MotionTeam |
Οπως αναφέρει ανάμεσα σε άλλα, «αποδεικνύεται στην πράξη πως τόσο η προηγούμενη όσο και η σημερινή κυβέρνηση, με τη θεσμοθέτηση της Προσχολικής Αγωγής, αντί να λύσουν - ως όφειλαν - ένα λαϊκό πρόβλημα, μετατρέπουν την "ευχή" σε "κατάρα", οδηγώντας σε αδιέξοδο χιλιάδες λαϊκές οικογένειες, που τα παιδιά τους είναι κυριολεκτικά ξεκρέμαστα μπροστά στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Με ευθύνη τους, οι λύσεις για τη στέγαση, έτσι όπως δρομολογούνται, είναι εντελώς πρόχειρες και αντιπαιδαγωγικές (αίθουσες σε Δημοτικά, σε παιδικούς σταθμούς, μετακινήσεις νηπίων μακριά από τον τόπο κατοικίας, κ.ά.). Εξαρχής δημιουργούν προβλήματα στη συνολική λειτουργία κάθε νηπιαγωγείου και όχι μόνο. Ετσι, όχι απλά υπονομεύουν την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής, που υποτίθεται ότι θα εφάρμοζαν, αλλά ανοίγουν την όρεξη σε όλους όσοι θέλουν το πέρασμα των νηπιαγωγείων στους δήμους, ώστε η Προσχολική Αγωγή να λειτουργεί με ανταποδοτικά κριτήρια (βλ. τροφεία παιδικών σταθμών, voucher, κ.λπ.)».
Το Εργατικό Κέντρο επισημαίνει πως διαπιστώνεται ότι τα νηπιαγωγεία δεν καλύπτουν τις ανάγκες, «δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα, νήπια μένουν "εκτός" του νηπιαγωγείου εγγραφής τους (δηλαδή του νηπιαγωγείου της γειτονιάς τους) και οι γονείς τους θα υποχρεωθούν να τα μετακινούν καθημερινά από το Σεπτέμβρη αρκετά χιλιόμετρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Νήπια στην πιο τρυφερή τους ηλικία μετατρέπονται σε "αποσκευές" και στοιβάζονται ...όπου χωράνε. Το νηπιαγωγείο, από χώρος χαράς, μάθησης και δημιουργίας μετατρέπεται σε χώρο συνωστισμού με σοβαρές συνέπειες στην ασφάλεια και - κυρίως - στον ψυχισμό των παιδιών». Παράλληλα τονίζει ότι χιλιάδες παιδιά αποκλείστηκαν από τους παιδικούς σταθμούς.
«Απέναντι σ' αυτήν την κατάσταση, σωματεία, γονείς και εργαζόμενοι σε όλους τους χώρους της Προσχολικής Αγωγής πρέπει να προτάξουν τις σύγχρονες ανάγκες τους, διεκδικώντας τα αυτονόητα δικαιώματά τους», σημειώνει το ΕΚ Θεσπρωτίας.
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, «αρνητικά τοποθετείται η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων στη συντριπτική πλειοψηφία των αιτημάτων των σχολείων του νομού για εγκρίσεις των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων των προαναφερθεισών κατηγοριών. Μόνη εξαίρεση είναι η Ιθάκη και τα Μεσοβούνια, όπου τα αιτήματα των σχολείων έγιναν δεκτά. Το ζοφερό τοπίο συμπληρώνουν οι περικοπές τμημάτων στα ΕΠΑΛ, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένουν τα τμήματα των Γυμνασίων».
Ειδικότερα, αναφέρει πως στο Λύκειο Κεραμειών απορρίπτεται στη Γ΄ Τάξη η λειτουργία δύο τμημάτων ομάδων προσανατολισμού (θετικών σπουδών και υγείας) καθώς και δύο επιλογής πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων (ελεύθερο σχέδιο και γραμμικό σχέδιο). Επιπλέον, δεν εγκρίθηκε το τμήμα α΄ ξένης γλώσσας της Α΄ Λυκείου στα Γαλλικά. «Μόνο σε ένα σχολείο, δηλαδή, κόβονται πέντε τμήματα ενώ η ίδια εικόνα επαναλαμβάνεται σε όλα τα υπόλοιπα σχολεία του νομού. Για να γίνει ακόμη περισσότερο κατανοητό το πρόβλημα, οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου που θέλουν να εξεταστούν στις σπουδές υγείας, από όλο το νησί της Κεφαλονιάς, θα πρέπει να μετακινούνται καθημερινά και να συγκεντρωθούν στο Αργοστόλι, εάν εκεί υπάρξουν οι προϋποθέσεις για λειτουργία της εν λόγω ομάδας (με συνδιδασκαλία με τη θετική)».
Εν αναμονή της τελικής απόφασης για την έγκριση μιας σειράς τμημάτων, το ΝΤ Κεφαλονιάς - Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ καλεί τα υπόλοιπα Νομαρχιακά Τμήματα των Ιονίων σε συντονισμό από κοινού με τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία και σε κινητοποιήσεις τους γονείς - εκπαιδευτικούς - μαθητές. Διεκδικώντας να εγκριθούν τώρα όλα τα τμήματα των ομάδων προσανατολισμού και των μαθημάτων επιλογής στα ΓΕΛ. Να καταργηθούν η ύπαρξη κατώτατου αριθμού μαθητών και όλο το νομοθετικό πλαίσιο που συνδέει την έγκριση των τμημάτων με τον αριθμό των μαθητών και την κατηγορία του σχολείου. Κανένα τμήμα γενικής παιδείας να μην υπερβαίνει τους 20 κατ' ανώτατο όριο, τους 15 τα τμήματα των ομάδων προσανατολισμού και τους 10 των εργαστηρίων. Να σταματήσει ο νέος γύρος καταργήσεων / συγχωνεύσεων σχολείων, να επανέλθουν τα δυσπρόσιτα που αποχαρακτηρίστηκαν (Μεσοβούνια, Πάστρα), να αποκατασταθούν τα μόρια των σχολείων με βάση την κοινή πρόταση των εκπαιδευτικών σωματείων του νομού και την κοινή θέση ΠΥΣΠΕ / ΠΥΣΔΕ για την Κεφαλονιά και την Ιθάκη.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: Παρουσίαση ερευνητικού project από μαθητές του Λυκείου Βάμου, με θέμα «Πώς είναι το σχολείο που δε θα βαριέμαι, το σχολείο που ονειρεύομαι». Προβολή video για τις εκλογές μέσα από τα μάτια των μαθητών. Ομιλία από στέλεχος της ΚΝΕ. Προβολή ταινίας.
Το Τομεακό Συμβούλιο Χανίων της ΚΝΕ καλεί τη νεολαία του νομού να συμμετάσχει μαζικά στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, απευθύνοντας ταυτόχρονα κάλεσμα διεκδίκησης και αγώνα σε κάθε νέο και νέα που σήμερα προβληματίζεται για όσα αντιμετωπίζει στις σπουδές, στη δουλειά, στη ζωή του.
«Κανένας συνάδελφος έξω από τους πίνακες αναπληρωτών» δηλώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Γ. Σεφέρης» με αφορμή τις διαρροές του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τις οποίες οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν με τους πίνακες του 2018 - 2019, όπως αυτοί συγκροτήθηκαν τον Απρίλη του 2018.
Το ΔΣ του Συλλόγου καταγγέλλει αυτή την τακτική, σημειώνοντας πως «εάν συμβεί αυτό χιλιάδες συνάδελφοι θα χάσουν όλη τη φετινή προϋπηρεσία αλλά και δύο μήνες από την περσινή (Μάιος, Ιούνιος), ενώ πολλοί που δεν είχαν κάνει πέρυσι αίτηση για διάφορους λόγους (υγείας, οικογενειακούς κ.ά.) ή όσοι αποφοίτησαν από το πανεπιστήμιο τη φετινή χρονιά θα μείνουν εκτός πινάκων, οδηγούμενοι στην ανεργία».
Ο Σύλλογος ζητά να ανοίξει τώρα η πλατφόρμα για νέες αιτήσεις, να επικαιροποιηθούν οι περσινοί πίνακες, να προσμετρηθεί όλη η προϋπηρεσία, συμπεριλαμβανομένων και των δυσπρόσιτων σχολείων.
Να δηλωθούν άμεσα τα πραγματικά λειτουργικά κενά στη Γερμανική Γλώσσα στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Λήμνο, ώστε αυτά να καλυφθούν, ζητούν τα Διοικητικά Συμβούλια του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου και της ΕΛΜΕ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου.
«Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας γιατί η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου δεν έδωσε στο υπουργείο Παιδείας τα δύο λειτουργικά κενά εκπαιδευτικών ειδικότητας στη Γερμανική Γλώσσα στα δημοτικά σχολεία, σύμφωνα και με τη σχετική πρόταση του ΠΥΣΠΕ Λέσβου. Η δικαιολογία για την ενέργεια αυτή ήταν ότι τα κενά αυτά θα καλυφθούν από εκπαιδευτικούς αντίστοιχης ειδικότητας από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ομως, σύμφωνα με στοιχεία που πήραμε από τους συναδέλφους της Δευτεροβάθμιας, η δικαιολογία αυτή είναι αβάσιμη και δεν ισχύει, τουλάχιστον για τα σχολεία της Λήμνου», σημειώνουν σε κοινό δελτίο Τύπου. Επισημαίνουν παράλληλα ότι αυτή τη στιγμή στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Λήμνου εργάζεται μόνο ένας εκπαιδευτικός Γερμανικής Γλώσσας, ο οποίος δεν καλύπτει ούτε τις ανάγκες των σχολείων της Δευτεροβάθμιας της Λήμνου σε ώρες του συγκεκριμένου μαθήματος.
Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν την πολιτική «εξοικονόμησης» εκπαιδευτικών, ελαστικών σχέσεων εργασίας και σταθερής υποβάθμισης των μαθημάτων ειδικοτήτων και ξένων γλωσσών και ζητούν: Να καλυφθούν τα σχολεία της Λήμνου με εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων από την αρχή της νέας σχολικής χρονιάς και σύμφωνα με τις πραγματικές τους ανάγκες. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εδώ και τώρα 30.000 μόνιμους διορισμούς για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των σχολείων.