ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Γενάρη 2017
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Ανακοίνωση σχετικά με τις «Δημιουργικές Εργασίες» στα Λύκεια

Την αντίθεσή της στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για τις λεγόμενες «Δημιουργικές Εργασίες» στα Λύκεια εκφράζει η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.

Σχετικά με την εγκύκλιο αυτή του υπουργείου η οποία στηρίζεται στο ΠΔ για την αξιολόγηση των μαθητών, η Πανελλαδική Γραμματεία του ΠΑΜΕ τονίζει ότι «από τις πρώτες γραμμές μπορεί κανείς να διακρίνει ότι η εκπόνηση των λεγόμενων "Δημιουργικών Εργασιών" δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να προετοιμάσουν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη νέα δομή του Λυκείου, έτσι όπως έχει περιγραφεί και από τα πορίσματα του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία και που υπαγορεύονται από την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ». Επισημαίνει παράλληλα ότι, πέρα από τα διαδικαστικά θέματα, προκύπτουν ζητήματα που «πρέπει να προβληματίσουν κάθε καλοπροαίρετο εκπαιδευτικό». Ειδικότερα τονίζεται ότι:

  • «Είναι τουλάχιστον υποκριτικό να ισχυρίζεται το υπουργείο Παιδείας ότι σε ένα σχολείο ανταγωνιστικό, σε ένα σχολείο εξεταστικό κάτεργο, με ταξικούς φραγμούς με τον τρόπο που θα υλοποιηθούν οι Δημιουργικές Εργασίες, μέσα σε 2 μέρες θα καλλιεργήσουν το ερευνητικό πνεύμα και τη δημιουργική ικανότητα των παιδιών.
  • Αποτελεί μέγιστο εμπαιγμό από το υπουργείο να μιλά για ερευνητική και βιβλιογραφική δουλειά, όταν τα σχολεία έχουν ξεμείνει μέχρι και από φωτοτυπίες, στη μεγάλη πλειοψηφία τους δεν υπάρχουν βιβλιοθήκες, τα εργαστήρια βρίσκονται υπό κατάρρευση.
  • Οι ίδιες οι Δημιουργικές Εργασίες εντάσσονται στον ατομικό φάκελο του μαθητή, στο λεγόμενο portfoliο, που είναι μια πιο αντιδραστική μορφή αξιολόγησης.
  • Ανοίγεται δρόμος και αυτή η διαδικασία να συνδεθεί με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας, αφού άλλωστε όλο το αντιδραστικό οπλοστάσιο δεν έχει καταργηθεί».

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει: «Φυσικά κανείς δεν ισχυρίζεται ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εργασίες μέσα στο σχολείο. Ούτε μπορεί κανείς να διαφωνήσει με την αξία και τον ρόλο που πρέπει να έχουν. Ομως η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, η παιδαγωγική συνεργασία των διδασκόντων των διαφόρων ειδικοτήτων δεν επιτυγχάνονται με μία ξεχωριστή δράση, και μάλιστα με τη μορφή της "διήμερης φιέστας". Πρέπει να προάγεται από όλα τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς του σχολείου. Οι συνοδευτικές εργασίες είναι ένα παιδαγωγικό εργαλείο για την αφομοίωση και την εμπέδωση της γνώσης που δεν μπορεί να αποσπαστεί από τη συνολική παιδαγωγική διαδικασία, πρέπει να αξιοποιείται από τους εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο του κάθε μαθήματος. Μέσα από τις εργασίες και τις ομαδικές δραστηριότητες να συνδέεται η θεωρία με την πράξη και επιβεβαιώνεται η θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα».

ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κινητοποίηση των σπουδαστών με αιχμή το ζήτημα της θέρμανσης

Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο διοίκησης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν, προχτές, οι Επιτροπές Αγώνα του ΤΕΙ που συσπειρώνονται στο ΜΑΣ, απαιτώντας άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων θέρμανσης, αλλά και άμεση κάλυψη των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα θέρμανσης στο ΤΕΙ παραμένει άλυτο. Αποκορύφωμα ήταν η πρόσφατη περίοδος με τις χαμηλές θερμοκρασίες, που αποκάλυψε το μέγεθος του προβλήματος. Οπως καταγγέλλουν οι σπουδαστές, όχι μόνο δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά όσοι διαμένουν στις Εστίες, στην κυριολεξία ξεπάγιασαν. Μαζεύονταν σε δωμάτια και με κουβέρτες προσπαθούσαν να ζεσταθούν, δεν είχαν επί μια βδομάδα καθόλου ζεστό νερό. Την ίδια στιγμή, η διοίκηση του ΤΕΙ φαίνεται να τους εμπαίζει, καθώς ενώ ισχυρίζεται ότι υπάρχει πετρέλαιο, η θέρμανση θα ξεκινήσει να λειτουργεί από την επόμενη χρονιά, γιατί απαιτείται συντήρηση στον καυστήρα, και γι' αυτό θα απαιτηθούν μήνες...

Την ίδια ώρα, έχουν προκληθεί βλάβες σε διάσπαρτες σωληνώσεις στα Τμήματα του Ιδρύματος εξαιτίας του παγετού της προηγούμενης βδομάδας, με αποτέλεσμα τη δυσλειτουργία των συστημάτων ύδρευσης και αποχέτευσης του ΤΕΙ.

Ολα αυτά έρχονται να προστεθούν στα προβλήματα της έλλειψης καθηγητών, με σπουδαστές που μένουν εκτός εργαστηρίων και χάνουν μαθήματα, με τμήματα που λειτουργούν με 2 ή 3 καθηγητές...

Οι σπουδαστές διεκδικούν:

  • Αμεση επισκευή όσων εγκαταστάσεων στην ύδρευση έχουν ζημιές.
  • Αμεσα να γίνουν η συντήρηση στον καυστήρα και όλες οι απαραίτητες εργασίες, ώστε να λειτουργήσει η θέρμανση. «Δεν ξαναδίνουμε άλλη εξεταστική με γάντια», λένε χαρακτηριστικά.
  • Να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες στην Εστία ώστε οι οικότροφοι να ζουν σε αξιοπρεπείς συνθήκες.
  • Πρόσληψη όλου του απαραίτητου προσωπικού για να ξεκινήσουν κανονικά από το νέο εξάμηνο όλα τα μαθήματα και τα εργαστήρια.
  • Πυκνά δρομολόγια των λεωφορείων του ΟΑΣΘ, από και προς το ΤΕΙ.
Βιβλιοπαρουσιάσεις

Δύο αξιόλογες βιβλιοπαρουσιάσεις θα γίνουν αυτό το Σαββατοκύριακο στο Στέκι Πολιτισμού και Νεανικής Δημιουργίας της ΚΝΕ (Τροίας 36). Αναλυτικά:

Αύριο Σάββατο, στις 18.30, θα γίνει βιβλιοπαρουσίαση του έργου «Η Μάνα» του Μαξίμ Γκόρκι. Με τη μοναδική γραφή του Γκόρκι δίνεται ο αγώνας των κομμουνιστών στην προεπαναστατική Ρωσία, σε όλες του τις πτυχές: Στη δράση στις προλεταριακές μάζες των εργοστασίων, στο συνεχή αγώνα για τη μαρξιστική μόρφωση, στη σύγκρουση με τους μηχανισμούς του τσαρικού κράτους.

Την Κυριακή 22 Γενάρη θα γίνει βιβλιοπαρουσίαση για μαθητές Γυμνασίων του «Ανθρωπος αυτός ο γίγας» των Μάρσακ Ιλίν και Ελενας Σεγκάλ. Το βιβλίο αναδεικνύει ότι η ανθρώπινη κοινωνία εξελίσσεται και με καταπληκτικό τρόπο περιγράφει το πώς ο άνθρωπος επιδρούσε πάντα στη φύση με την εργασία του και ταυτόχρονα εξελισσόταν ο ίδιος απ' αυτήν τη διαδικασία.

Λιγότεροι εκπαιδευτικοί στα σχολεία...

Η πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση μείωση του φόρτου εργασίας των μαθητών στο σχολείο έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια, ενώ τώρα φαίνεται ότι θα επεκταθεί και στα Λύκεια, με το σχέδιο της κυβέρνησης για την αναμόρφωση του Λυκείου και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Η γενικευμένη μείωση ωρών στα προγράμματα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, όμως, φάνηκε περίτρανα από τον περασμένο Σεπτέμβρη ότι στόχο δεν είχε τον μαθητή και τις ανάγκες του, αλλά την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, το διορισμό πολύ λιγότερων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία, δηλαδή τις απολύσεις χιλιάδων αναπληρωτών που μέχρι πέρσι εργάζονταν στα σχολεία και φέτος όχι. Οσο για τον μαθητή, αυτό που εισπράττει είναι οι τεράστιες δυσκολίες που σημειώθηκαν σε Δημοτικά και Γυμνάσια για να φτιαχτεί ωρολόγιο πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί που μπαινοβγαίνουν σε τάξεις για να συμπληρώνουν ωράριο, η αποστέωση του ολοήμερου προγράμματος (1.15 μ.μ. - 4 μ.μ.), τα μαθήματα που διδάσκεται από εκπαιδευτικούς άσχετων ειδικοτήτων κ.ο.κ. Και αυτή η απορρύθμιση δικαιολογούνταν από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας που προχώρησε στις απολύσεις (μη επαναπροσλήψεις) εκπαιδευτικών, με το επιχείρημα ότι τα σχολεία πρώτα πρέπει να υπηρετούν τις ανάγκες του μαθητή και όχι το να βρίσκουν δουλειά οι εκπαιδευτικοί...

Στην ίδια ρότα είναι φανερό ότι θα κινηθούν τα πράγματα και την επόμενη χρονιά, αφού η νυν ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διαφημίζει τη δραστική μείωση μαθημάτων και ωρών, στο νέο αναμορφωμένο Λύκειο που σχεδιάζει. Θυμίζουμε πως το σχέδιο της κυβέρνησης περιγράφει ότι οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα είναι προσανατολισμένες αποκλειστικά στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικά στη Γ' Λυκείου ουσιαστικά θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων. Πέραν όλων των άλλων, δηλαδή, η πρόταση για το νέο Λύκειο και το εξεταστικό θα σημάνει και νέες απολύσεις εκπαιδευτικών. Και ένα σχολείο με μείωση εκπαιδευτικών, με μείωση ειδικοτήτων, είναι φανερό και από αυτήν τη σκοπιά ότι απομακρύνεται από τον μορφωτικό του ρόλο στο πλαίσιο της γενικής παιδείας.


Γ. Σ.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Πολιτικές εκδηλώσεις

Οι Τομεακές Οργανώσεις της Οργάνωσης Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ οργανώνουν το επόμενο διάστημα μια σειρά ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις με τίτλο «Με το ΚΚΕ μπροστά, βγαίνουμε στην αντεπίθεση για τις σύγχρονες ανάγκες μας». Αναλυτικά τέτοιες εκδηλώσεις κάνουν:

Η Τομεακή Οργάνωση ΤΕΙ, την Τετάρτη 25/1, στις 18.00, στο μικρό αμφιθέατρο του ΤΕΙ Πάτρας, με ομιλήτρια την Κωνσταντίνα Τσιουπρά, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.

Η Τομεακή Οργάνωση ΑΕΙ, την Παρασκευή 27/1, στις 18.00, στα γραφεία της Επιτροπής Περιοχής του ΚΚΕ, με ομιλητή τον Θανάση Σγούρο, Γραμματέα Περιοχής Δυτικής Ελλάδας της ΚΝΕ.

Η Τομεακή Οργάνωση Ζακύνθου, την Κυριακή 29/1, στις 19.00, στα γραφεία της Τομεακής Επιτροπής Ζακύνθου του ΚΚΕ, με ομιλήτρια την Κατερίνα Λάττα, Γραμματέα του Τομεακού Συμβουλίου Ζακύνθου της ΚΝΕ.

Διάταξη για τη διπλή εξεταστική

Κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Παιδείας η διάταξη για την εξεταστική των επί πτυχίω φοιτητών. Σύμφωνα με όσα προβλέπει: «Οι φοιτητές που περάτωσαν την κανονική φοίτηση, η οποία ισούται με τον ελάχιστο αριθμό των αναγκαίων για την απονομή του τίτλου σπουδών εξαμήνων, σύμφωνα με το Ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών, έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν στην εξεταστική περίοδο του χειμερινού εξαμήνου του τρέχοντος ακαδημαϊκού έτους 2016 - 2017 σε όλα τα μαθήματα που οφείλουν, ανεξάρτητα εάν αυτά διδάσκονται σε χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο».




Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org