Πέμπτη 29 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
Πολιτική επιστράτευση για να περάσουν τα φιλομονοπωλιακά μέτρα
  • «Μολών λαβέ» απαντούν σε κυβέρνηση - ΣΕΒ - Τρόικα οι φορτηγατζήδες
  • Πολλοστή φορά που κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ποδοπατά το δικαίωμα της απεργίας

Από την κινητοποίηση των ιδιοκτητών ΔΧ φορτηγών

Eurokinissi

Από την κινητοποίηση των ιδιοκτητών ΔΧ φορτηγών
Με την ελεεινή μέθοδο της πολιτικής επιστράτευσης επιχειρεί η κυβέρνηση να κάμψει την κινητοποίηση των ιδιοκτητών δημοσίας χρήσης φορτηγών που αντιδρούν στη λεγόμενη «απελευθέρωση» του επαγγέλματος τους. Την ίδια στιγμή επιχειρεί να στείλει μήνυμα αυταρχισμού προς εργαζόμενους και όλους όσοι πλήττονται από την αντιλαϊκή - αντιδραστική πολιτική της, αξιώνοντας την πλήρη υποταγή τους. Ταυτόχρονα, με την κατάπτυστη αυτή απόφαση, η κυβέρνηση Παπανδρέου διαμηνύει προς τους εταίρους της σε ΕΕ και ΔΝΤ, την αποφασιστικότητά της να προχωρήσει σε ολοκληρωτική ρήξη με κάθε κοινωνική ομάδα και στρώμα που σηκώνει κεφάλι ενάντια στα μέτρα.

Στο μεταξύ, αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους δήλωναν χτες το βράδυ οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων, τονίζοντας ότι οι επιλογές της κυβέρνησης να τους οδηγήσει στην ανεργία και την οικονομική καταστροφή δεν τους αφήνει άλλα περιθώρια.

Η απόφαση

Ολόκληρο το κείμενο της ανακοίνωσης του κυβερνητικού εκπροσώπου Γ. Πεταλωτή για την πολιτική επιστράτευση έχει ως εξής:

«Με Απόφαση του Πρωθυπουργού, Γιώργου Α. Παπανδρέου, μετά από σχετική Εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππα, και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσης και βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη, κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης.

Με την παραπάνω Απόφαση εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων καθώς και να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας».

Η προσπάθεια διαστρέβλωσης της πραγματικότητας είναι ολοφάνερη, αφού συμπτώματα ελλείψεων και τροφοδοσίας της αγοράς, μόνο στη φαντασία των κυβερνώντων υπάρχουν και στα τηλεοπτικά παράθυρα των καναλιών, όπου οι διάφοροι «επώνυμοι» από την πρώτη μέρα λυσσομανούσαν, απαιτώντας από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε δυναμικές λύσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη χτες οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να προμηθευτούν καύσιμα από δεκάδες πρατήρια που είχαν εφοδιαστεί από τα βυτιοφόρα των εταιρειών, ενώ τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ εφοδιάστηκαν κανονικά από τους ιδιωτικούς στόλους φορτηγών που διαθέτουν οι εταιρίες.

Η αντιδραστική προπαγάνδα, πάντως, των ελεγχόμενων από τους μεγαλοεπιχειρηματίες καναλιών, και οι προτροπές του προέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων, Δ. Δασκαλόπουλου, περί «αποφασιστικής αντιμετώπισης των εκβιαστών της Πολιτείας», έστρωσε το έδαφος για την κυβερνητική απόφαση. Αλλωστε, το «μαύρο μέτωπο» κυβέρνησης - μεγάλου κεφαλαίου - τρόικας, είναι αποφασισμένο να χρησιμοποιήσει κάθε μέσο για το τσάκισμα των απεργιακών κινητοποιήσεων, κάθε ενός που αντιστέκεται στην εξόντωσή του από την πολιτική που στηρίζει την υπεράσπιση και αύξηση της κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων.

Από το πρωί

Οι προθέσεις της κυβέρνησης είχαν διαφανεί από το πρωί της χτεσινής ημέρας, όταν κατά την διάρκεια συνάντησης που είχαν οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των ιδιοκτητών φορτηγών με τον γγ του υπουργείου Μεταφορών Χ. Τσιόκα, δέχτηκαν ευθείες απειλές για άμεση πολιτική επιστράτευση, ενώ την ίδια στιγμή τους «προσφέρθηκε», σε μία εμφανέστατη προσπάθεια εξαγοράς, η χορήγηση μίας επιπλέον άδειας, στην πραγματικότητα δηλαδή η κυβέρνηση τους προσέφερε «αέρα κοπανιστό», αφού το νομοσχέδιο που κατέθεσε, μηδενίζει την αξία των αδειών Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης.

Οι συνδικαλιστές απέρριψαν την παραπάνω πρόταση και ζήτησαν να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο μέχρι το τέλος Αυγούστου, ξεκινώντας διάλογο με στόχο τη διασφάλιση των οικονομικών και συνταξιοδοτικών συμφερόντων του κλάδου, πρόταση που απέρριψε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, καθώς το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, είναι αποτέλεσμα των σχετικών δεσμεύσεων που απορρέουν από το Μνημόνιο. Αλλωστε, όπως διέρρεε ανεπίσημα χτες η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, το νομοσχέδιο για την «απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών» απέσπασε τα «συγχαρητήρια» των εκπροσώπων της τρόικας. «Κάνατε καλή δουλειά» φέρονται να τους είπαν...

Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο πρόεδρος του συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών Γ. Τζωρτζάτος, δήλωσε ότι «η ευθύνη για τη συνέχιση της απεργίας βαραίνει την κυβέρνηση», με τον γγ του υπουργείου Μεταφορών Χ. Τσιόκα, να δηλώνει ότι δεν μπορεί να υπάρχει διάλογος «υπό το κράτος του εκβιασμού της ελληνικής κοινωνίας και κάτω από κράτος της παράλυσης της ελληνικής οικονομίας», συμπληρώνοντας την ίδια στιγμή ότι «η κυβέρνηση εξακολουθεί να είναι υπέρ του διαλόγου...».

Σχολιάζοντας την απόφαση πολιτικής επιστράτευσης των φορτηγών και βυτιοφόρων, ο Χρ. Ντάγκας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ελαφρών Φορτηγών, δήλωσε στο «Ρ», ότι οι αυτοαπασχολούμενοι του κλάδου δεν κάμπτονται από «δικτατορικού τύπου» αποφάσεις, ούτε πρόκειται να αποδεχτούν «αμαχητί» την επαγγελματική τους εξόντωση. Επισήμανε ακόμη, ότι το κόστος της απόκτησης άδειας φορτηγού είναι ένα σημαντικό ζήτημα, ωστόσο το κυριότερο είναι η επιχείρηση μετατροπής των σημερινών ιδιοκτητών μικρών φορτηγών, δήθεν σε «μετόχους» των μεταφορικών εταιριών, όταν στην πραγματικότητα τους μετατρέπει σε ευέλικτο εργατικό δυναμικό, που θα δουλεύει για όλο και περισσότερο φτηνό μεροκάματο.

Στο πλευρό της κυβέρνησης ο ΣΕΒ

Ξεπέρασε τα όρια του θράσους ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Δ. Δασκαλόπουλος, με τη χτεσινή του δήλωση «περί ολιγάριθμης συντεχνίας», η οποία «χρησιμοποιεί τα προνόμια που τους παρείχε το πελατειακό κράτος, ως μέσο εκβιασμού του κοινωνικού συνόλου». Είναι πραγματικά κάτι περισσότερο από γελοιότητα, οι Ελληνες βιομήχανοι, που έγιναν αυτό που είναι σήμερα και διατηρούνται σε αυτή τη θέση εξαιτίας του πακτωλού του κρατικού χρήματος, που έπαιρναν και συνεχίζουν να παίρνουν με κάθε «νόμιμο» και παράνομο μέσο που έχουν στην διάθεσή τους και φυσικά της ατέλειωτης εκμετάλλευσης των εργαζομένων και των υπόλοιπων εκμεταλλευόμενων λαϊκών στρωμάτων, να ομιλούν περί «εκβιασμού».

Την «εθνική» οικονομία επικαλέστηκε σε ανακοίνωσή της και η Ενωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού για να καλέσει τους ιδιοκτήτες φορτηγών να σταματήσουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις.

  • Η «Δημοκρατική Συσπείρωση για τις Δημοκρατικές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη» καταδικάζει με ανακοίνωσή της την πολιτική επιστράτευση των οδηγών και την επίταξη των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης, την οποία χαρακτηρίζει ως «νέα ωμή επίθεση ενάντια στο απεργιακό δικαίωμα».
Πολλοστή φορά

Για το ΠΑΣΟΚ έχει γίνει εδώ και χρόνια δεύτερη φύση, να τσαλαπατά το δικαίωμα της απεργίας των εργαζομένων με την εφαρμογή των ρυθμίσεων για πολιτική επιστράτευση. Μία ...δαμόκλειος σπάθη που τη διατηρούν σε ισχύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, μόνο και μόνα για να μπορούν να κρατούν σε συνεχή ομηρία τους εργαζόμενους. Ειδικά εκείνους που δε σκύβουν το κεφάλι και αγωνίζονται κόντρα στις πολιτικές εξανδραποδισμού των λαϊκών στρωμάτων προκειμένου να κερδίζουν περισσότερα τα αφεντικά. Ενα νομοθέτημα που οι σχετικές καταγγελίες και προτάσεις του ΚΚΕ για ακύρωσή του, κάθε φορά που συζητήθηκε η αναθεώρηση του Συντάγματος, προσέκρουε στην δογματική άρνηση των δύο μεγάλων κομμάτων, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Μια πολύ πρόχειρη καταγραφή δείχνει ότι πολιτική επιστράτευση επιβλήθηκε:

  • από το ΠΑΣΟΚ τον Δεκέμβρη του 1998 ενάντια στην απεργία των τελωνειακών
  • από το ΠΑΣΟΚ τον Ιούλη του 2000 κατά των εργαζομένων της χωματερής στα Ανω Λιόσια
  • από το ΠΑΣΟΚ το 2000 κατά των ναυτεργατών
  • από τη ΝΔ το 2006 ενάντια στην απεργία των ναυτεργατών.

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ