ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 2 Οχτώβρη 2020
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Εφυγε» ο σύντροφος Θανάσης Βλόντζος

Ενώ η εφημερίδα μας κατευθυνόταν στο τυπογραφείο, μάθαμε τη θλιβερή είδηση για το πρόωρο «φευγιό» του συντρόφου Θανάση Βλόντζου.

Ο σ. Θανάσης γεννήθηκε το 1955, με καταγωγή από τους Σοφάδες Καρδίτσας. Γιος εργατικής, αγωνιστικής οικογένειας, με τον πατέρα του να γνωρίζει τις διώξεις του αστικού κράτους και να εξορίζεται στη Μακρόνησο και τη μητέρα αντάρτισσα του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Ως βιομηχανικός εργάτης οργανώθηκε στο ΚΚΕ το 1978, μετά τη μεγάλη απεργία της ΒΙΑΜΑΞ, όπου δούλευε από τα νεανικά του χρόνια και αποτέλεσε δραστήριο μέλος του σωματείου της Ενωσης Αμαξωμάτων και στη συνέχεια και του Διοικητικού του Συμβουλίου.

Ο σ. Θανάσης στην κομματική του ζωή ανέλαβε υπεύθυνες χρεώσεις στις εργατικές οργανώσεις στη ΒΙΑΜΑΞ και στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπου εργάστηκε από τα τέλη της δεκαετίας του '80, στην Κομματική Επιτροπή Μεγάλων Εργοστασίων.

Υπηρέτησε το Κόμμα από στελεχικές χρεώσεις στην καθοδήγηση των εργατικών Κομματικών Οργανώσεων της Αθήνας και του Πειραιά ως Γραμματέας Εργατικών Αχτίδων, μέλος των Επιτροπών Πόλης της ΚΟΑ και της ΚΟΠ. Συνέβαλε αποφασιστικά στη μάχη για την υπεράσπιση του Κόμματος και των επαναστατικών χαρακτηριστικών του την περίοδο 1989 - 1991 καθώς και στην ανασυγκρότηση του Κόμματος.

Ανέπτυξε πρωτοπόρα δράση στο συνδικαλιστικό κίνημα, διετέλεσε μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και μέλος του Γενικού Συμβουλίου της ΓΣΕΕ.

Στο 13ο Συνέδριο εκλέχτηκε στην Κεντρική Επιτροπή, στην οποία επανεκλεγόταν έως και το 17ο Συνέδριο, ενώ από το 18ο μέχρι και σήμερα ήταν μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Οικονομικού Ελέγχου.

Η πολιτική κηδεία του θα γίνει τη Δευτέρα σε τόπο και ώρα που θα ανακοινωθούν.

ΕΠ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Μόνοι κερδισμένοι οι επιχειρηματικοί όμιλοι από το έργο του δικτύου φυσικού αερίου

Σε ανακοίνωσή της με αφορμή τις διακηρύξεις και τους πανηγυρισμούς του περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σχετικά με τη δημοπράτηση των έργων για την κατασκευή δικτύου διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις της Ξάνθης, της Δράμας, της Αλεξανδρούπολης και της Κομοτηνής, η Επιτροπή Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης του ΚΚΕ τονίζει πως οι θέσεις εργασίας από την κατασκευή του δικτύου και τα «οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη» από μείωση του κόστους Ενέργειας για νοικοκυριά και επιχειρήσεις για τα οποία έκανε λόγο ο περιφερειάρχης, αποτελούν το «ίδιο προπαγανδιστικό μοτίβο» που έχουν ξανακούσει οι εργαζόμενοι και ο λαός της περιοχής, όταν άλλα μεγάλα «αναπτυξιακά» έργα προχωρούσαν στη φάση της υλοποίησης όπως η Εγνατία Οδός, ο ΤAP κ.ά.

Η ανακοίνωση σημειώνει πως η εμπειρία του λαού της περιοχής καταμαρτυράει πως η Περιφέρεια «παραμένει μια από τις φτωχότερες στην Ευρώπη, από τις πρώτες στην ενεργειακή φτώχεια», ενώ παράλληλα οι κάποιες εκατοντάδες κακοπληρωμένες, χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, με δεκάδες εργατικά «ατυχήματα» - εγκλήματα, θέσεις εργασίας που δημιουργήθηκαν κατά τις φάσεις κατασκευής, σε κάθε περίπτωση αποτέλεσαν «σταγόνα στον ωκεανό» της τεράστιας ανεργίας και οδήγησαν ξανά στις ουρές του ΟΑΕΔ μόλις ολοκληρώθηκαν. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα των παραπάνω, η Οργάνωση του Κόμματος αναφέρει αυτό του TAP, ο οποίος «στη φάση κατασκευής απασχόλησε εκατοντάδες εργαζομένους, ενώ στο εξής για τη συντήρηση του αγωγού απασχολούνται μερικές δεκάδες».

«Η Ενέργεια για το λαό της περιοχής μας παραμένει πανάκριβο εμπόρευμα και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε με το δίκτυο διανομής φυσικού αερίου στις πόλεις», συνεχίζει, καθώς η εγκατάσταση θα παραμείνει δυσβάσταχτο έξοδο και η πρόσβαση των νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων θα είναι περιορισμένη, αφού παρά τις διακηρύξεις για 50.000 συνδέσεις, για τις οποίες έκανε λόγο ο περιφερειάρχης, ο ίδιος ο υπουργός Ενέργειας δήλωσε πως έως το 2024 θα καλυφθούν σε πρώτη φάση 57.000 καταναλωτές σε 30 πόλεις σε όλη τη χώρα.

Παράλληλα, τονίζει πως «το δίκτυο για Ορεστιάδα και Καβάλα παραπέμπεται στις "καλένδες", ενώ κωμοπόλεις, μεγάλα και μικρά χωριά (περίπου ο μισός πληθυσμός της περιοχής), αποκλείονται αρχής εξαρχής, αφού "το κόστος είναι μεγάλο" και η επένδυση όχι τόσο κερδοφόρα όσο θέλουν οι όμιλοι που θα διαχειρίζονται το δίκτυο».

Η ΕΠ Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης του ΚΚΕ διεκδικεί την εξασφάλιση της πρόσβασης του λαού σε φθηνή θέρμανση, τη διεύρυνση της χρηματοδότησης για άμεση σύνδεση όλου του πληθυσμού με το δίκτυο φυσικού αερίου, τη δωρεάν σύνδεση για όλους στο σχεδιαζόμενο δίκτυο φυσικού αερίου οικιακής χρήσης με παράλληλα μέτρα στήριξης των ανέργων, χαμηλόμισθων, των φτωχών αγροτών και αυτοαπασχολούμενων, συνταξιούχων για την εγκατάσταση του κατάλληλου εξοπλισμού, όπως και την κατάργηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης τόσο στο φυσικό αέριο αλλά και στο πετρέλαιο για τα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
«Το κρίσιμο ερώτημα παραμένει το "ανάπτυξη για ποιον;"»

Επίσκεψη της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης πραγματοποιήθηκε στη Θράκη το τριήμερο 25 με 27 Σεπτέμβρη. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, έγιναν συναντήσεις με οικονομικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής, την Τοπική Διοίκηση, τον Οργανισμό Λιμένα Αλεξανδρούπολης και τα Εμποροβιομηχανικά Επιμελητήρια της Περιφέρειας.

Σε δήλωσή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ που συμμετέχει στην Επιτροπή, Γιάννης Δελής ανέφερε μεταξύ άλλων σχετικά με την ενημέρωση στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πως «για την άνοιξη του 2021 είναι προγραμματισμένη μεγάλη άσκηση του ΝΑΤΟ στην ευρύτερη περιοχή με τη συμμετοχή 70.000 στρατιωτικών. Στρατιωτικοποιείται, δηλαδή, σε μεγάλο βαθμό το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και μετατρέπεται σε μια ακόμα ναυτική βάση των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ. Πρόκειται για επικίνδυνες και ανησυχητικές εξελίξεις οι οποίες - όποιος μανδύας εμπορικός και αν τις καλύπτει - εμπλέκουν την Αλεξανδρούπολη, τον Εβρο και τη χώρα μας ακόμα περισσότερο στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, καθιστώντας τες ορμητήρια του πολέμου και άρα και πιθανούς αποδέκτες απαντητικών πληγμάτων».

Σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις της Διακομματικής Επιτροπής με τα κατά τόπους Επιμελητήρια, και τις προτάσεις που κατέθεσαν, τόνισε πως η επιδιωκόμενη καπιταλιστική ανάπτυξη, στη Θράκη, όπως και παντού, «αφορά στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων και όχι στη ζωή των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων τα οποία απλώς θα κληθούν να την υπηρετήσουν και να εργαστούν σκληρά για αυτήν με τους ήδη τσακισμένους μισθούς, με ελάχιστα εναπομείναντα εργασιακά δικαιώματα και με διαλυμένες Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας».

Οσο για τη μετατροπή της Θράκης σε «ενεργειακό διαμετακομιστικό κέντρο» σημείωσε πως αυτό «δεν την απαλλάσσει από την εξάπλωση της ενεργειακής φτώχειας στον λαό της περιοχής, που ενώ βλέπει τους αγωγούς της Ενέργειας να περνούν έξω από τα σπίτια τους, αυτοί εξακολουθούν να παιδεύονται ακόμα και για να ζεσταθούν εξαιτίας της ενεργειακής στέρησης λόγω της ακρίβειας».

Σχετικά με τις συναντήσεις της Διακομματικής Επιτροπής με τη διοίκηση της Περιφέρειας και με δημάρχους της περιοχής, σχολίασε πως «επιβεβαιώθηκε μεν με κατηγορηματικό τρόπο η αφοσίωσή τους στα προτάγματα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και της επιχειρηματικότητας (...), αλλά ελάχιστα ακούστηκαν για τα αναγκαία έργα αντιπλημμυρικής, αντιπυρικής και αντισεισμικής προστασίας, για την επικινδυνότητα της κατάστασης του επαρχιακού οδικού δικτύου που φτάνει να αποκλείει ακόμα και παιδιά από τη φοίτησή τους στο σχολείο, όπως συμβαίνει στις μειονοτικές περιοχές του ορεινού όγκου».

Κλείνοντας, ο Γιάννης Δελής κατέληξε πως μόνη απάντηση προς το συμφέρον των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων στο ερώτημα «ανάπτυξη για ποιον;» και για τη Θράκη αλλά και για παντού, είναι η «η απάντηση του ΚΚΕ, η οποία, ξεριζώνοντας από την παραγωγή το καπιταλιστικό κέρδος, οδηγεί στην ανάπτυξη με γνώμονα και μόνο σκοπό την ικανοποίηση των συνεχώς διευρυνόμενων κοινωνικών αναγκών».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΠΑΝΔΗΜΙΑ
«Ευκαιρία» και για ΣΔΙΤ στις συγκοινωνίες

«Η κυβέρνηση έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι είναι υπέρ των ΣΔΙΤ για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών», είπε χτες η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος Αρ. Πελώνη, προκειμένου να δικαιολογήσει τη μίσθωση λεωφορείων από τις εταιρίες ΚΤΕΛ για να καλύψει συγκοινωνιακές ανάγκες της Αθήνας, επιβεβαιώνοντας πως μετά την Υγεία, η κυβέρνηση και εδώ αντιμετωπίζει την πανδημία ως «ευκαιρία» για να προωθήσει τα σχέδια για παραπέρα «απελευθέρωση» του συγκοινωνιακού έργου και παράδοσή του σε ιδιώτες, με τους ανάλογους «μποναμάδες», στα βήματα και των προηγούμενων. Κι ενώ η κυβέρνηση άφησε να περάσουν τόσοι μήνες αναξιοποίητοι για την ενίσχυση του στόλου και να μην παστώνεται ο κόσμος στα λεωφορεία και τα άλλα ΜΜΜ, ρισκάροντας καθημερινά την υγεία του, η Αρ. Πελώνη μιλούσε χτες για επιπλέον 500 λεωφορεία μέχρι το τέλος του χρόνου και 100 από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ εντός του Οκτώβρη, που και πάλι δεν φτάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες. Για να παρουσιάσει μάλιστα τη σύμπραξη αυτή ως συμφέρουσα, επέμεινε στον αστήρικτο ισχυρισμό ότι σήμερα με τις αστικές συγκοινωνίες το κόστος για το κράτος είναι περίπου 3 ευρώ το χιλιόμετρο, ενώ με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ το κόστος είναι 1,40 ευρώ.

ΤΕ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Περιοδείες στη ΔΕΗ με το κάλεσμα της ΚΕ

H Τομεακή Επιτροπή Ενεργειακού Κέντρου Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ πραγματοποιεί περιοδείες σε χώρους της ΔΕΗ ΑΕ με την Ανακοίνωση - Κάλεσμα της ΚΕ του Κόμματος για τις τελευταίες εξελίξεις.

Συγκεκριμένα, περιοδείες έχουν προγραμματιστεί για:

Την Δευτέρα 5 Οκτώβρη, στις 10 π.μ. στον ΑΗΣ Μελίτης, με επικεφαλής τον Θανάση Χαστά, Γραμματέα της ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Την Τρίτη 6 Οκτώβρη:

-- Στις 6 π.μ. στα σκληρά του Νότιου Πεδίου με επικεφαλής τον Σταύρο Μωυσιάδη, μέλος της ΕΠ Δυτ. Μακεδονίας.

-- Στις 8 π.μ. στο ορυχείο Νότιο Πεδίο στην Κοζάνη, με επικεφαλής τον Νώντα Στολτίδη, μέλος του Γραφείου της ΕΠ Δυτ. Μακεδονίας, και στα σασμάν στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας (ΛΚΔΜ) με επικεφαλής τον Σταύρο Μωυσιάδη.

--Στις 10 π.μ. στα γραφεία του ΛΚΔΜ και στις 12 μ. στο ραουλάδικο του ΛΚΔΜ στην Πτολεμαΐδα, με επικεφαλής τον Αντώνη Τσάκωνα, μέλος της ΕΠ Δυτ. Μακεδονίας.

--Στις 12 μ. στο κεντρικό ηλεκτροτεχνείο του ΛΚΔΜ, με επικεφαλής τον Θανάση Χαστά.

Την Τετάρτη 7 Οκτώβρη, στις 8 π.μ. στο ορυχείο Μαυροπηγής στην Πτολεμαΐδα, με επικεφαλής τον Πέτρο Ταταρίδη, μέλος της ΕΠ Δυτ. Μακεδονίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ