ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Απρίλη 2009
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
Απλώνουν την ευρωπροπαγάνδα στα σχολεία

Διευρύνεται η ευρωπροπαγάνδα μέσα στα σχολεία, με φιέστες αποθέωσης της ΕΕ των μονοπωλίων, προκειμένου οι μαθητές να γαλουχηθούν από νωρίς με τις «αξίες» της ανταγωνιστικότητας, να εξαφανιστούν από τις συνειδήσεις τους η ανεργία, οι πόλεμοι, η άγρια εκμετάλλευση, να υποταχτούν στις ανάγκες των κεφαλαιοκρατών, στις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις, στην περιστολή των δικαιωμάτων τους. Νέες καταγγελίες για τέτοιου είδους φιέστες και ευρωμαθήματα έρχονται αυτή τη φορά από τη Λάρισα και τη Χαλκίδα.

Σε τμήμα του 10ου Λυκείου Λάρισας έβαλαν τους μαθητές να γράψουν έκθεση ιδεών για τα ...πλεονεκτήματα της ΕΕ και, με επίκληση «κατευθύνσεων του υπουργείου», διευκρίνισαν ότι αν κάποιος μαθητής αναπτύξει με επιχειρήματα τα μειονεκτήματα της ΕΕ, τότε «είναι εκτός θέματος»! Ομοια, σε φροντιστήριο μπήκε θέμα «Να γραφούν τα μειονεκτήματα, τα πλεονεκτήματα της ΕΕ και τα θετικά αποτελέσματα», ενώ με «όχημα» την έκθεση φαίνεται ότι η ευρωπροπαγάνδα εξαπλώνεται ως «μάθημα» και σε άλλα σχολεία της πόλης. Επίσης, στο 3ο Λύκειο Λάρισας προχωράει το προπαγανδιστικό πρόγραμμα «Ανοιξη της Ευρώπης», στο πλαίσιο του οποίου ομάδα μαθητών «αντάλλαξε απόψεις» με έναν Δανό πανεπιστημιακό και με τον J. Figel Ευρωπαίο επίτροπο για την εκπαίδευση.

Καταγγέλλοντας τα παραπάνω, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Λάρισας της ΚΝΕ καλεί: «Κανείς να μη συμμετέχει σε αυτή την αντιδραστική πρωτοβουλία. Με μπροστάρηδες τους ΚΝίτες και τους αγωνιστές μαθητές να αποκαλυφθεί το πραγματικό πρόσωπο της ΕΕ».

«Γυρίζουμε την πλάτη στα κόμματα που ψηφίζουν με χέρια και με πόδια τις αποφάσεις της ΕΕ και του κεφαλαίου. Η ΕΕ χειρότερη γίνεται, φιλολαϊκή όχι. Καταδικάζουμε με την ψήφο μας την ΕΕ και τα κόμματά της. Ισχυροποιούμε το ΚΚΕ που σημαίνει ότι οι νέοι, οι εργατικές λαϊκές οικογένειες παίρνουν την τύχη τους στα χέρια τους, οργανώνονται, παλεύουν για το σήμερα και το αύριο», επισημαίνει στην ανακοίνωσή του το ΝΣ Λάρισας της ΚΝΕ.

Στη Χαλκίδα

Στη Χαλκίδα, με τη συνδρομή του Δήμου Χαλκιδαίων, διοργανώθηκε πρόσφατα μια ευρωπαϊκή εκδήλωση με τίτλο «Ημέρα Φιλίας», στην οποία κάποιοι ενέπλεξαν το 4ο Λύκειο, εμφανίζοντας εντελώς αυθαίρετα το 15μελές του ως συνδιοργανωτή, ενώ το μαθητικό συμβούλιο ουδέποτε συζήτησε για αυτή τη φιέστα, ουδέποτε πήρε απόφαση συμμετοχής ή συνδιοργάνωσής της. Μάλιστα, αυτοί που καπηλεύτηκαν τον τίτλο του 15μελούς, δημοσίευσαν και μια κάλπικη «ευχαριστήρια επιστολή» (υποτίθεται του 15μελούς) προς το δήμο που συνέδραμε στην εκδήλωση.

«Οι αποφάσεις που έχουν παρθεί ενάντια στην ΕΕ, ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια, οι αποφάσεις που παίρνουμε για τους αγώνες μας δεν υπολογίζονται και δε λαμβάνονται υπόψιν, ούτε προβάλλονται. Αντίθετα δημοσιεύονται αποφάσεις που δεν έχουν ληφθεί ποτέ και έχουν να κάνουν με ατομικές πρωτοβουλίες, στις οποίες το 15μελές ποτέ δε συμμετείχε», σχολιάζει σχετικά το 15μελές του 4ου Λυκείου Χαλκίδας.

ΝΕΑ ΝΕΕ ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ ΣΤΗΝ ΕΕ
Οι στόχοι της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ

Η πολιτική της ΕΕ, η πολιτική που συναποφασίζεται διαχρονικά από τις κυβερνήσεις και συνυπογράφεται από τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, είναι εχθρική για τα δικαιώματα της νέας γενιάς στη δουλειά, στη μόρφωση, στο δημιουργικό ελεύθερο χρόνο, στην απόλαυση των επιτευγμάτων του πολιτισμού... Το νήμα που διαπερνά όλες τις αποφάσεις και δράσεις της ΕΕ για τη νέα γενιά, είναι η προσπάθεια να δημιουργηθεί στους νέους από πολύ τρυφερές ηλικίες, η αίσθηση του «Ευρωπαίου πολίτη», δηλαδή, η αποδοχή του ευρωμονόδρομου, η υποταγή στα συμφέροντα των πολυεθνικών, των μονοπωλίων, του κεφαλαίου.

Ιδιαίτερη σημασία δίνει το ευρωπαϊκό μονοπωλιακό κεφάλαιο στην εκπαίδευση. Αυτό φάνηκε ευθύς εξαρχής με την ίδρυση της ΕΕ, από τη Συνθήκη του Μάαστριχτ ακόμα, όπου θέτονται οι βάσεις, ώστε τα ζητήματα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και έρευνας να αποτελέσουν βασικούς άξονες άσκησης της κοινοτικής πολιτικής. Στα άρθρα 126, 127 και 130 της Συνθήκης, μεταξύ άλλων, τονίζεται ότι η δράση της ΕΕ έχει στόχο: «Να αναπτύσσει την ευρωπαϊκή διάσταση της Παιδείας», «να ευνοεί την κινητικότητα φοιτητών και εκπαιδευτικών, μεταξύ άλλων και μέσω της ακαδημαϊκής αναγνώρισης διπλωμάτων και περιόδων σπουδών», «να διευκολύνει την προσαρμογή στις μεταλλαγές της βιομηχανίας». Επιπλέον, στον τομέα της έρευνας αναφέρεται ότι: «Στόχος της Κοινότητας είναι η ενίσχυση των επιστημονικών και τεχνολογικών βάσεων της βιομηχανίας της Κοινότητας και η διευκόλυνση της ανάπτυξης της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς της, καθώς και η προώθηση των ερευνητικών δράσεων που κρίνονται αναγκαίες (...) Για το σκοπό αυτό, η Κοινότητα ενθαρρύνει στο σύνολό της τις επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τα ερευνητικά κέντρα και τα πανεπιστήμια στις προσπάθειές τους στους τομείς της έρευνας και τεχνολογικής ανάπτυξης».

Το γράμμα και το πνεύμα αυτών των άρθρων, όχι μόνο είναι σε ισχύ από το 1992 που ψηφίστηκε η Συνθήκη, αλλά έχει εμπλουτιστεί κι έχει μπει σε εφαρμογή με δεκάδες οδηγίες, ανακοινώσεις, νομοθετικές πρωτοβουλίες και αποφάσεις των οργάνων της ΕΕ και των κυβερνήσεων των κρατών - μελών. Αντίστοιχα και στη χώρα μας, όλοι οι νόμοι για εκπαίδευση και έρευνα, που ψηφίστηκαν την τελευταία δεκαετία από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, είναι εναρμονισμένοι με την εκπαιδευτική πολιτική που συναποφασίζεται σε επίπεδο ΕΕ, υπηρετούν τους στόχους της εκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ, τους στόχους του κεφαλαίου.

Η εκπαιδευτική πολιτική της ΕΕ θέτει δυο στόχους:

1. Η εκπαίδευση, συγκαταλεγμένη και αυτή στις υπηρεσίες, θα πρέπει να απελευθερωθεί από τον κρατικό εναγκαλισμό και το «μονοπωλιακό» χαρακτήρα της, δηλαδή να διευρυνθεί η ιδιωτικοποίηση και η εμπορευματοποίησή της. Τι σημαίνει αυτό; Ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης, λειτουργία με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια, αύξηση του κόστους για τη λαϊκή οικογένεια, αναίρεση του κοινωνικού χαρακτήρα της και του κοινωνικού ρόλου της επιστήμης.

2. Η εκπαίδευση, ως βασικός μηχανισμός αναπαραγωγής του κοινωνικού καταμερισμού εργασίας, θα πρέπει να εργαστεί για την προώθηση της κινητικότητας των εργαζομένων μέσα από τις «ευέλικτες» εργασιακές σχέσεις και την ισόβια εναλλαγή απασχόλησης. Τι σημαίνει αυτό; Υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της νεολαίας, χειροτέρευση των όρων ένταξης στην εργασία, των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Ζωντανή επαφή με την ιστορία του λαϊκού κινήματος

Επίσκεψη των μαθητικών οργανώσεων Θεσσαλίας της ΚΝΕ στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στα Αμπελάκια Λάρισας

Με ένα ακόμα ένδοξο, ζωντανό κομμάτι της Ιστορίας, ήρθαν σε επαφή χτες μαθητές της Θεσσαλίας, κατά την επίσκεψή τους στο Μουσείο Εθνικής Αντίστασης στα Αμπελάκια Λάρισας, που διοργάνωσαν οι μαθητικές οργανώσεις Θεσσαλίας της ΚΝΕ. Στο πλαίσιο της επίσκεψης έγινε παρουσίαση του τρίτομου βιβλίου για τη Μακρόνησο, από τον Θ. Μπιζαϊντέ, γραμματέα του ΣΠ Θεσσαλίας της ΚΝΕ, ο οποίος, μεταξύ των άλλων, τόνισε ότι η επαφή με την ιστορική και πολιτική γνώση θα είναι «όπλο» αντεπίθεσης στις μάχες που έρχονται.

Το Μουσείο, που ξεκίνησε να λειτουργεί από τον περασμένο Σεπτέμβρη, περιλαμβάνει εκθέματα και υλικό από το σύνολο σχεδόν των αγώνων του λαού μας, από την περίοδο του 1940-44 έως την εποποιία του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας και τους μετέπειτα αγώνες. Στεγάζεται στο χώρο που ήταν ένα από τα παράνομα τυπογραφεία του ΚΚΕ.

Ο αντιστασιακός Τύπος στη Θεσσαλία αποτέλεσε το «βαρύ πυροβολικό» της Αντίστασης στην περιοχή. Δεν ήταν μόνο διαφωτιστής - εξεγέρτης των συνειδήσεων, οργανωτής - καθοδηγητής του αγώνα. Ταυτόχρονα, έπαιζε και ευρύτερο μορφωτικό, αναγεννητικό, προοδευτικό ρόλο, καθώς, σε πολλές περιπτώσεις, έφερνε, για πρώτη φορά, σε επαφή με τη γραφή και την ανάγνωση ευρύτερες λαϊκές μάζες της υπαίθρου. Υπολογίζεται ότι στην περιοχή εκδόθηκαν πάνω από 80 εφημερίδες του ΕΑΜ και 58 του ΚΚΕ, περισσότερα από 160 περιοδικά της ΕΠΟΝ, δεκάδες Δελτία Ειδήσεων και βιβλιαράκια και χιλιάδες προκηρύξεις, τρικ κ.ά.

Κι όλος αυτός ο αγωνιστικός πλούτος γίνεται όπλο για το σήμερα και το αύριο, προσφέρει ένα μοναδικό «μάθημα» στους νεολαίους της ΚΝΕ, συνολικότερα στη νέα γενιά, όταν έρχονται σε επαφή μαζί του, όπως χτες με την επίσκεψη των ΚΝιτών μαθητών στα Αμπελάκια.

Σύσκεψη για την Ειδική Αγωγή

Σύσκεψη για την Ειδική Αγωγή οργανώνεται την Κυριακή 26 Απρίλη στην αίθουσα της Ομοσπονδίας Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), στις 11 το πρωί, από τους: Ομοσπονδία Γονέων Αθήνας, Ενιαίο Σύλλογο Γονέων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων, Σύλλογο Γονέων Ειδικού ΤΕΕ Κωφών και Βαρήκοων Αγ. Παρασκευής, Σύλλογο Γονέων Τυφλών Μαθητών ΚΕΑΤ, Σύλλογο Εργαζομένων ΚΕΑΤ, Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων.

Η ΚΝΕ στο «Συρμό»

Συνεχίζεται το πρόγραμμα της ΚΝΕ στο «Συρμό» με κινηματογραφικές προβολές, αφιερώματα και εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα, τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται: Σήμερα Πέμπτη, 9.30 μ.μ., προβολή της ταινίας «Η γη τρέμει». Αύριο Παρασκευή, 10.30 μ.μ., γλέντι της Οργάνωσης Σπουδάζουσας Αθήνας της ΚΝΕ. Το Σάββατο 25 Απρίλη, 9 μ.μ., μουσικό αφιέρωμα στον ποιητή της «Ρωμιοσύνης», Γιάννη Ρίτσο από τους Σύλβια Καπερνάρου και Κώστα Εγγλέζο. Την Κυριακή 26 Απρίλη, 9 μ.μ., εκδήλωση για την Πρωτομαγιά. Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει τη θεατρική παράσταση «Απεργία ή πάλη των τάξεων» και ομιλία από την Αθηνά Τσάμη, στέλεχος της ΚΝΕ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ