ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 28 Απρίλη 2010
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΤΩΠΟ ΑΓΩΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ
Στις 19 Μάη ψήφο στην Πανσπουδαστική ΚΣ

Το Μέτωπο Αγώνα, συνεχίζοντας την πολύπλευρη δραστηριότητά του, καλεί τους φοιτητές και τους σπουδαστές να στηρίξουν την Πανσπουδαστική ΚΣ στις 19 Μάη

Από τη συναυλία στην Πάτρα
Από τη συναυλία στην Πάτρα
Δε σταματούν οι δραστηριότητες των Επιτροπών Αγώνα του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, οι οποίες συνδέουν την ανάγκη πάλης ενάντια στις νέες αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία με τον κοινό αγώνα απέναντι στη βάρβαρη επίθεση της κυβέρνησης. Η πολύπλευρη δράση του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, το προηγούμενο διάστημα, εντείνονται τις επόμενες μέρες, μπροστά στις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές, στις 19 Μάη. Το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών καλεί τους φοιτητές και τους σπουδαστές να στηρίξουν τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια της Πανσπουδαστικής ΚΣ, παίρνοντας θέση στο δίλημμα με το λαό ή με την πλουτοκρατία και απαιτώντας σπουδές και δουλειά με δικαιώματα. Με συζητήσεις, εκδηλώσεις, εξορμήσεις και κάθε τρόπο καλεί σε ξεσηκωμό και στην κάλπη, καταδικάζοντας τις δυνάμεις της συναίνεσης και της υποταγής.

Συναυλία του ΜΑΣ στην Πάτρα

Στο μεταξύ, συναυλία φοιτητικών ερασιτεχνικών μουσικών συγκροτημάτων, διοργάνωσε η Γραμματεία Πάτρας του ΜΑΣ στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Κατά την έναρξη της συναυλίας απηύθυνε χαιρετισμό ο Βασίλης Παπαβασιλείου, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας του ΜΑΣ. Η εκδήλωση αυτή εντάσσεται στα πλαίσια των πολύμορφων πρωτοβουλιών που παίρνει η Γραμματεία Πάτρας του ΜΑΣ ενόψει του γιορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς και της κλιμάκωσης της πάλης ενάντια στην αντιλαϊκή λαίλαπα.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Πολυνομοσχέδιο - έκτρωμα
  • Ολόκληρο το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας στρέφεται ενάντια στη μόρφωση, στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς
  • Απεργίες αποφάσισαν οι εκπαιδευτικοί

Κάθε άρθρο του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για το σχολείο της «αγοράς» και τη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών είναι εχθρικό απέναντι στους εργαζόμενους και τα παιδιά τους. Η κυβέρνηση κατέθεσε προχτές το πολυνομοσχέδιο, χτες το δημοσίευσε και σήμερα ξεκινάει η συζήτησή του στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Με το πολυνομοσχέδιο ανοίγει ο δρόμος για το σχολείο της «αγοράς» και των επιχειρήσεων, δομείται ο εκπαιδευτικός - λάστιχο που θα πρέπει να υποτάσσεται στις «νέες μεθόδους», για να συνεχίζει να ελπίζει στην πρόσληψη, μετά απ' το Γολγοθά (Πτυχίο - Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας - διετής δοκιμασία - αξιολόγηση). Παράλληλα, προετοιμάζεται το έδαφος για το σχολείο - επιχείρηση, το οποίο θα ψάχνει χρηματοδότες, με την αυτοαξιολόγηση.

Το υπουργείο Παιδείας, αλλά και πολλά ΜΜΕ παρουσίασαν την αυτοαξιολόγηση ως τρόπο συμμετοχής των γονιών και των μαθητών στη λειτουργία του σχολείου. Η κατεύθυνση του υπουργείου είναι τελείως διαφορετική και η «συμμετοχή» στις ετήσιες εκθέσεις αξιολόγησης δεν είναι τίποτα άλλο από ένα άλλοθι. Στην ουσία, ετοιμάζεται το πλαίσιο για την αυτόνομη λειτουργία του σχολείου και το σπάσιμο του ενιαίου της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί, ήδη, αποφάσισαν κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο. Χτες, το ΔΣ της ΔΟΕ αποφάσισε 48ωρη απεργία για τις 4 και 5 Μάη και άλλες κινητοποιήσεις. Υπενθυμίζουμε ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει αποφασίσει 24ωρη απεργία για τις 4 Μάη, ενώ σήμερα συνεδριάζει ξανά το ΔΣ και προσανατολίζεται σε 48ωρη.

Οι αλλαγές για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

Στο νομοσχέδιο υπάρχουν συγκεκριμένες διατάξεις που αλλάζουν το θεσμικό πλαίσιο για τους εκπαιδευτικούς σε ιδιωτικά σχολεία, δημιουργώντας έναν παράδεισο για τους σχολάρχες. Μέχρι τώρα η σύμβαση του ιδιωτικού εκπαιδευτικού μετατρεπόταν υποχρεωτικά σε αορίστου στην τετραετία. Στην εξαετία ο εκπαιδευτικός είχε τη δυνατότητα να προσληφθεί στο Δημόσιο απευθείας. Τώρα η σύμβαση μετατρέπεται σε αορίστου στη διετία, αλλά αφαιρείται το δικαίωμα πρόσληψης στο δημόσιο. Το μόνο που θα παίρνει στη διετία είναι μια ...μοριοδότηση. Και, φυσικά, στον ιδιωτικό τομέα η ανασφάλεια και φόβος της απόλυσης υπάρχουν, παραμένουν, διογκώνονται.

Επιπλέον, οι σχολάρχες έχουν τη δυνατότητα να καταγγέλλουν μια σύμβαση στο τέλος της χρονιάς. Παράλληλα, υπάρχει διάταξη για ...εθελοντική μείωση ωραρίου εκ μέρους του εκπαιδευτικού! Με αυτόν τον τρόπο, στην αρχή της χρονιάς το δίλημμα θα είναι συγκεκριμένο: Προτιμάτε όλοι μείωση ωραρίου ή μια απόλυση στο τέλος της χρονιάς; Οι έμποροι της γνώσης λειτουργούν, πλήρως, πια, σύμφωνα με την «ελεύθερη αγορά». Επιπλέον, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, για την πρόσληψη στην ιδιωτική εκπαίδευση χρειάζεται Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, ενώ εξετάσεις στο ΑΣΕΠ δεν αποτελούν προϋπόθεση.

Μετά απ' τις παραπάνω εξελίξεις η ΟΙΕΛΕ «θυμήθηκε» ότι είναι Ομοσπονδία εργαζομένων και αποφάσισε απεργία στις 4 και 5 Μάη για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για την Ομοσπονδία - υπόδειγμα εργοδοτικού συνδικαλισμού που συνέβαλε τα πάντα για να μετατραπούν οι εκπαιδευτικοί στην ιδιωτική εκπαίδευση σε εμπορικά προϊόντα. Είναι η Ομοσπονδία που διακήρυττε και διακηρύττει ότι η ιδιωτική εκπαίδευση είναι δημόσιο αγαθό, καλλιεργώντας αυταπάτες. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη χτεσινή συνάντηση με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ Μ. Κουρουτός δεν είχε να πει τίποτα άλλο απ' το ότι ...εξαπατήθηκε απ' το υπουργείο, μιλώντας για «ανάκληση των συμφωνηθέντων από την υπουργό Παιδείας»! Το ΠΑΜΕ ψήφισε την 48ωρη απεργία, αποκαλύπτοντας, όμως, το ρόλο της ηγεσίας της ΟΙΕΛΕ, καταθέτοντας δικό του αγωνιστικό πλαίσιο.

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΕΣ ΣΦΗΝΕΣ
Τα λαϊκά παιδιά να γυρίσουν την πλάτη τους στην ηγεσία της ΠΑΣΠ

Είναι τεράστια η προσπάθεια που καταβάλει η ηγεσία της ΠΑΣΠ σε κάθε σχολή για να πείσει ότι η αντιλαϊκή θύελλα είναι αναγκαία. Τα στελέχη της ΠΑΣΠ δίνουν συνεχώς εξετάσεις στο κόμμα τους, προσδοκώντας και σε διορισμούς σε δημόσιους οργανισμούς και σε ενδεχόμενη πολιτική καριέρα, και έτσι δε διστάζουν να προπαγανδίζουν ως θετικά τα σκληρά μέτρα που φέρνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Δε διστάζει η ηγεσία της ΠΑΣΠ να προπαγανδίζει τα μέτρα λέγοντας πράγματα όπως:

  • Τα μέτρα τα επιβάλουν οι ξένοι, οι κερδοσκόποι. Πρέπει η κυβέρνηση να καλέσει το λαό να παλέψει για να είναι προσωρινά.
  • Φταίει η νεοφιλελεύθερη διαχείριση της ΝΔ (τα ίδια αναπαράγουν και οι ουρές του ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και ΕΑΑΚ).
  • Τα μέτρα είναι εκτός ιδεολογίας ΠΑΣΟΚ.

Λένε ψέματα και ο κόσμος τους παίρνει χαμπάρι. Γι' αυτό σε πολλές περιπτώσεις λένε μεγαλύτερα ψέματα όπως στα ΑΕΙ της Πάτρας, που σε προκήρυξη της ΠΑΣΠ αναφέρονται τα παρακάτω:

  • «...προτείνουμε ουσιαστική ρήξη με το καπιταλιστικό σύστημα που απομυζά τον κόπο του λαού μας»...
  • Στα αιτήματα δε διστάζουν να αναφέρουν «κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής».

Αυτά επιβεβαιώνουν ότι η ηγεσία της ΠΑΣΠ μπορεί να πει τα πάντα για να ξεγελάσει, να αποπροσανατολίσει παιδιά από λαϊκές οικογένειες που την ακολουθούν. Την ώρα που για χάρη της πλουτοκρατίας η κυβέρνηση επέλεξε την προσφυγή στο μηχανισμό δανεισμού από ΕΕ-ΔΝΤ, την ώρα που αναμένονται γρήγορα να ανακοινωθούν και νέα σκληρά μέτρα, αυτά τα παιδιά πρέπει να βγάλουν συμπέρασμα, να γυρίσουν την πλάτη στους πλασιέ της κυβερνητικής πολιτικής μες στις σχολές. Πρέπει να δράσουν μέσα και έξω από τις σχολές, να συστρατευθούν με τις δυνάμεις του ΜΑΣ, που είναι οι δυνάμεις που έχουν μπει μπροστά στην υπόθεση της απόκρουσης της αντιλαϊκής θύελλας και της αντεπίθεσης. Ακόμα και αν δε συμφωνούν με όλα να στείλουν μήνυμα ανυπακοής και αντεπίθεσης με ψήφο στην Πανσπουδαστική ΚΣ.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Εκδηλώσεις στις σχολές

Πλατύ άνοιγμα με εκδηλώσεις στις σχολές Πανεπιστημίων και ΤΕΙ στο Λεκανοπέδιο κάνουν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ. Πρόκειται για εκδηλώσεις - συζητήσεις με θέμα: «Η καπιταλιστική οικονομική κρίση, η αντιμετώπιση της αντιλαϊκής θύελλας και η διέξοδος που προτείνει το ΚΚΕ».

Το πρόγραμμά τους για αυτή τη βδομάδα έχει ως εξής:

  • Σήμερα Τετάρτη:

-- Στο Πολυτεχνείο, στις 12.30 το μεσημέρι, θα μιλήσει ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος της Γραμματείας της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Στην Ιατρική, στις 2 το μεσημέρι, θα μιλήσει ο Θανάσης Τζίμας, μέλος του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ.

  • Αύριο Πέμπτη:

-- Στα ΤΕΦΑΑ, στις 2 το μεσημέρι, θα μιλήσει ο Σταύρος Σκουλής, γραμματέας της Σπουδάζουσας Αθήνας.




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org