ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Ιούλη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΒΟΛΟΣ
Αναστάτωση και αντιδράσεις για τη ρύπανση της ΑΓΕΤ

Εντονη ανησυχία στους κατοίκους του Βόλου έχει προκαλέσει η πρόθεση της τσιμεντοβιομηχανίας ΑΓΕΤ να χρησιμοποιήσει ως καύσιμη ύλη ελαστικά αυτοκινήτων, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την υγεία τους, καθώς αποτελεί εδώ και δεκαετίες τη μόνιμη εστία μόλυνσης της περιοχής λειτουργώντας σε απόσταση αναπνοής από το πολεοδομικό συγκρότημα.

Οπως ισχυρίζεται η ΑΓΕΤ, το ΥΠΕΧΩΔΕ με το με αριθμό πρωτοκόλλου 77211/22-5-97 έγγραφό του της έχει δώσει ήδη την άδεια πειραματικής καύσης ελαστικών και υλικών συσκευασίας με το «επιχείρημα» ότι αυτό είναι προς όφελος του περιβάλλοντος, επειδή έτσι θα παράγονται λιγότερα καυσαέρια από ό,τι τα συνηθισμένα καύσιμα, όπως για παράδειγμα διοξείδιο του αζώτου. Ωστόσο παραβλέπει το γεγονός ότι από την καύση των ελαστικών θα παράγεται μια ποικιλία από επικίνδυνους καρκινογόνους ρύπους, όπως διοξίνες, φουράνια και πτητικά μέταλλα, θέτοντας έτσι σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο τους κατοίκους του Βόλου και της Αγριάς.

Η ΑΓΕΤ έχει καταθέσει Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που σύμφωνα με πληροφορίες αποτελεί μνημείο προχειρότητας, στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Μαγνησίας που πρόκειται σύντομα να συζητηθεί. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση έχει ζητήσει από τους δήμους που συνορεύουν με το εργοστάσιο να εκφράσουν τη δική τους άποψη επί του θέματος και ήδη οι Δήμοι Βόλου, Νέας Ιωνίας και Αγριάς έχουν εκφραστεί αρνητικά στην εκδηλωθείσα πρόθεση για χρησιμοποίηση ελαστικών αυτοκινήτων ως καύσιμη ύλη.

Προβλήματα όμως υπάρχουν ήδη από το γεγονός ότι η βιομηχανία αρνείται να χρησιμοποιήσει ως καύσιμη ύλη το φυσικό αέριο, που κατά προτεραιότητα έφτασε στην πόρτα της και χρησιμοποιεί ως καύσιμο κυρίως κάρβουνο, δημιουργώντας έντονα προβλήματα ρύπανσης, ενώ παράλληλα αρνείται επίμονα να χρησιμοποιήσει σύγχρονους συνδυασμούς φίλτρων ηλεκτροστατικών και ενεργού άνθρακα. Τα προβλήματα της ρύπανσης προέρχονται επίσης και από την τσιμεντόσκονη των καμινάδων, αλλά και των χύδην υλικών του εργοστασίου.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με έρευνα του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης υπάρχουν στα παιδιά του Βόλου έντονα αναπνευστικά προβλήματα σε ίσο βαθμό με την Πτολεμαΐδα και τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Αυξημένα είναι επίσης τα προβλήματα αλλεργίας στα παιδιά του Βόλου, ενώ έχουν διαπιστωθεί και αυξημένα κρούσματα παιδικού καρκίνου σε περιοχές που συνορεύουν με το εργοστάσιο.

Η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας σε επιστολή που απέστειλε χτες προς τους υπουργούς Ανάπτυξης και ΠΕΧΩΔΕ τονίζει: «Πιστεύουμε ότι στο βωμό του κέρδους δεν πρέπει να θυσιάζεται η υγεία των κατοίκων του Βόλου. Δε δεχόμαστε να είμαστε πειραματόζωα και θύματα των επιχειρηματικών επιδιώξεων των βιομηχανιών, όσο μεγάλες κι αν είναι αυτές. Ζητούμε την προσαρμογή της νομοθεσίας στα σύγχρονα δεδομένα και την επιβολή και τήρηση αυστηρών περιβαλλοντικών όρων, όπως επίσης τη διεξαγωγή επιδημιολογικής έρευνας στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα».

ΦΩΚΙΔΑ
Επικίνδυνη εξόρυξη βωξίτη

Τη μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο

Τις εγκληματικές ευθύνες της μεταλλευτικής εταιρίας «ΑΜΕ Δελφοί - Δίστομο» για την αλόγιστη και μη ορθολογική εξόρυξη βωξίτη στο υπόγειο εργοτάξιο «Μουκίχρη», που είχε αποτέλεσμα να μπει σε κίνδυνο η ζωή των διερχομένων από την Εθνική οδό Αμφισσας - Λαμίας και των εργαζομένων στο συγκεκριμένο εργοτάξιο, καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο Φωκίδας, καλώντας παράλληλα το υπουργείο Βιομηχανίας, το νομάρχη Φωκίδας, την Επιθεώρηση Μεταλλείων Νότιας Ελλάδας και τον εισαγγελέα Αμφισσας να παρέμβουν ασκώντας έλεγχο των παρανομιών.

Αμοιρες ευθυνών όμως δεν είναι και οι αρμόδιες υπηρεσίες, τονίζει στην καταγγελία του το Εργατικό Κέντρο Φωκίδας, αναφέροντας το Δασαρχείο Αμφισσας, τη Νομαρχία Φωκίδας και το υπουργείο Βιομηχανίας για την έκδοση άδειας εκμετάλλευσης σε μικρό βάθος, κάτω από την Εθνική οδό Αμφισσας - Λαμίας.

Σύμφωνα με την καταγγελία της δευτεροβάθμιας οργάνωσης, στο εργοτάξιο «Μουκίχρη» δεν τηρήθηκαν από την εταιρία οι κανόνες ασφαλείας σύμφωνα με τον μεταλλευτικό κώδικα (ΚΜΛΕ) για την ασφάλεια των εργαζομένων αλλά και για τη διασφάλιση της ζωής των διερχομένων.

Πιο ειδικά, με ευθύνη της διεύθυνσης της εταιρίας και των προϊσταμένων του συγκεκριμένου εργοταξίου, έγιναν εργασίες εξόρυξης βωξίτη στην είσοδο των στοών με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρήγμα στο πέτρωμα πάνω από τις στοές που έφτασε μέχρι την Εθνική οδό. Οι ευθύνες γίνονται εγκληματικές στο σημείο που, ενώ οι υπεύθυνοι της εταιρίας, 15 μέρες πριν, είχαν διαπιστώσει μικρό ρήγμα στην Εθνική οδό, αντί να πάρουν τα απαραίτητα μέτρα (διακοπή εργασιών στην Εθνική οδό, σταμάτημα εργασιών στις στοές) συνέχισαν κανονικά τις εργασίες εξόρυξης μέχρι την προηγούμενη Παρασκευή. Εκ των υστέρων και αφού το σημείο του δρόμου είχε πάθει μερική καθίζηση, βάλθηκαν να το επιδιορθώσουν προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία και οικονομικό κόστος για τους διερχόμενους, αφού η κυκλοφορία γίνεται από Μπράλλο - Δαύλεια και την Εθνική οδό Αμφισσας -Αθηνών.

Εκδηλώσεις αντιστασιακών

Επέτειοι

- Η Κεντρική Διοίκηση της ΠΕΑΤΑΘ-ΔΣΕ και η ΝΕ Καρδίτσας της ΠΕΑΕΑ διοργανώνουν την Κυριακή 8-7-01 στις 11 π.μ. εκδρομή- προσκύνημα στη ΝΙΑΛΑ των Αγράφων, όπου στις 12-4-1947 έπεσαν χτυπημένοι από φοβερή χιονοθύελλα αντάρτες του ΔΣΕ, στρατιώτες του κυβερνητικού στρατού και άμαχοι πολίτες.

Δηλώσεις συμμετοχής, πληροφορίες στα τηλ.: (0441) 21.946 και 81.047. Η ΠΕΑΤΑΘ-ΔΣΕ, για την εκδήλωση στη ΝΙΑΛΑ δρομολογεί πούλμαν. Αναχώρηση από πλατεία Κάνιγγος Σάββατο ώρα 7 π.μ. Τηλ.: 5817.384.

- Ο Δήμος Αμφιλοχίας και το Τοπικό Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ, στις 7 και 8 του Ιούλη 2001, τιμώντας την 57η επέτειο της διήμερης, νικηφόρας, μεγάλης μάχης του ΕΛΑΣ κατά των Γερμανών, στις 12-13/7/1944, διοργανώνουν εκδηλώσεις. Το πρόγραμμα του Σαββάτου - που ανοίγει στις 5 μ.μ. - θα περιλαμβάνει πολιτιστικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, ενώ την Κυριακή θα τελεστεί πολιτικό μνημόσυνο στις 9.30 π.μ. στην Αμφιλοχία.

Τα Κεντρικά της ΠΕΑΕΑ δρομολογούν πούλμαν, που ξεκινά από την πλατεία Κάνιγγος το Σάββατο 7-7-01 στις 8 π.μ. Πληροφορίες στα τηλ.: 8234.296 και 8222.952.

- To παράρτημα Αμφισσας της ΠΕΑΕΑ, την Κυριακή 8 του Ιούλη και ώρα 11 το πρωί, οργανώνει εκδήλωση προς τιμήν των μαχητών του ΕΛΑΣ που έπεσαν μαχόμενοι κατά των Γερμανών κατακτητών, την 1η του Ιούλη 1944.

Μουσείο της Αντίστασης στη Δραπετσώνα

«Στο πατρικό σπίτι του Νίκανδρου Κεπέση στη Δραπετσώνα - Πόντου 46 λειτουργεί Μουσείο της Εθνικής Αντίστασης που εγκαινιάστηκε στις 9 Γενάρη του 2000.

Στο Μουσείο υπάρχει η βιβλιοθήκη του και όλα τα βιβλία που ο ίδιος έγραψε και έχουν εκδοθεί, από το 1979 και δώθε. Βιβλία ιστορικά, κυρίως, και ποιητικά. Επίσης τα τρία βιβλία της συντρόφισσάς του Χαρούλας Χωραφάκη - Κεπέση και διπλώματα και μετάλλιά της σαν εθελόντριας αδελφής του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού. Ακόμα υπάρχουν εκθέματα που φιλοτεχνήθηκαν από συγκρατούμενους του Ν. Κ. στις φυλακές και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στη διάρκεια 20 και περισσότερων χρόνων κράτησής του, ακόμα και το παπλωματάκι που σαν μωρό, τον σκέπαζε η μητέρα του Ειρήνη. Κι άλλα πολλά.

Οποιοι φορείς ή πρόσωπα ενδιαφέρονται να πάρουν μια ιδέα μπορούν να τηλεφωνούν στον υπεύθυνο λειτουργίας του Μουσείου Γ. Λυκιαρδόπουλο τηλ: 46.10.362 (Παράρτημα Δραπετσώνας της ΠΕΑΕΑ) για να ορίσουν ραντεβού».


Ο υπεύθυνος Γ. Λυκιαρδόπουλος.

Φάρμακο για τη στυτική δυσλειτουργία

Στην ανακοίνωση ενός νέου φαρμάκου - του UPRIMA - για την αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας ανακοίνωσε χτες η παρασκευάστρια εταιρία ABBOT.

Οπως υπογράμμισαν οι γιατροί, το UPRIMA πρέπει να χορηγείται πάντα με συνταγή γιατρού όπως συμβαίνει με όλα τα φάρμακα. Το κόστος του αναμένεται να διαμορφωθεί κοντά στις 15.000 δραχμές και θα το πληρώνει ο χρήστης.

Ερευνα στο «Ωνάσειο»

Κατεπείγουσα έρευνα άρχισε χτες στο «Ωνάσειο» μετά από μηνυτήρια αναφορά που υπέβαλλε δικηγόρος στην Εισαγγελία Αρείου Πάγου.

Ο δικηγόρος στην αναφορά του καταγγέλλει αμέλεια και παραλείψεις, πλήρη αδιαφορία και ολιγωρία, μη σωστή ενημέρωση και άσχημη συμπεριφορά των γιατρών σε βάρος του πατέρα του που έκανε εγχείρηση καρδιάς στο «Ωνάσειο».

Χορηγός η Hyundai

Η εταιρία αυτοκινήτων «Hyundai Ελλάς» ανακηρύχτηκε χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το ποσό της χορηγίας φτάνει τα 5,5 δισ. δρχ.

Οπως ανακοινώθηκε χτες από την «Αθήνα 2004», ποσό ύψους 1,5 δισ. δρχ. θα καταβληθεί σε χρήμα, ενώ το υπόλοιπο ποσό της χορηγίας αφορά προσφορά σε είδος με τη δωρεάν διάθεση στην Οργανωτική Επιτροπή 500 οχημάτων και την αγορά ακόμη 4.000 οχημάτων σε μειωμένες τιμές.

Τα οχήματα μετά το τέλος των Αγώνων θα εκποιηθούν από την «Αθήνα 2004», καθώς θα αποτελούν περιουσιακά στοιχεία της εταιρίας.

Στο μεταξύ, όπως δήλωσε η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» Γ. Αγγελοπούλου, το νέο κτίριο της εταιρίας θα είναι στο παλιό εργοστάσιο της «Πειραϊκής Πατραϊκής» στη Νέα Ιωνία.

Στο κτίριο της οδού Κηφισίας λέγεται ότι έχουν ήδη συμφωνήσει να μεταφερθούν οι υπηρεσίες δύο υπουργείων ώστε να μην υπάρξει ενεργοποίηση των ρητρών από τον ιδιοκτήτη Μπ. Βωβό.

Η μετεγκατάσταση που θα αρχίσει από τον Γενάρη του 2002 κρίθηκε απαραίτητη, αφού μέσα στα επόμενα τρία χρόνια το προσωπικό της εταιρίας θα ανέλθει σε 3.700 υπαλλήλους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ