ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Αυγούστου 2025
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ - ΒΟΝΙΤΣΑΣ
Διαμαρτυρία από συνδικάτα για τα μέτρα προστασίας

Μετά το νέο εργοδοτικό έγκλημα που στοίχισε τη ζωή σε έναν εργαζόμενο

Από τη διαμαρτυρία στο εργοτάξιο
Από τη διαμαρτυρία στο εργοτάξιο
Παρέμβαση στο εργοτάξιο κατασκευής του οδικού άξονα Λευκάδα - Βόνιτσα, στο οποίο τραυματίστηκε θανάσιμα την Τετάρτη 6 Αυγούστου ένας εργαζόμενος, έκανε αντιπροσωπεία συνδικαλιστών από τα Εργατικά Κέντρα Αγρινίου και Λευκάδας - Βόνιτσας, την Ομοσπονδία Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων και τα Συνδικάτα Οικοδόμων Αγρινίου και Λευκάδας - Βόνιτσας.

Τα συνδικάτα βρέθηκαν τόσο στην έδρα του εργοταξίου στη Βόνιτσα, όσο και σε σημεία του έργου. Υπενθυμίζεται ότι ο 56χρονος εργάτης έχασε τη ζωή του όταν παρασύρθηκε από φορτηγό, στο εργοτάξιο στο ύψος του Αγίου Νικολάου.

Οι συνδικαλιστές κατήγγειλαν την παντελή έλλειψη μέτρων ασφαλείας και απαίτησαν τόσο από την «ΑΚΤΩΡ ΑΕ», που είναι ο ανάδοχος του έργου, όσο και από τον υπεργολάβο την εφαρμογή μέτρων για την προστασία της υγείας και της ζωής των εργαζομένων. Ανέδειξαν, επίσης, την απουσία γιατρού εργασίας σε ένα τόσο μεγάλο έργο, με χιλιόμετρα εργοταξίου.

Η εργοδοσία «προκλητικά, προσπάθησε να "τα ρίξει" για μια ακόμα φορά στην "ατομική ευθύνη" των εργαζομένων», αναφέρουν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις. Ωστόσο, «επιβεβαίωσε ότι τσέπωσαν εκατομμύρια ευρώ για μέτρα ασφαλείας που, όμως, δεν τα έχει δει κανένας και πουθενά, σε όλο το μήκος του εργοταξίου».

Εκτός από τους εργαζόμενους που δουλεύουν στο έργο, «μεγάλη είναι η επικινδυνότητα για όλους τους διερχόμενους με οχήματα από τον δρόμο, που ουσιαστικά περνάει μέσα από το εργοτάξιο και είναι τμήμα του», όπως επιβεβαιώνουν τα συχνά περιστατικά με διερχόμενα οχήματα.

«Συνεχίζουμε τον αγώνα ώστε η ζωή μας να μην αντιμετωπίζεται ως αναλώσιμο είδος, όπως θέλουν οι μεγαλοκατασκευαστές για τα κέρδη τους», τονίζουν Εργατικά Κέντρα και Συνδικάτα. Απαιτούν: Να σταματήσει η ανοχή στα εργοδοτικά εγκλήματα. Να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια στους χώρους δουλειάς. Να πέσει στο κενό η προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ για επιβολή 13ωρου που θα γιγαντώσει τους κινδύνους στους χώρους δουλειάς. Ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών. Οι έλεγχοι να έχουν αποτέλεσμα τη λήψη μέτρων ασφαλείας και όχι τις γενικές και αόριστες συστάσεις στην εργοδοσία.

Νεκρός στη Σαντορίνη, τραυματίας στο Ηράκλειο

Στο μεταξύ, ένας 45χρονος από τη Μεσοποταμία Καστοριάς βρήκε τον θάνατο τα ξημερώματα του Σαββάτου στη Σαντορίνη, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες. Ο 45χρονος εργαζόταν εποχικά σε ξενοδοχείο του νησιού και εντοπίστηκε νεκρός μέσα στην πισίνα του.

Τέλος, τον τραυματισμό ενός ακόμα οικοδόμου, κατά τη διάρκεια εργασιών σε νεοανεγειρόμενη οικοδομή, καταγγέλλει το Συνδικάτο Οικοδόμων Ηρακλείου. Ο εργαζόμενος τραυματίστηκε την Παρασκευή στο κεφάλι και τη μέση, πέφτοντας από τον πρώτο όροφο.

«Οι ατέλειωτες ώρες δουλειάς, η εντατικοποίηση, η τρομοκρατία, οι εκβιασμοί, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας, το κυνήγι του κέρδους είναι αυτά που οδηγούν στα εργοδοτικά εγκλήματα», τονίζει το Συνδικάτο και θυμίζει ότι το πρόσφατο «ατύχημα» έρχεται να προστεθεί σε σειρά τραυματισμών και θανάτων εργαζομένων του κλάδου.

«Καθημερινά "σκοτώνεται" κόσμος στους χώρους δουλειάς, μέτρα δεν υπάρχουν, έλεγχοι δεν γίνονται, οι Συλλογικές Συμβάσεις δεν τηρούνται, η Ασφάλιση (ένσημα) των εργαζομένων λεηλατείται από τους κατασκευαστές και τους εργολάβους», καταγγέλλει. «Δεν μπορούμε να περιμένουμε καμιά προστασία από την κυβέρνηση και την εργοδοσία», ξεκαθαρίζει και καλεί τους εργαζόμενους να παλέψουν για την προστασία της ζωής τους.

«HELLENIC TRAIN»
Με το ένα χέρι απολύει και με το άλλο εισπράττει κρατική επιχορήγηση

Κάλεσμα στους εργαζόμενους να οργανώσουν την πάλη τους απευθύνει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών

Τις απολύσεις συνεχίζει η «Hellenic Train» προκειμένου να θωρακίσει τα κέρδη της, την ίδια ώρα που το υπουργείο Μεταφορών ενέκρινε την καταβολή 30 εκατομμυρίων στην εταιρεία - από τα συνολικά 50 εκατομμύρια ευρώ της ετήσιας επιδότησης που παίρνει για «τις υποτιθέμενες άγονες γραμμές».

Αυτό καταγγέλλει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών και προβάλλει επιτακτικά το αίτημα να συνεδριάσουν άμεσα τα ΔΣ των Σωματείων στην εταιρεία, για να πάρουν αποφάσεις για κινητοποιήσεις, διεκδικώντας την ακύρωση όσων απολύσεων έχουν γίνει και τη ματαίωση όσων ετοιμάζονται να γίνουν.

Οι ενέργειες της εργοδοσίας, τονίζει η ΔΕΣΚ, στηρίζονται στην πολιτική όλων των κυβερνήσεων και της σημερινής, η οποία με πρόσφατο νόμο «βαθαίνει ακόμα περισσότερο την εμπορευματική λειτουργία του Σιδηρόδρομου, προσαρμόζοντάς την ακόμα περισσότερο στους όρους κόστους - οφέλους».

Αυτή η πολιτική της «απελευθέρωσης» - ιδιωτικοποίησης, της εμπορευματικής λειτουργίας και της συνεχούς αύξησης της κερδοφορίας είναι η βασική κοινή αιτία της τραγωδίας των Τεμπών, των σημερινών απολύσεων, των μη προσλήψεων, της εντατικοποίησης.

Αναδεικνύοντας τις τεράστιες ευθύνες των διοικήσεων των σωματείων που μένουν άπραγες, ανοίγοντας «ακόμα περισσότερο την όρεξη της εταιρείας», η ΔΕΣΚ καλεί τους εργαζόμενους «να προβληματιστούν από τη στάση των ηγεσιών των Σωματείων, να συσπειρωθούν στη ΔΕΣΚ και να απαιτήσουν από τα Σωματεία να πάρουν αποφάσεις για κινητοποιήσεις τώρα!».

ΑΛΛΑΓΗ ΣΙΔΗΡΟΤΡΟΧΙΩΝ ΜΕΤΡΟ
Παραμύθια κυβέρνησης - ΣΤΑΣΥ για «προληπτική» αντικατάσταση

Το έργο γίνεται αφού πρώτα αναδείχτηκαν οι σοβαρές φθορές στο δίκτυο

Την προσπάθεια της κυβέρνησης της ΝΔ και της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ να παραπλανήσουν τον λαό ότι προχωράνε σε «προληπτική αντικατάσταση» των σιδηροτροχιών στο Μετρό Αττικής καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ, θυμίζοντας ότι η κακή κατάσταση και οι φθορές στο δίκτυο είναι διαπιστωμένες εδώ και πολύ καιρό!

Συγκεκριμένα, στις 7 Αυγούστου, στο πλαίσιο της αντικατάστασης 32 χλμ. σιδηροτροχιών στις γραμμές 2 και 3, συνολικού προϋπολογισμού 7,3 εκατομμυρίων ευρώ, υπογράφηκε σχετική σύμβαση στο υπουργείο Υποδομών με ανάδοχο την κοινοπραξία δύο μεγάλων ομίλων. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη η παραλαβή σιδηροτροχιών στη ΣΤΑΣΥ από άλλη εταιρεία.

Το έργο αυτό προσπάθησαν να το παρουσιάσουν ως «προληπτική συντήρηση», ενώ εδώ και πολύ καιρό η ΔΑΣ έχει επανειλημμένα καταγγείλει την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται τμήματα των γραμμών.

Ετσι, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κ. Κυρανάκης, ισχυρίστηκε πως «μετά από 25 χρόνια απρόσκοπτης λειτουργίας, προχωράμε για πρώτη φορά στην προληπτική αντικατάσταση των σιδηροτροχιών», ενώ η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ αναφέρει στο ίδιο πνεύμα πως το έργο «δεν αποτελεί μια τυπική υποχρέωση ή καθυστερημένη αντίδραση, αλλά εντάσσεται στο πλαίσιο προληπτικής συντήρησης και στοχευμένης αναβάθμισης του δικτύου».

Ξεσκεπάζοντας αυτούς τους παραπλανητικούς ισχυρισμούς, η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ θυμίζει ότι «δεν έχουμε σταματήσει ούτε στιγμή να καταγγέλλουμε την επικίνδυνη κατάσταση στην οποία βρίσκεται το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ σε όλες τις γραμμές. Δεν έχει συμπληρωθεί ούτε χρόνος από τις καταγγελίες με φωτογραφίες που έδειχναν τις φθορές που έχουν υποστεί οι γραμμές και βεβαίως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι υπάρχουν οδηγίες για μειωμένη ταχύτητα των συρμών λόγω επικινδυνότητας. Αλλωστε και η ίδια η διοίκηση έχει παραδεχτεί εδώ και μήνες ότι υπάρχουν ρωγμές και φθορές στη γραμμή σε μήκος 32 χλμ.».

Ακόμα, καταδικάζει το γεγονός ότι το έργο παραχωρείται σε ιδιωτικές επιχειρήσεις στο πλαίσιο της πολιτικής που ασκείται από όλες τις κυβερνήσεις - και τη σημερινή - της «απελευθέρωσης» των συγκοινωνιών. Για αυτό, «μπουκώνουν με εκατομμύρια ευρώ, βγαλμένα από τις στερήσεις του λαού, τον ιδιώτη επιχειρηματία που ανέλαβε το έργο παρόλο που υπάρχει τμήμα με αντικείμενο ακριβώς αυτό, της συντήρησης και επισκευής της σιδηροδρομικής επιδομής».

Και ο λόγος που συνειδητά κυβέρνηση και διοίκηση της ΣΤΑΣΥ δεν κάνουν προσλήψεις και δεν στελεχώνουν ένα τόσο κομβικό για τη λειτουργία της ΣΤΑΣΥ τμήμα, είναι η εξυπηρέτηση επιχειρηματικών συμφερόντων.

Η ΔΑΣ ΣΤΑΣΥ καλεί σε συλλογική αγωνιστική δράση για: Κάλυψη όλων των θέσεων εργασίας με μόνιμο προσωπικό και πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Αμεση αγορά σύγχρονων συρμών. Αμεση επισκευή της σιδηροδρομικής επιδομής χωρίς εμπλοκή επιχειρηματικών συμφερόντων. Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ασφάλειας και προστασίας της ζωής εργαζομένων και επιβατών.

ΠΑΜΕ
Απάντηση σε προβοκατόρικες αθλιότητες

Σε αθλιότητες που διακινούνται στα social media απαντάει με ανάρτησή του στο «X» το ΠΑΜΕ, σημειώνοντας: «Ορισμένοι ψάχνουν εμμονικά να κολλήσουν τη ρετσινιά της ανοχής των εγκλημάτων του κράτους - τρομοκράτη του Ισραήλ στο ΠΑΜΕ, όπως ψάχνουν επισταμένως να βρουν από πού κλάνει το μπαρμπούνι. Κατηγόρησε, λοιπόν, ένας τέτοιος τύπος την ΕΛΜΕ Πειραιά ότι πήρε εισιτήρια για να τα διαθέσει δωρεάν σε μαθητές για τον φιλικό αγώνα μπάσκετ Ελλάδας - Ισραήλ που γίνεται στην... Κύπρο! Για να πετύχει τον σκοπό του, αναφέρεται σε πρωτοβουλίες και ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ περσινές και σε γεγονότα τελείως άσχετα το ένα με το άλλο, προκειμένου να δημιουργήσει άθλιους και ελεεινούς συνειρμούς. Την ώρα μάλιστα που (μόνο το τελευταίο διάστημα) η ΕΛΜΕ Πειραιά, μαζί με δεκάδες σωματεία καλεί στις 14 Αυγούστου στο λιμάνι του Πειραιά με αφορμή την άφιξη Ισραηλινών στρατιωτών, την ώρα που ανταποκρινόμενη στο κάλεσμα του σωματείου των λιμενεργατών ΕΝΕΔΕΠ εμπόδισε το ξεφόρτωμα πολεμικού υλικού με προορισμό το Ισραήλ! Κάτι τέτοιοι τύποι είναι τελικά ή προβοκάτορες ή κυριολεκτικά για δέσιμο!».



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ