Τρίτη 21 Φλεβάρη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΡΑΜΜΗ ΠΑΤΡΑ - ΑΝΚΟΝΑ
Θάνατος ναυτεργάτη σε πλοίο χωρίς γιατρό

Ελάχιστες ώρες πριν από το θάνατο του 49χρονου μάγειρα είχε προηγηθεί καταγγελία της ΠΕΕΜΑΓΕΝ για τη συνεχή μείωση των οργανικών συνθέσεων και τις επιπτώσεις της

Νεκρός στη καμπίνα του βρέθηκε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, 49χρονος μάγειρας, μέλος του πληρώματος του επιβατηγού πλοίου «OLYMPIC CHAMPION», που ανήκει στον όμιλο της ΑΝΕΚ. Ο μάγειρας εντοπίστηκε αναίσθητος στην καμπίνα του από τον ύπαρχο του πλοίου, όταν το πλοίο είχε ήδη βγει μεσοπέλαγα, μετά την αναχώρησή του από την Πάτρα, για τον προγραμματισμένο δρομολόγιό προς Ανκόνα. Το πλοίο επέστρεψε στην Πάτρα, ο ναυτεργάτης παραλήφθηκε από το ΕΚΑΒ, όμως ήταν πλέον αργά, ενώ οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για ανακοπή.

Σε κάθε περίπτωση, ενδεικτικό για το τι μέτρα (δεν) προβλέπονται και (δεν) λαμβάνονται για την προστασία της ζωής πληρώματος και επιβατών, είναι το γεγονός ότι σε ένα πλοίο με δυνατότητα μεταφοράς 1.850 επιβατών (σύμφωνα με το επίσημο πρωτόκολλο επιβατών) και με πάνω από 60 άτομα πλήρωμα, οι αρμόδιες αρχές επιτρέπουν να αποπλέει από την Πάτρα και να διασχίζει την Αδριατική χωρίς γιατρό...

Να σημειωθεί, εξάλλου, ότι λίγες ώρες πριν ο ναυτεργάτης αφήσει στο πλοίο την τελευταία του πνοή, η Ενωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) είχε αποστείλει νέα καταγγελία στον υπουργό Ναυτιλίας, εκπέμποντας «σήμα κινδύνου» για τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στην υγεία και τη ζωή των ναυτεργατών, η συνεχής μείωση των οργανικών συνθέσεων στην οποία έχουν επιδοθεί οι εφοπλιστές στα επιβατηγά - οχηματαγωγά πλοία της Αδριατικής σύμφωνα με τον νόμο 4150/2013 που τους πρόσφερε η προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και διατηρεί σε πλήρη ισχύ η σημερινή. Αφορμή για την καταγγελία είχε δώσει η απόφαση της ΑΝΕΚ να πετάξει από το 42χρονο (!) πλοίο «ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» έναν μάγειρα, έναν χυτροκαθαριστή και έναν επίκουρο.

Το σωματείο είχε καταγγείλει ότι οι ναυτεργάτες αναγκάζονται «να εργάζονται πάνω από τις ανθρώπινες δυνατότητες, να καλύπτουν θέσεις άλλων ειδικοτήτων», παραβιάζοντας τη νομοθεσία «περί ανάπαυσης».

Να σημειωθεί ότι ο νόμος αυτός προβλέπει το πλήρωμα των γενικών υπηρεσιών (δηλαδή μάγειροι, καμαρότοι κ.λπ.) να ναυτολογείται κατά την «κρίση του πλοιοκτήτη»! Στην προκειμένη περίπτωση, το «OLYMPIC CHAMPION» όπως και τα υπόλοιπα αυτής της κατηγορίας είχε ήδη υποστεί μείωση της οργανικής σύνθεσής του κατά 42%!

Προέχει η κερδοφορία των εφοπλιστών

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όχι μόνο διατηρεί σε πλήρη ισχύ τους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων που εντείνουν την άγρια εκμετάλλευση στα καράβια, θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και τη ζωή των ναυτεργατών για τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου, αλλά ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής, έχει αναλάβει και το ρόλο του «μάνατζερ», επιδιώκοντας να προωθήσει τις μπίζνες των εφοπλιστών.

Μετά την πρόσφατη παρουσία του στην «Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας» (Committee) στο Σίτι του Λονδίνου, το περασμένο Σάββατο εκδόθηκε δελτίο Τύπου από το υπουργείο σχετικά με τη «συνάντηση εργασίας» με τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, Z. Xiaoli, για την «ενίσχυση της συνεργασίας των δύο χωρών σε θέματα αμοιβαίου ναυτιλιακού ενδιαφέροντος».

Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ο υπουργός εξήρε το «θεσμικό πλαίσιο» στο οποίο στηρίζεται η συνεργασία με την Κίνα στον ναυτιλιακό τομέα (π.χ. κοινό ταμείο 10 δισ. για την ενίσχυση των Ελλήνων εφοπλιστών ώστε να κατασκευάζουν καράβια στα κινεζικά ναυπηγεία), το οποίο κατά τον υπουργό θα πρέπει να ενισχυθεί. Ανέδειξε τη στρατηγική σημασία που έχει για την Ελλάδα, δηλαδή για τους εγχώριους επιχειρηματικούς ομίλους και τους εφοπλιστές η συνεργασία αυτή και ζήτησε επενδύσεις στη «ναυπηγοεπισκευή στον Πειραιά».

Ο πρέσβης αποδέχτηκε τα «αιτήματα» του υπουργού Ναυτιλίας και ανέδειξε τη σημασία που έχει για την Κίνα η συνεργασία με την Ελλάδα, καθώς την «βλέπει» ως «στρατηγικό σημείο αναφοράς του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου, με επίκεντρο τον Πειραιά».

Στο μεταξύ, από χτες και μέχρι την Τετάρτη, ο υπουργός βρίσκεται το Ριάντ της Σ. Αραβίας για να συμμετάσχει στην 4η Μεικτή Διυπουργική Επιτροπή Ελλάδος Σαουδικής Αραβίας, καθώς και στο αντίστοιχο Επιχειρηματικό Φόρουμ...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ