Τη διατήρηση και διεύρυνση των ελαστικών μορφών εργασίας των εκπαιδευτικών σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ προανήγγειλε χτες ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, απαντώντας από το βήμα της Βουλής σε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Μ. Συντυχάκη για τους απλήρωτους ωρομίσθιους των ΤΕΙ Κρήτης και Αθήνας.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ πρόβαλε το αίτημα για την προκήρυξη θέσεων μόνιμου προσωπικού, που να καλύπτουν ανάγκες των ιδρυμάτων και μέχρι τότε να εξασφαλιστούν για τους εκτάκτους συμβάσεις με αξιοπρεπή αμοιβή και πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη. Η απάντηση του υπουργού ήταν για το καθεστώς των εκτάκτων «πως έχουν ζητηθεί από το Πανεπιστήμιο Δ. Αττικής και το ίδιο θα γίνει και με όλες τις συγκλήτους των πανεπιστημίων που θα συνεργαστούν με ΤΕΙ», συγκεκριμένες προτάσεις ώστε «το προσωπικό αυτό να ενταχθεί με μία μονιμότερη σχέση εργασίας», χωρίς να διευκρινίσει τι εννοεί. Πρόσθεσε ότι «το θέμα θα δούμε πώς θα λυθεί, ενδεχομένως με διαφορετικό τρόπο» από το ένα ίδρυμα στο άλλο. «Περιμένουμε προτάσεις από τις διοικήσεις των ίδιων των ιδρυμάτων, για να δούμε και μέσα στο δημοσιονομικό πλαίσιο τι θα καταφέρουμε να κάνουμε γι' αυτό το προσωπικό», πρόσθεσε.
Οσον αφορά την απληρωσιά που βασανίζει τους ωρομίσθιους του ΤΕΙ Κρήτης, αλλά και γενικότερα, όπως και αυτούς της Αθήνας, ο Μ. Συντυχάκης επισήμανε ότι είναι απόρροια της υποχρηματοδότησης των ΤΕΙ τα τελευταία χρόνια, αναφέροντας ότι ο προϋπολογισμός τους το 2011 ήταν στα 23,5 εκατ. ευρώ και το 2017 ήταν κάτι λιγότερο από τα 5 εκατ. ευρώ! Δηλαδή μείωση της τάξης του 80% μέσα σε 6 χρόνια.
Επισήμανε ότι οι ωρομίσθιοι του ΤΕΙ Κρήτης είναι απλήρωτοι από τον Γενάρη, ενώ αυτοί των ΤΕΙ της Αθήνας από τις 29 Νοέμβρη, ρωτώντας τον υπουργό αν γνωρίζει πώς αυτοί οι άνθρωποι και οι οικογένειές τους έκαναν Χριστούγεννα και Πάσχα. Χώρια το γεγονός ότι με πρόσχημα τις καθυστερήσεις του πληροφοριακού συστήματος «Εργάνη», γίνονται ετεροχρονισμένες συμβάσεις, ελαχιστοποιώντας το χρόνο ισχύος των συμβάσεων και οι εργαζόμενοι χάνουν μέρος του μισθού τους.
Ανέφερε ακόμα ότι, παράλληλα με την απληρωσιά των ωρομίσθιων, τα ΤΕΙ δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν και για άλλες υπηρεσίες όπως ρεύμα, καθαριότητα, φύλαξη, αλλά και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια σε ξενοδοχεία των περιοχών για τους άπορους φοιτητές.
Ο υπουργός απάντησε όσον αφορά το ΤΕΙ Κρήτης ότι την περασμένη Παρασκευή υπογράφηκε η δεύτερη τροποποίηση του προϋπολογισμού του και έτσι θα γίνουν οι πληρωμές. Οσον αφορά τα ΤΕΙ της Αθήνας, δήλωσε άγνοια, ενώ δεσμεύτηκε για αύξηση της χρηματοδότησης συνολικά της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως 45% μέχρι το τέλος της ακαδημαϊκής χρονιάς, ανάμεσα σε άλλα ευχολόγια.
Οπως σημειώνει σε σχετική ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία: «Η υποχρηματοδότηση της Εκπαίδευσης έχει σοβαρή επίπτωση στη μόρφωση των παιδιών μας. Αυτό πολλαπλασιάζεται για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, έχοντας κάνει την Ειδική Αγωγή να είναι ο "φτωχός συγγενής" του εκπαιδευτικού συστήματος. Ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή, στη μεταφορά των μαθητών, εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού, με εργαζόμενους και εκπαιδευτικούς αναπληρωτές, που εναλλάσσονται κάθε χρόνο, με αποτέλεσμα, μέχρι να εξοικειωθεί το παιδί, να φεύγουν και να έρχεται κάποιος άλλος.
Η πλειοψηφία αυτών των δομών (ειδικά σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ειδικά Γυμνάσια, ειδικά Λύκεια, ΕΕΕΕΚ, Τμήματα Ενταξης) λειτουργούν σε απαράδεκτους, εντελώς ακατάλληλους και επικίνδυνους χώρους, που δεν έχουν καν αίθουσες και στεγάζονται σε "πρώην αποθήκες" σε γωνιές από αίθουσες τελετών, διαδρόμους κ.ά. (...)
Καλούμε όλες τις ενώσεις και τους συλλόγους να ενημερώσουν το σύνολο των γονέων και να παραβρεθούν στη συζήτηση, ώστε πιο συντονισμένα να διεκδικήσουμε:
Για μια πρώτη νίκη γονιών και εκπαιδευτικών κάνει λόγο ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη», καθώς δρομολογείται χτίσιμο σύγχρονου διδακτηρίου για τους μαθητές του 4ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Βύρωνα.
Θυμίζουμε ότι το κτίριο που στεγάζει τώρα τα δύο σχολεία κρίθηκε επικίνδυνο και σφραγίστηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Από εκεί και πέρα ξεκίνησε ένας αγώνας γονιών και εκπαιδευτικών που διεκδικούσαν λύση, ο οποίος έφερε αποτελέσματα. Ετσι, παρά τα εμπόδια που εντόπιζε αρχικά η δημοτική αρχή, στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 12/4, δεσμεύτηκε ότι θα δρομολογήσει την ανέγερση ενός σύγχρονου διδακτηρίου.
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Ρόζα Ιμβριώτη» σημειώνει σχετικά: «Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως κανένας αγώνας δεν πάει χαμένος, και μάλιστα, όταν η συμμετοχή είναι μαζική, τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα.
Η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε πως από τη νέα σχολική χρονιά το 4ο Δημοτικό Βύρωνα θα μετεγκατασταθεί ενιαία σε κτίριο της Αρχιεπισκοπής επί της Κατεχάκη, το οποίο θα ανακαινιστεί έως τότε. Καμία αξιόπιστη πρόταση δεν έκανε για τη στέγαση του 4ου Νηπιαγωγείου κι αυτό είναι σημαντικό πρόβλημα (...)
Για το τελευταίο δίμηνο αυτής της σχολικής χρονιάς, η μόνη "δυνατή" λύση που προτάθηκε στους γονείς και στους δασκάλους είναι το σπάσιμο του σχολείου σε τρία μέρη - σχολεία: 5 αίθουσες στα παρακείμενα με το υπάρχον 4ο Δημοτικό κτίρια, 4 αίθουσες στο 12ο και 2 αίθουσες στο 7ο Βύρωνα (που τελικά θα πάνε στο 8ο). Αυτή δεν ήταν παρά μία λύση ανάγκης που αναγκάστηκαν να δεχτούν οι γονείς».
Απευθυνόμενος προς τη δημοτική αρχή ο Σύλλογος προσθέτει: «Τη δέσμευση που δώσατε θα την τηρήσετε! Αλλιώς θα μας βρείτε μπροστά σας με νέες κινητοποιήσεις».
Κάλεσμα προς τους φορείς των γονιών για μια κοινή σύσκεψη με θέμα τη μόρφωση των παιδιών και το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα, απευθύνουν οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ν. Πλουμπίδης», «Σωκράτης», «Γ. Σεφέρης» και «Ρ. Ιμβριώτη».
Η σύσκεψη θα γίνει αύριο, Τετάρτη, στις 18.30, στην αίθουσα της Ενωσης Λογιστών (Κάνιγγος 27).
Οπως σημειώνουν στο κάλεσμά τους οι Σύλλογοι των εκπαιδευτικών, «στέλνουμε αυτό το κάλεσμα προς την Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών Αττικής, τις Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων Αττικής γιατί θέλουμε να σας καλέσουμε σε σύσκεψη για να συζητήσουμε και να παλέψουμε μαζί για το σχολείο και τη μόρφωση που αξίζει στα παιδιά μας».
Προσθέτουν ακόμα μεταξύ άλλων ότι «είναι επιτακτική ανάγκη να παλέψουμε όλοι μαζί, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, να διεκδικήσουμε αυτά που δικαιούμαστε με βάση τις σύγχρονες ανάγκες:
Για ένα σύγχρονο σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει».