ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Γενάρη 1997
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΠΑΡΚΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ
"Πράσινο" σε όλα για τον Λαμπράκη

ο εισηγητής - σύμβουλος Επικρατείας Α. Ράντος πρότεινε χτες στο Ε' Τμήμα να απορριφθεί η αίτηση προσφυγής κατοίκων και κοινωνικών φορέων κατά του νέου Προεδρικού Διατάγματος Λαλιώτη

Παρόλο που το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), με την 2242/94 απόφασή του, είχε θέσει ως όρο να γίνει σεβαστή η αρχή "πράσινο αντί πρασίνου" και τα κτίρια που θα κατασκευαστούν στο Πάρκο Ελευθερίας να είναι αποκλειστικά για πολιτιστικούς σκοπούς, ο εισηγητής - σύμβουλος Επικρατείας Α. Ράντος πρότεινε χτες στο Ε Τμήμα να απορριφθεί η αίτηση προσφυγής κατοίκων και κοινωνικών φορέων κατά του νέου Προεδρικού Διατάγματος (ΠΔ) Λαλιώτη.

Οι κάτοικοι ζητούσαν την απόρριψη του ΠΔ Λαλιώτη, που προβλέπει την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της περιοχής και την κατασκευή Πολιτιστικού Κέντρου, υπόγειου γκαράζ, "αίθριου" κλπ. Το ΠΔ Λαλιώτη είναι χειρότερο και εκείνου του Κατσιγιάννη και δίνει τη χαριστική βολή για την καταστροφή του Πάρκου Ελευθερίας.

Ο εισηγητής υποστήριξε ότι δεν αποδεικνύεται από το φάκελο πως δε γίνεται σεβαστεί η αρχή "πράσινο αντί πρασίνου". Επίσης υποστήριξε ότι δεν απαιτείται, κατά τη γνώμη του, περιβαλλοντική μελέτη για το πολιτιστικό κέντρο, ενώ, σχετικά με την περιβαλλοντική μελέτη για το γκαράζ που δε δόθηκε στη δημοσιότητα, ισχυρίστηκε ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο, καθώς το δικαστήριο, με προηγούμενη απόφαση (Αχελώος), έχει δεχτεί ότι η έλλειψη δημοσιότητας δεν οδηγεί στην ακύρωση. Στο σημείο αυτό, πρόσθεσε πως αν υπάρξουν παρεμβάσεις στην κατασκευή των έργων, μπορεί να προσβληθεί η σχετική άδεια της Πολεοδομίας!

Οι συνήγοροι των κατοίκων απέδειξαν ότι παραβιάζεται η αρχή "πράσινου αντί πράσινου" και ο όρος αυτός που είχε θέσει το ΣτΕ δε γίνεται σεβαστός στο ΠΔ Λαλιώτη. Η βασική αυτή αρχή, είπαν οι συνήγοροι, παραβιάζεται και ποιοτικά και ποσοτικά, καθώς υψηλές δεντροστοιχίες θα αντικατασταθούν με απλό γρασίδι, ενώ θα εξαφανιστεί έκταση πάνω από 3.000 τετραγωνικά μέτρα με πράσινο. (Το εστιατόριο θα καλύψει έκταση 420 τ.μ., το "αίθριο" για το φωτισμό και αερισμό του υπόγειου χώρου 1.000 περίπου τ.μ., οι "ράμπες" εισόδου και εξόδου του υπόγειου γκαράζ 1.000 τ.μ. και 600 τ.μ. από την ανέγερση του κτιρίου πολιτιστικών λειτουργιών, αφού προβλέπεται να καταλάβει συνολικά 1.270 τ.μ., εκ των οποίων τα 670 τ.μ. προέρχονται από την κατεδάφιση της παρακείμενης πολυκατοικίας των αξιωματικών που έχει απαλλοτριωθεί).

O συνήγορος του Μεγάρου Μουσικής και εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ Π. Παυλόπουλος, κατά την αγόρευσή του χτες, προέβη σε δύο ομολογίες που μέχρι τώρα τις απέφευγε. Παραδέχτηκε ότι θα γίνει και όπερα. "Αλίμονο, είπε, αν θεωρείται μειονέκτημα που μια αίθουσα πολλαπλών χρήσεων μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για όπερα. Επίσης, ανέφερε ότι το γκαράζ θα έχει πάνω από 750 θέσεις. "Φοβάμαι, είπε, ότι οι 750 θέσεις δε φτάνουν, ήδη, για τις σημερινές ανάγκες".

Γ. Γ.

"Καυτηριάστε τις αδικίες"

Αυτή ήταν η μόνιμη επωδός των αστυνομικών κατά τη χτεσινή επίσκεψη κλιμακίου του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Ορ. Κολοζώφ στη μονάδα τεχνικής υποστήριξης της Αστυνομίας

Τη λένε διεύθυνση τεχνικών εφαρμογών Νοτίου Ελλάδας και απασχολεί περίπου 400 εξειδικευμένους αστυνομικούς. Τυπογράφοι, βιβλιοδέτες, μηχανικοί αυτοκινήτων, φανοποιοί, οπλουργοί και πολλές άλλες ειδικότητες, αναγκαίες για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής λειτουργίας των υπηρεσιών και των τεχνικών μέσων της Αστυνομίας. Το τυπογραφείο καλύπτει όλες τις εργασίες εκτύπωσης των εντύπων της Αστυνομίας, ενώ τα συνεργεία είναι αρμόδια για τις επισκευές περίπου 3.000 αυτοκινήτων και δικύκλων.

Κι ενώ θα περίμενε κανείς κάποιες προτεραιότητες για το ξεπέρασμα των όποιων προβλημάτων η χτεσινή περιοδεία κλιμακίου του ΚΚΕ με επικεφαλής τον βουλευτή Ορέστη Κολοζώφ έδειξε ακριβώς το αντίθετο: Οτι, δηλαδή, σχεδόν σε όλα τα τμήματα επικρατεί εικόνα διάλυσης και απαράδεκτες συνθήκες δουλιάς. "Είμαστε εξειδικευμένοι τεχνικοί, αλλά τεχνικό επίδομα δεν παίρνουμε. Ας πάρουν από μια μηχανή και να κάνουν ρεκτιφιέ εκεί στα γραφεία τους στην Κατεχάκη", είπε ένας αστυνομικός. "Επισκευάζουμε 4.000 - 5000 οχήματα το χρόνο, είπε ένας άλλος. Επί μονίμου βάσεως είναι μέσα για επισκευή πεντακόσια με εξακόσια οχήματα. Δεν υπάρχουν τεχνίτες. Η Αστυνομία εφοδιάζεται με οχήματα από διαφορετικές κατασκευάστριες εταιρίες, πολλά είναι νέας τεχνολογίας και χρειαζόμαστε νέο τεχνολογικό εξοπλισμό. Αν αγοραστούν αυτά, το δημόσιο θα κερδίζει δισεκατομμύρια, που πληρώνονται τώρα σε ιδιωτικά συνεργεία".

"Πρέπει εκεί, στο υπουργείο, να καταλάβουν ότι δεν μπορεί να στέλνουν για μέτρα τάξης στα γήπεδα ή όπου αλλού θέλουν τους τεχνίτες. Οταν φεύγει ένας τεχνίτης για μια μέρα σταματά και η δουλιά των άλλων. Μας βάζουν σκοπιά και διακόπτεται η παραγωγή".

Και στο πιο μικρό συνεργείο βλέπει κανείς ότι τις μηχανές τις σηκώνουν με γρύλους. "Ολοι έχουμε κάνει εγχείρηση κοίλης", ήταν η απάντηση ενός αστυνομικού. Αλλά και στο βαφείο δεν είναι καλύτερη η κατάσταση. Χωρίς μάσκες βάφουν τα οχήματα, αναπνέοντας τα δηλητήρια σε μόνιμη βάση. Η υπηρεσία δε χορηγεί γι' αυτούς ούτε ένα γάλα. Στο χώρο γενικά των συνεργείων οι εγκαταστάσεις είναι τριτοκοσμικές.

Δεν είναι υπερβολές. Είναι η πραγματική εικόνα μιας εγκαταλειμμένης υπηρεσίας. Γιατί; "Κάποιοι ήθελαν να την καταργήσουν τελείως, πριν μερικά χρόνια", μας είπε ένας αξιωματικός. Φαίνεται ότι δεν τους απασχολεί το κέρδος που έχει το ελληνικό δημόσιο από τη δουλιά μας. Τους ενδιαφέρει τι θα κερδίσουν κάποιοι".

Ο βουλευτής του ΚΚΕ άκουσε με ιδιαίτερη προσοχή τους αστυνομικούς, οι οποίοι ζήτησαν τη στήριξη του Κόμματος. "Καυτηριάστε τις αδικίες", ήταν η μόνιμη επωδός των αστυνομικών. Ο Ορέστης Κολοζώφ τους διαβεβαίωσε ότι συμμερίζεται τις ανησυχίες τους και ότι το ΚΚΕ θα αγωνιστεί, για να βρουν λύσεις τα προβλήματά τους. "Πρόκειται, είπε, για μια σημαντική υπηρεσιακή μονάδα, τεχνικής υποστήριξης της Αστυνομίας, που δεν τυγχάνει της προσοχής που χρειάζεται. Θα έπρεπε οι πολιτικές ηγεσίες των τελευταίων ετών του υπουργείου Δημόσιας να προσέξουν περισσότερο τη λειτουργία αυτής της υπηρεσίας. Ορισμένα προβλήματα που προβάλλονται από όλα σχεδόν τα τμήματα (αποδέσμευση από μέτρα τάξης, σκοπιές, βελτίωση συνθηκών εργασίας κλπ.) πρέπει να λυθούν άμεσα, όχι μόνο επειδή έχουν επιπτώσεις στην παραγωγική διαδικασία, αλλά και διότι έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην ίδια την υγεία των εργαζομένων".

ΝΑΥΑΓΙΟ ΔΥΣΤΟΣ
Ευθύνες σε έξι για τη διάσωση

Εισαγγελική έρευνα για την αξιοπλο'ϊα των επιβατηγών πλοίων

Σε έξι αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος ρίχνει τις ευθύνες για την εγκληματική καθυστέρηση του μηχανισμού διάσωσης στο τραγικό ναυάγιο του τσιμεντάδικου "Δύστος", η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως ανακοίνωσε σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκης.

Ο υπουργός είπε ότι η ΕΔΕ ολοκληρώθηκε και το πόρισμά της βρίσκεται στα χέρια του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος Π. Ουσατζόπουλου.

Σύμφωνα με το πόρισμα προκύπτουν ευθύνες σε δύο αξιωματικούς, που είχαν βάρδια στο Θάλαμο Επιχειρήσεων, για κακό συντονισμό και για μη έγκαιρη ενημέρωση της ηγεσίας του υπουργείου. Επίσης σε τέσσερις βαθμοφόρους του υπολιμεναρχείου Κύμης για την καθυστέρηση αποστολής σκαφών διάσωσης στον τόπο του ναυαγίου.

Οπως είπε ο Στ. Σουμάκης οι αξιωματικοί θα απολογηθούν στον αρχηγό του ΛΣ και η τελική εισήγηση θα εξεταστεί από τον ίδιο. Ο υπουργός κατά τη διάρκεια της συνέντευξης διέψευσε προχτεσινό δημοσίευμα απογευματινής εφημερίδας που παρουσίαζε το πόρισμα για τα αίτια του ναυαγίου.

Ερευνα από την Εισαγγελία Εφετών

Χτες ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Πειραιά Β. Παπαδάκης ζήτησε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης ώστε να διαπιστωθεί αν τελέστηκαν αξιόποινες πράξεις μετά την απαγόρευση απόπλου του επιβατηγού - οχηματαγωγού "Ναϊάς Εξπρές", το βράδυ της Τετάρτης 8.1.1997, οπότε μετά από καταγγελία η Διεύθυνση Επιθεώρησης Επιβατηγών πλοίων του ΥΕΝ διαπίστωσε ρήγμα πάνω από τα ίσαλα του πλοίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κατάσταση των πλοίων της ακτοπλοϊας απασχολεί έντονα τις εισαγγελικές αρχές καθώς διακυβεύεται η ζωή χιλιάδων επιβατών, που πιστεύουν ότι οι επιθεωρήσεις του ΥΕΝ παρέχουν εγγυήσεις ασφαλούς ναυσιπλοϊας και ότι ελέγχεται από τις Λιμενικές Αρχές η συμπεριφορά ορισμένων πλοιοκτητών και πλοιάρχων...

Επίσης ερευνώνται οι περιπτώσεις των πλοίων "Σούπερ Ναϊάς" και "Νταλιάνα". Το τελευταίο υπέστη βλάβη στη μηχανή μετά τον απόπλου του από το λιμάνι του Πειραιά το βράδυ της 11.1.1997, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των 677 επιβατών του.

Απεργούν οι εργαζόμενοι στους δήμους

Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με 48ωρη πανελλαδική απεργία στις 3 και 4 Φεβρουαρίου αποφάσισε το Γενικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΠΟΕ - ΟΤΑ) ενάντια στην κυβερνητική αντιλαϊκή πολιτική λιτότητας.

Τα αιτήματα της ΠΟΕ - ΟΤΑ είναι:

Πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς των εργαζομένων, συλλογικές διαπραγματεύσεις στο δημόσιο, φρένο στις ιδιωτικοποιήσεις δημοτικών υπηρεσιών. Ακόμα, επίλυση του προβλήματος του προσωπικού των ΟΤΑ, με τακτοποίηση των εκτάκτων με μονιμοποίησή τους και τέλος την τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα" (ΔΕ) στους ΟΤΑ υπενθύμισε στο ΓΣ τη διαφωνία στον καθορισμό του διεκδικητικού πλαισίου, καθώς είχε προτείνει να προστεθούν τα αιτήματα για:

Νομοθετική κατοχύρωση της ΑΤΑ, αυξήσεις στους μισθούς κατά 30%, όσο και οι πραγματικές απώλειες των εισοδημάτων των εργαζομένων από τις συνεχιζόμενες πολιτικές λιτότητας. Τέλος, την προώθηση για λύση ασφαλιστικών θεμάτων όπως:

Σύνταξη στα 58 χρόνια για τους μόνιμους εργαζόμενους του δημοσίου δικαίου στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα (ήδη ισχύει για τους ιδιωτικού δικαίου). Ενιαίο επιδοματικό καθεστώς για τους εργαζόμενους στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου των ΟΤΑ (ΚΑΠΗ, παιδικοί σταθμοί κλπ.). Αύξηση του εφάπαξ μονίμων εργαζομένων.

ΟΤΕ
Στη "γραμμή" της ιδιωτικοποίησης

Προσανατολισμένη στην ιδιωτικοποίηση ενός ακόμα κομματιού του ΟΤΕ είναι η κυβέρνηση, που αυτές τις μέρες από κοινού με τη διοίκησή του εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής στο Χρηματιστήριο δεύτερου πακέτου μετοχών. Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Χ. Καστανίδης, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τη διοίκηση του Οργανισμού επιβεβαίωσε ουσιαστικά τον προσανατολισμό της κυβέρνησης, αν και - όπως είπε - δεν έχει ληφθεί ακόμα οριστική απόφαση.

Τα έσοδα του Οργανισμού για το 1997 θα φτάσουν τα 840 δισεκατομμύρια δραχμές από 738 δισ. που ήταν το προηγούμενο έτος.

Παρελθόν αποτελεί για τον ΟΤΕ και η μεταβατική περίοδος μέχρι το 2003, κατά την οποία θα είχε τη δυνατότητα να παραμείνει ο αποκλειστικός φορέας της φωνητικής τηλεφωνίας. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο αρμόδιος υπουργός, άφησε να εννοηθεί πως κάτι τέτοιο είναι πιθανό, αν και υποστήριξε πως θα υπάρξει επαρκής μεταβατική περίοδος, κατά την οποία ο Οργανισμός θα ετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.

Στη θέση του "μέχρι νεωτέρας" παραμένει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Πέτρος Λάμπρου, αφού η κυβέρνηση δε φαίνεται διατεθειμένη, τουλάχιστον για το άμεσο μέλλον, να κινήσει εκ νέου τη διαδικασία πρόσληψης καινούριου διευθύνοντος συμβούλου.

"Γέρασε" το πουλμανάκι κι έμεινε στα μισά του δρόμου. Τα συνεργεία της Αστυνομίας υπολειτουργούν...




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org