Παρασκευή 26 Γενάρη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Απίστευτες αλχημείες για να χρυσώσει τους εφοπλιστές

Μέχρι και τα διεθνή μέτρα υπολογισμού της χωρητικότητας των πλοίων άλλαξε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να απαλλάξει τα ποντοπόρα από ναυτεργάτες και φόρους

Σε ακραίες και άκρως επικίνδυνες καταστάσεις οδηγεί πλέον η φιλοεφοπλιστική πολιτική, καθώς η κυβέρνηση της ΝΔ, ακολουθώντας την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, στην πρεμούρα της να τα «δώσει όλα» στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, μετατρέπει τα ποντοπόρα πλοία σε πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και το περιβάλλον! Η καταμέτρηση της ολικής χωρητικότητας των ποντοπόρων πλοίων με ελληνική σημαία δε θα γίνεται πλέον με βάση τη σχετική Διεθνή Σύμβαση, που αποτελεί νόμο του ελληνικού κράτους, αλλά θα γίνεται, «κατά παρέκκλιση» αυτής, με βάση «εθνικούς κανονισμούς»! Δηλαδή, με τη μονάδα μέτρησης που θα καθορίσουν οι ελληνικές υπηρεσίες οι οποίες βρίσκονται σε άμεσο αλισβερίσι με τους εφοπλιστές.

Συνέπεια αυτού θα είναι η παραπέρα μείωση της ήδη πενιχρής φορολογίας που πληρώνουν οι εφοπλιστές στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και η μείωση στις οργανικές συνθέσεις, που αποτελούν συνάρτηση της χωρητικότητας, με αποτέλεσμα τα ποντοπόρα πλοία να μετατρέπονται σε πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και για το περιβάλλον!

Επινοεί νέα μονάδα μέτρησης!

Με δεδομένο ότι από τη μονάδα του κόρου ολικής χωρητικότητας καθορίζεται η φορολογία των πλοίων, αλλά και ο αριθμός του πληρώματος, γίνεται αντιληπτό ότι οι υπηρεσίες του ΥΕΝ θα καθορίσουν τους κόρους των πλοίων όπως θα αρέσει στους εφοπλιστές. Μάλιστα, αντί για το διεθνές διακριτικό «gt», o... ελληνικός (!) κόρος ολικής χωρητικότητας θα έχει το χαρακτηριστικό διακριτικό «grt». Ομως το κακό δε σταματάει εδώ. Αυτό σημαίνει ότι τα ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία θα είναι εφοδιασμένα ουσιαστικά με πιστοποιητικά «μαϊμού», αφού θα «παρεκκλίνουν» από τα διεθνή στάνταρ που αφορούν την ευστάθεια των πλοίων, την μπάλα φορτώσεως, την αντοχή υλικών, συνολικά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας!

Ακόμα και τη χωρητικότητα των πλοίων τους θα μπορούν πλέον να καθορίζουν αυθαίρετα οι εφοπλιστές!

Eurokinissi

Ακόμα και τη χωρητικότητα των πλοίων τους θα μπορούν πλέον να καθορίζουν αυθαίρετα οι εφοπλιστές!
Η νέα καταμέτρηση των ποντοπόρων πλοίων περιέχεται σε υποσημείωση της τροποποίησης του όρου 8 των εγκριτικών πράξεων του νομοθετικού εκτρώματος 2687/53, την οποία έκανε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης για να μειώσει (10η φορά σε 25 χρόνια) τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα ποντοπόρα πλοία και συνολικά τις οργανικές συνθέσεις, στο όνομα της «ανταγωνιστικότητας». Να σημειωθεί ότι το ΝΔ 2687/53 προβλέπει για τους ποντοπόρους εφοπλιστές «παρέκκλιση» από κάθε ισχύουσα νομοθεσία, διαμορφώνοντας για λογαριασμό τους ένα αποικιακό καθεστώς και επί χρόνια οι ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών δίνουν τη μάχη να καταργηθεί, η οποία εντείνεται συνεχώς.

Δεν έχασαν λεπτό οι εφοπλιστές

Σε εγκύκλιο που απέστειλε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς τα μέλη της εφιστά να προσέξουν ιδιαίτερα το θέμα της νέας καταμέτρησης. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Προσοχή. Οπως στη σχετική υποσημείωση του παραρτήματος αναφέρεται, η οργανική σύνθεση καθορίζεται βάσει του grt το οποίο προκύπτει μετά από καταμέτρηση του πλοίου κατά τους εθνικούς κανονισμούς και όχι με βάση το gt, το οποίο προκύπτει μετά από καταμέτρηση του πλοίου κατά τη σχετική Διεθνή Σύμβαση». «Ετσι στον όρο 8 - συνεχίζει - θα καθορίζεται πλέον η οργανική σύνθεση του πλοίου βάσει της χωρητικότητάς του σε grt και στη συνέχεια θα υπάγεται αντίστοιχα σε μία από τις πιο πάνω τρεις κατηγορίες προκειμένου να τύχει της εξαιρέσεως». Οπου «πιο πάνω κατηγορίες» εννοεί αυτές που καθορίζουν τις νέες οργανικές συνθέσεις, δηλαδή πλοία από 3.000 έως 30.000 κόρους ολικής χωρητικότητας θα έχουν 4 Ελληνες ναυτικούς, μέχρι 80.000 κόρους 5 και από 80.000 και πάνω 6 Ελληνες, από 10 που είχε.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ