ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Φλεβάρη 2013
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΡΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕΣ
'Η ρύθμιση ή κατάσχεση!
  • Η κυβέρνηση εκβιάζει και απειλεί όσους δεν μπορούν να πληρώσουν τους υπέρογκους φόρους
  • Ξεκίνησε ο πρόσθετος σφαγιασμός κρατικών δαπανών για να εμφανιστούν ...πλεονάσματα

Την απειλή της κατάσχεσης και της εκποίησης περιουσιακών στοιχείων των φορολογουμένων (ακίνητα, μισθοί, συντάξεις) με οφειλές προς το Δημόσιο, επαναφέρει η συγκυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, προκειμένου να τους τρομοκρατήσει και να τους εξαναγκάσει να προσέλθουν στα ταμεία της εφορίας, αν και ομολογείται από κάθε πλευρά, ότι η άγρια επιδρομή που έχουν εξαπολύσει οι κυβερνήσεις τα τρία τελευταία χρόνια σε βάρος των λαϊκών στρωμάτων, έχει οδηγήσει στην εξάντληση της φοροδοτικής τους ικανότητας.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε σε κυριακάτικη εφημερίδα ο γενικός γραμματέας δημοσίων εσόδων Θ. Θεοχάρης, ανέφερε, ότι το υπουργείο Οικονομικών προωθεί εξατομικευμένη ρύθμιση εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά τα πρότυπα των τραπεζών. Θα ζητηθεί από τους ίδιους τους φορολογούμενους, να προτείνουν οι ίδιοι τι μπορούν να πληρώσουν, ενώ θα πρέπει να αποδείξουν με στοιχεία την οικονομική τους κατάσταση και το γεγονός ότι δεν πληρώνουν μεγαλύτερες δόσεις. Με βάση τα στοιχεία αυτά, θα κρίνεται κάθε περίπτωση ξεχωριστά...

Οι ελιγμοί που επιχειρεί το υπουργείο Οικονομικών δεν λύνουν σε καμία περίπτωση το πρόβλημα εκατομμυρίων φτωχών νοικοκυριών, τα οποία περιήλθαν στη δεινή αυτή θέση, λόγω των εφαρμοζόμενων οικονομικών πολιτικών. Και προκειμένου να μην τα χάσουν όλα, αντιγράφουν τις «ευέλικτες» πρακτικές των τραπεζών, οι οποίες προχωρούν σε ρυθμίσεις δανείων...

Αλλά μαζί με την προτεινόμενη ρύθμιση, το υπουργείο Οικονομικών, φροντίζει να υπενθυμίσει, ότι όσοι αρνηθούν να ενταχθούν σε σ' αυτή, θα αντιμετωπίσουν τις συνέπειες του νόμου, κάτι που διατυπώνει με αρκετά εύλογο τρόπο το στέλεχος του συγκεκριμένου υπουργείου, όπου και αναφέρει ότι «η ρύθμιση παρέχεται, ώστε να σταματήσουν οι όποιες διαδικασίες αναγκαστικής είσπραξης, εκποίησης, κατάσχεσης κ.λπ». Σαφέστατος ο υπαινιγμός: `Η ρύθμιση ή εκποίηση και κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει, επίσης, η αναφορά του στα χρέη ύψους 4,9 δισ. ευρώ, της γνωστής από το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγων εταιρείας «Ακρόπολη Χρηματιστηριακή», τα οποία κρίνει ως «ανεπίδεκτα είσπραξης». Σχετικά με το θέμα αυτό, παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών ανέφερε στο «Ριζοσπάστη» ότι δεν υπάρχει θέμα διαγραφής των χρεών, αλλά είναι τόσο μεγάλα που η εταιρεία αδυνατεί να πληρώσει. Απορίας άξιο είναι, από το 2007, οπότε και ήλθε στην επικαιρότητα το σκάνδαλο, μέχρι σήμερα, έξι δηλαδή χρόνια μετά, αν η εταιρεία έχει πληρώσει και τι, από το πρόστιμο των 4,9 δισ. ευρώ. `Η το πάνε για διαγραφή χαρακτηρίζοντάς το ως ανεπίδεκτο είσπραξης;

«Καλή χρονιά» με σφαγιασμό δαπανών

Σε σφαγιασμό ακόμη και των προβλεπόμενων δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού προχώρησε για το μήνα Γενάρη το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να πιάσει αντιλαϊκούς στόχους, εφαρμόζοντας τη «ρήτρα αυτόματης διόρθωσης», πολιτική που σημαίνει την επιβολή αλλεπάλληλων νέων μέτρων για την παραπέρα διάλυση μέχρι και εξαφάνιση του συνόλου των κρατικών κονδυλίων που έχουν να κάνουν με τις λαϊκές ανάγκες.

Από το μήνα Γενάρη σωρεύονται τα διαχειριστικά ζόρια με τα φορολογικά έσοδα να καταγράφουν πτώση σε σχέση με το Γενάρη του 2011 και ταυτόχρονα να εμφανίζουν «υστέρηση» ύψους πάνω από 240 εκατ. ευρώ σε σχέση με το αντιλαϊκό στόχο για τον ίδιο μήνα. Προκειμένου να καλύψουν τις διευρυνόμενες «αστοχίες» προχώρησαν στη διάλυση των κρατικών δαπανών, με τη μείωση των κονδυλίων κατά 1 δισ. ευρώ (!) σε σχέση με το Γενάρη του 2012. Να σημειωθεί ότι η διάλυση των κρατικών δαπανών συνέβη μετά την εκταμίευση της δόσης από τα δάνεια των ιμπεριαλιστικών Οργανισμών (ΕΕ - ΔΝΤ), η οποία και αποδόθηκε στους τραπεζίτες και άλλα τμήματα του κεφαλαίου. Ετσι εμφανίζουν «πρωτογενές πλεόνασμα» στα 398 εκατ. ευρώ. Επίσης, «πλεονασματικό» κατά 159 εκατ. ευρώ εμφανίζουν και το ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού!

Η εκτέλεση του κρατικού προϋπολογισμού (Γενάρης 2013), σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, εμφανίζει τα παρακάτω:

Δαπάνες: Καρατομήθηκαν στα 4,26 δισ. ευρώ (από 5,36 δισ. το Γενάρη του 2012) με συρρίκνωση πάνω από 1 δισ. ευρώ και σε ποσοστό 20,5%. Οι «πρωτογενείς δαπάνες» διαμορφώνονται στα 3,9 δισ. ευρώ (από 4,8 δισ.) μειωμένες κατά 900 εκατ. ευρώ.

Εσοδα: Διαμορφώνονται (πριν από τις επιστροφές φόρου) στα 4,37 δισ. ευρώ (από 5 δισ. το Γενάρη του 2012) με πτώση 12%. Σε σχέση με τον αντιλαϊκό στόχο του Γενάρη 2013 (4,66 δισ. ευρώ) εμφανίζεται «υστέρηση» ύψους 241 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η συνεχιζόμενη ραγδαία υποχώρηση της λαϊκής κατανάλωσης είχε ως αποτέλεσμα τη διεύρυνση των «αστοχιών» στο μάζεμα του ΦΠΑ κατά 160 εκατ. ευρώ και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης (πετρέλαιο θέρμανσης, βενζίνες κ.ά.) κατά 153 εκατ. ευρώ.

ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Η πρόταση του ΚΚΕ για φιλολαϊκή διέξοδο

Αποσπάσματα από την παρέμβαση του Μ. Παπαδόπουλου, μέλους της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνου του Τμήματος Οικονομίας

Αποψη από την εκδήλωση
Αποψη από την εκδήλωση
Στην ομιλία του ο Μάκης Παπαδόπουλος θύμισε ότι το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή αποκάλυψε πως μοναδικός στόχος της «απελευθέρωσης» στρατηγικών τομέων της οικονομίας από την κρατική προστασία, όπως η Ενέργεια, είναι η εύρεση κερδοφόρας διεξόδου για την υπερσυσσώρευση κεφαλαίων. Αναφέρθηκε στις αποφάσεις της ΕΕ για πλήρη ενοποίηση της αγοράς έως το 2014, όπου επισημαίνεται ότι οι τιμές ενέργειας πρέπει να αντανακλούν καλύτερα το κόστος των νέων επενδύσεων, δηλαδή να αυξηθούν. Επίσης, στο ενιαίο μοντέλο Ευρωπαϊκής Αγοράς που θα εφαρμοστεί μέχρι το 2015, το οποίο θέτει ως στόχους τη σύζευξη σε ενιαίες τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος για όλη την ΕΕ, τη δημιουργία χρηματιστηρίων ενέργειας και τα διμερή συμβόλαια μέσω χρηματιστηρίων.

Με βάση αυτές τις κατευθύνσεις, σημείωσε, η τρικομματική κυβέρνηση προωθεί:

  • Την πώληση του 17% των μετοχών της ΔΕΗ ΑΕ, τη συρρίκνωση και τη δημιουργία μιας μικρής ΔΕΗ, η οποία θα αφήσει σημαντικό μερίδιο αγοράς σ' έναν ισχυρό ανταγωνιστή, λαμβάνοντας υπόψη και τη διαπάλη ΗΠΑ - Γερμανίας για τον έλεγχο του τομέα ηλεκτρικής ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή.
  • Τη δραματική μείωση της λιγνιτικής παραγωγής στη Δυτική Μακεδονία.
  • Το σχέδιο μετοχοποίησης του φορέα μεταφοράς ΑΔΜΗΕ και τη διαχείριση των δικτύων μεταφοράς και διανομής με γνώμονα το κέρδος.

Και ξεκαθάρισε ότι «σήμερα δεν χρειαζόμαστε ένα κίνημα που θα υπηρετεί την κυβερνητική εναλλαγή και θα καλλιεργεί αυταπάτες φιλολαϊκής διαχείρισης μέσα στη ζούγκλα της "απελευθερωμένης" αγοράς και των δεσμεύσεων της ΕΕ. Χρειαζόμαστε κίνημα αντεπίθεσης, ανατροπής της πολιτικής και της εξουσίας των μονοπωλίων».

Δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις

Αναλυτικά ανέφερε:

«Στην περίοδο που διανύουμε δεν υπάρχουν εύκολες εναλλακτικές λύσεις χωρίς σύγκρουση με την ιδιοκτησία και την εξουσία των μονοπωλίων, οι οποίες μπορούν τάχα να διασφαλίσουν την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ συσκοτίζει τον πραγματικό αντίπαλο περιορίζοντας το ζήτημα στην εφαρμογή του μνημονίου και εμφανίζοντας σαν λύση μια νέα αστική κυβέρνηση που θα πετύχει την παραγωγική ανασυγκρότηση και την έξοδο απ' την κρίση στο έδαφος του καπιταλισμού.

Μέσα στο πλαίσιο της σημερινής ΕΕ και της "απελευθερωμένης" αγοράς προβάλλει σαν εναλλακτική φιλολαϊκή λύση τη διατήρηση δημόσιων επιχειρήσεων εφόσον είναι κερδοφόρες. Οταν υπάρχει αδυναμία χρηματοδότησης των αναγκαίων επενδύσεων προτείνει αναπτυξιακές κοινοπραξίες όπου το Δημόσιο θα διαθέτει ένα μερίδιό του στη δημόσια επιχείρηση σε ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς από άλλες χώρες που διαθέτουν κεφάλαια. Ετσι, μας εξηγεί, οι ιδιώτες θα είναι "συνεταίροι και όχι αγοραστές".

Βαφτίζοντας το κρέας ψάρι ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί να κρύψει την υπόκλισή του στη στρατηγική της "απελευθερωμένης" αγοράς της ΕΕ, προς όφελος των μονοπωλίων. Στη μετοχική σύνθεση της ΔΕΗ ΑΕ υπάρχουν ήδη σήμερα κράτος και ιδιώτες μεγαλομέτοχοι, ξένα funds, "που διαθέτουν κεφάλαια". Το Δημόσιο διατηρεί ακόμα και σήμερα το 51% των μετοχών στη ΔΕΗ ΑΕ, όμως αυτή στηρίζει την κερδοφορία της, όπως όλες οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις, στην αύξηση του βαθμού εκμετάλλευσης των εργαζομένων και στην αφαίμαξη της λαϊκής κατανάλωσης.

Κανένα εναλλακτικό μοντέλο "απελευθέρωσης", καμιά αλλαγή στη μετοχική σύνθεση δεν μπορεί να αναιρέσει μέσα στο πλαίσιο της απελευθερωμένης αγοράς τη λειτουργία κάθε ενεργειακού ομίλου με γνώμονα το ποσοστό κέρδους του σε βάρος των λαϊκών αναγκών όσο και των εργαζομένων του κλάδου.

Σχεδιασμός απαλλαγμένος από τους νόμους του κέρδους

Για να υπηρετήσει ο ενεργειακός σχεδιασμός τη λαϊκή ευημερία πρέπει να απαλλαγεί απ' τους νόμους της αγοράς, τους νόμους του καπιταλιστικού κέρδους. Αυτό το πολιτικό πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί ριζικά χωρίς γραμμή σύγκρουσης και ρήξης με το καθεστώς ιδιοκτησίας των μονοπωλίων στον τομέα της Ενέργειας και συνολικά στην οικονομία, χωρίς ανατροπή στο χαρακτήρα της εξουσίας.

Η ουσιαστική λύση προϋποθέτει την κατάργηση των καπιταλιστικών σχέσεων, της σχέσης κεφαλαίου - μισθωτής εργασίας, προϋποθέτει την κοινωνικοποίηση της γης και των μέσων παραγωγής στη βιομηχανία, την υλοποίηση της βιομηχανικής παραγωγής και του μεγαλύτερου μέρους της αγροτικής παραγωγής με σχέσεις κοινωνικής ιδιοκτησίας, κεντρικού σχεδιασμού, εργατικού ελέγχου.

Ενιαίος, αποκλειστικά κρατικός φορέας Ενέργειας

Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο της κεντρικά σχεδιασμένης παραγωγής με στόχο την ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών, μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο ενιαίος, αποκλειστικά κρατικός φορέας Ενέργειας, ως μηχανισμός της εργατικής εξουσίας.

Μέσα σ' αυτό το ιδιοκτησιακό και πολιτικό καθεστώς, όπου οι εγχώριες ενεργειακές πηγές, οι πρώτες ύλες, τα μέσα παραγωγής, μεταφοράς και διανομής της Ενέργειας θα αποτελούν κοινωνική κρατική ιδιοκτησία, ο ενεργειακός σχεδιασμός θα μπορεί να αναπτύξει την παραγωγή και να ικανοποιεί συνδυασμένα το σύνολο των λαϊκών αναγκών, δηλαδή:

-- Τη μείωση του βαθμού ενεργειακής εξάρτησης της χώρας.

-- Την εξασφάλιση επαρκούς λαϊκής κατανάλωσης, η οποία θα κατοχυρώνει στην πράξη το ενεργειακό προϊόν ως κοινωνικό αγαθό.

-- Τη διασφάλιση της υποδομής για την κάλυψη των αναγκών της κεντρικά σχεδιασμένης βιομηχανίας.

-- Τη σχεδιασμένη ανάπτυξη συγκεκριμένων περιοχών και κλάδων.

-- Την ασφάλεια των εργαζομένων του κλάδου αλλά και των οικιστικών ζωνών και γενικότερα την ισόρροπη παρέμβαση του ανθρώπου στο περιβάλλον.

Μόνο ο νέος τρόπος παραγωγής, ο κεντρικός σχεδιασμός της εργατικής εξουσίας μπορεί να αξιοποιήσει τις μεγάλες δυνατότητες του σημερινού επιπέδου ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων προς όφελος των κοινωνικών αναγκών.

Μπορεί να προωθεί αποτελεσματικά τις αναγκαίες προτεραιότητες στην οικονομία, όπως η παραγωγή μέσων παραγωγής, η αναλογική στήριξη της βιομηχανικής και αγροτικής παραγωγής.

Συντριπτική υπεροχή δυνατοτήτων

Αυτή η συντριπτική υπεροχή δυνατοτήτων του ενεργειακού σχεδιασμού της εργατικής εξουσίας για τη διασφάλιση της λαϊκής ευημερίας συγκριτικά με το γερασμένο μονοπωλιακό καπιταλισμό που σαπίζει, εδράζεται στις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες του νέου τρόπου παραγωγής, οι οποίες εφοδιάζουν το σχεδιασμό με ισχυρά όπλα.

Στις νέες συνθήκες ο ενεργειακός σχεδιασμός θα μπορεί:

  • Να αξιοποιεί πλήρως και να κατανέμει συγκεντρωτικά, πανεθνικά, προγραμματισμένα, τους εκάστοτε διαθέσιμους υλικούς πόρους, τα μέσα παραγωγής, το εργατικό δυναμικό με βάση προκαθορισμένους στόχους και προτεραιότητες,
  • Να αξιοποιεί την επιστημονική μαρξιστική έρευνα για την πρόβλεψη και ιεράρχηση μελλοντικών αναγκών, καθώς και τη γρήγορη ενσωμάτωση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων για την τελειοποίηση της παραγωγής. Σ' αυτή την κατεύθυνση μπορούν να αξιοποιηθούν οι σύγχρονες πολυκριτηριακές επιστημονικές μέθοδοι προγραμματισμού για τη στήριξη των εκάστοτε επιλογών του σχεδίου καθώς και οι μεγάλες δυνατότητες του διαδικτύου. Δυνατότητες που αφορούν τόσο την ταχύτερη και πληρέστερη καταγραφή των αναγκών όσο και τη γρήγορη αποτίμησή τους.
  • Να περιορίζει και να διορθώνει έγκαιρα τα πιθανά υποκειμενικά λάθη του εκάστοτε σχεδίου, τις αδυναμίες και τις αστοχίες των προβλέψεών του, τις ατέλειες σε σχέση με τις ανάγκες ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων. Καταλυτικό ρόλο για την αποφυγή και τη γρήγορη διόρθωση λαθών θα παίξει ο εργατικός έλεγχος και η ενεργητική συνειδητή συμμετοχή των εργαζομένων για τη χάραξη και την υλοποίηση του σχεδίου. Η οργάνωση της νέας εξουσίας με θεμέλιο τη συνέλευση των εργαζομένων της παραγωγικής μονάδας και το αντίστοιχο Εργατικό της Συμβούλιο θωρακίζει αυτή την προσπάθεια που φτάνει μέχρι το ανώτατο όργανο της εργατικής εξουσίας, με το σχετικό καταμερισμό μέσα στην Ανώτατη Διεύθυνση Κεντρικού Σχεδιασμού.

Φυσικά, η θωράκιση απ' τα υποκειμενικά λάθη δεν είναι απλά ζήτημα ορθής οργανωτικής λειτουργίας. Εδράζεται στη συνειδητή ενιαία δράση των εργαζομένων για τον κοινό στόχο της λαϊκής ευημερίας, καθώς και στη γενικευμένη ανάπτυξη της ικανότητας για ειδικευμένη εργασία και γνώση, στην αύξηση του ελεύθερου χρόνου, που αυξάνουν τη δυνατότητα άσκησης εργατικού ελέγχου.

Ολοκληρωμένος σχεδιασμός

Αυτή η δυνατότητα συνολικής ολοκληρωμένης σχεδιοποίησης προς όφελος του λαού προβάλλει ελπιδοφόρα στον αντίποδα του μονοπωλιακού καπιταλισμού, της άναρχης και ανισόμετρης ανάπτυξης με κριτήριο το κέρδος, της περιοδικής εκδήλωσης της κρίσης υπερσυσσώρευσης κεφαλαίου, του οξυμένου ανταγωνισμού μεταξύ των ομίλων.

Πάνω σ' αυτό το έδαφος του νέου τρόπου παραγωγής ο ενιαίος αποκλειστικά κρατικός φορέας Ενέργειας θα μπορεί να επεξεργάζεται την ενεργειακή πολιτική με συγκεκριμένους άξονες:

1) Τη βελτίωση του ενεργειακού μείγματος, τη συνδυασμένη αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εγχώριων πηγών και τεχνολογικών λύσεων στις κατάλληλες αναλογίες με στόχο τη συνδυασμένη ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών. Ο κρατικός φορέας μπορεί να προσδιορίσει τις κατάλληλες περιοχές και τα κατάλληλα επενδυτικά μεγέθη για την αξιοποίηση κάθε πηγής ενέργειας, με τεχνολογία φιλική στο περιβάλλον, π.χ. για τη συνέχιση της αποφασιστικής συμβολής του λιγνίτη ως στρατηγικού ενεργειακού καυσίμου την επόμενη εικοσαετία, για τη συμπαραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας στις σύγχρονες μονάδες, για την κατασκευή νέων υδροηλεκτρικών σταθμών.

Βασικά στοιχεία του χωροταξικού ενεργειακού σχεδιασμού θα αποτελούν η ισόρροπη ανάπτυξη περιοχών και κλάδων της τοπικής οικονομίας, καθώς και ο συνδυασμός των ενεργειακών έργων με έργα που ικανοποιούν παράλληλα άλλες κοινωνικές ανάγκες (ύδρευση, άρδευση, παροχή τηλεθέρμανσης). Ετσι, για παράδειγμα, θα οριοθετείται ο βαθμός διείσδυσης ΑΠΕ στα νησιά ώστε να μην υπονομεύει άλλους κλάδους της τοπικής οικονομίας.

2) Την αξιοποίηση των νέων έργων στον ενεργειακό τομέα ως μοχλού ανάπτυξης βιομηχανικών κλάδων της μεταποίησης και των κατασκευών.

Η υλοποίηση νέων υδροηλεκτρικών και θερμικών σταθμών ηλεκτροπαραγωγής θα δώσει ώθηση στην εγχώρια βιομηχανία τσιμέντου, μετάλλου, μηχανημάτων και στον κατασκευαστικό τομέα. Αντίστοιχα ο εκσυγχρονισμός των δικτύων σε βιομηχανίες καλωδίων κ.λπ. Παράλληλα θα δοθεί ώθηση στη σχετική έρευνα (π.χ. κατασκευή αεριοστρόβιλων, ανεμογεννητριών, σύνθετα υλικά πτερυγίων, τεχνολογία νανο-υλικών)».

ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ ΑΘΗΝΑΣ
Υπόμνημα με νέες αξιώσεις στην κυβέρνηση

Σε ρόλο κομιστή των αξιώσεων των μεγαλοεπιχειρηματιών με το μανδύα του εκπροσώπου των μικρομεσαίων επιχειρήσεων συναντήθηκε χτες με τον πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (ΕΒΕΑ) και της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ) Κ. Μίχαλος.

Μεταφέροντας τα συγχαρητήρια του κεφαλαίου για τη «μάχη» της κυβέρνησης στη Σύνοδο Κορυφής, όπου με φόντο τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, έκανε τις όποιες μοιρασιές κονδυλίων σε τμήματα της πλουτοκρατίας, ο Κ. Μίχαλος εκτίμησε για λογαριασμό των επιχειρηματιών που εκπροσωπεί ότι «υπάρχουν ακόμα περιθώρια για εισροή πρόσθετων πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία που θα βοηθήσουν για την επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη».

Στη διάρκεια της συνάντησης παρέδωσε στον πρωθυπουργό υπόμνημα με τις θέσεις των επιμελητηρίων, που εν πολλοίς ταυτίζονται με τις αξιώσεις του κεφαλαίου. Μεταξύ άλλων αξιώνουν να μειωθεί ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος των επιχειρηματιών που κλιμακώνεται μέχρι 35%, αντικαθιστώντας όλους τους συντελεστές με έναν ενιαίο στο ποσοστό του 20%, να μειωθεί η προκαταβολή φόρου κερδών σε 50% από 80%, να μειωθούν οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 10% στο όνομα της ενθάρρυνσης των επιχειρηματιών να κάνουν προσλήψεις, και κατά 50% οι εισφορές για τα τρία πρώτα χρόνια για τις νέες επιχειρήσεις. Ως «βήματα για την ανάπτυξη», δηλαδή για την ανάπτυξη της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, αξιώνουν πλήρη ιδιωτικοποίηση των πρώην ΔΕΚΟ, «βελτίωση» του αναπτυξιακού νόμου, με τρόπο που να έρθει καλύτερα στα «μέτρα» του κεφαλαίου, ενεργοποίηση του νόμου για τις ΣΔΙΤ, «συστηματική και τολμηρή αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας», ολοκληρωμένο πρόγραμμα κατασκευής ιδιωτικών μαρίνων.

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ
Ημερίδα για την ηλεκτρική ενέργεια

Η αναγκαιότητα και η υπεροχή του ενεργειακού σχεδιασμού της λαϊκής οικονομίας, αναδείχτηκε μέσα από την ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στο Πνευματικό κέντρο Πτολεμαΐδας στην Κοζάνη, με θέμα «Ηλεκτρική Ενέργεια για Ποιον; Οι θέσεις του ΚΚΕ».

Την εκδήλωση διοργάνωσε η ΚΟ ΔΕΗ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Οικονομίας, που παρουσίασε αναλυτικά την πρόταση του Κόμματος για την Ενέργεια. Στις εξελίξεις στον τομέα της Ενέργειας στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας αναφέρθηκε ο Αντώνης Τσάκωνας, μέλος του Γραφείου Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν εργαζόμενοι στη ΔΕΗ, μόνιμοι, συμβασιούχοι και εργολαβικοί, αλλά και εργαζόμενοι άλλων κλάδων, κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής που δέχονται τις επιπτώσεις από την πολιτική απελευθέρωσης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ που υλοποιούν διαχρονικά οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και τώρα η τρικομματική συγκυβέρνηση.

Οι συνέπειες για την περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας ήταν καταστροφικές: Εκρηξη της φτώχειας και της ανεργίας, καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, τεράστια προβλήματα στις μετεγκαταστάσεις οικισμών, στην αποκατάσταση των εδαφών κ.λπ.

Οπως είπε ο Α. Τσάκωνας, «πέρα από τις εγκληματικές ευθύνες των αστικών κομμάτων, σοβαρές και διαχρονικές ευθύνες έχει και η πλειοψηφία του "ΣΠΑΡΤΑΚΟΥ", της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, οι συνδικαλιστικές παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΣΑΔ, ΔΑΚΕ στο συνδικαλιστικό κίνημα της Ενέργειας. Στο όνομα του ρεαλισμού, του εφικτού και του εκσυγχρονισμού αποπροσανατολίζουν τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ, τα λαϊκά στρώματα. Πίσω από τις αγωνιστικές κορόνες και τις απεργιακές κινητοποιήσεις για «δημόσια» ΔΕΗ στην ουσία έβαλαν πλάτη στις διάφορες μορφές ιδιωτικοποίησής της.

Το ίδιο έκαναν με τις διάφορες μορφές ελαστικοποίησης των σχέσεων εργασίας που οδήγησαν στην απώλεια 5.000 θέσεων εργασίας μόνιμης και σταθερής δουλειάς για την περιοχή μας, και στη γιγάντωση του αίσχους του δουλεμπορίου και των εργολαβιών.

Οι τοπικές διοικήσεις, Δήμαρχοι, Νομάρχες, Περιφερειάρχης, είτε πλειοψηφούσαν οι παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ, είτε της ΝΔ, πάντα με τη συμμετοχή του ΣΥΝ, ήταν πυροσβέστες της οργής και της αγανάκτησης του λαού, των λαϊκών αγώνων.

Η απελευθέρωση και ο ανταγωνισμός οδηγεί στο σχεδιασμό για το κλείσιμο 14 από τις 16 μονάδες της ΔΕΗ στην περιοχή μας μέχρι το 2020. Ετσι και αλλιώς είναι γερασμένες πολλές από αυτές, ήδη έπρεπε να έχουν αποσυρθεί. Είναι εγκληματική η συνέχιση της λειτουργίας τους χωρίς αντικατάσταση λόγω ζημιών, αποδοτικότητας, σπατάλης λιγνιτικών αποθεμάτων, περιβαλλοντικής ρύπανσης. Δεν είναι τυχαία η καταστροφική για τη ΔΕΗ καθυστέρηση αντικατάστασης μονάδων. Στόχο έχουν την παράδοσή τους στο ιδιωτικό κεφάλαιο. Τα διάφορα σενάρια και οι διαγκωνισμοί ποιοι όμιλοι θα ωφεληθούν είναι πεδίο σκληρών συγκρούσεων μεταξύ τους αλλά και σε επίπεδο κυβέρνησης και ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι αν υλοποιηθούν οι σχεδιασμοί τους, η λιγνιτική παραγωγή της ΔΕΗ στη Δ. Μακεδονία θα έχει κατάρρευση στα 700 ΜW εγκατεστημένη ισχύ (Αγ. Δημήτριος 5 , Μελίτη 2) από 4.300 ΜW σήμερα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Τέλος, παρουσίασε την πρόταση του ΚΚΕ για την ανάπτυξη της λιγνιτικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη Δυτική Μακεδονία, που περιλαμβάνει τους εξής άξονες:

Στήριξη της λιγνιτικής παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ως προϋπόθεση για την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας. Αυτό σημαίνει την αντικατάσταση των παλαιών μονάδων με νέες αποκλειστικά από τη ΔΕΗ.

Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους με ένα σχέδιο προσλήψεων από την ΔΕΗ που θα φτάνει τις 5.000 εργαζόμενους, να απορροφηθούν όλοι οι εργαζόμενοι με ελαστικές σχέσεις εργασίας (εργολαβικοί, συμβασιούχοι, παροχής υπηρεσιών κ.λπ.), να στηριχθεί και να μη χαθεί η πολύτιμη τεχνογνωσία της ΔΕΗ.

Αμεση μετεγκατάσταση των οικισμών Μαυροπηγής, Αναργύρων, Ποντοκώμη, Ακρινής.

Πλήρη αποκατάσταση των εδαφών και προστασία του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος από Κρατικό Φορέα με ολοκληρωμένο σχεδιασμό για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση σε όφελος του λαού και της περιοχής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ