ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Φλεβάρη 1995
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
Γελοία πρόστιμα στους εφοπλιστές

Με ...150.000 δρχ. "τιμωρούνται" οι εφοπλιστές που απασχολούν ανασφάλιστους σε καθεστώς "μαύρης εργασίας"

Με την επιβολή προστίμων ύψους... 150 χιλιάδων δραχμών στους εφοπλιστές, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας "προσπαθεί" να πατάξει τη "μαύρη εργασία" στο λιμάνι του Πειραιά!

Συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γ. Κατσιφάρας,δήλωσε ότι "οι υπηρεσίες του υπουργείου δεν ολιγωρούν" και τον ισχυρισμό υποστήριξε ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Μανώλης Πελοποννήσιος,με το... επιχείρημα ότι το τελευταίο τρίμηνο έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις σε 78 πλοία, στα οποία επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 20 εκατομμυρίων δραχμών! Από μια απλή διαίρεση των δύο αριθμών προκύπτει και το... υπέρογκο ύψος των προστίμων που αναφέρεται παραπάνω.

Με τις δηλώσεις αυτές επιβεβαιώνονται και οι καταγγελίες της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού,σύμφωνα με τις οποίες το υπουργείο αδιαφορεί ουσιαστικά για τη "μαύρη εργασία". Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα η ΠΕΜΕΝ αποκάλυψε με στοιχεία πως σε 13 πλοία της Ακτοπλοφιας, που είναι δεμένα στο λιμάνι του Πειραιά, απασχολούνται στις εργασίες συντήρησης ανασφάλιστοι ναυτεργάτες. Παρ' όλα αυτά ο υπουργός έσπευσε χτες να διευκρινίσει αόριστα ότι στα περισσότερα από τα πλοία που αναφέρει η ΠΕΜΕΝ οι ναυτεργάτες είναι ασφαλισμένοι...

μβ+ Ελεγχοι διενεργήθηκαν στα πλοία με ξένη σημαία από τα κατά τόπους λιμεναρχεία της χώρας, με βάση τις διεθνείς συμβάσεις για τον έλεγχο των πλοίων στα λιμάνια, ώστε να διαπιστωθεί η συμμόρφωσή τους με τη διεθνή νομοθεσία. Σύμφωνα με τον υπουργό Ε. Ναυτιλίας, το 1994 επιθεωρήθηκαν 736 πλοία, από τα οποία σε 358 διαπιστώθηκαν ελλείψεις. Από αυτά στα 85 απαγορεύτηκε ο απόπλους. Να σημειωθεί ότι στους ελέγχους δεν κλήθηκαν να συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι των ναυτεργατικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, όπως ορίζει με τη Διεθνή Σύμβαση 147 ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός.Οσον αφορά τα πλοία με ελληνική σημαία, που ελέγχτηκαν σε χώρες του εξωτερικού, αναφέρθηκε ότι από την επιθεώρηση 649 ελληνικών πλοίων βρέθηκαν παραλείψεις στα 340,από τα οποία στα 75 απαγορεύτηκε ο απόπλους.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ Ν. ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Πέταξαν έξω τους υποψήφιους αγοραστές!

Δε δέχθηκαν διαπραγματεύσεις για το ξεπούλημα της επιχείρησης στο χώρο του ναυπηγείου, οι εργαζόμενοι. Υποχρέωσαν εκπροσώπους σουηδικής εταιρίας - υποψήφιας αγοράστριας - να αποχωρήσουν. "Δυσαρεστημένος" δηλώνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Ε. Βενιζέλος

Με δυναμική συγκέντρωση και φωνάζοντας το σύνθημα: "Κάτω τα χέρια από τα ναυπηγεία, έχουν εθνική σημασία" οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά υποχρέωσαν χτες το πρωί τους εκπροσώπους της σουηδικής εταιρίας "ΚΟΚΟΥΣ" να βγουν έξω από το ναυπηγείο. Οι εκπρόσωποι της εταιρίας πήγαν εκεί προκειμένου να το αξιολογήσουν και να καταθέσουν προσφορά για την αγορά του! Η οργισμένη αντίδραση των εργαζόμενων, προκάλεσε χτες τη... δυσαρέσκεια του κυβερνητικού εκπροσώπου Ευάγγελου Βενιζέλου,που χαρακτήρισε "εξαιρετικά δυσάρεστο το γεγονός" και συνέχισε δηλώνοντας προκλητικά, ότι η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης θα συνεχιστεί.

Δεν πουλάμε

Οι τέσσερις εκπρόσωποι της εταιρίας έφτασαν στο ναυπηγείο στις 8 το πρωί και πήγαν αμέσως στο γραφείο του διευθύνοντα συμβούλου της εταιρίας Χρ. Παπαθανασίου.Πριν προλάβουν όμως να ξεκινήσουν τη συζήτηση, πολυμελής αντιπροσωπεία των εργαζομένων εισέβαλε στο γραφείο ζητώντας από τους Σουηδούς να βγουν αμέσως από το χώρο του ναυπηγείου. Ταυτόχρονα στην είσοδο του κτιρίου της διοίκησης είχαν συγκεντρωθεί οι υπόλοιποι εργαζόμενοι εκφράζοντας με συνθήματα το ίδιο αίτημα! Τελικά οι ενδιαφερόμενοι αναγκάστηκαν να φύγουν πριν δουν το ναυπηγείο.

Ο πρόεδρος του σωματείου Γιώργος Κοντάκης, μετά την αντίδραση των εργαζομένων δήλωσε ότι: "Εμείς δεν πουλάμε, ο Ροκόφυλλος πουλάει. Εμείς σήμερα (χτες) ήρθαμε εδώ μέσα να δουλέψουμε όχι να ξεπουλήσουμε το ναυπηγείο. Βεβαίως οι εργαζόμενοι όλοι συγκεντρωθήκανε και είπαν στους κυρίους της "ΚΟΚΟΥΣ" να βγουν από το χώρο του ναυπηγείου και να πάνε να συζητήσουν αλλού γιατί εμείς θέλουμε να δουλέψουμε".

Μετά την κινητοποίηση των εργαζομένων, συνεδρίασε η διοίκηση του σωματείου τους "ΤΡΙΑΙΝΑ" και αποφάσισε ομόφωνα να απορρίψει τα μέτρα "κοινωνικού χαρακτήρα" της διυπουργικής επιτροπής που εξήγγειλαν προχτές ο υπουργός και αναπληρωτής υπουργός ΒιομηχανίαςΚ. Σημίτης καιΧρ. Ροκόφυλλος αντίστοιχα. Το σωματείο "ΤΡΙΑΙΝΑ" με ανακοίνωσή του επισημαίνει σχετικά με τα "μέτρα - δόλωμα" ότι: "Είναι χειρότερα απόαυτά που είχε επίσης εξαγγείλει η ΝΔ και φανερώνουν για μια ακόμα φορά την αναλγησία των μελών μιας... σοσιαλιστικής κυβέρνησης. Εμείς δε ζητάμε μέτρα. Αγνοούν ότι οι εργαζόμενοι είναι ενωμένοι σαν μια γροθιά όπως έχουν δείξει επανειλημμένα και ότι διαθέτουν και μυαλό και γνώση και δεν παραπλανούνται". Σχετικά με την απομάκρυνση από το ναυπηγείο των εκπροσώπων της σουηδικής εταιρίας επισημαίνεται: "Η ενέργεια αυτή δεν είναι δείγμα αγένειας ή ακραίου συνδικαλισμού. Είναι η λογική αντίδραση σε όσα συμβαίνουν μέχρι σήμερα από το υπουργείο, την ΕΤΒΑ και είναι ταυτισμένη με τη θέση μας ότι το ναυπηγείο δεν πουλιέται και είναι εθνικής στρατηγικής σημασίας για την άμυνα και την οικονομία. Πώς μπορούν οι εργαζόμενοι να δεχθούν υποψήφιους αγοραστές στις εγκαταστάσεις της εταιρίας που επιπλέον είναι ξένοι - δηλαδή η εθνική μας άμυνα να παραδοθεί σε ξένους. Το ενδιαφέρον της συγκεκριμένης εταιρίας πηγάζει από το ενδιαφέρον της για το πρόγραμμα υποβρυχίων του Πολεμικού Ναυτικού. Δηλαδή το ναυπηγείο είναι το μέσο για τη σύμβαση αξίας 300 δισ. δραχμών".

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Κατακτήθηκε η υπογραφή σύμβασης

Κατά 10% σε μία δόση αυξάνονται οι αποδοχές, σύμφωνα με την τοπική ΣΣΕ

Υπογράφτηκε το περασμένο Σάββατο, ανάμεσα στο Συνδικάτο Μετάλλου Πειραιά και την Ενωση Ναυπηγοεπισκευαστών Μετάλλου Πειραιά η Τοπική Συλλογική Σύμβαση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος,με την οποία αναπροσαρμόζονται οι αποδοχές των μεταλλεργατών κατά 10% περίπου από την 1η Γενάρη 1995. Παράλληλα, η νέα συλλογική σύμβαση επικυρώνει όλες τις προηγούμενες συλλογικές συμβάσεις του κλάδου που είχε καταγγείλει η εργοδοτική ένωση, προκειμένου να καταργήσει σημαντικές κατακτήσεις των μεταλλεργάτων, ανάμεσα στις οποίες το 7ωρο με 35 ώρες εργασία τη βδομάδα και τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας των μεταλλεργατών.

Οι μεταλλεργάτες της Ζώνης, μετά από τις συνεχείς απεργιακές κινητοποιήσεις τους, κατέκτησαν τη διαμόρφωση του μεικτού μεροκάματου των ηλεκτροσυγκολλητών, λεβητοποιών, σωληνουργών, ελασματουργών στις 17.250,ενώ των μηχανουργών, εφαρμοστών, μηχανοτεχνιτών στις 16.630 δραχμές μεικτά. Τα μεικτά μεροκάματα των βοηθών των δύο παραπάνω κατηγοριών διαμορφώνονται στις 13.500 δραχμές και 12.000 δραχμές αντίστοιχα. Το μεικτό μεροκάματο των μονωτών διαμορφώνεται στις 15.650 δραχμές και των βοηθών τους στις 12.000 δραχμές.

Προκειμένου να καταπολεμηθεί η ανεργία στη νέα σύμβαση ορίζεται ρητά ότι οι επιχειρήσεις θα προσλαμβάνουν το 30% των εργαζομένων, από τους καταλόγους των ανέργων που διατηρεί το Συνδικάτο Μετάλλου. Επίσης αποφασίστηκε να προχωρήσει η έκδοση και χρήση επαγγελματικής ταυτότητας και να ξεκινήσει από κοινού προσπάθεια για τη λειτουργία της Σχολής Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης στον τομέα της υγιεινής και της ασφάλειας των εργαζομένων. Σχετικά με το Ταμείο Υποτροφίας Σπουδών συμφωνήθηκε το ποσό των 500 χιλιάδων δραχμών, που δίνει η εργοδοτική ένωση στα παιδιά των μεταλλεργατών που φοιτούν στα ΑΕΙ, να αυξηθεί στις 750 χιλιάδες δραχμές.

ΑMERICAN EXPRESS
Σε 48ωρη απεργία οι εργαζόμενοι

Αντιδρούν στην προκλητική απόλυση του προέδρου του Συλλόγου Υπαλλήλων της τράπεζας

Σαρανταοκτάωρη απεργία κήρυξαν οι εργαζόμενοι στην τράπεζα American Express που προχώρησε προχτές στην προκλητική απόλυση του προέδρου του Συλλόγου Υπαλλήλων Η. Οικονομόπουλου.Οι εργαζόμενοι θα απεργήσουν την Παρασκευή 24 του Φλεβάρη και τη Δευτέρα 27 του Φλεβάρη,με αίτημα την επαναπρόσληψη του συνδικαλιστή.

Το δρόμο για την απόλυση άνοιξε η απόφαση της δευτεροβάθμιας επιτροπής του άρθρου 15 του Ν. 1264, με την οποία αποσύρθηκε η συνδικαλιστική προστασία του προέδρου. Ακολούθησε η χλιαρή αντίδραση της ΟΤΟΕ με επιστολές και συναντήσεις, όπου ζητούσαν την παραμονή στη δουλιά του συνδικαλιστή για να μη... διαταραχτεί το εργασιακό κλίμα, τακτική που δεν απέτρεψε την απόλυση. Προφανώς κάποιοι συνδικαλιστές της ΟΤΟΕ υπερτίμησαν τις δυνατότητες του "διαλόγου"...

Πάντως, η ΟΤΟΕ σε χτεσινή ανακοίνωσή της τονίζει ότι η απόλυση υπονομεύει τον "κοινωνικό διάλογο" και μπορεί να σηματοδοτήσει ανάλογες κινήσεις άλλων - κυρίως ξένων και ιδιωτικών - τραπεζών, που σχεδιάζουν αναδιαρθρώσεις και απολύσεις.

Καλεί επίσης τους εργαζόμενους στην τράπεζα να περιφρουρήσουν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα, τους συλλόγους εργαζομένων των άλλων τραπεζών να συμβάλουν στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου και όλους τους εργαζόμενους του κλάδου να βρίσκονται σε ετοιμότητα, για την περίπτωση κλιμάκωσης των αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

Η απόλυση του συνδικαλιστή - η πρώτη στο χώρο μετά από πολλά χρόνια - είναι ένα ακόμα δείγμα της ασυδοσίας πολλών ξένων και ελληνικών ιδιωτικών τραπεζών, που παραβιάζουν συστηματικά τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ανενόχλητες από τις, αρμόδιες για έλεγχο, υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας.

Απεργούν οι λιθογράφοι

Προειδοποιητική 24ωρη πανελλαδική απεργία και συγκέντρωση στις 10.30 το πρωί στο θέατρο "Αλάμπρα", για την Τρίτη 28 Φλεβάρη, κήρυξε η Πανελλαδική Ενωση Λιθογράφων.Οι εργαζόμενοι διεκδικούν την υπογραφή ικανοποιητικής συλλογικής σύμβασης για το '95, με αυξήσεις 17% και άλλα θεσμικά αιτήματα.

ΕΛΤΑ
Απεργία σε EXPRESS και "Πόρτα - Πόρτα"

Την αναδιοργάνωση και ενίσχυση των δύο υπηρεσιών του ταχυδρομείου ζητούν οι εργαζόμενοι

Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες EXPRESS και "Πόρτα - Πόρτα", των Ελληνικών Ταχυδρομείων, καθώς και συγκέντρωση στις 9 το πρωί στο Κέντρο Διαλογής Αθήνας. Διεκδικούν την αναδιοργάνωση και πλήρη στελέχωση των παραπάνω υπηρεσιών, που είναι και οι πλέον κερδοφόρες των ΕΛΤΑ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Σωματείου Ταχυδρόμων Αθήνας,"η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά την κατ' επανάληψη άρνηση της Διοίκησης του Οργανισμού να εφαρμόσει τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να προωθήσει την αναδιοργάνωση και πλήρη στελέχωση των υπηρεσιών EXPRESS και "Πόρτα - Πόρτα"". Οι εργαζόμενοι ζητούν την ορθολογική κατανομή του προσωπικού, καθώς και την ενίσχυση των υπηρεσιών τους, με την υλοποίηση των μεταθέσεων που έχουν στο παρελθόν αποφασιστεί. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν πως συνολικά οι πρακτικές της σημερινής διοίκησης των ΕΛΤΑ, σε θέματα προσωπικού, δυσχεραίνουν αντί να διευκολύνουν τη λειτουργία του ταχυδρομείου.

Τέλος το ΔΣ του σωματείου των ταχυδρόμων επισημαίνει πως σε περίπτωση που δε δοθούν άμεσα λύσεις στα παραπάνω προβλήματα, θα απαντήσει με νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Οχι, δεν πουλάμε!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ