ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Οχτώβρη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Καταγγέλλει νοθεία, παρατυπίες και αποκλεισμούς στο 12ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας

Νοθεία, παρατυπίες και αποκλεισμούς καταγγέλλει η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία ΥΠΠΟΑ, στο 12ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας του ΥΠΠΟΑ που πραγματοποιήθηκε στις 19, 20 και 21 Οκτώβρη. Η ΔΑΣ σημειώνει ότι ήταν «ένα συνέδριο νοθείας, όπου σημειώθηκαν πλήθος παρατυπιών και μεθοδεύσεων ώστε η σαπίλα του κυβερνητικού συνδικαλισμού να βγει ενισχυμένη. Ο αριθμός αυτών που διπλοψήφισαν πρέπει να είναι εκατοντάδες...». Πιο συγκεκριμένα, η ΔΑΣ καταγγέλλει ότι:

«Η ηγεσία της Ομοσπονδίας (Πρωτοπορία/ΠΑΣΚΕ), σκόπιμα, για να μαγειρέψει τα αποτελέσματα, κράτησε τα πρακτικά των αρχαιρεσιών των σωματείων σαν να είναι απόρρητα στοιχεία! Δεν τα έδωσαν ούτε στην Επιτροπή Πιστοποίησης της ΑΔΕΔΥ (!), αν και όφειλαν. Δεν τα έδωσαν ούτε στην παράταξή μας, αν και τα ζητήσαμε εγγράφως μήνες πριν.

Ολο τον καιρό πριν το Συνέδριο, δεν παίρνουν κανένα μέτρο για να μην υπάρχουν διπλοψηφίες ανάμεσα στα Ενιαία Σωματεία των διαφόρων περιοχών και τα Σωματεία των Ειδικοτήτων. Αφήσαν να ψηφίσουν "δικοί τους" και ήρθαν στο Συνέδριο και αφαίρεσαν από την παράταξή μας 3 αντιπροσώπους!

Εφτασαν στο σημείο να μας αφαιρέσουν έναν αντιπρόσωπο από το Σωματείο των Εργατοτεχνιτών, γιατί βρέθηκαν διπλοψηφίες με το Ενιαίο Σωματείο της Αιτωλοακαρνανίας - Λευκάδας, στο οποίο εμείς δεν είχαμε καν κατεβάσει ψηφοδέλτιο!

Αυτοί διπλοψηφίζουν και από μας αφαιρούν αντιπροσώπους.

Τους ζητήσαμε να δώσουν τα ονόματα όσων διπλοψήφισαν και αρνήθηκαν! Γιατί, σκεφτείτε να ήταν αντιπρόσωποι και να μετείχαν κανονικά στο Συνέδριο κάποιοι που διπλοψήφισαν, την ίδια ώρα που οι παρατάξεις τους είχαν το θράσος να αφαιρούν από εμάς αντιπροσώπους! Αυτό το αυτονόητο αίτημα δυστυχώς δεν το στήριξε καμία παράταξη.

Αλλά η νοθεία, κυρίως της Πρωτοπορία (ΠΑΣΚΕ), ξεπερνάει κάθε φαντασία.

Αντιπρόσωπος, μέλος του απερχόμενου Γενικού Συμβουλίου της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ, υποψήφιος και πάλι με το ψηφοδέλτιο της ΠΑΣΚΕ/Πρωτοπορία, μετέχει και εκλέγεται και στο Εργατικό Κέντρο Χανίων και μάλιστα είναι και αντιπρόεδρός του!

Μιλάμε για μαφιόζικες πρακτικές στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Δεν φτάνουν οι διπλοψηφίες τους ανάμεσα στα σωματεία του υπουργείου Πολιτισμού... που επηρεάζουν τους συσχετισμούς στην ΑΔΕΔΥ, έχουν προχωρήσει και σε διπλοψηφίες με τις Ομοσπονδίες και τα Εργατικά Κέντρα της ΓΣΕΕ!

Με τέτοιες νοθείες, η αντιδημοκρατική τους συμπεριφορά ήταν πλέον αναμενόμενη...

Γι' αυτό δεν εφάρμοσαν το καταστατικό της ΠΟΕ-ΥΠΠΟ και δεν προχώρησαν σε εκλογή της 7μελούς Επιτροπής Νομιμοποίησης των αντιπροσώπων του συνεδρίου. Την όρισαν... και πέταξαν απ' έξω την παράταξή μας. Δεν δέχτηκαν καν την πρότασή μας για διαπαραταξιακή σύνθεση...

Γι' αυτό απέκλεισαν τη ΔΑΣ από το προεδρείο. Μας πρότειναν τη θέση του παρατηρητή στο προεδρείο!

Και βέβαια ήταν αναμενόμενοι οι τραμπουκισμοί, από τους κλακαδόρους που είχαν φέρει ως παρατηρητές... και οι αλχημείες στην κατανομή των εδρών του Γενικού Συμβουλίου».

Η ΔΑΣ καλεί όλους τους εργαζόμενους στο ΥΠΠΟΑ «να βάλουν τέρμα στην κατρακύλα της Ομοσπονδίας, να ορθώσουν με κάθε τρόπο το ανάστημά τους στα βρώμικα σχέδια που υλοποιούν οι συνδικαλιστικές ηγεσίες του κυβερνητικού συνδικαλισμού, παλιού και νέου».

«Ο γέρος και η θάλασσα» για πρώτη φορά στη σκηνή

VaG_MaK@" target="_blank">class="imageCopyright">VaG_MaK@

«Ο γέρος και η θάλασσα» του Ερνεστ Χέμινγουεϊ ανεβαίνει στη θεατρική σκηνή του «Faust» (Καλαμιώτου 11 & Αθηναΐδος 12, τηλ. 210 3234095), κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.00, από 26 Οκτώβρη και για 14 παραστάσεις.

Ογδόντα τέσσερις μέρες είχε να πιάσει ψάρια ο Σαντιάγο, ο γέρος της θάλασσας, και την ογδοηκοστή πέμπτη αποφασίζει να κάνει αυτό που κανένας άλλος ψαράς δεν τόλμησε, να βγει στ' ανοιχτά, αναζητώντας το μεγάλο ψάρι, που θα αλλάξει την τύχη του. «Ο γέρος και η θάλασσα» διασκευάστηκε και ανεβαίνει στη σκηνή από την ομάδα Salao, για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Salao σημαίνει «ο πιο άτυχος του κόσμου», ένα όνομα που έχουν δώσει όλοι οι ψαράδες του χωριού στον γερο-Σαντιάγο. Στην παράσταση, ηθοποιοί και μουσικοί ταξιδεύουν για μία ώρα στην Κούβα, εκεί όπου η μουσική, το ψάρεμα, η απλή καθημερινή ζωή συναντιούνται με τη μεγαλύτερη μάχη για το πιο σπουδαίο έπαθλο.

O «γέρος» του Χέμινγουεϊ γνώρισε αμέσως παγκόσμια επιτυχία. Σαν από ειρωνεία της τύχης, η λογοτεχνική καταγραφή μιας ιστορίας που περιγράφει την απώλεια ενός τεράστιου επάθλου, χάρισε στον συγγραφέα το μεγαλύτερο έπαθλο της καριέρας του, ένα βραβείο Πούλιτζερ και το Νόμπελ Λογοτεχνίας. Ισως γιατί είναι εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία ενός γέρου ψαρά, όπως την αφηγήθηκε στον Χέμινγουεϊ ο φίλος του Κάρλος.

Σκηνοθεσία - Διασκευή: Σοφία Αντωνίου. Σκηνικά - Κοστούμια: Ιφιγένεια Δούρα, Σοφία Αντωνίου. Μουσική - Ηχητικό περιβάλλον: Βαγγέλης Μακρυγιάννης. Μουσικός: Απόστολος Λαγαρίας. Παίζουν: Σοφία Αντωνίου/Φωτεινή Τερζή (διπλή διανομή), Βασιλεία Ιγγλέση, Εμμη Χάλαρη, Γιώργος Χοτζόγλου.

Η ζωή της Ρόζας Εσκενάζυ επί σκηνής

Η παράσταση «Ρόζα Εσκενάζυ - Η βασίλισσα του Ρεμπέτικου», του Παναγιώτη Μέντη, με την Νεφέλη Ορφανού, σε σκηνοθεσία Αντώνη Λουδάρου, παρουσιάζεται κάθε Τρίτη στη σκηνή της Αθηναΐδας - Μουσικοθεατρική Σκηνή (Καστοριάς 34 - 36, Βοτανικός, τηλ. 210.3480.080).

Πρόκειται για τη ζωή της χαρισματικής ερμηνεύτριας του ρεμπέτικου και του σμυρναίικου τραγουδιού, που έζησε μια ζωή γεμάτη ένταση και μυστήριο. Η Ρόζα βίωσε τις πιο σημαντικές δεκαετίες της Ιστορίας της Ελλάδας. Πέρασε διά πυρός και σιδήρου μέσα από πολέμους, Κατοχή, Αντίσταση, δικτατορίες κι έρωτες, χωρίς να πάψει ούτε στιγμή να είναι μια γυναίκα που δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί της. Ρόζα η παραβατική, η απρόβλεπτη. Με αληθινό «φως» όμως... Το «φως» της Ρόζας καίει ακόμα και θεραπεύει ψυχές. Της «Ρόζας της ναζιάρας με τα σγουρά μαλλιά» που ήξερε πώς να ξεσηκώνει τα πλήθη, με το «Χαρικλάκι» της, τη «Δημητρούλα» της, τη «Λιλή την σκανδαλιάρα», το «Ράμπι - Ράμπι» και τόσες άλλες μεγάλες επιτυχίες της, που ακούγονται και στην παράσταση και μας ταξιδεύουν από την Κωνσταντινούπολη του 1883 μέχρι την Αθήνα του 1980.

Στα τραγούδια της παράστασης η φωνή της Μαρίας Σουλτάτου και της μικρής Παναγιώτας Ζαρείφη. Στην παράσταση ακούγονται οι ηθοποιοί: Θανάσης Κουρλαμπάς, Φάνης Μουρατίδης, Θοδωρής Μπουζικάκος, Παύλος Ορκόπουλος, Γιάννης Στάνκογλου. Τη σκηνική επιμέλεια έχει η Ειρήνη Παπιδά. Τα κοστούμια επιμελείται το Βεστιάριο (Σωκράτους 16, Αθήνα). Τους φωτισμούς σχεδίασε ο Νίκος Καλατζής. Βίντεο παράστασης Στέφανος Κοσμίδης.

Τρεις γυναίκες εξομολογούνται τραγουδώντας

Από τη Δευτέρα 31 Οκτώβρη και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στο Γυάλινο Μουσικό θέατρο, τρεις γυναίκες, η Φωτεινή Βελεσιώτου, η Αναστασία Μουτσάτσου και η Μυρτώ Αλικάκη, εξομολογούνται ιστορίες, μελωδίες και πάθη μιας ζωής. Συναισθήματα καταπιεσμένα από γυναίκες και άνδρες, εγκλωβισμένους σε ρόλους αρχετυπικούς. Ενας αγώνας για την επιβίωση και την ελευθερία και ουσιαστικά η αναζήτηση της μοναδικής συγκολλητικής ουσίας, που είναι η αγάπη.

Μια μουσικοθεατρική παράσταση, όπου ο λόγος πλέκεται μαγικά με τη μουσική και τα τραγούδια, με σκοπό την κάθαρση μέσω της εξομολόγησης, σκηνοθετημένη από την Ελένη Γκασούκα. Το κείμενο υπογράφει η Αναστασία Μουτσάτσου, που είχε και την ιδέα της παράστασης.

Σκηνογραφική και ενδυματολογική επιμέλεια: Μαρία Φιλίππου. Σχεδιασμός φωτισμών: Κατερίνα Μαραγκουδάκη. Πιάνο, πλήκτρα και επιμέλεια ορχήστρας: Γιώργος Τσοκάνης. Μπουζούκι: Γιώργος Καραμφίλλης. Ακορντεόν: Νίκος Παπαναστασίου. Κιθάρα: Βασίλης Κετεντζόγλου. Επιμέλεια παραγωγής: Γιώργος Γκώνιας. Ωρα προσέλευσης: 20.00. Ωρα έναρξης: 21.00.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ