ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΥΔΑΠ
Αυξήσεις 2,8% έως και 11% από 15 του Δεκέμβρη!

Το Διυλιστήριο Γαλατσίου της ΕΥΔΑΠ
Το Διυλιστήριο Γαλατσίου της ΕΥΔΑΠ
Αρκετά «τσουχτεροί» θα είναι οι επόμενοι λογαριασμοί νερού, καθώς από 15 του Δεκέμβρη 2004 τα τιμολόγια ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ αυξάνονται κατά 2,8% για όλες τις κατηγορίες των καταναλωτών - ακόμη και στο τριμηνιαίο ...πάγιο - ενώ το τέλος αποχέτευσης αυξάνεται κατά 11%.

Οι αυξήσεις αυτές, που καθορίστηκαν με Κοινή Υπουργική Απόφαση (48405/346/8-12-2004) των υπουργών Οικονομίας και ΠΕΧΩΔΕ, έχουν ως εξής:

Οικιακό τιμολόγιο: Για κατανάλωση από 0 έως 5 κυβικά το μήνα η νέα τιμή του κυβικού θα είναι 0,39 λεπτά (από 0,38 λεπτά). Για κατανάλωση από 5 έως 20 κυβικά το μήνα η νέα τιμή του κυβικού είναι 0,61 λεπτά το κυβικό (από 0,59). Για κατανάλωση από 20 έως 27 κυβικά το μήνα η νέα τιμή του κυβικού καθορίζεται σε 1,75 ευρώ (από 1,70). Για κατανάλωση από 27 έως 35 κυβικά το μήνα η νέα τιμή του κυβικού καθορίζεται σε 2,45 ευρώ (από 2,38). Τέλος, για κατανάλωση από 35 κυβικά και πάνω το μήνα, η νέα τιμή του κυβικού καθορίζεται σε 3,05 ευρώ (από 2,97).

Πάγιο τριμήνου οικιακής κατανάλωσης: Για κατανάλωση έως 30 κυβικά το πάγιο καθορίζεται σε 0,53 λεπτά έναντι 0,52 λεπτών που είναι σήμερα. Για κατανάλωση από 30 έως 60 κυβικά το πάγιο καθορίζεται σε 0,82 λεπτά, έναντι 0,80. Για κατανάλωση από 60 κυβικά και πάνω το πάγιο διαμορφώνεται σε 1,54 ευρώ, έναντι 1,50.

Το τέλος αποχέτευσης διαμορφώνεται στο 60% ως ποσοστό επί της αξίας του νερού που καταναλώθηκε, από 56% που είναι σήμερα, δηλαδή έχουμε μια ποσοστιαία αύξηση του δείκτη κατά 11%. Σημειώνουμε ότι το 1999, δηλαδή πριν από τη μετοχοποίηση της ΕΥΔΑΠ, το τέλος αυτό ανερχόταν στο 40% επί της κατανάλωσης νερού...

Νερό για βιομηχανική και επαγγελματική χρήση: Για κατανάλωση έως 1.000 κυβικά το μήνα η νέα τιμή καθορίζεται σε 0,79 λεπτά το κυβικό (από 0,77). Για κατανάλωση από 1.000 κυβικά και πάνω η νέα τιμή καθορίζεται σε 0,93 λεπτά το κυβικό (από 0,90).

Για το δημόσιο και τους δήμους η νέα τιμή θα είναι 0,94 λεπτά το κυβικό, ανεξαρτήτως κατανάλωσης (από 0,91). Για φιλανθρωπικά ιδρύματα 0,27 λεπτά το κυβικό (από 0,26). Για κοινόχρηστους κρουνούς και τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς 0,66 λεπτά (από 0,64). Για την ενίσχυση των δικτύων των δήμων το κάθε κυβικό θα στοιχίζει πλέον 0,46 λεπτά (από 0,45). Για τον εφοδιασμό πλοίων 2,30 ευρώ (από 2,24).

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
Και οικονομικότερη είναι η λύση της Ριτσώνας

Πρωτότυπη μεθοδολογία του Πολυτεχνείου Κρήτης, για τη βέλτιστη διαχείριση απορριμμάτων, παρουσιάστηκε χτες σε εκδήλωση του ΤΕΕ

Το δόγμα που καλλιεργείται από πολλούς, ότι όλα τα οικιακά απορρίμματα που παράγονται στην Αττική πρέπει υποχρεωτικά να εναποτίθενται σε χώρους που βρίσκονται εντός των ορίων του Λεκανοπεδίου, καταρρίφθηκε χτες, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε το ΤΕΕ, όχι μόνον ως αντιεπιστημονικό και αντιπεριβαλλοντικό, αλλά και ως αντιοικονομικό.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε από τον καθηγητή Αλ. Οικονομόπουλο, μία νέα μεθοδολογία που αναπτύχθηκε από το Πολυτεχνείο της Κρήτης για τη διαμόρφωση βέλτιστων Σχεδίων Διαχείρισης Απορριμμάτων. Αν η μεθοδολογία αυτή εφαρμοζόταν στον υπάρχοντα σχεδιασμό του ΕΣΔΚΝΑ, ο οποίος καρκινοβατεί λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, που προβλέπει την κατασκευή τριών Ολοκληρωμένων Εγκαταστάσεων Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ) και εκτεταμένο δίκτυο Σταθμών Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, τότε θα υπήρχε ένα οικονομικό όφελος για τους Δήμους - άρα και για τους δημότες που πληρώνουν πανάκριβα τέλη - κατά 33 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο!

Το εντυπωσιακότερο, όμως, συμπέρασμα είναι πως σε περίπτωση που τις δύο ΟΕΔΑ της Ανατολικής Αττικής αντικαθιστούσε μία μεγάλη στην περιοχή της Ριτσώνας, θα υπήρχαν τα ίδια οικονομικά αποτελέσματα, ίσως και καλύτερα, αφού το πρόσθετο κόστος μεταφοράς που θα ανερχόταν σε 4 εκατ. ευρώ το χρόνο, θα εκμηδενιζόταν επειδή θα επιτυγχάνονταν οικονομίες κλίμακος και επειδή θα χρησιμοποιούνταν και από τους δήμους μιας πιο ευρύτερης από την Αττική περιοχής. Το αποτέλεσμα αυτό της μελέτης αποτελεί κόλαφο για όλους αυτούς που απέρριψαν τη λύση της Ριτσώνας από τον περιφερειακό σχεδιασμό του ΕΣΔΚΝΑ.

Οι σύγχρονες ΟΕΔΑ, τονίστηκε, αποτελούν βιομηχανικές εγκαταστάσεις, αφού συνοδεύονται από εργοστάσια μηχανικής ανακύκλωσης, κομποστοποίησης και αξιοποίησης των ανακτημένων υλικών και για ενεργειακούς λόγους, και δεν έχουν καμία σχέση με τις περιβόητες χωματερές, ενώ μπορούν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας σε υποβαθμισμένες περιοχές.

Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πολυτεχνείου Κρήτης, αν εφαρμοστεί η μεθοδολογία του, τότε 8 - 9 μεγάλες ΟΕΔΑ σε όλη την Ελλάδα (π.χ. Ριτσώνα, παλιά λιγνιτωρυχεία στη Μεγαλόπολη ή στην Πτολεμαΐδα κ.ά.) και ένα δίκτυο σταθμών μεταφόρτωσης θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν τον υφιστάμενο εθνικό σχεδιασμό, ο οποίος έτσι κι αλλιώς χωλαίνει και ο οποίος προβλέπει τη δημιουργία 120 ΧΥΤΑ, εκ των οποίων οι 117 είναι πολύ μικροί και απαιτούν μεγάλο κόστος λειτουργίας. Για να γίνει, όμως, αυτό θα πρέπει ο σχεδιασμός αυτός να αναθεωρηθεί γρήγορα και δίχως να θεοποιούνται τα όρια νομαρχιών και περιφερειών. Η μέθοδος, πάντως, αυτή βελτιστοποίησης της διαχείρισης και εξοικονόμησης μεγάλων ποσών μπορεί να εφαρμοστεί και σε υπάρχοντες ΧΥΤΑ.

Συνέλευση του ΕΣΥΝ

Η εκλογοαπολογιστική συνέλευση του Εθνικού Συμβουλίου κατά των Ναρκωτικών (ΕΣΥΝ) θα πραγματοποιηθεί αύριο Κυριακή 12 Δεκέμβρη, στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20), στις 10 το πρωί.

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Από μεθαύριο το ενιαίο εισιτήριο - κοροϊδία

Από μεθαύριο Δευτέρα θα ισχύσει το εισιτήριο του ενός ευρώ για μετακινήσεις διάρκειας 1,5 ώρας με όλα τα συγκοινωνιακά μέσα της Αθήνας (λεωφορεία ΕΘΕΛ, τρόλεϊ, «ηλεκτρικός», μετρό, τραμ και προαστιακός σιδηρόδρομος μέχρι το σταθμό της Δ. Πλακεντίας), εκτός από τις λεωφορειακές γραμμές εξπρές για αεροδρόμιο και Σαρωνίδα.

Ουσιαστικά, πρόκειται για μέτρο άνευ ιδιαίτερης σημασίας, καθώς με τις υπάρχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και τον τρόπο λειτουργίας, κυρίως των λεωφορείων και τρόλεϊ, στην καλύτερη περίπτωση, αν κάποιος καταφέρει να κάνει δύο διαδρομές, θα έχει όφελος μόλις 0,05 ευρώ. Τη διαφορά, δηλαδή, από το αθροισμένο κόστος των εισιτηρίων στο τρένο (0,60 ευρώ) και στα λεωφορεία (0,45 ευρώ).

Αν η κυβέρνηση ήθελε πραγματικά να ανακουφίσει τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο τις αστικές συγκοινωνίες για τις μετακινήσεις τους, θα έπρεπε να καθιερώσει ενιαίο εισιτήριο ενός ευρώ για όλα τα συγκοινωνιακά μέσα της Αθήνας, αλλά με μεγαλύτερη χρονική διάρκεια, αν όχι ολοήμερο. Στην περίπτωση αυτή, θα είχε νόημα η αναφορά του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μ. Λιάπη, ότι «το νέο εισιτήριο του ΟΑΣΑ παρέχει δυνατότητα πολλαπλών διαδρομών και οικονομικότερης μετεπιβίβασης σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας».

Σημειώνεται ότι ο ίδιος ο υπουργός - προφανέστατα για λόγους εντυπωσιασμού - αποφάσισε να κάνει, μεθαύριο Δευτέρα, την πρώτη «συμβολική ακύρωση» του ενιαίου εισιτηρίου, στο σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ