Μέχρι και τα διεθνή μέτρα υπολογισμού της χωρητικότητας των πλοίων άλλαξε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να απαλλάξει τα ποντοπόρα από ναυτεργάτες και φόρους
Συνέπεια αυτού θα είναι η παραπέρα μείωση της ήδη πενιχρής φορολογίας που πληρώνουν οι εφοπλιστές στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και η μείωση στις οργανικές συνθέσεις, που αποτελούν συνάρτηση της χωρητικότητας, με αποτέλεσμα τα ποντοπόρα πλοία να μετατρέπονται σε πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και για το περιβάλλον!
Με δεδομένο ότι από τη μονάδα του κόρου ολικής χωρητικότητας καθορίζεται η φορολογία των πλοίων, αλλά και ο αριθμός του πληρώματος, γίνεται αντιληπτό ότι οι υπηρεσίες του ΥΕΝ θα καθορίσουν τους κόρους των πλοίων όπως θα αρέσει στους εφοπλιστές. Μάλιστα, αντί για το διεθνές διακριτικό «gt», o... ελληνικός (!) κόρος ολικής χωρητικότητας θα έχει το χαρακτηριστικό διακριτικό «grt». Ομως το κακό δε σταματάει εδώ. Αυτό σημαίνει ότι τα ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία θα είναι εφοδιασμένα ουσιαστικά με πιστοποιητικά «μαϊμού», αφού θα «παρεκκλίνουν» από τα διεθνή στάνταρ που αφορούν την ευστάθεια των πλοίων, την μπάλα φορτώσεως, την αντοχή υλικών, συνολικά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας!
Eurokinissi |
Ακόμα και τη χωρητικότητα των πλοίων τους θα μπορούν πλέον να καθορίζουν αυθαίρετα οι εφοπλιστές! |
Σε εγκύκλιο που απέστειλε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς τα μέλη της εφιστά να προσέξουν ιδιαίτερα το θέμα της νέας καταμέτρησης. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Προσοχή. Οπως στη σχετική υποσημείωση του παραρτήματος αναφέρεται, η οργανική σύνθεση καθορίζεται βάσει του grt το οποίο προκύπτει μετά από καταμέτρηση του πλοίου κατά τους εθνικούς κανονισμούς και όχι με βάση το gt, το οποίο προκύπτει μετά από καταμέτρηση του πλοίου κατά τη σχετική Διεθνή Σύμβαση». «Ετσι στον όρο 8 - συνεχίζει - θα καθορίζεται πλέον η οργανική σύνθεση του πλοίου βάσει της χωρητικότητάς του σε grt και στη συνέχεια θα υπάγεται αντίστοιχα σε μία από τις πιο πάνω τρεις κατηγορίες προκειμένου να τύχει της εξαιρέσεως». Οπου «πιο πάνω κατηγορίες» εννοεί αυτές που καθορίζουν τις νέες οργανικές συνθέσεις, δηλαδή πλοία από 3.000 έως 30.000 κόρους ολικής χωρητικότητας θα έχουν 4 Ελληνες ναυτικούς, μέχρι 80.000 κόρους 5 και από 80.000 και πάνω 6 Ελληνες, από 10 που είχε.
Στις 5 μ.μ., στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μάνος Λοΐζος», στη Νίκαια, με την παρουσία εκπροσώπων του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος από την Ελλάδα και άλλες χώρες
«Η εργατική τάξη παράγει τον πλούτο και τον διεκδικεί. Εμπρός για νέους αγώνες ενάντια στο καθεστώς της εκμετάλλευσης!», σημειώνει το πανό της Ομοσπονδίας και σ' αυτή την κατεύθυνση ξεκινά σήμερα το 21ο Συνέδριο |
Δίνοντας το στίγμα του Συνεδρίου, η Ομοσπονδία επισημαίνει σε ανακοίνωσή της ότι «ο προβληματισμός που θα αναπτυχθεί, οι αποφάσεις που θα παρθούν, θα ενισχύσουν τις θέσεις μας, θα είναι το εργαλείο με το οποίο θα δουλέψουμε τα επόμενα τρία χρόνια, θα δώσει νέα εφόδια στο οικοδομικό κίνημα, θα συμβάλει γενικότερα στον προβληματισμό και τον προσανατολισμό των συναδέλφων για την αναγκαιότητα της ταξικής πάλης, την αταλάντευτη μαχητική στάση κατά των δυνάμεων του κεφαλαίου».
Η Ομοσπονδία τονίζει: «Φθάσαμε στο 21ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας μέσα από μικρούς και μεγάλους αγώνες, για την προώθηση και υπεράσπιση των συμφερόντων των συναδέλφων μας, στους τόπους δουλιάς, για το μεροκάματο, τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, ενάντια στην ασυδοσία των εργοδοτών». Και συμπληρώνει: «Αναδείξαμε πόσο επικίνδυνος είναι για τα συμφέροντα της εργατικής τάξης ο κυβερνητικός - εργοδοτικός συνδικαλισμός, πόσο αναγκαίο είναι να αλλάξουν οι συσχετισμοί στο εργατικό κίνημα υπέρ των ταξικών δυνάμεων, να αποδυναμωθούν οι δυνάμεις που λειτουργούν σαν το Δούρειο Ιππο του κεφαλαίου. Πολιτικοποιήσαμε πιο έντονα τους αγώνες μας, καταδεικνύοντας τους υπεύθυνους για τα βάσανά μας, αλλά και την ανάγκη να απαλλαχτούμε από εκείνους τους πολιτικούς φορείς που όσο δυναμώνουν γίνονται πιο επικίνδυνοι σε βάρος των δικαιωμάτων, των συμφερόντων της εργατικής τάξης».
Με βάση την πλούσια αγωνιστική πείρα, οι αποφάσεις του 21ου Συνεδρίου μπορούν να αποτελέσουν σημαντική δύναμη στην πάλη για τα συμφέροντα του κλάδου και όλης της εργατικής τάξης το επόμενο διάστημα.
Καράβι το καράβι, σε κάθε λιμάνι της χώρας, σε κάθε ναυτεργατικό στέκι, οργανωμένα και συγκροτημένα αρχίζει από σήμερα η μάχη των ταξικών δυνάμεων της ΠΕΜΕΝ, του ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και της Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης για την προετοιμασία της ναυτεργατικής απεργίας που έχει καθοριστεί για το δεύτερο 15ήμερο του Φλεβάρη, για την προβολή και συσπείρωση των ναυτεργατών στο διεκδικητικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες πραγματικές τους ανάγκες. Αυτό αποφασίστηκε κατά τη διάρκεια της χτεσινής ευρείας σύσκεψης της ΝΣΚ που έγινε στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών (αναλυτικό ρεπορτάζ για τη σύσκεψη στον αυριανό «Ρ»). Την αναγκαιότητα οι ναυτεργάτες να δώσουν αποφασιστικά τη μάχη της απεργίας αποδεικνύει και η χτεσινή συνάντηση της εκτελεστικής επιτροπής της ΠΝΟ με τον υπουργό εμπορικής ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη. Προκλητικά ο υπουργός επιτέθηκε στο σύνολο των αιτημάτων των ναυτεργατών ξεκαθαρίζοντας ότι η αντιλαϊκή - διαλυτική πολιτική σε βάρος του κλάδου θα ενταθεί.