Ξεκάθαρες οι θέσεις των ταξικών δυνάμεων, κούφια λόγια από τις δυνάμεις της υποταγής και του καιροσκοπισμού
Οι ταξικές δυνάμεις μίλησαν για τις αιτίες της αντεργατικής επίθεσης της κυβέρνησης. Καταδίκασαν όσους τη στηρίζουν και κάλεσαν σε συνέχιση του αγώνα και συντονισμό της δράσης όλων των εργαζομένων, ώστε να δοθεί ενιαία αγωνιστική απάντηση στην ενιαία επίθεση που δέχονται. Στην αντίπερα όχθη, οι άλλες δυνάμεις σε γενικόλογες καταγγελίες του νομοσχεδίου για τις συγκοινωνίες, δεν αμφισβήτησαν ούτε στα λόγια την πολιτική ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης των μεταφορών, και πολλές από αυτές πλειοδότησαν στο ποια θα προτείνει την πιο «αγωνιστική» μορφή κινητοποίησης χωρίς ουσιαστικό στόχο και περιεχόμενο.
Τελικά, η γενική συνέλευση αποφάσισε να γίνουν στάσεις εργασίας (11 π.μ. - 3.30 μ.μ.) στις 9 και 11 Φλεβάρη, 24ωρη απεργία τη μέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, νέα στάση εργασίας την επομένη και γενική συνέλευση.
Στη χθεσινή συνέλευση παραβρέθηκε και χαιρέτισε ο Γ. Πέρρος, μέλος της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ. Σημείωσε ότι το ΠΑΜΕ επιδιώκει ο αγώνας τους να γίνει υπόθεση όλων των εργαζομένων, όλου του λαού. Είναι ένας αγώνας, είπε, που πρέπει να συνεχιστεί με ταξική ενότητα και μέτωπο όλων αυτών που πλήττονται από την βάρβαρη πολιτική. Απαντώντας στις άθλιες μεθοδεύσεις διαφόρων δυνάμεων που επιχειρούν να ταυτίσουν το ΠΑΜΕ με τη ΓΣΕΕ και την ΑΔΕΔΥ υπογράμμισε ότι οι ταξικές δυνάμεις δε συμβιβάζονται, δε στηρίζουν τις αντεργατικές πολιτικές. Καθημερινά αναδεικνύουν ότι η μόνη διέξοδος από τη βαρβαρότητα είναι η ανατροπή αυτής της πολιτικής. Ο ομιλητής υπογράμμισε την ανάγκη της ενιαίας αγωνιστικής δράσης σε ταξική κατεύθυνση όλων των εργαζομένων και έκανε σαφές, ότι μόνο σε μια άλλη οικονομία, όπου ο πλούτος που παράγουν οι εργάτες θα ανήκει στο λαό, θα μπορούν οι συγκοινωνίες να είναι σταθερά και αμετάκλητα δημόσιες, οι εργαζόμενοι να έχουν σταθερή και μόνιμη εργασία.
Σήμερα θα γίνουν στάσεις εργασίας σε ηλεκτρικό, μετρό (11 π.μ. - 3 μ.μ.) και τραμ (12 το μεσημέρι - 4 μ.μ.). Κατά τη διάρκεια των στάσεων εργασίας θα γίνουν γενικές συνελεύσεις. Επίσης αύριο Τετάρτη στάση εργασίας (11 π.μ. - 3 μ.μ.) και γενική συνέλευση θα κάνουν και στα τρόλεϊ.
Τη μετατροπή των κρουαζιεροπλοίων του σε πλωτά γκέτο με το διωγμό όσων Ελλήνων ναυτεργατών έχουν απομείνει, την υποστολή της ελληνικής σημαίας, ότι, δηλαδή, θα εφαρμόσει και αυτός το νόμο για την άρση του καμποτάζ στα κρουαζερόπλοια και ότι δεν πρόκειται να δώσει φράγκο από τα εκατομμύρια ευρώ που οφείλει στο ΝΑΤ, ξεκαθαρίζει ο όμιλος «ΛΟΥΗΣ». Επιβεβαιώνει έτσι μέχρι κεραίας τους ναυτεργάτες, το δίκιο του απεργιακού αγώνα τους και τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, ότι η άρση του καμποτάζ, δηλαδή ο κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τον οποίο επέβαλε με νόμο η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στην κρουαζιέρα θα τροφοδοτούσε στο έπακρο την επιθετικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Παρασκευή το βράδυ ο όμιλος «ΛΟΥΗΣ» προκλητικά κάνει σαφές ότι: «Καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε έναν ανταγωνισμό που λειτουργεί υπό ευνοϊκότερες συνθήκες, οι οποίες παρέχουν στα κρουαζιερόπλοια υπό ξένη σημαία σημαντικά πλεονεκτήματα και καθιστούν το έργο μας ολοένα και πιο δύσκολο. Ενόψει αυτών, η αλλαγή σημαίας επιβάλλεται»!
Η υπόθεση του ομίλου είναι αποκαλυπτική συνολικά για τη φιλοεφοπλιστική πολιτική των ΠΑΣΟΚ - ΝΔ. Ο όμιλος οφείλει στο ΝΑΤ 5,5 εκατομμύρια ευρώ, επειδή έχει παραβιάσει ακόμα και αυτόν τον κατάπτυστο νόμο Κεφαλογιάννη του 2006, με τον οποίο η ΝΔ επέκτεινε το νόμο των εγκριτικών πράξεων και στα κρουαζιερόπλοια. Περιόρισε, δηλαδή, δραστικά τον αριθμό των Ελλήνων ναυτεργατών στα κρουαζιερόπλοια, ώστε οι περισσότεροι στο πλήρωμα να είναι ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα. Επιπλέον, ο νόμος απάλλασσε τους εφοπλιστές από ασφαλιστικές εισφορές. Ωστόσο, προβλέπει ότι αν δε ναυτολογηθεί ο ελάχιστος προβλεπόμενος αριθμός Ελλήνων ναυτεργατών τότε ο εφοπλιστής υποχρεώνεται να καταβάλει ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ επί του συνόλου του πληρώματος, δηλαδή για Ελληνες και αλλοδαπούς ναυτεργάτες. Είναι ενδεκτικό ότι η οργανική σύνθεση που είχε δοθεί για το κρουαζερόπλοιο «ORIENT QUEEN» του ομίλου «ΛΟΥΗΣ» προέβλεπε 75 Ελληνες ναυτεργάτες σε πλήρωμα 319. Μετά από κινητοποίηση των ναυτεργατών, ο εφοπλιστής αναγκάστηκε να ναυτολογήσει τελικά 53!
Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ αντί να εφαρμόσει ακόμα και αυτήν τη νομοθεσία, διά του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, Γ. Διαμαντίδη, έστειλε την υπόθεση των χρεών του «ΛΟΥΗΣ» στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, με αντάλλαγμα αυτός να μην υποστείλει την ελληνική σημαία. Βέβαια, μετά την ανακοίνωση του «ΛΟΥΗΣ», ο υπουργός, με δήλωσή του, παριστάνει τον εξαπατημένο, ότι, δηλαδή, ενώ έδειξε «καλή θέληση», τελικά «εξαπατήθηκε», γιατί «εκ των υστέρων, όμως, απεδείχθη ότι η εν λόγω Εταιρεία είχε ήδη πάρει απόφαση υποστολής της ελληνικής σημαίας από τα κρουαζιερόπλοιά της»!
Στιγμιότυπο από την εξόρμηση στην αγορά του Βύρωνα |
Σε τρίωρη στάση εργασίας σε όλες τις βάρδιες προχωρούν αύριο Τετάρτη 9 Φλεβάρη, οι εργαζόμενοι της «Εκδοτικής Βορείου Ελλάδος» στο τυπογραφείο «Φίλιππος» στο Κιλκίς, αντιδρώντας στην προσπάθεια της επιχείρησης να επιβάλει εκ περιτροπής εργασίας που θα έχει σαν συνέπεια τη μείωση των μισθών τους κατά 15-20%.
Θυμίζουμε ότι η «Εκδοτική Βορείου Ελλάδος» των Μπόμπολα, Ψυχάρη, Μπακατσέλου, επιχειρεί να επιβάλει εκ περιτροπής εργασία και αντίστοιχη μείωση των αποδοχών και στους εργαζόμενους (δημοσιογράφους, διοικητικούς, τεχνικούς) στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος».
Οι εργαζόμενοι στο τυπογραφείο «Φίλιππος» με μπροστάρη το κλαδικό σωματείο τους, το Σύνδεσμο Γραφικών Τεχνών Κεντρικής Μακεδονίας, οργανώνουν τον αγώνα τους για να μην περάσουν τα σχέδια της εργοδοσίας και καλούν σε συντονισμό της πάλης όλους τους εργαζόμενους στην επιχείρηση.
Σε ωμούς εκβιασμούς προς τους εργαζόμενους για να επιβάλλει συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα, επιδίδεται η εργοδοσία στην πολυεθνική μετάλλου «ΚΟΝΤΙ», στο Βόλο. Τους εκβιαστικούς όρους διατυπώνει σε έγγραφό της. Το έγγραφο γνωστοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, λίγες μέρες μετά τις απολύσεις 12 εργατών που κοινοποιήθηκαν με εξώδικα τα οποία επέδωσαν δικαστικοί κλητήρες στα σπίτια τους, ενώ το προηγούμενο διάστημα πετάχτηκαν στο δρόμο της ανεργίας άλλοι 35 συνάδελφοί τους με τη μέθοδο της «οικειοθελούς αποχώρησης».
Μεταξύ των άλλων, στο έγγραφο αναφέρεται: «Να υπάρξει συμφωνία - αναφέρει χαρακτηριστικά - στη νέα οργάνωση του χρόνου εργασίας με βάση τις παραγγελίες και τις ανάγκες μείωσης των λειτουργικών εξόδων, διατηρώντας αμετάβλητο τον καταβαλλόμενο μισθό, δηλαδή εάν χρειαστεί λόγω αυξημένης ζήτησης, να συμφωνήσει κάποιος να εργαστεί για 10 ώρες αντί για οκτώ και το πολύ 3 φορές τη βδομάδα και να αναπληρώνει τις ώρες αυτές δουλεύοντας λιγότερο, όταν ο όγκος των παραγγελιών είναι μικρός». Και καταλήγοντας στο έγγραφό αναφέρει ότι «εάν δεν συμφωνήσουμε στα παραπάνω, η συμφωνία για την αποφυγή των απολύσεων δεν ισχύει».
Οι εργαζόμενοι, απορρίπτοντας τους εργοδοτικούς εκβιασμούς σε γενική συνέλευση που πραγματοποίησαν, προχτές, ύστερα και από την πετυχημένη 24ωρη απεργία τους, αποφάσισαν να προχωρήσουν από αύριο σε νέες κινητοποιήσεις απαιτώντας να παρθούν πίσω οι απολύσεις, να μη γίνουν άλλες και να διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματά τους.