Ο λαός θα «χρυσοπληρώσει» για μια ακόμα φορά για τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων |
Ο Χρ. Σπίρτζης δεν παρέλειψε, όπως και στις ομιλίες του στα προηγούμενα εγκαίνια δρόμων, να πει ότι «τα έργα ανήκουν μόνο στον ελληνικό λαό», με τον... ιδιοκτήτη τους να πληρώνει χρυσάφι για τη χρήση τους, ενώ αναφέρθηκε και στην περιβόητη «επαναδιαπραγμάτευση» που έκανε η κυβέρνηση για το ύψος των αποζημιώσεων που απαιτούσαν οι παραχωρησιούχοι για την επανεκκίνηση, επαναλαμβάνοντας τον ισχυρισμό περί «εξοικονόμησης» 764 εκατ. ευρώ, και κρύβοντας ότι τελικά για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους οι παραχωρησιούχοι έλαβαν επιπλέον 460 εκατ. ευρώ παραπάνω από τα αρχικά συμφωνηθέντα τιμήματα.
Ειδικά για την Ιόνια Οδό, πρόκειται για έργο που θα εκμεταλλεύεται για 30 χρόνια η εταιρεία παραχώρησης «Νέα Οδός» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), το συνολικό κόστος του ξεπέρασε το 1,2 δισ. ευρώ και από αυτά περίπου 200 εκατ. φαίνεται να είναι τα ίδια κεφάλαια που κατέβαλε η εταιρεία. Το υπόλοιπο ποσό καλύφθηκε από την απευθείας συμμετοχή του Δημοσίου, ύψους 330 εκατ. ευρώ, δάνεια με εγγύηση του Δημοσίου και έσοδα από τα διόδια για το διάστημα 2008 - 2015...
Σε ό,τι αφορά το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που τέθηκε χτες σε λειτουργία, αυτό συνδέει την Αμφιλοχία με την Αρτα, παρακάμπτοντας το επικίνδυνο τμήμα της περιοχής Μενιδίου, μειώνοντας στο μισό τη χρονική απόσταση, που από 40 λεπτά μειώνεται στα 20. Το ταξίδι Αντίρριο - Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά, ενώ από την Αθήνα έως τα Ιωάννινα, με μια μέση ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα, υπολογίζεται σε 3 ώρες και 30 λεπτά.
Φυσικά οι ταξιδιώτες θα το πληρώνουν - για πολλοστή φορά - «χρυσάφι», καθώς η διαδρομή από Αθήνα μέχρι Ρίο κοστίζει 11,50 ευρώ, τα διόδια στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου είναι 13,30 ευρώ και από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα τα διόδια, όταν θα ξεκινήσει η λειτουργία των σταθμών, θα κοστίζουν 12,45 ευρώ. Συνολικά, ο οδηγός ΙΧ για την απόσταση Αθήνα - Ιωάννινα, μόνο για τα διόδια, θα πληρώνει 37,25 ευρώ.
Τέλος, να σημειώσουμε ότι τα οριστικά εγκαίνια του έργου θα γίνουν στις αρχές του Σεπτέμβρη στα Ιωάννινα από τον Αλ. Τσίπρα, όπως προανήγγειλε χτες ο υπουργός Υποδομών.
Τη διαθεσιμότητά του να υπηρετήσει τα συμφέροντα του κεφαλαίου, «αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που έχω ανάλογα με το πώς εξελίσσεται η κατάσταση», επανέλαβε χτες, μιλώντας στον ρ/σ «ΣΚΑΪ», ο τέως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευ. Βενιζέλος.
Εστιάζοντας στο χώρο του «κέντρου» ως βασικό πόλο ανασύνθεσης του αστικού πολιτικού συστήματος, σημείωσε πως «η ΔΗΣΥ αυτοπεριορίζεται στην κεντροαριστερά, κατά τρόπο ο οποίος είναι ανεξήγητος κατά τη γνώμη μου, γιατί αυτό αντιβαίνει και στις αποφάσεις του συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ του 2015. Βεβαίως κεντροαριστερά, αλλά αν αφήνουμε το εύρος του προοδευτικού κέντρου, στην πραγματικότητα επιτρέπουμε στη ΝΔ να επεκτείνει τα δικά της όρια». Ενώ πρόσθεσε πως «υπό το επιχείρημα "ελάτε να συσπειρωθούμε, να πέσει ο ΣΥΡΙΖΑ, να υποστεί συντριπτική ήττα αυτή η κυβέρνηση", είναι πολλοί που λένε "πρέπει να ψηφίσουμε ΝΔ". Αρα υπάρχει μία υπολανθάνουσα σκέψη, ότι "εντάξει, ας γίνει η ΝΔ αυτοδύναμη κυβέρνηση, να μείνουμε εμείς στην αντιπολίτευση, να μην έχουμε φθορά, να μην έχουμε βάρη και τα βρίσκουμε και με τον ηττημένο ΣΥΡΙΖΑ στο όνομα μιας νέας κεντροαριστεράς"».
Στο μεταξύ, χτες το απόγευμα, συνεδρίασε το Κεντρικό Συμβούλιο της ΔΗΣΥ - το ανώτερο συλλογικό της όργανο - από κοινού με την Κοινοβουλευτική της Ομάδα. Ηταν η πρώτη συνεδρίαση του οργάνου, τις εργασίες του οποίου άνοιξε η Φώφη Γεννηματά, ενώ ακολούθησαν ομιλίες των προέδρων του ΚΙΔΗΣΟ, Γιώργου Παπανδρέου, της ΔΗΜΑΡ, Θανάση Θεοχαρόπουλου, της ΕΔΕΜ, Απόστολου Πόντα και του εκπροσώπου των Κινήσεων Πολιτών, Γιάννη Τούντα. Στη συνέχεια παρουσιάστηκε εισήγηση για τη συγκρότηση των επιτροπών, τομέων και δικτύων της ΔΗΣΥ.
Μιλώντας η Φ. Γεννηματά στο ΚΣ της ΔΗΣΥ ζήτησε «να εντείνει τις πολιτικές της πρωτοβουλίες, τη δράση της στη Βουλή και στην κοινωνία», ώστε να αναδείξει τον «εναλλακτικό δρόμο για την προοδευτική διακυβέρνηση της χώρας» και να δημιουργήσει «ευρεία συσπείρωση». Προανήγγειλε ότι στη ΔΕΘ θα εξειδικεύσει το «Σχέδιο Ελλάδα», πάνω στο οποίο προτείνει συστράτευση των βασικών αστικών πολιτικών δυνάμεων, με το χώρο της να διεκδικεί «πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις».
Συμπλήρωσε ότι «μέσα στο επόμενο διάστημα είναι αναγκαίο να προχωρήσουν όλες οι αποφάσεις για τα επόμενα βήματα, για τη δημιουργία του ενιαίου φορέα της παράταξης», και ότι δεν υπάρχουν «περιθώρια και καμιά δικαιολογία για δισταγμούς και καθυστερήσεις». «Ο πολιτικός χρόνος τρέχει, είναι πυκνός και πρέπει να τελειώνουμε με τη συγκρότησή μας. Μέχρι το τέλος του χρόνου πρέπει να είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα. Οι δημοκρατικοί πολίτες απαιτούν να τελειώνουμε. Είναι ώρα να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους», τόνισε, σε μια σπόντα προς Ποτάμι και Ωρα Αποφάσεων.
Σήμερα, Πέμπτη, στις 9 μ.μ., στην Τρίπολη, στη Σκακιέρα (Κλωναρζίδικα), σε εκδήλωση για τα 100 χρόνια από την Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση, θα παρουσιαστεί η έκδοση της «Σύγχρονης Εποχής» «Η πορεία των μπολσεβίκων προς τη νίκη». Θα μιλήσει η Παναγιώτα Πανούση, μέλος της ΕΠ Πελοποννήσου και Γραμματέας της ΤΕ Αρκαδίας του ΚΚΕ.
Αύριο, Παρασκευή:
-- Στις 8.30 μ.μ., στην πλατεία των Εργατικών Κατοικιών Ταραμπούρα, στην Πάτρα, θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής Αχαΐας.
-- Στις 8 μ.μ., στον Αλίαρτο, στην πλατεία Δημαρχείου, σε πολιτική συγκέντρωση της ΚΟ Αλιάρτου - Θεσπιέων θα μιλήσει ο Γιώργος Πελέκης, μέλος της ΕΠ Ανατ. Στερεάς - Εύβοιας.
-- Στις 9.30 μ.μ., στο Μανταμάδο Λέσβου (πλ. Αγοράς), σε πολιτική συγκέντρωση, θα μιλήσει ο Γ. Ζαφειρίου, μέλος του Γραφείου της ΤΕ Λέσβου του ΚΚΕ.
Το Σάββατο 29 Ιούλη:
-- Στις 8 μ.μ., σε πολιτική συγκέντρωση στην Αγιάσο Λέσβου, στην πλατεία Αγοράς, θα μιλήσει ο Σταύρος Τάσσος, βουλευτής Λέσβου του ΚΚΕ.
-- Στις 8.30 μ.μ., οι ΚΟΒ Αιγιάλειας διοργανώνουν παρουσίαση του βιβλίου «Πώς δενότανε τ' ατσάλι», του Νικολάι Οστρόφσκι, στην πλατεία Δεξαμενής στο Αίγιο. Θα μιλήσει ο Νίκος Αυγέρης, στέλεχος του Κόμματος.
-- Στις 9 μ.μ., η ΤΕ Πρέβεζας καλεί σε εκδήλωση στο Δημοτικό Κηποθέατρο «Γιάννης Ρίτσος». Θα μιλήσει στέλεχος του ΚΚΕ, ενώ στο χώρο θα υπάρχουν έκθεση αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη Μεγάλη Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση, στέκι νεολαίας, μπαρ και βιβλιοπωλείο της «Σύγχρονης Εποχής». Θα ακολουθήσει λαϊκό γλέντι, με τον Βαγγέλη Κορακάκη και την ορχήστρα του.
Την Κυριακή 30 Ιούλη:
-- Στις 8.30 μ.μ., στο χωριό Θέα του δήμου Πατρέων, σε πολιτική συγκέντρωση στην ταβέρνα «Ακροπόλ», θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής Αχαΐας.
-- Στις 8.30 μ.μ., οι ΚΟΒ Αιγιάλειας διοργανώνουν προβολή της ταινίας «Ο Λένιν τον Οκτώβρη», στην πλατεία Δεξαμενής στο Αίγιο.
-- Στις 11 π.μ., στη Σάμο, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τα 70 χρόνια από την ίδρυση του Δημοκρατικού Στρατού Σάμου, η Οργάνωση του Κόμματος καταθέτει στεφάνια στο μνημείο του ΔΣ Σάμου στη θέση Ξυνιάς, στον Κέρκη (πρόσβαση από ανεμογεννήτριες ή από Κοσμαδαίους).
-- Στις 11 π.μ., η ΤΕ Μεσσηνίας του ΚΚΕ και το τοπικό Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ διοργανώνουν εκδήλωση στο Ξυλεργοστάσιο της Αρτεμισίας, στο σημείο που στις 5 Αυγούστου 1943 δόθηκε η πρώτη μάχη του αντάρτικου του Μοριά ενάντια στους Ιταλούς κατακτητές. Λεωφορείο για την εκδήλωση θα αναχωρήσει από την πλατεία Υπαπαντής, στις 9 το πρωί της Κυριακής (για συμμετοχές στα τηλέφωνα 2721.026.512 ή 6944.794.213).
-- Στις 11 π.μ., οι ΤΕ Αρκαδίας και Λακωνίας του ΚΚΕ και τα αντίστοιχα Παραρτήματα ΠΕΑΕΑ - ΔΣΕ διοργανώνουν εκδήλωση τιμής και μνήμης στον Κοσμά Κυνουρίας, στο μνημείο της μάχης του Ιούλη του 1943 κατά των Ιταλών φασιστών, για τους αγωνιστές των ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΕΠΟΝ και του ΔΣΕ. Στις 12 μ., θα ακολουθήσει ομιλία στην κεντρική πλατεία του χωριού από την Μαρίνα Πάτση, μέλος της ΤΕ Αρκαδίας του ΚΚΕ.
Τη Δευτέρα 31 Ιούλη, στις 8 μ.μ., στον Αγιο Βασίλη του Ρίου, σε πολιτική συγκέντρωση στο καφενείο του χωριού, θα μιλήσει ο Νίκος Καραθανασόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής Αχαΐας.
Τη γενίκευση των διοδίων με επιβολή ψηφιακών χρεώσεων ανά χιλιόμετρο σε επιβατηγά και φορτηγά απεργάζεται η ΕΕ, αρχής γενομένης από τις διακρατικές μετακινήσεις, με την πρότασή της «για την αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων διοδίων», καταγγέλλει με Ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.
Η ΕΕ προκλητικά βαφτίζει αυτήν την πρόταση, που φορτώνει ένα ακόμη βάρος στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, «εκσυγχρονισμό της κινητικότητας και των μεταφορών στην Ευρώπη».
Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης στην Ερώτησή του, μεταξύ άλλων, τονίζει ότι στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι έχουν ήδη πικρή πείρα από δρόμους που έχουν πληρώσει δύο και τρεις φορές για να γίνουν και τώρα καλούνται να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τους διασχίσουν με την απαράδεκτη περαιτέρω αύξηση των καταβαλλόμενων τελών διοδίων.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι οδοί Ολυμπία και Ιόνια, όπου τα διόδια που έχουν επιβληθεί με τις συμβάσεις παραχώρησης 30 και πλέον ετών μεταξύ της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων, και των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων διαρκώς αυξάνονται προκειμένου να εξασφαλιστούν τα κέρδη των μονοπωλίων καθώς αυτό προβλέπεται στις συμφωνίες. Στη δε Εγνατία μόνο φέτος προστίθενται 10 νέοι σταθμοί διοδίων, φτάνοντας στο σύνολό τους μόνο στο συγκεκριμένο δρόμο τους 38! Ολα αυτά τα εκατομμύρια ευρώ που εισπράττονται από τα διόδια καταλήγουν στις τσέπες των μεγαλοκατασκευαστών, πριν καν παραδώσουν το έργο, ενώ τα εργατικά - λαϊκά στρώματα αδυνατούν να κάνουν χρήση των εθνικών οδών με τα τσουχτερά διόδια, καταφεύγοντας σε διαδρομές από παράδρομους και πεπαλαιωμένες, επικίνδυνες οδούς.
Παράλληλα, οι ίδιοι όμιλοι καρπώνονται πακτωλό χρημάτων από ευρωενωσιακά κονδύλια, αλλά και από κρατικούς πόρους, δάνεια με κρατική εγγύηση κ.ά., δηλαδή χρήματα από τη βαριά φορολογία των εργαζομένων, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τα σχετικά έργα, χωρίς να υπολογιστούν τα διάφορα εκβιαστικά πανωπροίκια προκειμένου να παραδώσουν τελικά το έργο.
Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ απευθύνει το εξής ερώτημα:
«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για πλήρη κατάργηση των διοδίων και άμεση απόσυρση οποιασδήποτε πρότασης γενικεύει την επιβολή τους;».