Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από τη συνέντευξη, που αποδεικνύει και το μέγεθος της κοροϊδίας, είναι η περίπτωση των μεταπτυχιακών. Ο υπουργός ξεκίνησε λέγοντας ότι είναι νίκη της κυβέρνησης η αύξηση των δωρεάν μεταπτυχιακών. Απέκρυψε όμως ότι μόνο τον τελευταίο χρόνο, με ψηφισμένο τον περίφημο νόμο Γαβρόγλου, που απαιτούσε «επαναξιολόγηση» όλων των μεταπτυχιακών με κριτήρια για την αποκαλούμενη «βιωσιμότητά» τους, τα μεταπτυχιακά με δίδακτρα σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ αυξήθηκαν από 524 σε 665. Αυτό είναι το πραγματικό «κατόρθωμα» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, που, όπως και άλλα, χειροκροτήθηκε από τη ΝΔ και όλα τα αστικά κόμματα.
Αλλά ακόμα και πίσω από αυτά, αποκρύπτεται σκόπιμα ότι τα νέα διοικητικά όργανα, όπως άλλωστε και τα Συμβούλια Ιδρύματος που προέβλεπε ο νόμος Διαμαντοπούλου, με τα Περιφερειακά Συμβούλια που θα συσταθούν το επόμενο διάστημα, δεν είναι τίποτα άλλο παρά όργανα - φορείς της στρατηγικής του κεφαλαίου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Ανεξάρτητα από τη σύστασή τους, τον τρόπο εκλογής τους (που κι αυτά μόνο επίφαση δημοκρατίας είναι, οι φοιτητές άλλωστε δεν συμμετέχουν πλέον στην εκλογή τους), ο ρόλος τους είναι προδιαγεγραμμένος: Να στηρίξουν με νύχια και με δόντια την περαιτέρω σύνδεση των ΑΕΙ με την επιχειρηματικότητα, να ανοίξουν δρόμους σε νέες μορφές σύμπραξης ΑΕΙ και επιχειρήσεων. Αυτά τα όργανα παρουσιάζουν ως μεγάλη κυβερνητική επιτυχία, την ίδια στιγμή που το φοιτητικό κίνημα και οι δομές του είναι εξοβελισμένα από κάθε συνεδρίαση οργάνου, δεν καλούνται σκόπιμα, τους βάζουν συνεχώς εμπόδια για να συμμετέχουν και να εκφράζουν τη γνώμη των φοιτητικών συλλόγων.
Μιλώντας με στοιχεία, από το 2011 υπήρχε μια δραματική μείωση των ήδη περιορισμένων δαπανών για την Εκπαίδευση κατά 34%! Η αύξηση κατά 2,88%, που προβλέπεται για το 2018, καταλαβαίνει κανείς ότι είναι σταγόνα στον ωκεανό σε σχέση με την τεράστια αφαίμαξη που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια. Και η αύξηση αυτή, όμως, είναι καμουφλαρισμένη... Πρόκειται για τα 184 εκατ. ευρώ δάνειο από την ΕΚΤ που έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση, τα οποία μάλιστα τα έχει εξαγγείλει μέχρι σήμερα πάνω από 10 φορές, παρουσιάζοντάς τα ως «σανίδα σωτηρίας» για τα ΑΕΙ. Είναι μάλιστα ένα δάνειο που δίδεται με όρους και τόκους, όπως κάθε μνημόνιο, και αφορά την «ενίσχυση υποδομών», δηλαδή άλλη μια φορά ζεστό χρήμα σε μεγαλοεργολάβους και κατασκευαστικούς ομίλους.
Τέλος, η κυβέρνηση κομπάζει για τις λεγόμενες «συνέργειες» Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, όπως βαφτίζεται το προχώρημα του λεγόμενου Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πρόκειται για τα μέτρα που λαμβάνονται προκειμένου να αντικατασταθούν τα πτυχία με προσοντολόγια, να βαθύνει η κατηγοριοποίηση Τμημάτων, πτυχίων και αποφοίτων, να εξασφαλιστεί φτηνό δυναμικό στις επιχειρήσεις μέσω πρακτικής άσκησης, μαθητείας και διετών προγραμμάτων κατάρτισης. Αυτό ονομάζουν «επιτυχία» και γι' αυτό ζητούν τα συχαρίκια από το λαό...
Ο οδηγός για τη λειτουργία των οργανώσεων των γονέων που μοιράστηκε στο συνέδριο |
Οπως αναδείχθηκε στο συνέδριο, στη σύγχρονη εποχή ανάπτυξης της επιστημονικής γνώσης και εργαλείων, η γνώση δίνεται «με το σταγονόμετρο», πολλά παιδιά προσχολικής ηλικίας αποκλείονται, η λαϊκή οικογένεια πληρώνει τεράστια ποσά για να στηρίξει τα παιδιά με διάφορες μαθησιακές δυσκολίες και ιδιαίτερες ανάγκες κ.ο.κ. Εγινε ιδιαίτερη αναφορά στις θεσμικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης, με ΠΔ, νόμους και Υπουργικές Αποφάσεις που μεταξύ άλλων παγιώνουν τα 25άρια τμήματα, προωθούν διαδικασίες «αξιολόγησης» στην Εκπαίδευση, καταργούν μια σειρά από δομές, δεν εξασφαλίζουν τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής παντού και σωστά, ενώ προωθούνται αλλαγές «προς ένα σκληρό και ανταγωνιστικό σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση και αντίστοιχα προς ένα Λύκειο που θα είναι πολύ στενότερα προσανατολισμένο στη διαδικασία της πρόσβασης». Στο συνέδριο συζητήθηκαν επίσης τα δικαιώματα γονιών και μαθητών στον ελεύθερο χρόνο, η ανάγκη για αισθητική και φυσική αγωγή, η σταθερή θέση της ΑΣΓΜΕ ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά με συγκεκριμένο διεκδικητικό πλαίσιο ενάντια σε κάθε εξάρτηση.
Παράλληλα, έγινε απολογισμός της δράσης του ΔΣ της ΑΣΓΜΕ και αποφασίστηκε να αναδειχθούν το επόμενο διάστημα ζητήματα όπως η σχολική στέγη και οι σχολικές εκδρομές μέσα από ημερίδες και εκδηλώσεις, να ενταθεί η δράση με κινήματα ειρήνης και πρωτοβουλίες για τις πραγματικές αιτίες, τις συνέπειες και τις επιπτώσεις των πολέμων και να ενισχυθεί το μέτωπο ενάντια στο ρατσισμό και την ξενοφοβία.
Τέλος, ενόψει των εκλογών για τις οργανώσεις γονέων, ξεκινώντας από τους Συλλόγους, η ΑΣΓΜΕ τονίζει την ανάγκη να επιτευχθούν η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή και η ενίσχυση της δράσης ως τα μόνα στοιχεία που μπορούν να εγγυηθούν και να εξασφαλίσουν τη συνέχιση των διεκδικήσεων των δίκαιων αιτημάτων. «Εχουμε ανάγκη από Συλλόγους Γονέων, Ενώσεις, Ομοσπονδίες, ΑΣΓΜΕ που θα διεκδικούν την αναπλήρωση των απωλειών, που δεν θα συμβιβάζονται με τα ψίχουλα, που θα βάζουν στο κέντρο της προσοχής τις διευρυμένες σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας», τονίστηκε μεταξύ άλλων. Μάλιστα, στη συνέλευση τυπώθηκε και μοιράστηκε στους γονείς ένα «Αλφαβητάρι», που αποτελεί οδηγό για τις διαδικασίες και τη λειτουργία των οργανώσεων των γονέων.