Ελάχιστες ώρες πριν από το θάνατο του 49χρονου μάγειρα είχε προηγηθεί καταγγελία της ΠΕΕΜΑΓΕΝ για τη συνεχή μείωση των οργανικών συνθέσεων και τις επιπτώσεις της
Νεκρός στη καμπίνα του βρέθηκε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, 49χρονος μάγειρας, μέλος του πληρώματος του επιβατηγού πλοίου «OLYMPIC CHAMPION», που ανήκει στον όμιλο της ΑΝΕΚ. Ο μάγειρας εντοπίστηκε αναίσθητος στην καμπίνα του από τον ύπαρχο του πλοίου, όταν το πλοίο είχε ήδη βγει μεσοπέλαγα, μετά την αναχώρησή του από την Πάτρα, για τον προγραμματισμένο δρομολόγιό προς Ανκόνα. Το πλοίο επέστρεψε στην Πάτρα, ο ναυτεργάτης παραλήφθηκε από το ΕΚΑΒ, όμως ήταν πλέον αργά, ενώ οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για ανακοπή.
Σε κάθε περίπτωση, ενδεικτικό για το τι μέτρα (δεν) προβλέπονται και (δεν) λαμβάνονται για την προστασία της ζωής πληρώματος και επιβατών, είναι το γεγονός ότι σε ένα πλοίο με δυνατότητα μεταφοράς 1.850 επιβατών (σύμφωνα με το επίσημο πρωτόκολλο επιβατών) και με πάνω από 60 άτομα πλήρωμα, οι αρμόδιες αρχές επιτρέπουν να αποπλέει από την Πάτρα και να διασχίζει την Αδριατική χωρίς γιατρό...
Να σημειωθεί, εξάλλου, ότι λίγες ώρες πριν ο ναυτεργάτης αφήσει στο πλοίο την τελευταία του πνοή, η Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) είχε αποστείλει νέα καταγγελία στον υπουργό Ναυτιλίας, εκπέμποντας «σήμα κινδύνου» για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία και τη ζωή των ναυτεργατών, η συνεχής μείωση των οργανικών συνθέσεων στην οποία έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές στα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία της Αδριατικής σύμφωνα με τον νόμο 4150/2013 που τους πρόσφερε η προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και διατηρεί σε πλήρη ισχύ η σημερινή. Αφορμή για την καταγγελία είχε δώσει η απόφαση της ΑΝΕΚ να πετάξει από το 42χρονο (!) πλοίο «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» έναν μάγειρα, έναν χυτροκαθαριστή και έναν επίκουρο.
Το σωματείο είχε καταγγείλει ότι οι ναυτεργάτες αναγκάζονται «να εργάζονται πάνω από τις ανθρώπινες δυνατότητες, να καλύπτουν θέσεις άλλων ειδικοτήτων», παραβιάζοντας τη νομοθεσία «περί ανάπαυσης».
Να σημειωθεί ότι ο νόμος αυτός προβλέπει το πλήρωμα των γενικών υπηρεσιών (δηλαδή μάγειροι, καμαρότοι κ.λπ.) να ναυτολογείται κατά την «κρίση του πλοιοκτήτη»! Στην προκειμένη περίπτωση, το «OLYMPIC CHAMPION» όπως και τα υπόλοιπα αυτής της κατηγορίας είχε ήδη υποστεί μείωση της οργανικής σύνθεσής του κατά 42%!
Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όχι μόνο διατηρεί σε πλήρη ισχύ τους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων που εντείνουν την άγρια εκμετάλλευση στα καράβια, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή των ναυτεργατών για τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, αλλά ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, έχει αναλάβει και το ρόλο του «μάνατζερ», επιδιώκοντας να προωθήσει τις μπίζνες των εφοπλιστών.
Μετά την πρόσφατη παρουσία του στην «Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας» (Committee) στο Σίτι του Λονδίνου, το περασμένο Σάββατο εκδόθηκε δελτίο Τύπου από το υπουργείο σχετικά με τη «συνάντηση εργασίας» με τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, Z. Xiaoli, για την «ενίσχυση της συνεργασίας των δύο χωρών σε θέματα αμοιβαίου ναυτιλιακού ενδιαφέροντος».
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ο υπουργός εξήρε το «θεσμικό πλαίσιο» στο οποίο στηρίζεται η συνεργασία με την Κίνα στον ναυτιλιακό τομέα (π.χ. κοινό ταμείο 10 δισ. για την ενίσχυση των Ελλήνων εφοπλιστών ώστε να κατασκευάζουν καράβια στα κινεζικά ναυπηγεία), το οποίο κατά τον υπουργό θα πρέπει να ενισχυθεί. Ανέδειξε τη στρατηγική σημασία που έχει για την Ελλάδα, δηλαδή για τους εγχώριους επιχειρηματικούς ομίλους και τους εφοπλιστές η συνεργασία αυτή και ζήτησε επενδύσεις στη «ναυπηγοεπισκευή στον Πειραιά».
Ο πρέσβης αποδέχτηκε τα «αιτήματα» του υπουργού Ναυτιλίας και ανέδειξε τη σημασία που έχει για την Κίνα η συνεργασία με την Ελλάδα, καθώς την «βλέπει» ως «στρατηγικό σημείο αναφοράς του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου, με επίκεντρο τον Πειραιά».
Στο μεταξύ, από χτες και μέχρι την Τετάρτη, ο υπουργός βρίσκεται το Ριάντ της Σ. Αραβίας για να συμμετάσχει στην 4η Μεικτή Διυπουργική Επιτροπή Ελλάδος Σαουδικής Αραβίας, καθώς και στο αντίστοιχο Επιχειρηματικό Φόρουμ...
ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ: Στην εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση καλεί το κλαδικό Σωματείο Εργαζομένων Χρηματοπιστωτικού Αττικής απευθυνόμενο στους εργαζόμενους στις τράπεζες και τις υπόλοιπες εταιρείες του χρηματοπιστωτικού συστήματος (θυγατρικές τραπεζών, εισπρακτικές, δικηγορικές εταιρείες), ανεξάρτητα από σχέση εργασίας (μόνιμος, νοικιασμένος ή συμβασιούχος) και ανεξάρτητα από εργοδότη. Η Γενική Συνέλευση θα γίνει αύριο, Τετάρτη, στις 6 μ.μ., στην αίθουσα του Συλλόγου Εμποροϋπαλλήλων (Αγίας Φιλοθέης 5Β, πίσω από τη Μητρόπολη).
ΚΛΑΔΙΚΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ: Σε εκλογές προχωρά το κλαδικό Σωματείο Ενέργειας. Οι εργαζόμενοι μπορούν να ψηφίζουν αύριο Τετάρτη και την Πέμπτη 23/2 (7.00 - 20.00), στα γραφεία του Σωματείου (Αριστοτέλους 11 - 15, 5ος όροφος). Κάλπη θα στηθεί και σε χώρους δουλειάς.
ΛΟΓΙΣΤΕΣ: Με το σύνθημα «Ξεσηκωμός ενάντια στην κυβερνητική πρόκληση για τους μισθωτούς με "μπλοκάκι"» η Πανελλήνια Ομοσπονδία Λογιστών και η Ενωση Λογιστών Περιφέρειας Αττικής διοργανώνουν κοινή σύσκεψη την Πέμπτη 23/2, στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα «Ν. Σουκατζίδης» της ΕΛΕΠΑ (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος).
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ ΔΕΚΟ: Την ετήσια απολογιστική Γενική Συνέλευση του περιφερειακού τμήματός του στην Αθήνα, πραγματοποιεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Συνταξιούχων πρώην ΔΕΚΟ και Τραπεζών, την Πέμπτη 23/2, στις 10.30 π.μ., στην αίθουσα της Πανηπειρωτικής (Κλεισθένους 15, Αθήνα, πίσω από το Δημαρχείο Αθήνας).
ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΛΕΣΒΟΥ: Σε εκλογές προχωρά το Συνδικάτο Επισιτιστικών και Τουριστικών Επαγγελμάτων Λέσβου. Οι εργαζόμενοι μπορούν να ψηφίζουν την Πέμπτη 23/2 (14.00 - 21.00), την Παρασκευή 24/2 (12.00 - 20.00) και την Τρίτη 28/2 (12.00 - 20.00), στο Εργατικό Κέντρο (Βαλαωρίτου και Δαβάκη).
ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ «SHERATON»: Σε αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου προχωρά το Σωματείο Εργαζομένων στο ξενοδοχείο «Sheraton» της Ρόδου, το Σάββατο 25/2, 10 π.μ. - 2 μ.μ., στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου Ρόδου (Στεφάνου Καζούλη 30).
ΟΤΑ ΑΤΤΙΚΗΣ: Σε απολογιστική Γενική Συνέλευση προχωρά το Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής την Κυριακή 5 Μάρτη, στις 10 π.μ., στην αίθουσα του Δημαρχείου Περιστερίου. Καλεί όλους τους εργαζόμενους με οποιαδήποτε σχέση εργασίας - αορίστου χρόνου, συμβασιούχους, μέσα από το πρόγραμμα της «κοινωφελούς εργασίας» ή το καθεστώς της μαθητείας - να πάρουν μέρος στη συνέλευση. «Δεν μας αξίζει η χαμοζωή, η μιζέρια και η εξαθλίωση», αναφέρει το Συνδικάτο, και προσθέτει: «Μπορούμε και πρέπει να χαλάσουμε τους σχεδιασμούς τους, να αναχαιτίσουμε την πολιτική τους. Εμείς έχουμε τη δύναμη. Τώρα ήρθε η στιγμή της αντεπίθεσης, κάνε το βήμα, για να βγούνε στο προσκήνιο οι ανάγκες μας, να απαιτήσουμε ό,τι χάσαμε στη διάρκεια της οικονομικής καπιταλιστικής κρίσης».
24ωρη απεργία πραγματοποιείται την Πέμπτη 23/2 σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ, μετά από απόφαση των διοικήσεων των σωματείων των εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς, ενάντια στην εκχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών και χώρων της ΣΤΑΣΥ στον ΟΑΣΑ (στον όμιλο του οποίου ανήκει έτσι κι αλλιώς η εταιρεία). Υπενθυμίζεται ότι οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες των συγκεκριμένων σωματείων έχουν υπογράψει ΣΣΕ με τη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, η οποία συνδέει την αύξηση των εσόδων και των κερδών της εταιρείας με την πρόβλεψη για κάποια αύξηση, γενικά και αόριστα, στους μισθούς. Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ (στηρίζεται από το ΠΑΜΕ) έχει εκφράσει τη διαφωνία της στη σύνδεση των μισθών των εργαζομένων με τα κέρδη των εταιρειών και του ομίλου.