ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Ιούλη 2010
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
Πολιτική επιστράτευση για να περάσουν τα φιλομονοπωλιακά μέτρα
  • «Μολών λαβέ» απαντούν σε κυβέρνηση - ΣΕΒ - Τρόικα οι φορτηγατζήδες
  • Πολλοστή φορά που κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ποδοπατά το δικαίωμα της απεργίας

Από την κινητοποίηση των ιδιοκτητών ΔΧ φορτηγών

Eurokinissi

Από την κινητοποίηση των ιδιοκτητών ΔΧ φορτηγών
Με την ελεεινή μέθοδο της πολιτικής επιστράτευσης επιχειρεί η κυβέρνηση να κάμψει την κινητοποίηση των ιδιοκτητών δημοσίας χρήσης φορτηγών που αντιδρούν στη λεγόμενη «απελευθέρωση» του επαγγέλματος τους. Την ίδια στιγμή επιχειρεί να στείλει μήνυμα αυταρχισμού προς εργαζόμενους και όλους όσοι πλήττονται από την αντιλαϊκή - αντιδραστική πολιτική της, αξιώνοντας την πλήρη υποταγή τους. Ταυτόχρονα, με την κατάπτυστη αυτή απόφαση, η κυβέρνηση Παπανδρέου διαμηνύει προς τους εταίρους της σε ΕΕ και ΔΝΤ, την αποφασιστικότητά της να προχωρήσει σε ολοκληρωτική ρήξη με κάθε κοινωνική ομάδα και στρώμα που σηκώνει κεφάλι ενάντια στα μέτρα.

Στο μεταξύ, αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους δήλωναν χτες το βράδυ οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, τονίζοντας ότι οι επιλογές της κυβέρνησης να τους οδηγήσει στην ανεργία και την οικονομική καταστροφή δεν τους αφήνει άλλα περιθώρια.

Η απόφαση

Ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης του κυβερνητικού εκπροσώπου Γ. Πεταλωτή για την πολιτική επιστράτευση έχει ως εξής:

«Με Απόφαση του Πρωθυπουργού, Γιώργου Α. Παπανδρέου, μετά από σχετική Εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππα, και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσης και βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη, κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης.

Με την παραπάνω Απόφαση εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων καθώς και να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας».

Η προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας είναι ολοφάνερη, αφού συμπτώματα ελλείψεων και τροφοδοσίας της αγοράς, μόνο στη φαντασία των κυβερνώντων υπάρχουν και στα τηλεοπτικά παράθυρα των καναλιών, όπου οι διάφοροι «επώνυμοι» από την πρώτη μέρα λυσσομανούσαν, απαιτώντας από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε δυναμικές λύσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη χτες οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να προμηθευτούν καύσιμα από δεκάδες πρατήρια που είχαν εφοδιαστεί από τα βυτιοφόρα των εταιρειών, ενώ τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ εφοδιάστηκαν κανονικά από τους ιδιωτικούς στόλους φορτηγών που διαθέτουν οι εταιρίες.

Η αντιδραστική προπαγάνδα, πάντως, των ελεγχόμενων από τους μεγαλοεπιχειρηματίες καναλιών, και οι προτροπές του προέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων, Δ. Δασκαλόπουλου, περί «αποφασιστικής αντιμετώπισης των εκβιαστών της Πολιτείας», έστρωσε το έδαφος για την κυβερνητική απόφαση. Αλλωστε, το «μαύρο μέτωπο» κυβέρνησης - μεγάλου κεφαλαίου - τρόικας, είναι αποφασισμένο να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο για το τσάκισμα των απεργιακών κινητοποιήσεων, κάθε ενός που αντιστέκεται στην εξόντωσή του από την πολιτική που στηρίζει την υπεράσπιση και αύξηση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων.

Από το πρωί

Οι προθέσεις της κυβέρνησης είχαν διαφανεί από το πρωί της χτεσινής ημέρας, όταν κατά την διάρκεια συνάντησης που είχαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών με τον γγ του υπουργείου Μεταφορών Χ. Τσιόκα, δέχτηκαν ευθείες απειλές για άμεση πολιτική επιστράτευση, ενώ την ίδια στιγμή τους «προσφέρθηκε», σε μία εμφανέστατη προσπάθεια εξαγοράς, η χορήγηση μίας επιπλέον άδειας, στην πραγματικότητα δηλαδή η κυβέρνηση τους προσέφερε «αέρα κοπανιστό», αφού το νομοσχέδιο που κατέθεσε, μηδενίζει την αξία των αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης.

Οι συνδικαλιστές απέρριψαν την παραπάνω πρόταση και ζήτησαν να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο μέχρι το τέλος Αυγούστου, ξεκινώντας διάλογο με στόχο τη διασφάλιση των οικονομικών και συνταξιοδοτικών συμφερόντων του κλάδου, πρόταση που απέρριψε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, καθώς το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, είναι αποτέλεσμα των σχετικών δεσμεύσεων που απορρέουν από το Μνημόνιο. Αλλωστε, όπως διέρρεε ανεπίσημα χτες η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών» απέσπασε τα «συγχαρητήρια» των εκπροσώπων της τρόικας. «Κάνατε καλή δουλειά» φέρονται να τους είπαν...

Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Γ. Τζωρτζάτος, δήλωσε ότι «η ευθύνη για τη συνέχιση της απεργίας βαραίνει την κυβέρνηση», με τον γγ του υπουργείου Μεταφορών Χ. Τσιόκα, να δηλώνει ότι δεν μπορεί να υπάρχει διάλογος «υπό το κράτος του εκβιασμού της ελληνικής κοινωνίας και κάτω από κράτος της παράλυσης της ελληνικής οικονομίας», συμπληρώνοντας την ίδια στιγμή ότι «η κυβέρνηση εξακολουθεί να είναι υπέρ του διαλόγου...».

Σχολιάζοντας την απόφαση πολιτικής επιστράτευσης των φορτηγών και βυτιοφόρων, ο Χρ. Ντάγκας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ελαφρών Φορτηγών, δήλωσε στο «Ρ», ότι οι αυτοαπασχολούμενοι του κλάδου δεν κάμπτονται από «δικτατορικού τύπου» αποφάσεις, ούτε πρόκειται να αποδεχτούν «αμαχητί» την επαγγελματική τους εξόντωση. Επισήμανε ακόμη, ότι το κόστος της απόκτησης άδειας φορτηγού είναι ένα σημαντικό ζήτημα, ωστόσο το κυριότερο είναι η επιχείρηση μετατροπής των σημερινών ιδιοκτητών μικρών φορτηγών, δήθεν σε «μετόχους» των μεταφορικών εταιριών, όταν στην πραγματικότητα τους μετατρέπει σε ευέλικτο εργατικό δυναμικό, που θα δουλεύει για όλο και περισσότερο φτηνό μεροκάματο.

Στο πλευρό της κυβέρνησης ο ΣΕΒ

Ξεπέρασε τα όρια του θράσους ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Δ. Δασκαλόπουλος, με τη χτεσινή του δήλωση «περί ολιγάριθμης συντεχνίας», η οποία «χρησιμοποιεί τα προνόμια που τους παρείχε το πελατειακό κράτος, ως μέσο εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου». Είναι πραγματικά κάτι περισσότερο από γελοιότητα, οι Ελληνες βιομήχανοι, που έγιναν αυτό που είναι σήμερα και διατηρούνται σε αυτή τη θέση εξαιτίας του πακτωλού του κρατικού χρήματος, που έπαιρναν και συνεχίζουν να παίρνουν με κάθε «νόμιμο» και παράνομο μέσο που έχουν στην διάθεσή τους και φυσικά της ατέλειωτης εκμετάλλευσης των εργαζομένων και των υπόλοιπων εκμεταλλευόμενων λαϊκών στρωμάτων, να ομιλούν περί «εκβιασμού».

Την «εθνική» οικονομία επικαλέστηκε σε ανακοίνωσή της και η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού για να καλέσει τους ιδιοκτήτες φορτηγών να σταματήσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.

  • Η «Δημοκρατική Συσπείρωση για τις Δημοκρατικές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη» καταδικάζει με ανακοίνωσή της την πολιτική επιστράτευση των οδηγών και την επίταξη των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, την οποία χαρακτηρίζει ως «νέα ωμή επίθεση ενάντια στο απεργιακό δικαίωμα».
Πολλοστή φορά

Για το ΠΑΣΟΚ έχει γίνει εδώ και χρόνια δεύτερη φύση, να τσαλαπατά το δικαίωμα της απεργίας των εργαζομένων με την εφαρμογή των ρυθμίσεων για πολιτική επιστράτευση. Μία ...δαμόκλειος σπάθη που τη διατηρούν σε ισχύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, μόνο και μόνα για να μπορούν να κρατούν σε συνεχή ομηρία τους εργαζόμενους. Ειδικά εκείνους που δε σκύβουν το κεφάλι και αγωνίζονται κόντρα στις πολιτικές εξανδραποδισμού των λαϊκών στρωμάτων προκειμένου να κερδίζουν περισσότερα τα αφεντικά. Ενα νομοθέτημα που οι σχετικές καταγγελίες και προτάσεις του ΚΚΕ για ακύρωσή του, κάθε φορά που συζητήθηκε η αναθεώρηση του Συντάγματος, προσέκρουε στην δογματική άρνηση των δύο μεγάλων κομμάτων, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Μια πολύ πρόχειρη καταγραφή δείχνει ότι πολιτική επιστράτευση επιβλήθηκε:

  • από το ΠΑΣΟΚ τον Δεκέμβρη του 1998 ενάντια στην απεργία των τελωνειακών
  • από το ΠΑΣΟΚ τον Ιούλη του 2000 κατά των εργαζομένων της χωματερής στα Ανω Λιόσια
  • από το ΠΑΣΟΚ το 2000 κατά των ναυτεργατών
  • από τη ΝΔ το 2006 ενάντια στην απεργία των ναυτεργατών.
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κίνηση μιας αδίστακτης κυβέρνησης

Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του Κόμματος

Με αφορμή την απόφαση της κυβέρνησης για την επιστράτευση των οδηγών των ΔΧ φορτηγών, το γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ έδωσε στη δημοσιότητα το παρακάτω σχόλιο:

«Η απόφαση του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να επιτάξουν τα φορτηγά Δ.Χ. και να επιστρατεύσουν τους οδηγούς τους, αποτελεί φυσιολογική κίνηση μιας αδίστακτης κυβέρνησης που έχει ως στόχο να τσακίσει κάθε απεργιακό δικαίωμα και να κάνει επίδειξη πυγμής απέναντι στα λαϊκά στρώματα.

Η κατάπτυστη απόφαση αποδείχνει ότι το μόνο που απομένει να κάνει η κυβέρνηση, είναι το άνοιγμα των τόπων εξορίας.

Επιβεβαιώνεται ότι για να μη βρίσκεται διαρκώς στα δόκανα των αδιεξόδων και της συστηματικής προσπάθειας των κυβερνώντων να τον διαχωρίζουν με διάφορα διλήμματα και τεχνητές αντιπαραθέσεις, ο λαός δεν έχει άλλο δρόμο από αυτόν της ενωμένης πάλης για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Ενωμένος αγώνας για την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής

Από το βήμα της Βουλής ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ κατήγγειλε την απόφαση της κυβέρνησης για την επίταξη των οδηγών φορτηγών

Την απόφαση για επίταξη των οδηγών των φορτηγών κατήγγειλε από το βήμα της Βουλής, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης. «Είναι φυσιολογικό, δεν μας φαίνεται παράξενο», σημείωσε ο Θ. Παφίλης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση «προσπαθεί να επιβάλει μια βάρβαρη πολιτική διά πυρός και σιδήρου. Τι θα κάνετε στο μέλλον; Θα ανοίξετε εξορίες;». Επισήμανε ότι ασκείται μια πολιτική που «θέλει να συγκεντρώσει τις μεταφορές σε λίγα χέρια», θυμίζοντας πως «έχουμε ξαναζήσει αυτά τα πράγματα με τους ναυτεργάτες και επί ΠΑΣΟΚ και επί ΝΔ με την πολιτική επιστράτευση». Επίσης τόνισε πως «καλούμε τους εργαζόμενους να βγάλουν συμπεράσματα. Θέλετε να τους διαιρέσετε και να ενεργοποιήσετε τον κοινωνικό αυτοματισμό», ζητώντας «να δώσουν λύση με τον ενωμένο αγώνα τους για την ανατροπή αυτής της βάρβαρης πολιτικής».

Προκλητικός υπήρξε στην τοποθέτησή του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Παπουτσής, ο οποίος, αναφερόμενος και στο ΚΚΕ, υποστήριξε ότι «καλούν τον λαό σε επανάσταση ενάντια σε μια κυβέρνηση που προσπαθεί να προασπίσει το δημόσιο συμφέρον. Τι θέλετε, να ακυρωθεί κάθε οικονομική προσπάθεια στην χώρα; Να καταλυθεί το κράτος; Να παραμείνουμε με κλειστά επαγγέλματα κατά παράβαση των κοινοτικών οδηγιών; Να μην έχει η χώρα πλέον ελπίδα;», προσθέτοντας πως «το ΠΑΣΟΚ είναι αποφασισμένο. Η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού λαού είναι αποφασισμένη να προχωρήσουμε μπροστά».

Τι είναι η πολιτική επιστράτευση

Ο όρος πολιτική επιστράτευση σημαίνει την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών, δηλαδή την αναγκαστική - υποχρεωτική παροχή των προσωπικών υπηρεσιών (εργασίας) που επιτάσσονται. Η πολιτική επιστράτευση αποτέλεσε και αποτελεί, για τις εκάστοτε κυβερνήσεις που την έχουν χρησιμοποιήσει, έναν τρόπο αντιμετώπισης μιας απεργίας. Με την πολιτική επιστράτευση οι εργαζόμενοι που απεργούν, υποχρεώνονται να σταματήσουν την απεργία τους και να παρέχουν αναγκαστικά τις υπηρεσίες τους, δηλαδή να εργαστούν υποχρεωτικά.

Η χρήση του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης είναι αντισυνταγματική.

Οι κυβερνήσεις που το εφάρμοσαν επικαλούνται το νομοθετικό διάταγμα 17/1974 «Περί πολιτικής σχεδιάσεως εκτάκτου ανάγκης», το οποίο όριζε ότι κατάσταση έκτακτης ανάγκης «είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση προκαλούμενη είτε από φυσικά ή από άλλα γεγονότα είτε από ανωμαλίες κάθε φύσης και η οποία έχει ως αποτέλεσμα την παρακώλυση και την διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας». Το άρθρο 18 του εν λόγω νομοθετικού διατάγματος επέτρεπε την πολιτική επιστράτευση του προσωπικού (την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών) σε περίπτωση πολιτικής κινητοποίησης. Το ΝΔ 17/1974 εκδόθηκε πριν από το Σύνταγμα του 1975 με βάση το Σύνταγμα του 1952.

Σε όλα τα μεταπολιτευτικά συντάγματα (στο αρχικό και στις αναθεωρήσεις του) πουθενά δεν αναφέρεται ότι μπορεί να γίνεται επίταξη προσωπικών υπηρεσιών για την αντιμετώπιση απεργιών. Αντίθετα, ορίζονται με σαφήνεια (Σύνταγμα 2008, άρθρο 22 παρ. 4) οι περιπτώσεις που γίνεται τέτοια επίταξη. Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι «ειδικοί νόμοι ρυθμίζουν τα σχετικά με την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών σε περίπτωση πολέμου ή επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση αναγκών της άμυνας της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθώς και τα σχετικά με την προσφορά προσωπικής εργασίας στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης για την ικανοποίηση τοπικών αναγκών».

Αλλα έλεγαν πριν 4 χρόνια

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αποφάσισε την πολιτική επιστράτευση. Πριν 4 χρόνια, ένα σημερινό κορυφαίο στέλεχός της έλεγε ότι η πολιτική επιστράτευση είναι αντισυνταγματική. Και όχι μόνο... Ας δούμε συγκεκριμένα:

Το Φλεβάρη του 2006, ο Ανδρέας Λοβέρδος, σημερινός υπουργός Απασχόλησης της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, δήλωνε με αφορμή την απόφαση για πολιτική επιστράτευση των ναυτεργατών από την κυβέρνηση της ΝΔ:

«Αδιαλλαξία κατά τις διαπραγματεύσεις, ανικανότητα διαχείρισης ενός κοινωνικού θέματος, αδυναμία στάθμισης της βαρύτητας των συναφών θεμάτων, προσπάθεια επίδειξης ισχύος, έλλειψη ενδο-κυβερνητικού συντονισμού, περιφρόνηση της δικαιοσύνης και, τέλος, παραβίαση του Συντάγματος, πανικός, παρακάλια κι επίδειξη θλίψης χαρακτήρισαν την κυβέρνηση της ΝΔ στην απεργία των ναυτεργατών.»

«... όσες κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν το θεσμό της πολιτικής επιστράτευσης επικαλούντο το άρθρο αυτό του Συντάγματος, το άρθρο 112 που προβλέπει ότι οι προγενέστεροι του Συντάγματος νόμοι που απαιτούνται για την εφαρμογή του παραμένουν σε ισχύ εφόσον δεν αντίκεινται σε αυτό, καθώς και το ανωτέρω Ν.Δ. 17/1974. Αντίκειται, όμως, αυτό το Ν.Δ. στο Σύνταγμα; Καταφανώς ναι...».

«Οι πρωθυπουργοί Καραμανλής, Παπανδρέου, Μητσοτάκης, Σημίτης και τώρα Καραμανλής μεταχειρίστηκαν το θεσμό της πολιτικής επιστράτευσης και βολεύτηκαν με τη χρήση αυτού του Ν.Δ.».

«... ανθρώπινες ελευθερίες και δικαιώματα διακυβεύονται κατά την εφαρμογή της πολιτικής επιστράτευσης...»

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
«Πράσινο φως» στην επίταξη

«Να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά» ζητά από την κυβέρνηση η ΝΔ, δίνοντας εκ των προτέρων το «πράσινο φως» για την επίταξη των απεργών. Εχοντας αποδοκιμάσει και καταδικάσει εξαρχής την απεργία των αυτοαπασχολούμενων στις οδικές μεταφορές, η ηγεσία της ΝΔ επανήλθε χτες προκειμένου να προσθέσει τη «φωνή» της υπέρ μιας λύσης καταστολής. Πριν η κυβέρνηση ανακοινώσει την τελική απόφασή της, ο αρμόδιος τομεάρχης Μεταφορών Στ. Καλαφάτης διαπίστωνε ότι «η κατάσταση δεν πάει άλλο» και καλούσε την κυβέρνηση «να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά». Μετά την ανακοίνωση της απόφασης, επανήλθε και προσπάθησε να κρατήσει αποστάσεις, επιρρίπτοντας τις ευθύνες αποκλειστικά στην κυβέρνηση. «Η κυβέρνηση όπως έστρωσε θα κοιμηθεί. Δεν έκανε ειλικρινή διάλογο και άφησε τα πράγματα να φτάσουν στα άκρα», δήλωσε, δίχως όμως να αποδοκιμάσει το μέτρο της επίταξης.

Διαστρεβλωτής

Ακόμα και το ΚΚΕ συμφωνεί, με αποχρώσεις, στην απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων. Το 'πε χτες στο «ΜΕΓΚΑ» ο φωστήρας του δελτίου ειδήσεων Καψής, σε μια ακόμα προσπάθειά του να υπονομεύσει την κινητοποίηση των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης και να αποδείξει ότι οι πάντες είναι εναντίον των απεργών συκοφαντώντας ταυτόχρονα το ΚΚΕ.

Για να αντιληφθούμε με ακρίβεια το μέγεθος της διαστρέβλωσης των θέσεων του Κόμματος, από τον εν λόγω, να πούμε ότι τα λεγόμενά του σημαίνουν ότι το ΚΚΕ, υιοθετεί, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, τις στρατηγικού χαρακτήρα αξιώσεις των πολυεθνικών και της ΕΕ να ακολουθηθεί η πολιτική ξεπαστρέματος εκατοντάδων χιλιάδων επαγγελματιών, μόνο και μόνο για να εξασφαλιστεί μεγαλύτερος ζωτικός χώρος για ακόμα περισσότερα μονοπωλιακά κέρδη στους επιχειρηματικούς ομίλους, που θα σπεύσουν να καλύψουν το κενό. Μια πολιτική που, για επικοινωνιακούς λόγους, βαφτίστηκε «άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων», αλλά στην ουσία σημαίνει να ...κλείσουν τα σπίτια χιλιάδων λαϊκών νοικοκυριών. Οι αυτοαπασχολούμενοι αυτών των «επαγγελμάτων» είναι σύμμαχοι της εργατικής τάξης, βιώνουν και αυτοί τα αποτελέσματα της αντιλαϊκής πολιτικής, στενάζουν κάτω από τις επιλογές στήριξης του μεγάλου κεφαλαίου.

Οι θέσεις του ΚΚΕ είναι σαφείς και ξεκάθαρες. Το νομοσχέδιο της κυβέρνησης είναι φιλομονοπωλιακό. Από τη σκοπιά της αντίληψης που έχει για την ανάγκη της λαϊκής εξουσίας - οικονομίας καλεί τους αυτοαπασχολούμενους να συστρατευτούν με την εργατική τάξη, τους φτωχούς αγρότες, ενάντια στον κοινό αντίπαλο, τα μονοπώλια και την εξουσία τους, για την ανατροπής τους, ώστε να οικοδομήσουν την κοινωνία στα πλαίσια της οποίας, μαζί με την κοινωνικοποίηση των μονοπωλίων, τον κεντρικό σχεδιασμό και τον εργατικό έλεγχο, όλοι οι εργαζόμενοι θα έχουν εργασία με πλήρη δικαιώματα, ανθρώπινες συνθήκες εργασίας και αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ