθηκε από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, διά στόματος αρμοδίων παραγόντων, για κοσμογονία στην Παιδεία και για τις ιδανικές συνθήκες, μέσα στις οποίες θα γινόταν ο αγιασμός στα σχολεία. Ακουσε για ολοκλήρωση τοποθετήσεων, μεταθέσεων, αποσπάσεων κλπ. των εκπαιδευτικών, σε χρόνο τέτοιο, ώστε κατά την 1η Σεπτέμβρη 2003 να είναι παρόντες όλοι στα σχολεία τους. Ανακουφίστηκαν οι γονείς που τα παιδιά τους θα είχαν ολοήμερο σχολείο από την πρώτη μέρα και που όχι μόνο δε θα έχαναν διδακτικές ώρες οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά θα είχαν ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη», επισημαίνεται στην επιστολή.

«Δυστυχώς, όμως,- υπογραμμίζουν οι γονείς - με την έναρξη της σχολικής χρονιάς η εικόνα δεν ήταν αυτή που περιμέναμε να δούμε. Υπήρχαν ελλείψεις εκπαιδευτικών σε μια σειρά σχολεία και βασικές ελλείψεις στο ολοήμερο. Κάποιες καλύφθηκαν στην πορεία με 15 - 20 μέρες καθυστέρηση. Σήμερα ένα μήνα μετά την 1η Σεπτέμβρη, εξακολουθούμε να καταγράφουμε πολλές ελλείψεις στα σχολεία του Δήμου μας. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι η αδυναμία στη σύνταξη οριστικού εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος, η καθυστέρηση στην παράδοση της διδακτέας ύλης και τελικά η πλημμελής λειτουργία του σχολείου».

Συγκεκριμένα:

- Σε σύνολο 13 Δημοτικών Σχολείων, το ολοήμερο λειτουργεί με σχεδόν παντελή απουσία εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, πέραν των Αγγλικών, παρά την έγκαιρη υποβολή αιτήσεων των γονέων (5/2003). Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι η κατάσταση αυτή θέτει σε κίνδυνο και την ασφάλεια των παιδιών, γιατί ελάχιστοι δάσκαλοι υποχρεώνονται να απασχολήσουν και να φυλάξουν δυσανάλογα μεγάλο αριθμό παιδιών.

- Στην αρχή, σε πέντε σχολεία, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών πρωινής ζώνης και κάλυψης των κενών αυτών από τους δασκάλους του ολοήμερου, παρέμεναν σε αυτό μόνο οι τρεις μικρές τάξεις. Σήμερα σε δύο από αυτά, παραμένουν μεν όλες οι τάξεις, αλλά μέχρι τις 14:30 μόνο, για τον ίδιο λόγο και σε ένα Δημοτικό εξακολουθούν να παραμένουν μόνο οι Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεις.

- Σε αρκετά σχολεία, λόγω του μοιράσματος των δασκάλων μουσικής σε περισσότερα σχολεία, με παράλληλη μείωση των ωρών μουσικής στις τάξεις, δεν μπορεί ακόμα να οριστικοποιηθεί το πρόγραμμα.

- Στην κενή θέση δασκάλας της Στ΄στο 11ο Δημοτικό, ήρθε αναπληρώτρια με καθυστέρηση περίπου ενός μηνός.

- Δύο δάσκαλοι κι ένας γυμναστής (12ο και 13ο Δημοτικό) λείπουν ακόμα.

- Λείπουν δύο καθηγητές Φιλόλογοι στο 3ο Γυμνάσιο.

- Στο 4ο Λύκειο λείπει ένας καθηγητής Φυσικής και χάνονται πολλές ώρες διδασκαλίας, μπροστά στις πανελλήνιες εξετάσεις, επηρεάζοντας ακόμα πιο αρνητικά την ήδη δύσκολη περίοδο που διανύουν οι μαθητές του Λυκείου.

- Ενισχυτική διδασκαλία και πρόσθετη διδακτική στήριξη, ξεκινάνε με καθυστέρηση - παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις από την άνοιξη - προς δόξαν των φροντιστηρίων, που ξεκίνησαν την 1η Σεπτέμβρη. Να σημειωθεί ότι εκπαιδευτικοί που δίδαξαν το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας εξακολουθούν να παραμένουν απλήρωτοι για δύο χρόνια κι έτσι δεν ανταποκρίνονται στο να καλύψουν θέσεις στο πρόγραμμα για τη φετινή χρονιά.

«Οι ελλείψεις αυτές σε εκπαιδευτικό προσωπικό, στα σχολεία του Δήμου, είναι περισσότερες από ό,τι την προηγούμενη σχολική χρονιά. Επίσης, σοβαρά κτιριακά ζητήματα υπάρχουν σε εκκρεμότητα σε σχέση με σχολεία του Δήμου», τονίζει η Ενωση Γονέων και ζητά την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας, για την προώθηση λύσεων για τα:

  • 6ο Δημοτικό: Με έκθεση της Πολεοδομίας, το σχολείο κρίνεται επικίνδυνο και δίνεται προθεσμία μέχρι τις 15 Οκτώβρη 2003, για την επισκευή του, ώστε να καταστεί ασφαλές.
  • Στεγαστικό πρόβλημα των Νηπιαγωγείων (διπλοβάρδιες, αναξιοποίητα οικόπεδα).
  • Ελλειψη αιθουσών στο συγκρότημα οδού Ναιάδων (1ου και 9ου Δημοτικών - 1ου Γυμνασίου - 1ου Λυκείου).
  • Σχεδόν ολοκληρωτική έλλειψη κτιριακής υποδομής στα ολοήμερα σχολεία.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ