ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Μάρτη 2018
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«SUPER SUPPER» στο «Από Κοινού» για δύο ακόμα παραστάσεις!

Οι ηθοποιοί της παράστασης με τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, και την Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ, μετά την παράσταση την περασμένη Δευτέρα
Οι ηθοποιοί της παράστασης με τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, και την Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ, μετά την παράσταση την περασμένη Δευτέρα
Η παράσταση «SUPER SUPPER: Α title in english for no actual reason»(«Σούπερ βραδινό: Ενας τίτλος στα Αγγλικά χωρίς πραγματικό λόγο»), του Γρηγόρη Χατζάκη, ανεβαίνει στο Θέατρο «Από Κοινού» (Ευπατριδών 4, Γκάζι, στάση μετρό «Κεραμεικός», τηλ. 211 4057249).

Πρέπει μάλιστα να σπεύσετε, μιας και αυτήν τη Δευτέρα 2 και την Τρίτη 3 Απρίλη στις 21.15 είναι οι τελευταίες παραστάσεις.

Η υπόθεση του έργου:

Είναι μία ηλιόλουστη μέρα του χειμώνα. Βρισκόμαστε σε ένα μικροαστικό σπίτι. Κατοικείται από μία μικροαστική οικογένεια. Η οικογένεια αποτελείται από τρία μικροαστικά μέλη. Εναν πατέρα, μία μητέρα και μία κόρη. Ξυπνάνε και οι τρεις. Συναντιούνται στην κουζίνα. Φοράνε ρόμπες. Μία λεπτομέρεια φαινομενικά ασήμαντη, αλλά γίνεται σημαντική όταν αργότερα αφαιρεθούν οι ρόμπες. Αλλωστε, και ό,τι κάνουν είναι φαινομενικά ασήμαντο. Πίνουν τους καφέδες τους. Διαβάζουν εφημερίδα, τον καφέ και τα μηνύματα στο κινητό. Μόλις τελειώνουν τους καφέδες τους σηκώνονται, βγάζουν τις ρόμπες τους και αποκαλύπτονται οι υπερηρωικές στολές τους. Ναι, είναι μία μικροαστική οικογένεια υπερηρώων. Ξεκινάνε την καθημερινή ρουτίνα τους, κάνουν όλες τις καθημερινές δουλειές, με τις υπερδυνάμεις των υπερεργαλείων τους. Ολα αυτά, μέχρι την εμφάνιση ενός επισκέπτη... του «κακού».

Το «SUPER SUPPER» είναι μία καυστική αποτύπωση μίας ανασφαλούς καθημερινότητας που αρνείται να αλλάξει προς χάριν της «ασφάλειάς» της.

Συντελεστές: Κείμενο - σκηνοθεσία: Γρηγόρης Χατζάκης. Σκηνικά - κοστούμια: Ζωή Αρβανίτη. Μουσική: Βύρων Κατρίτσης.

Παίζουν (με σειρά εμφάνισης): Ελένη Γερασιμίδου, Αγγελική Ξένου, Αντώνης Ξένος, Χάρης Ασημακόπουλος.

Φωνές ζώων: Χρήστος Καπενής.

Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ, μειωμένο 8 ευρώ (φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ, άνω των 65).

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Παράταση της έκθεσης για τα 100 χρόνια του ΣΕΗ

Από την αντίστοιχη έκθεση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα
Από την αντίστοιχη έκθεση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα
Μέχρι τις 2 Απρίλη παρατείνεται η έκθεση για τα «100 χρόνια του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών» που λειτουργεί στο φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου Θεσσαλονίκης.

Την περασμένη χρονιά, συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από την ίδρυση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, ενός από τα πρώτα σωματεία της χώρας, τα μέλη του οποίου πρόσφεραν πολλά με τους αγώνες και την Τέχνη τους στο λαϊκό κίνημα, αλλά και εμπνεύστηκαν απ' αυτό. Σε αυτήν τη μακραίωνη ιστορία του πάλευε για την επιβίωση του κλάδου των ηθοποιών. Πάλεψε ασίγαστα για την ανάδειξη του πραγματικού ρόλου της Τέχνης, για τη βελτίωση του θεάτρου και των καλλιτεχνών. Αποτέλεσε το αποκούμπι, τον οργανωτή της πάλης των ηθοποιών για όλα τα ζητήματα που απασχολούν τους ηθοποιούς και το θέατρο. Από την πρώτη μεγάλη κατάκτηση, που κατοχύρωνε ότι ο ηθοποιός πρέπει να ζει από τη δουλειά του, μέχρι τις συμβάσεις εργασίας, τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά δικαιώματα. Δημιούργησε μέσα σε δύσκολες στιγμές και μέσα από τις γραμμές του πέρασαν όλοι οι σημαντικοί καλλιτέχνες της χώρας. Και πραγματικά, το ΣΕΗ μεγαλούργησε όταν συντάχθηκε με τους μεγάλους πόθους του λαού.

Στην έκθεση για τα 100 χρόνια του ΣΕΗ, ξεδιπλώνεται η ζωή του Σωματείου, χέρι - χέρι με τη ζωή του κινήματος και την Ιστορία του τόπου, μέσα από σπάνιο αρχειακό υλικό, που συλλέχτηκε από το αρχείο του Σωματείου, από προσωπικά αρχεία, εφημερίδες της εποχής και άλλες πηγές.

Η είσοδος είναι ελεύθερη. Υπάρχει δυνατότητα οργανωμένων ξεναγήσεων κατόπιν συνεννόησης με το ΣΕΗ ή με τους υπεύθυνους της έκθεσης στη Θεσσαλονίκη.

Μια ξεχωριστή έκθεση...

Το θωρηκτό «Αβρόρα»
Το θωρηκτό «Αβρόρα»
Ολοκληρώνεται την Κυριακή 1η Απρίλη μια ξεχωριστή έκθεση κολάζ με γραμματόσημα του Θοδωρή Νικολάκη. Η έκθεση φιλοξενείται στην γκαλερί «Black Duck» (Χρήστου Λαδά 9α, 2103234760) και η είσοδος είναι δωρεάν.

Η έκθεση περιλαμβάνει περισσότερα από 30 έργα, για τη δημιουργία των οποίων έχουν χρησιμοποιηθεί χιλιάδες κομματάκια γραμματόσημα. Με μια θεματογραφία στηριγμένη στην ελληνική ποίηση, τη φύση και την Ιστορία, η έκθεση φιλοδοξεί να αναδείξει και τις πολλές δυνατότητες της τεχνικής αυτής.

Η τεχνική του κολάζ με γραμματόσημα στην ελληνική τέχνη έκανε την εμφάνισή της στα μέσα της δεκαετίας του 1960, από τον ηθοποιό Μίμη Φωτόπουλο, που δημιούργησε και παρουσίασε τα πρώτα σχετικά έργα.

Από τότε τα γραμματόσημα, με το μικρό τους μέγεθος, με τα άπειρα θέματα και χρώματά τους, χρησιμοποιούνται σε διάφορες παραγωγικές τεχνικές. Τα συναντάμε στη διακόσμηση διαφόρων αντικειμένων, όπως έργων τέχνης, μικρών επίπλων και κουτιών συσκευασίας δώρων, αλλά και στη δημιουργία εικόνων. Πότε ανάμεσα σε άλλα ετερόκλητα υλικά και πότε μόνα τους, σε διάφορους συνδυασμούς.

Κυρίως χρησιμοποιούνται ως μοναδικό υλικό σε κάποιο έργο, συνήθως χρησιμοποιούνται ως χρώμα, είτε ολόκληρα είτε τεμαχισμένα.

Στην περίπτωση αυτή, μάλιστα, το έργο είναι πιο κοντά στη ζωγραφική, δεδομένου ότι από την τεχνική του κολάζ κρατάει μόνο την πρακτική διαδικασία, δηλαδή την κόλληση των γραμματοσήμων, ενώ από τη ζωγραφική κρατάει το σχέδιο και τη συγκεκριμένη χρήση χρώματος για κάθε ξεχωριστή φόρμα.

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Παρασκευή - Σάββατο: 13.00 - 22.00, Κυριακή: 17.00 - 22.00.

«Σμαραγδένιο τραπέζι»

Ο τραγουδοποιός Γρηγόρης Νικολόπουλος και ο ενορχηστρωτής Στέφανος Χατζηαναγνώστου θα παρουσιάσουν την Κυριακή 1 Απρίλη στις 21.30 στη μουσική σκηνή «1002 Νύχτες» (Καραϊσκάκη 10, 10554, Ψυρρή) την πρώτη τους δισκογραφική συνεργασία, με τίτλο «Σμαραγδένιο τραπέζι». Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος θα ακολουθήσουν αγαπημένα ελληνικά τραγούδια σε διασκευές των μουσικών.

Τον δίσκο θα προλογίσει ο Χαράλαμπος Δαραδήμος.

Επί σκηνής θα εμφανιστούν οι μουσικοί: Γρηγόρης Νικολόπουλος: Κιθάρα, τραγούδι. Στέφανος Χατζηαναγνώστου: Φλάουτο, ενορχήστρωση. Δημήτρης Καζάνης: Βιολί. Δημήτρης Ανδρονιάδης: Πιάνο. Αντώνης Αρβανίτης: Κοντραμπάσο. Ηλίας Μαυροσκούφης: Κρουστά.

Αρνηση του ΚΑΣ για τηλεοπτικό γύρισμα στο Σούνιο

Τα μέλη του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ), με οριακή πλειοψηφία, αρνήθηκαν τη χορήγηση άδειας κινηματογράφησης στον αρχαιολογικό χώρο του Σουνίου στις 12 Απρίλη 2018, στο πλαίσιο γυρισμάτων τηλεοπτικής σειράς του BBC. Το αιτιολογικό της άρνησης ήταν η μεγάλη χρονική έκταση (7 π.μ. - 7 μ.μ., αυθημερόν), ο μεγάλος αριθμός προσώπων που θα συμμετείχαν στο γύρισμα (γύρω στους 120), καθώς και ο βαρύς εξοπλισμός. Ολα τα παραπάνω κρίθηκε ότι δυσχεραίνουν τη λειτουργία του αρχαιολογικού χώρου, ειδικά σε μια περίοδο που υπάρχει υψηλή επισκεψιμότητα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ