ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Νοέμβρη 2020
Σελ. /28
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μια βδομάδα γεμάτη προβλήματα για χιλιάδες μαθητές

RIZOSPASTIS

Μια βδομάδα τηλεκπαίδευσης συμπληρώνεται σήμερα για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας και σχεδόν ούτε μία μέρα της δεν κύλησε χωρίς προβλήματα! Για άλλη μια φορά χτες, από το τέλος της τρίτης ώρας οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί σε διάφορες περιοχές όλης της χώρας, ακόμα και στην Αττική δεν μπορούσαν να συνδεθούν, τους πέταγε το σύστημα εκτός σύνδεσης ή αντιμετώπιζαν προβλήματα με τον ήχο κι έπρεπε να βγαίνει όλη η τάξη από την πλατφόρμα και να ξαναμπαίνει κι αυτό γινόταν για δυο και τρεις φορές κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας, τορπιλίζοντας όλη τη διαδικασία του μαθήματος.

Μιλώντας χτες στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως ισχυρίστηκε ότι «αρρυθμίες θα υπάρχουν και είμαστε εδώ για να τις επιλύουμε», ενώ προσπάθησε να φωτογραφίσει ως αιτία την υπερφόρτωση του συστήματος, λέγοντας ότι «μιλάμε για ένα τεράστιο εγχείρημα»... Αναφορικά με τη μοναδική πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης που χρησιμοποιείται, τη webex της εταιρείας «Cisco», είπε ότι «πρόκειται για δωρεά, το ελληνικό Δημόσιο δεν έχει ξοδέψει ούτε μισό ευρώ», ομολογώντας ουσιαστικά ότι το κράτος δεν έχει ξοδέψει ούτε μισό ευρώ για να στηρίξει τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να έχει εναλλακτικές σε περίπτωση προβλημάτων, που καθημερινά φαίνεται ότι υπάρχουν. Μάλιστα, αναφορικά με την απουσία εναλλακτικού πλάνου η υπουργός ανέφερε πως αυτό το σύστημα είχε δοκιμαστεί σε πανελλαδική εμβέλεια την άνοιξη κατά τη διάρκεια του προηγούμενου lockdown και είχε ήδη λειτουργήσει και πως δεν υπάρχει καλύτερο κρας τεστ από αυτό. Ωστόσο τότε, η πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης δεν χρησιμοποιούνταν ταυτόχρονα από όλα τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς της χώρας, ενώ και για τις πλατφόρμες ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης που χρησιμοποιούνταν πιο συχνά την άνοιξη, οι καταγγελίες για δυσλειτουργίες ήταν καθημερινές και πάρα πολλές. Με άλλα λόγια, από τότε μέχρι τώρα και με τα προβλήματα να είναι πολλά και γνωστά, δεν έγινε τίποτα για την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων τηλεκπαίδευσης.

INTIME NEWS

Την ίδια ώρα, το υπουργείο Παιδείας διαφημίζει ότι εξασφάλισε από δωρεές επιχειρηματικών ομίλων και ιδρυμάτων άλλες 10.000 περίπου φορητές ηλεκτρονικές συσκευές που έχουν παραδοθεί ή θα παραδοθούν στις σχολικές μονάδες και μπορούν να δίνονται σε εκπαιδευτικούς ή/και μαθητές για προσωρινή χρήση, ωστόσο πολλές είναι ακόμα οι οικογένειες που λαμβάνουν αρνητικά μηνύματα από τα σχολεία τους, όταν δηλώνουν ότι δεν έχουν τις απαιτούμενες συσκευές, για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.

«Οι κυβερνητικές πλέον ευθύνες, μετά και την πρόσφατη κάλυψη που παρείχε ο ίδιος ο πρωθυπουργός στο ΥΠΠΑΙΘ, για το εξελισσόμενο φιάσκο της τηλεκπαίδευσης είναι τεράστιες. Επιτέλους ας τις αναλάβουν!», δηλώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», σε σχετική ανακοίνωσή της και μεταξύ άλλων απαιτεί εδώ και τώρα από την κυβέρνηση:

Καμία επιβολή στον τρόπο (σύγχρονη ή ασύγχρονη) ή του μέσου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αξιοποίηση όλων των τεχνολογικών μέσων, ώστε κανένα παιδί να μη μείνει πίσω. Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων. Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των δημόσιων σχολείων.

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος lockdown στα σχολεία

Τι κι αν μήνες τώρα προειδοποιούσαμε την κυβέρνηση ότι πρέπει:

  • να ληφθούν μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς,
  • να αποσυμφορηθούν τα ΜΜΜ,
  • να τηρηθούν αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα σε πλοία και αεροπλάνα,
  • να πραγματοποιούνται τακτικά τεστ για τον κορονοϊό σε μαζικούς χώρους όπως οι βιομηχανίες και τα σχολεία...

Τι κι αν σε όλους τους τόνους θέταμε στο υπουργείο Παιδείας επιτακτικά τα ζητήματα:

  • της μείωσης του αριθμού των μαθητών στις τάξεις, εξασφαλίζοντας περισσότερες αίθουσες και εκπαιδευτικούς,
  • της πρόσληψης καθαριστριών πλήρους ωραρίου για να τηρηθούν οι απαραίτητες υγειονομικές προδιαγραφές καθαριότητας...

Τι κι αν τονίζαμε ότι σε περίπτωση που χρειαστεί να περάσουμε σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης πρέπει:

  • να παρασχεθούν έγκαιρα, ισότιμα και δωρεάν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς επαρκή μέσα για την τηλεκπαίδευση (όπως τάμπλετ ή Η/Υ, γραφίδες), να εξασφαλιστεί δωρεάν πρόσβαση σε γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο,
  • να δημιουργηθεί ειδική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης από κρατικό επιστημονικό φορέα και να παρέχονται στους εκπαιδευτικούς πιστοποιημένα εκπαιδευτικά λογισμικά για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης...

...του κάκου!

Η κυβέρνηση, πιστή στη στρατηγική του κεφαλαίου, που θεωρεί την παιδεία κόστος, άφησε έκθετα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών! Εκλεισε άρον - άρον τα σχολεία, ενώ μέχρι τελευταία στιγμή υποστήριζε ότι δεν αποτελούν εστίες μετάδοσης του κορονοϊού, και χωρίς ιδιαίτερη μέριμνα, «ξεκίνησε» την τηλεκπαίδευση. Αποτέλεσμα, η τραγική κατάσταση που βιώνουν δύο μέρες τώρα μαθητές και εκπαιδευτικοί, να μη λειτουργεί η «παρεχόμενη» πλατφόρμα, να πέφτουν οι συνδέσεις, να μη γνωρίζουμε με ακρίβεια πόσοι έχουν πρόσβαση κι έτσι να χάνονται πολλές εκπαιδευτικές ώρες!

Το μόνο μέλημα του υπουργείου το προηγούμενο διάστημα ήταν πώς θα φροντίσει να μπαίνουν απουσίες στους μαθητές που δεν θα παρακολουθούν τα τηλεμαθήματα (λες και όλοι έχουν τα μέσα για να μπουν!) και πώς θα επιβάλει με το έτσι θέλω να θεωρηθεί ότι μέσα σε αυτές τις προβληματικές συνθήκες η ύλη των μαθημάτων προχωρά κανονικά!

Ως εδώ! Τώρα να παρθούν μέτρα, πριν έχουμε κι άλλη κουτσή εκπαιδευτική χρονιά!

  • Μέτρα για την ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση μαθητών - εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη).
  • Μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων όταν αυτό πραγματοποιηθεί.
  • Μείωση - προσαρμογή της ύλης για όλες τις τάξεις που κλείνουν και ειδικά για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Να επαναδιδαχτεί η ύλη που «προχώρησε» στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν ανοίξουν τα σχολεία.
  • Να μην προσμετρηθούν οι απουσίες των μαθητών, εφόσον δεν εξασφαλίζονται με καθολικό τρόπο τα τεχνολογικά μέσα για την τηλεκπαίδευση.

Καλούμε μαθητές - εκπαιδευτικούς - γονείς να διεκδικήσουν μαχητικά ό,τι είναι απαραίτητο για να στηριχθεί άμεσα η εκπαιδευτική διαδικασία, να μην επιτρέψουμε κι άλλη υποβάθμισή της!

Στεκόμαστε δίπλα στον συμμαθητή, στον μαθητή, στο παιδί μας!

Και μέσα στην καραντίνα έχουμε φωνή!


Παναγιώτης ΜΕΡΤΙΚΑΣ
Εκπαιδευτικός, μέλος της Τομεακής Επιτροπής Μεσσηνίας του ΚΚΕ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Διαδικτυακές συζητήσεις για μέτρα προστασίας στα σχολεία και τηλεκπαίδευση

Με διαδικτυακές πρωτοβουλίες συνεχίζεται ο αγώνας των μαθητών στη Θεσσαλονίκη, για μέτρα προστασίας στα σχολεία αλλά και για μέτρα ώστε να διασφαλιστεί η συμμετοχή όλων των μαθητών στην τηλεκπαίδευση.

Στο πλαίσιο αυτό, διαδικτυακές συζητήσεις οργανώνουν ήδη τα 5μελή και 15μελή σε 2ο ΕΠΑΛ Νεάπολης, 1ο Γυμνάσιο Μενεμένης, 1ο Γυμνάσιο Κάτω Τούμπας, 27ο ΓΕΛ, 7ο ΕΠΑΛ Ευκλείδη, 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, 5ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, 4ο ΓΕΛ Βότση, Γ2 Διαπολιτισμικού Γυμνασίου Ευόσμου, Γ1 Πειραματικού Γυμνασίου Νεάπολης, Γ4 1ουΓυμνασίου Ευόσμου, και θα γίνουν ακόμη περισσότερες...!

Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, με αφορμή τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν την πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης, σημειώνει ότι οι μαθητές δεν θα ανεχτούν να χαθεί άλλη μια σχολική χρονιά.

Απαιτεί:

-- Παροχή γρήγορου και δωρεάν ίντερνετ σε όλους τους μαθητές.

-- Παροχή δωρεάν τεχνικού εξοπλισμού (laptop, tablet) για όλους τους μαθητές! Οπου υπάρχει δυνατότητα να αξιοποιείται ο τεχνικός εξοπλισμός του σχολείου για να παρακολουθούν οι μαθητές τα διαδικτυακά μαθήματα.

-- Πάρτε τώρα μέτρα για τους μαθητές της Γ' Λυκείου ώστε να καλυφθούν τα περσινά κενά και να μη χαθεί η φετινή κρίσιμη χρονιά.

-- Να μειωθούν οι μαθητές σε 15 ανά τάξη.

-- Απολυμάνσεις στα σχολεία.

-- Πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας.

-- Πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού.

ΣΕΦΙΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ζητά μέτρα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

Να ληφθούν όλα τα μέτρα προστασίας της υγείας για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, απαιτεί το Σωματείο Εργαζομένων Φροντιστηρίων - Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης - Βορείου Ελλάδος (ΣΕΦΙΕ).

Καταγγέλλει ότι σε αυτές τις επικίνδυνες συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί φροντιστηρίων και ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων είναι αντιμέτωποι με την επίθεση των εργοδοτών που ξεκίνησε ήδη από την περίοδο του πρώτου lockdown, την άνοιξη, και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Οπως αναφέρει, υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι εργοδότες σπεύδουν την τελευταία στιγμή να μεταβάλουν συμβάσεις μειώνοντας μισθούς, χρησιμοποιώντας την εξ αποστάσεως διδασκαλία, καθαρά ως εργαλείο εντατικοποίησης της εργασίας και καταπάτησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Μέσα σε αυτήν την αβεβαιότητα που διαμορφώνεται, αυξάνεται και ο κίνδυνος εκπαιδευτικοί να μείνουν εκτός χώρου εργασίας.

Ο ΣΕΦΙΕ απαιτεί:

  • Τήρηση των συμβάσεων χωρίς καμία βλαπτική μεταβολή. Καμία μεταβολή στα ωρολόγια προγράμματα, καμία σύμπτυξη τμημάτων, καμία μετακίνηση εργαζομένων εντός των ομίλων χωρίς τη σύμφωνη γνώμη τους.
  • Καμία αλλαγή στα καθήκοντα των εκπαιδευτικών! Εδώ και τώρα μισθολογική ρύθμιση για τις επιπλέον ώρες προετοιμασίας της τηλεκπαίδευσης και διορθώσεων στο σπίτι!
  • Καμία απόλυση.
  • Αμεση καταβολή δεδουλευμένων και ασφαλιστικών εισφορών προς τους εργαζόμενους χωρίς καμία καθυστέρηση.
  • Αυξήσεις ωρομισθίων και πρόσθετο επίδομα οθόνης για τους συναδέλφους που κάνουν μαθήματα εξ αποστάσεως.
  • Μείωση διδακτικής ώρας για τα εξ αποστάσεως μαθήματα στα 35' με 15' διάλειμμα.
  • Εξασφάλιση υλικοτεχνικού εξοπλισμού στο χώρο του φροντιστηρίου.
  • Εδώ και τώρα υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, Κέντρα Ξένων Γλωσσών, Ιδιωτικά ΙΕΚ και Κέντρα Μελέτης.


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ