ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Νοέμβρη 2017
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΑΡΙΣΑ
Κινητοποίηση για τα δυστυχήματα στις σιδηροδρομικές γραμμές

Κι άλλος νεκρός στα Διαβατά Θεσσαλονίκης

ICON

Σε μαζική κινητοποίηση στις σιδηροδρομικές γραμμές, στο χώρο όπου την Πέμπτη 9 Νοέμβρη έγινε ένα ακόμα σιδηροδρομικό δυστύχημα, με θύμα αυτή τη φορά ένα 10χρονο αγόρι, προχώρησαν την περασμένη Κυριακή οι κάτοικοι της συνοικίας Νέας Σμύρνης της Λάρισας, απαιτώντας, εδώ και τώρα, μέτρα για την ασφαλή διέλευση από τις σιδηροδρομικές γραμμές που διασχίζουν την πόλη.

Στο μεταξύ, σε μια προσπάθεια να αποκρύψει τις δικές της ευθύνες για το πρόβλημα, η δημοτική αρχή Λάρισας οργάνωσε χτες το πρωί διευρυμένη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του δήμου, στην οποία, παρουσία και αντιπροσωπείας του Συλλόγου Ρομά της συνοικίας Νέας Σμύρνης, συζητήθηκε το θέμα. Ο δήμαρχος Απ. Καλογιάννης, ενημερώνοντας για τις επαφές που είχε με τον ΟΣΕ, ανέφερε ότι μέσα σε ενάμιση μήνα θα υπάρξει πόρισμα του Οργανισμού σχετικά με το τι προτίθεται να πράξει για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ασφαλούς διέλευσης από τις γραμμές, ανακοινώνοντας ταυτόχρονα ότι στους σχεδιασμούς του ΟΣΕ προβλέπεται και η υπογειοποίηση των γραμμών από τον σταθμό της Λάρισας έως και την έξοδο από τη πόλη μετά τη συνοικία της Νέας Σμύρνης. Επεσήμανε, όμως, ότι το έργο θα έχει ορίζοντα εξαετίας και θα χρειαστεί μελέτη σκοπιμότητας και αναζήτηση πόρων για τη χρηματοδότηση.

Υπενθυμίζουμε ότι στην παρέμβασή της αμέσως μετά το δυστύχημα με θύμα το 10χρονο τσγγανόπουλο, η Τομεακή Επιτροπή Λάρισας του ΚΚΕ απέδιδε την ευθύνη στην κυβέρνηση και την Τοπική Διοίκηση, που δεν λαμβάνουν όλα τα μέτρα που απαιτούνται, ώστε η πόλη να μη θρηνεί συνεχώς θύματα στις σιδηροδρομικές γραμμές, σημειώνοντας ότι σε τμήματα του δικτύου που διέρχονται από το κέντρο της πόλης δεν υπάρχει καν περίφραξη, ενώ κι εκεί που υπάρχει είναι διάτρητη, με τρύπες και κενά. Ταυτόχρονα, σε κακά χάλια είναι ως επί το πλείστον οι υπόγειες και οι υπέργειες διαβάσεις, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται πολύ η διέλευση των πεζών και πολλοί να αναγκάζονται να περνούν μέσα από τις γραμμές, θέτοντας τη ζωή τους σε άμεσο κίνδυνο.

Και η ανακοίνωση τονίζει: «Οι ευθύνες γι' αυτήν την απαράδεκτη και επικίνδυνη κατάσταση βαραίνουν τις κυβερνήσεις, τον ΟΣΕ και την Τοπική Διοίκηση. Οι κυβερνήσεις και ο ΟΣΕ, επικαλούμενοι το "μεγάλο οικονομικό κόστος", αρνούνται την υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται μέσα από το κέντρο της πόλης (ένα αίτημα που τίθεται από παλιά), αλλά και την κατασκευή των άμεσων έργων για την ασφαλή διάβαση των πεζών. Και η σημερινή δημοτική αρχή της "πρώτης φοράς αριστερά" του κ. Καλογιάννη, ακολουθώντας τον "ντορό" των προηγούμενων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αδιαφορεί πλήρως και προκλητικά γι' αυτό το θανατηφόρο πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη και "περί άλλα τυρβάζει"».

Τραγικό θάνατο βρήκε την περασμένη Κυριακή και ένας 20χρονος ο οποίος φέρεται να παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία στην περιοχή των Διαβατών Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την αστυνομία, ο 20χρονος παρασύρθηκε, από άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, από διερχόμενη αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη.

ΔΗΜΟΣ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
Παρέμβαση με αφορμή την έγκριση μελέτης για τον ιστορικό χώρο του Σκοπευτηρίου

Ανακοίνωση εξέδωσε ο δήμος Καισαριανής, με αφορμή την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής να εγκρίνει κατά πλειοψηφία τη σύναψη και τους όρους σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του δήμου Καισαριανής για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο «Μελέτες ανάδειξης και αξιοποίησης του ιστορικού χώρου του Πάρκου Σκοπευτηρίου στο Δήμο Καισαριανής».

Σε αυτήν σημειώνεται ανάμεσα σε άλλα:

«(...) Οι μελέτες που θα εκπονηθούν στηρίζονται στο ολοκληρωμένο σχέδιο παρέμβασης που με ομόφωνη απόφασή του έχει εγκρίνει από το Σεπτέμβρη το Δημοτικό Συμβούλιο Καισαριανής. Το σχέδιο αφορά εκτεταμένες και ουσιαστικές παρεμβάσεις σε όλη την έκταση του ιστορικού χώρου του Πάρκου Ελευθερίας, για να είναι αντάξιο της ιστορίας που κουβαλάει και των αναγκών του λαού μας.

Συγκεκριμένα, το σχέδιο περιλαμβάνει παρεμβάσεις:

Α) Στο ιστορικό κέντρο "Χάραμα". Οι παρεμβάσεις στοχεύουν στη διατήρηση του αρχικού χαρακτήρα του και το μετατρέπουν σε έναν πολυχώρο ο οποίος θα φιλοξενεί τις μουσικές δραστηριότητες της πόλης που αφορούν το λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι και τους παραδοσιακούς χορούς. Το κτίριο θα διαμορφωθεί έτσι ώστε να είναι κατάλληλο για να πραγματοποιούνται διαλέξεις, εκδηλώσεις και παραστάσεις, να λειτουργούν ωδείο εκμάθησης λαϊκών οργάνων, εκμάθηση παραδοσιακών χορών κ.ά., μαθήματα μπαλέτου, να δημιουργηθούν μικρός εκθεσιακός χώρος με αναφορές στο ρεμπέτικο τραγούδι, στούντιο ηχογραφήσεων, γραφεία και αναψυκτήριο που θα εξυπηρετεί όλο το πάρκο Σκοπευτηρίου.

Β) Στο κτίριο των πρώην γραφειακών χώρων. Διαμορφώνεται ως ένας χώρος πολιτιστικών δραστηριοτήτων, απευθυνόμενος κυρίως στους νέους της πόλης, που θα περιλαμβάνει: Τη Δημοτική Βιβλιοθήκη, χώρους αναγνωστηρίου και επιτραπέζιων παιχνιδιών για νέους και ενήλικες, ειδικά διαμορφωμένο χώρο βιβλιοθήκης και αναγνωστηρίου για παιδιά, τα εργαστήρια εικαστικών του Πολιτιστικού Κέντρου, υπαίθριο θέατρο στον εξωτερικό περίκλειστο χώρο.

Γ) Στους αθλητικούς χώρους του Σκοπευτηρίου. Σκοπός η δημιουργία ενός κέντρου άθλησης των δημοτών εντός του πάρκου. Διαμορφώνεται το Κ3 σε χώρο άθλησης με στίβο, επισκευάζονται τα γήπεδα μπάσκετ και τοποθετούνται υπαίθρια όργανα γυμναστικής ενηλίκων σε δύο σημεία.

Δ) Στην ηλεκτρομηχανολογική αναβάθμιση, με την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων και την αναβάθμιση των δικτύων φωτισμού με νέα σύγχρονης τεχνολογίας εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και εκσυγχρονισμό των συστημάτων άρδευσης του πάρκου και επαναλειτουργία των καναλιών νερού.

Ε) Στην ανάπλαση και οργάνωση των χώρων στάθμευσης που βρίσκονται στα όρια του πάρκου.

ΣΤ) Στη σήμανση του πάρκου. Θα τοποθετηθούν πινακίδες σήμανσης του πάρκου με διαγράμματα θέσεων και διαδρομών αλλά και με σύντομες περιγραφές των σημαντικών σημείων του πάρκου του Σκοπευτηρίου.

Ζ) Στην περαιτέρω ανάδειξη των χώρων που περιβάλλουν το Μνημείο και το Μουσείο ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης, συνολικά των υφιστάμενων χώρων επίσκεψης.

Οι μόνοι που καταψήφισαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο ήταν η Χρυσή Αυγή και ο Τζήμερος, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά το μίσος τους για ό,τι μπορεί να αναδείξει την ιστορία του λαϊκού κινήματος στην Ελλάδα, την πάλη του ενάντια στο φασισμό και στο σύστημα που τον γεννά, ενώ η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας απείχε από την ψηφοφορία.

Η δημοτική αρχή μαζί με τους Καισαριανιώτες θα συνεχίσει κάθε προσπάθεια για να προχωρήσουν όλα τα απαιτούμενα, ώστε να διαμορφωθεί το σύνολο του Πάρκου Ελευθερίας σε ένα χώρο όπου η ιστορική μνήμη θα συναντάται με τις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας για μάθηση, άθληση, αναψυχή».

Σημειώνεται ότι ο συνολικός προϋπολογισμός των μελετών ανέρχεται στις 190.000 ευρώ.

Δύο νεκροί σε τροχαίο

Δύο νεκροί και τέσσερις ελαφρά τραυματίες είναι ο απολογισμός χτεσινού τροχαίου που σημειώθηκε στη Λέσβο, όταν δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν με πρόβατα στην οδό Μυτιλήνης - Καλλονής. Ηλικιωμένος κτηνοτρόφος μαζί με τον βοηθό του έβγαλαν το κοπάδι με τα πρόβατά τους στο δρόμο, με σκοπό να το οδηγήσουν σε άλλο σημείο.

Οι δύο βοσκοί επιχείρησαν να διασχίσουν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας μαζί με τα ζώα, με αποτέλεσμα τα δύο Ι.Χ. να πέσουν πάνω τους.

Από τη σφοδρή σύγκρουση πέθανε ακαριαία ο βοηθός του κτηνοτρόφου και τραυματίστηκε σοβαρά ο ηλικιωμένος, που πέθανε λίγη ώρα αργότερα στο νοσοκομείο Μυτιλήνης. Στο νοσοκομείο Μυτιλήνης μεταφέρθηκαν και οι τέσσερις επιβαίνοντες των Ι.Χ., οι οποίοι είναι ελαφρά τραυματίες.

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
«Η ασφάλεια είναι κόστος για τις εταιρείες»

«Οταν οι σιδηροδρομικές εταιρείες ενδιαφέρονται μόνο για την αύξηση της κερδοφορίας τους και όχι για την ασφαλή μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων, για την ασφαλή διέλευση των τρένων μέσα από πόλεις και χωριά, αφού αυτό αποτελεί κόστος, είναι επόμενο να συμβαίνουν δυστυχήματα σαν το προχτεσινό στη Λάρισα, σαν το χτεσινό (σ.σ. προχτεσινό) στα Διαβατά, σαν αυτό που συνέβη στο Αδενδρο πριν έξι μήνες και πολλά άλλα που αποφεύχθηκαν από την εμπειρία και ευσυνειδησία των εργαζομένων», σημειώνει η Γραμματεία Σιδηροδρομικών του ΠΑΜΕ με αφορμή τα πρόσφατα θανατηφόρα δυστυχήματα σε Διαβατά Θεσσαλονίκης και Λάρισα.

«Γι' αυτήν την κατάσταση - συνεχίζει - είναι τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ όπως και των προηγούμενων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. (...) Με την "απελευθέρωση" - ιδιωτικοποίηση αυτή η πολιτική από τη μια θα δυναμώσει την εντατικοποίηση της δουλειάς των εργαζομένων και από την άλλη η σωστή συντήρηση γραμμής, τροχαίου υλικού και η ασφάλεια κυκλοφορίας θα θυσιάζονται στο βωμό της κερδοφορίας των επιχειρήσεων. (...) Αυτήν την πολιτική της καπιταλιστικής ανάπτυξης πρέπει να βάλουν στο στόχαστρό τους οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο και συνολικά ο ελληνικός λαός και να διεκδικήσουν φθηνές, ασφαλείς, σύγχρονες σιδηροδρομικές μεταφορές που να καλύπτουν τις ανάγκες τους». Ακόμα η Γραμματεία αναδεικνύει τις ευθύνες του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού που υπηρετεί αυτήν την πολιτική.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ