ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Ιούλη 2009
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Κινητοποιούνται για την αντιαγροτική πολιτική

Τα νέα αντιαγροτικά μέτρα της ΕΕ, στο επίκεντρο των συσκέψεων που πραγματοποιεί η ΠΑΣΥ

Ενημερωτικές συσκέψεις οργανώνουν οι Ομοσπονδίες Αγροτικών Συλλόγων της Θεσσαλίας, που δραστηριοποιούνται στο πλαίσιο της ΠΑΣΥ, για να συζητηθούν τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, αυτό το διάστημα, τα αγροτικά προϊόντα, καθώς και τα νέα μέτρα που προωθούνται από την ΕΕ σε βάρος των μικρομεσαίων αγροτών.

Χτες η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας οργάνωσε σύσκεψη στην Αγιά, στην οποία συζητήθηκε, ιδιαίτερα, το πρόβλημα διάθεσης, που αντιμετωπίζουν οι μηλοπαραγωγοί της περιοχής, αφού μεγάλο μέρος της σοδειάς τους παραμένει απούλητο.

Μεθαύριο Δευτέρα, στις 12 το μεσημέρι, στο ξενοδοχείο «Πανελλήνιον», θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη που οργανώνει η Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Τρικάλων «Η Ανοιξη», η οποία θα ασχοληθεί με το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί σιτηρών, οι οποίοι βλέπουν τη σοδειά τους πολύ μειωμένη, λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών - συνεχείς βροχοπτώσεις, αυξομειώσεις θερμοκρασίας - που επικράτησαν το δίμηνο Απρίλης - Μάης, εποχή γονιμοποίησης των σιτηρών.

Σύσκεψη, στην οποία θα συζητηθούν, ιδιαίτερα, τα προβλήματα της βαμβακοκαλλιέργειας και των σιτηρών, προγραμματίζει, για τις επόμενες μέρες, η Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας.

Η φετινή καλλιεργητική χρονιά θα είναι εξίσου κακή ή και χειρότερη από την περσινή για τους μικρομεσαίους αγρότες της Θεσσαλίας, καθώς:

  • Η παραγωγή σε πολλές καλλιέργειες θα είναι μειωμένη, λόγω των αντίξοων καιρικών συνθηκών που εμπόδισαν την ανάπτυξη των φυτών, αλλά και των χαλαζοπτώσεων που προκάλεσαν τεράστιες καταστροφές, όπως και λόγω της συνεχιζόμενης λειψυδρίας, που ταλανίζει την περιοχή. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι φέτος η βαμβακοκαλλιέργεια στη Θεσσαλία μειώθηκε κατά 30% και ανάλογη μείωση είχαμε και στην καλλιέργεια καλαμποκιού.
  • Οι εμπορικές τιμές των αγροτικών προϊόντων διαμορφώνονται στα ίδια εξευτελιστικά χαμηλά περσινά επίπεδα και οι επιδοτήσεις παραμένουν «ψίχουλα» που κάθε χρόνο κόβονται περισσότερο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι παραγωγοί, όχι μόνο να μην εξασφαλίζουν το παραμικρό κέρδος, αλλά να μην καλύπτουν καν τα έξοδα καλλιέργειας, τα οποία είναι διογκωμένα και συνεχώς αυξάνονται.
  • Από το μικρό «κομπόδεμα» των μικρομεσαίων αγροτών - ιδιαιτέρως αυτών που αναγκάζονται να κάνουν και μιαν άλλη δουλειά για να συμπληρώσουν το πενιχρό αγροτικό εισόδημα, αλλά και από τους συνταξιούχους των 300 ευρώ - αφαιρέθηκε ένα σημαντικό ποσό, αφού αναγκάστηκαν να πληρώσουν το «βαρύ χαράτσι» για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ.

Είναι, λοιπόν, εμφανές ότι η φετινή χρονιά θα είναι από τις χειρότερες για τους μικρομεσαίους αγρότες, οι οποίοι θα δουν το εισόδημά τους να συρρικνώνεται και πολλοί θα οδηγηθούν στο ξεκλήρισμα. Ακόμα χειρότερα θα είναι τα χρόνια που έρχονται, καθώς, στο πλαίσιο της ΚΑΠ, δρομολογούνται νέα αντιαγροτικά μέτρα. Είναι σίγουρο ότι μέσω της «περιφεροποίησης» θα κοπούν κι άλλο οι επιδοτήσεις για τους μικρούς και μεσαίους καλλιεργητές, ενώ πολλοί από αυτούς δε θα παίρνουν καθόλου, καθώς στις προτάσεις που ακούγονται στην ΕΕ, περιλαμβάνονται και εκείνες που αναφέρουν ότι θα κοπούν παντελώς οι επιδοτήσεις στους αγρότες που καλλιεργούν από 4-10 στρέμματα, ή όσων τα ποσά των επιδοτήσεων είναι από 100 - 400 ευρώ.

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ
Με γνώμονα την ... «επιχειρηματικότητα»

Ενισχύεται ο ψευδεπίγραφος ρόλος της για δήθεν έλεγχο της αγοράς για την προστασία του «υγιούς» ανταγωνισμού

Με γνώμονα την ενίσχυση του «υγιούς ανταγωνισμού», αλλά και της σαθρής λογικής ότι τα ζητήματα της αγοράς και της δράσης των μεγάλων επιχειρήσεων μπορούν - και είναι ζητούμενο - να αντιμετωπιστούν ...«αντικειμενικά» από δήθεν «ανεξάρτητες» αρχές, το υπουργείο Ανάπτυξης κατέθεσε χτες στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου «Αναθεώρηση Διατάξεων του Ν. 703/1977 περί Ανταγωνισμού», με το οποίο επιφέρει αλλαγές στη λειτουργία, στη δομή και τις αρμοδιότητες της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Για τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβερνητικής παρέμβασης, είναι ενδεικτικό το πρώτο άρθρο του Σχεδίου Νόμου, σύμφωνα με το οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να υλοποιούν εναρμονισμένες πρακτικές υπό ορισμένες προϋποθέσεις, χωρίς να προηγηθεί απόφαση της Επιτροπής, αλλά η ενημέρωσή της εκ των υστέρων. Υποτίθεται ότι αυτές οι πρακτικές θα πρέπει να ωφελούν τους καταναλωτές, αλλά αυτό ακριβώς το σημείο υποδεικνύει και την «πονηριά» των κυβερνώντων, που προσεγγίζουν «αθώα» την άγρια ελεύθερη αγορά. Για παράδειγμα, μια συνεννοημένη μείωση τιμών μπορεί να κριθεί ως θετική για τους καταναλωτές και να επιτραπεί, χωρίς μάλιστα να χρειαστεί προέγκριση, αλλά δεν εξετάζονται οι συνέπειες της συντονισμένης αντιμετώπισης των παραγωγών ή των εργαζομένων σε αυτές, από τις εταιρείες που θα έχουν συμφωνήσει τη νέα τους πολιτική.

Μεταξύ των αλλαγών που προωθούνται είναι: Οι κανονιστικές αποφάσεις της Επιτροπής θα ισχύουν αυτοδικαίως μετά την έκδοσή τους, χωρίς να χρειάζεται Υπουργική Απόφαση για την έγκρισή τους. Η Επιτροπή θα μπορεί να αποφασίζει και προσωρινά μέτρα για τις συγκεντρώσεις, μέχρι να εκδώσει την οριστική της απόφαση. Ο γενικός διευθυντής θα ορίζεται από την Ολομέλεια και όχι από τον εκάστοτε υπουργό. Τα μέλη και τα στελέχη της Επιτροπής θα έχουν νομική προστασία κατά τα πρότυπα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.

Μια άλλη δέσμη μέτρων αφορά τη δομή της. Τα μέλη της περιορίζονται σε 9 τακτικά και 5 αναπληρωματικά, αντί των 11 και 11, αντίστοιχα. Εκτός από τον πρόεδρο της Επιτροπής, ακόμη 4 τακτικά μέλη, οι «εισηγητές», θα είναι πλέον πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Κάθε εισηγητής αναλαμβάνει μια υπόθεση σε συνεργασία με τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης για τη συντόμευση της εξέτασης των υποθέσεων. Η Επιτροπή θα μπορεί να συνεδριάζει με 3μελή σύνθεση, αλλά η Ολομέλεια θα συγκαλείται για σημαντικές υποθέσεις. Τέλος, δε θα εκπροσωπούνται πλέον οι φορείς ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ για να μην έρχονται σε ...δύσκολη θέση τα μέλη τους σε περιπτώσεις που αφορούν τους κλάδους τους.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Κρατικές ενισχύσεις σε μεγαλοξενοδόχους

Ζεστό κρατικό χρήμα για την «ψηφιακή ενίσχυση» των τουριστικών επιχειρήσεων εκχωρεί η κυβέρνηση μέσω των κοινοτικών προγραμμάτων (ΕΣΠΑ 2007-2013). Από την εξέλιξη αυτή έχουν να περιμένουν και τα μονοπώλια της πληροφορικής που θα πουλήσουν την υποδομή σε ξενοδόχους και άλλους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός φτάνει σε 108 εκατ. ευρώ, με την κρατική επιδότηση (εθνικοί και κοινοτικοί πόροι) να φτάνει στο 60% της αγοράς εξοπλισμού ή σε 65 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με ανακοίνωση από το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, η επιχορήγηση διαμορφώνεται από 7.000 μέχρι και 40.000 ευρώ και σχετίζεται με την παρουσίαση των τουριστικών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο, τις ηλεκτρονικές κρατήσεις θέσεων, κ.ά. Είναι φανερό πως οι μεγάλοι ωφελημένοι, οι οποίοι και θα καρπωθούν το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι από τις κρατικές ενισχύσεις, θα είναι, για μια ακόμη φορά, οι ισχυροί επιχειρηματίες του κλάδου.

Σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προχωρά και η Attica Bank, ακολουθώντας τη γενικότερη στάση που εφαρμόζουν στο τελευταίο διάστημα και άλλες μερίδες του τραπεζικού κεφαλαίου. Τα φρέσκα κεφάλαια που θα μαζέψουν φτάνουν σε 152,4 εκατ. ευρώ και αναμένεται να αντληθούν από τους σημερινούς μετόχους.

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, το Δημόσιο που έχει πάρει προνομιούχες μετοχές της τράπεζας - μετά τις κρατικές ενισχύσεις που εκχώρησε από το κρατικό πακέτο με τα 28 δισ. ευρώ - δε θα συμμετάσχει στην αύξηση. Μεγαλομέτοχοι της τράπεζας είναι το Ταμείο των Μηχανικών (ΤΣΜΕΔΕ) με 42%, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο με 20% και το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων με 19,1%.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΛΟΓΙΣΤΩΝ
Κατάργηση του ΕΤΑΚ - φόροι στους μεγάλους

Παρέμβαση για το Ενιαίο Τέλος Ακινήτων (ΕΤΑΚ) και τους χειρισμούς του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών κάνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών (ΠΟΛ). Θύματα της διαδικασίας που ακολουθήθηκε είναι οι μικροϊδιοκτήτες, που πληρώνουν τα σπασμένα για το νέο χαράτσι, αλλά και για το γεγονός ότι είναι αναγκασμένοι να υποβάλουν διορθωτικές δηλώσεις για λάθη που έχουν να κάνουν με τους σχεδιασμούς του υπουργείου.

Οι λογιστές προτείνουν:

  • Να καταργηθούν οι διατάξεις του ν. 3634/2008 που αφορούν το ΕΤΑΚ.
  • Να φορολογηθεί η μεγάλη ακίνητη περιουσία με προοδευτική κλίμακα και να υπάρξει σημαντικό όριο απαλλαγής προκειμένου να μη φορολογείται η μικρή περιουσία.
  • Να γίνει ορθός σχεδιασμός της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων για όλα τα ακίνητα με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου, χωρίς την εμπλοκή οποιουδήποτε ιδιώτη.
  • Να μην επιβληθεί κανένα πρόστιμο για το Ε9 και να επιστραφεί σε όσους επιβλήθηκε.
  • Να δοθεί το απαραίτητο χρονικό περιθώριο (τουλάχιστον μέχρι 31/12/2009) για να διορθωθούν τα όποια λάθη.

Η ΠΟΛ τονίζει ότι το υπουργείο «οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες του και όχι να προσπαθεί να τις μεταθέσει σε λογιστές και φορολογούμενους».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ