ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Ιούνη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Η παράσταση «Trio Lumpen - Η Φράουλα» στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών

Την Τετάρτη 29 Ιούνη στις 9 μ.μ.

Με πρωτοβουλία της ΚΟ Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, η θεατρική παράσταση «Trio Lumpen - Η Φράουλα» ανεβαίνει την Τετάρτη 29 Ιούνη στις 9 μ.μ. στο Ανοιχτό Θέατρο Συκεών «Μάνος Κατράκης».

Η είσοδος θα γίνεται με προσκλήσεις, που διατίθενται στο βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής» στη Θεσσαλονίκη (Πλάτωνος 7) και από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

Λίγα λόγια για την παράσταση:

Στα χρόνια της πανδημίας, όπου το παρόν προσομοιάζει σε απώτερο μέλλον, όπου ο πόλεμος προκύπτει πάλι σαν φυσικό φαινόμενο και το «τέλος της ιστορίας» προβάλλει την ανάγκη για την αρχή μιας άλλης, τρία λούμπεν στοιχεία προσπαθούν να επιβιώσουν, στριμωγμένα στις αντιθέσεις του συστήματος.

Οι δύο πουλάνε την ψυχή τους για τη φρούδα ελπίδα της «καβάτζας». Μεθάνε με το ελληνικό «αμερικάνικο όνειρο», που φοράει φουστανέλα και καπέλο «Uncle Sam», και πιστεύουν πως τους περιμένει με ανοιχτές αγκάλες, «αρκεί την κρίσιμη στιγμή να μην κωλώσουν». Ζητιάνοι, μέλη του παρακράτους, πιστοί υπήκοοι ενός μυστήριου αφεντικού και έτοιμοι να κάνουν τα πάντα για να διατηρήσει την πορεία του το σάπιο καράβι της εξουσίας.

Μαζί τους σέρνουν έναν κατ' επιλογή μουγκό. Εναν άλαλο πνευστό, που δίνει το σκοπό, κρατάει τον ρυθμό και παραμένει πιστός τους ακόλουθος μέχρι το τέλος της «προϊστορίας».

Τρία λούμπεν στοιχεία, διασκεδάζοντας το τέλμα της ζωής τους, «συνθέτουν» μια σκληρή πολιτική κωμωδία με γκροτέσκα στοιχεία, η οποία διαπραγματεύεται τη φύση του συστήματος, τον χαρακτήρα του πολέμου και την αέναη τάση της ανθρωπότητας προς τα μπρος.

Συντελεστές

Πρωτότυπο κείμενο: Γιώργος Τσαγκαράκης

Σκηνοθεσία: Γιώργος Τσαγκαράκης

Μουσική: Δημήτρης Κουφαλάκος

Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Θεοφάνους

Σκηνικά - κοστούμια: Σοφία Καρακάση

Επιμέλεια κίνησης: Βαγγελιώ Κυριαζίδου

Σχεδιασμός φωτισμού: Γιώργος Ζιώγαλας

Βοηθός σκηνοθέτη: Γιώργος Ζιώγαλας

Φωτογραφίες - video: Ακης Βαλεργάκης

Γραφιστικά: Αριάδνη Μιχαηλάρη

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Υπεύθυνη παραγωγής: Νατάσσα Μουσάδη

Παίζουν: Δημήτρης Κουφαλάκος, Φώτης Λαζάρου, Γιώργος Τσαγκαράκης

Συμμετέχουν: Δημήτρης Αντωνιάδης, Σπύρος Κοντορίζος, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός (ηχογραφημένες φωνές), Θανάσης Χουλιαράς (τραγούδι)

«Σ' έχουνε πρήξει να αγαπήσεις το βάλτο... »

Τις τελευταίες ώρες στα δημοφιλή θέματα των social media είναι οι χτεσινοί (σ.σ. προχτεσινοί) καβγάδες στα «καλλιτεχνικά» βραβεία μουσικού τηλεοπτικού καναλιού. «Πέσαμε όλοι από τα σύννεφα» με αυτές τις εικόνες, όπως επίσης και όταν ένα άλλο ...φαινόμενο της showbiz δήλωσε ότι είδε μέχρι και όπλα. Μικρή σημασία έχουν οι λεπτομέρειες. Μεγάλη σημασία, όμως, έχει η υποκρισία αυτών που τώρα με τρόμο «καταγγέλλουν» όσα είδαν τα μάτια τους. Η υποκρισία της μουσικής βιομηχανίας, των δισκογραφικών και των χορηγών, που, με κάθε τρόπο, εδώ και χρόνια, σπρώχνουν τη συγκεκριμένη θεματολογία, ιδιαίτερα σε μαθητές, νομιμοποιώντας ό,τι πιο σάπιο αναδύεται από το κοινωνικό πτώμα του σημερινού συστήματος: Τα ναρκωτικά και το ναρκεμπόριο, την εμπορευματοποίηση του γυναικείου σώματος, την οπλοκατοχή, τον σεξισμό, τον ανταγωνισμό τού «ο θάνατός σου η ζωή μου», την απόκτηση χρημάτων πάση θυσία με κάθε μέσο, τα κυκλώματα της νύχτας, την υποτίμηση της γνώσης. Με μία λέξη: Βάλτος ή καλύτερα βάλτος εκατομμυρίων ευρώ.

Ποσώς μας ενδιαφέρει αν όσοι τα «τραγουδάνε», τα ζούνε κιόλας. Ποσώς μας ενδιαφέρει αν ό,τι έγινε, έγινε σε εμπορικά πλαίσια, κατά το δόγμα «η αρνητική διαφήμιση είναι διαφήμιση». Ποσώς μας ενδιαφέρει αν νιώθουν ή δεν νιώθουν ευθύνη απέναντι στο κοινό τους οι εταιρείες, οι managers, οι χορηγοί, τα κανάλια και οι παρατρεχάμενοι. Μία από τις ευθύνες τους, άλλωστε, απέναντι στο κοινό είναι να το πείσουν «να ντρέπεσαι να φωνάξεις τι σου λείπει»...

Μας αφορά, όμως, να μη μείνουν ως «εικόνα» του πολιτισμού τα χρυσοκάδενα, τα glock και οι σαμπάνιες. Αυτός είναι ο πολιτισμός του βούρκου, που εκπροσωπεί μία κοινωνία που σαπίζει και παίρνει μαζί της και τους υπόλοιπους. Μας αφορούν ...συμβουλές από ορισμένους δήθεν προοδευτικούς που «για να κάτσουν με τη νεολαία», θα απενοχοποιήσουν μέχρι και τον βάλτο, με αστείους ισχυρισμούς όπως το «αν σε ενοχλούν οι στίχοι της trap και τα πρότυπά της, γιατί δεν σε ενοχλούν οι ταινίες του Σκορσέζε;». Τι άλλο θα ακούσουμε δηλαδή... Μας αφορά, επίσης, ότι διάφοροι «δικαιωματιστές» - στα λόγια - έχουν πάρει τμήμα αυτής της σκηνής αγκαλιά, για να πουλήσουν νεανικό προφίλ (έρχονται και εκλογές...), αφήνοντας διακριτικά στην άκρη τις πολύχρωμες σημαίες.

Μας αφορά, επίσης, η απάντηση στη σαπίλα, που δεν μπορεί να εξακολουθεί να μένει σε εύκολες περιγραφές μιας πραγματικά ζόρικης κατάστασης, ιδιαίτερα για τις νεότερες ηλικίες των φτωχογειτονιών. Στην εποχή της φτώχειας και των πολέμων, αλλά και της δυνατότητας να ζήσουμε «το μεγάλο, το ωραίο και το συγκλονιστικό», χρειάζονται πολλά περισσότερα από τα συνηθισμένα...

Δεν μας πιάνει κανένα άγχος να βρούμε τρόπο να κάτσουμε με τη νεολαία. Είμαστε μέσα στις αγωνίες και τους αγώνες της και αυτές τις μέρες χιλιάδες νέοι και νέες συμμετέχουν στις προφεστιβαλικές εκδηλώσεις της ΚΝΕ και ακούμε μαζί hip hop, rock, έντεχνα, metal, ρεμπέτικα, pop, παραδοσιακά, χορεύοντας και διασκεδάζοντας, όπως αγωνιζόμαστε. Γιατί ξέρουμε ότι η νεολαία μπορεί να σηκωθεί, να δει πολύ ψηλά, πέρα από τα βουνά που έχουν σηκωθεί μπροστά της, και να κατακτήσει τη ζωή που της αξίζει με συνοδοιπόρο τον δικό μας, τον λαϊκό πολιτισμό σε όλα τα είδη και μορφές τέχνης, προσπαθώντας να ανταποκριθούμε σε ό,τι σημαίνει η φράση: «Στα ιδανικά των κόσμων που γκρεμίζονται, φέρνω τα ιδανικά των κόσμων που γεννιούνται... ΕΙΜΑΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ!».

Υ.Γ.: Ο DJ που παρίστανε ότι χειρίζεται κονσόλα που δεν υπήρχε μπροστά του (αυτό ακριβώς συνέβη, δεν υπάρχει κάποιο τυπογραφικό λάθος στην πρόταση) ήταν η επιτομή της βραδιάς... keep it real!

Αναδημοσιεύεται από το odigitis.gr

Από σήμερα έως τις 10 Ιούλη το 41ο Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης

Στο περίπτερο 89 συμμετέχει η «Σύγχρονη Εποχή»

Το 41ο Φεστιβάλ Βιβλίου Θεσσαλονίκης διεξάγεται φέτος στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, από σήμερα Παρασκευή έως και την Κυριακή 10 Ιούλη, καθημερινά από τις 7 μ.μ. έως τις 11 μ.μ., και είναι αφιερωμένο στα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Η «Σύγχρονη Εποχή» συμμετέχει και φέτος στο 41ο Φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη, στο περίπτερο 89.

Τα εγκαίνια του Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθούν αύριο Σάββατο στις 8.30 μ.μ., στον χώρο της εξέδρας στο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, με τη συμμετοχή της Φιλαρμονικής Ορχήστρας Δήμου Θεσσαλονίκης, και θα ακολουθήσει μουσικό αφιέρωμα με τίτλο «Μνήμη... Μικρά Ασία... Σμύρνη... Και 100 χρόνων μνήμη... 1922 με 2022», με την Κατερίνα Μακρή.

Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την ελληνική βιβλιοπαραγωγή, με νέες κυκλοφορίες αλλά και παλιότερες, να επικοινωνήσουν με συγγραφείς που θα υπογράφουν βιβλία τους στα περίπτερα, ενώ θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις παράλληλες εκδηλώσεις που θα γίνονται μπροστά στο άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όπως την επετειακή συναυλία αφιέρωμα στη Μικρά Ασία με τίτλο «Υπόκλιση στο παρελθόν», την Τετάρτη 6 Ιούλη στις 9 μ.μ., με ερμηνεύτρια την Ντίνα Παπαϊωάννου.

Παράλληλα θα διεξαχθούν διαγωνισμός φωτογραφίας του Φεστιβάλ, αλλά και ψηφοφορία για την ανάδειξη του φετινού Βιβλίου του Φεστιβάλ.

ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ
Εναρξη των συναυλιών με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα Νέων της Βοστόνης

Στο Κάστρο του Ρίου θα γίνει αύριο Σάββατο 25 Ιούνη, στις 9.30 το βράδυ, η έναρξη του κύκλου των συναυλιακών εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ της Πάτρας.

Πρωταγωνιστές της βραδιάς η Φιλαρμονική Ορχήστρα Νέων της Βοστόνης, από τις κορυφαίες στον κόσμο, και ένας από τους πιο «θρυλικούς» μαέστρους, ο Benjamin Zander.

Το μουσικό πρόγραμμα θα ανοίξει με το χορογραφικό ποίημα του Μορίς Ραβέλ «Το Βαλς». Εργο που, σύμφωνα με τον δημιουργό του, αποτελεί «ένα είδος αποθέωσης του βιεννέζικου βαλς», γεμάτο δυναμισμό και ενέργεια. Θα ακολουθήσει ένα από τα πιο αγαπημένα ορχηστρικά γραπτά για τσέλο, το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα του Εντουαρντ Ελγκαρ. Σολίστ ο ραγδαία ανερχόμενος τσελίστας Zlatomir Fung, που σε ηλικία 19 ετών έγινε ο νεότερος νικητής του Διεθνούς Διαγωνισμού «Τσαϊκόφσκι». Η βραδιά κλείνει με τη Συμφωνία αρ. 5 του Σοστακόβιτς.

Για τη διευκόλυνση της μετακίνησης έχουν προβλεφθεί δρομολόγια, ανά μισάωρο, του αστικού ΚΤΕΛ Πάτρας.

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος 10 ευρώ. Ανεργοι, φοιτητές, πολύτεκνοι, άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών 7 ευρώ.

Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices.gr, Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου Πάτρας (2610.273.613) κ.ά.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΚΘΒΕ
Ζητούν αύξηση της εκτός έδρας αποζημίωσης

Αύξηση της εκτός έδρας αποζημίωσης των εργαζομένων ζητούν το Σωματείο Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου και ο Σύλλογος Εργαζομένων στο ΚΘΒΕ Πάσης Φύσεως Προσωπικού, ενόψει της συμμετοχής τους στο Φεστιβάλ Αθηνών - Επιδαύρου, δηλώνοντας την πρόθεσή τους για στάσεις εργασίας τις Πέμπτες 7 και 28 Ιούλη και 11 Αυγούστου εάν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους.

Οπως σημειώνουν, «έχουν περάσει 11 χρόνια από την τελευταία ρύθμιση του ύψους της εκτός έδρας αποζημίωσης. Από τότε μέχρι σήμερα βιώνουμε μια σειρά αλλεπάλληλων αυξήσεων στο κόστος διαμονής, εστίασης, επικοινωνίας, καυσίμων κ.λπ. Αυξήσεις που το τελευταίο διάστημα, με το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας, τείνουν να μετατρέψουν την εκτός έδρας μετακίνηση των εργαζομένων μη βιώσιμη συνθήκη».

Αλληλεγγύη στους εργαζόμενους στο Εθνικό και στο ΚΘΒΕ εκφράζει ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, σημειώνοντας ότι «το αίτημά τους είναι δίκαιο γιατί εκφράζει το αίτημα όλων των εργαζομένων να μην πληρώσουμε για άλλη μια φορά εμείς το κόστος της οικονομικής κρίσης».

Η Συραγώ Τσιάρα νέα διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης

Με απόφαση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνας Μενδώνη, η ιστορικός Τέχνης και επιμελήτρια Συραγώ Τσιάρα ορίζεται διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης - Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου.

H Συραγώ Τσιάρα είναι ιστορικός Τέχνης, επιμελήτρια και διευθύντρια του ΜΟΜus - Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης. Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1968. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης, συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στην Κοινωνική Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήμιο του Leeds, στην Αγγλία, ακολούθησε το διδακτορικό της στο ΑΠΘ με θέμα τον ρόλο της δημόσιας γλυπτικής στη διαμόρφωση της εθνικής μνήμης.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ