Μέχρι και τα διεθνή μέτρα υπολογισμού της χωρητικότητας των πλοίων άλλαξε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να απαλλάξει τα ποντοπόρα από ναυτεργάτες και φόρους
Συνέπεια αυτού θα είναι η παραπέρα μείωση της ήδη πενιχρής φορολογίας που πληρώνουν οι εφοπλιστές στην ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά και η μείωση στις οργανικές συνθέσεις, που αποτελούν συνάρτηση της χωρητικότητας, με αποτέλεσμα τα ποντοπόρα πλοία να μετατρέπονται σε πλωτές βόμβες για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και για το περιβάλλον!
Με δεδομένο ότι από τη μονάδα του κόρου ολικής χωρητικότητας καθορίζεται η φορολογία των πλοίων, αλλά και ο αριθμός του πληρώματος, γίνεται αντιληπτό ότι οι υπηρεσίες του ΥΕΝ θα καθορίσουν τους κόρους των πλοίων όπως θα αρέσει στους εφοπλιστές. Μάλιστα, αντί για το διεθνές διακριτικό «gt», o... ελληνικός (!) κόρος ολικής χωρητικότητας θα έχει το χαρακτηριστικό διακριτικό «grt». Ομως το κακό δε σταματάει εδώ. Αυτό σημαίνει ότι τα ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία θα είναι εφοδιασμένα ουσιαστικά με πιστοποιητικά «μαϊμού», αφού θα «παρεκκλίνουν» από τα διεθνή στάνταρ που αφορούν την ευστάθεια των πλοίων, την μπάλα φορτώσεως, την αντοχή υλικών, συνολικά την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας!
Eurokinissi |
Σε εγκύκλιο που απέστειλε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών προς τα μέλη της εφιστά να προσέξουν ιδιαίτερα το θέμα της νέας καταμέτρησης. Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Προσοχή. Οπως στη σχετική υποσημείωση του παραρτήματος αναφέρεται, η οργανική σύνθεση καθορίζεται βάσει του grt το οποίο προκύπτει μετά από καταμέτρηση του πλοίου κατά τους εθνικούς κανονισμούς και όχι με βάση το gt, το οποίο προκύπτει μετά από καταμέτρηση του πλοίου κατά τη σχετική Διεθνή Σύμβαση». «Ετσι στον όρο 8 - συνεχίζει - θα καθορίζεται πλέον η οργανική σύνθεση του πλοίου βάσει της χωρητικότητάς του σε grt και στη συνέχεια θα υπάγεται αντίστοιχα σε μία από τις πιο πάνω τρεις κατηγορίες προκειμένου να τύχει της εξαιρέσεως». Οπου «πιο πάνω κατηγορίες» εννοεί αυτές που καθορίζουν τις νέες οργανικές συνθέσεις, δηλαδή πλοία από 3.000 έως 30.000 κόρους ολικής χωρητικότητας θα έχουν 4 Ελληνες ναυτικούς, μέχρι 80.000 κόρους 5 και από 80.000 και πάνω 6 Ελληνες, από 10 που είχε.