ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Νοέμβρη 2009
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΤΑΞΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
Καλούν σε απεργία για λιμάνια 100% δημόσια
  • Δέκα οκτώ συνδικάτα και άλλες αγωνιστικές παρατάξεις που ανήκουν στη δύναμη του Εργατικού Κέντρου Πειραιά απαιτούν άμεση κήρυξη απεργίας
  • Η επίθεση ενάντια στους απεργούς πρέπει να πάρει πανεργατική απάντηση

«Λιμάνια στην υπηρεσία του λαού» (φωτ. από την προχτεσινή πικετοφορία του ΠΑΜΕ στους δρόμους του Πειραιά)
«Λιμάνια στην υπηρεσία του λαού» (φωτ. από την προχτεσινή πικετοφορία του ΠΑΜΕ στους δρόμους του Πειραιά)
Απέναντι στην ενορχηστρωμένη επίθεση που έχει εξαπολύσει το μαύρο «μπλοκ» κυβέρνησης και εκπροσώπων του κεφαλαίου, με τρομοκρατία, μέτρα ποινικοποίησης και εκβιασμούς, για να «σπάσει» τον απεργιακό αγώνα που δίνουν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι ενάντια στο ξεπούλημα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, οι ταξικές δυνάμεις βγαίνουν μπροστά. Αναλαμβάνουν αγωνιστικές πρωτοβουλίες για να γίνει ο αγώνας αυτός υπόθεση ολόκληρης της εργατικής τάξης. Χτες, 18 συνδικαλιστικές οργανώσεις στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά (ΕΚΠ), η παράταξη της «Δημοκρατικής Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» στη διοίκηση του Εργατικού Κέντρου και άλλες αγωνιστικές παρατάξεις, απαιτούν την άμεση σύγκληση των οργάνων και την κήρυξη απεργίας με έγγραφό τους προς τη ΓΣΕΕ, το ΕΚΠ και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.

Συγκεκριμένα αναφέρουν: «Τα συνδικάτα του Πειραιά της δύναμης του ΠΑΜΕ απαιτούν την άμεση σύγκληση των συνδικαλιστικών οργάνων, κάτω από το βάρος της επίθεσης κατά του αγώνα των λιμενεργατών στον Πειραιά που έχουν εξαπολύσει κυβέρνηση, αξιωματική αντιπολίτευση, σύσσωμες οι εργοδοτικές οργανώσεις. Το συνδικαλιστικό κίνημα στη συντονισμένη επίθεση των δυνάμεων του κεφαλαίου επιβάλλεται να απαντήσει σε συντονισμένη απάντηση. Με κήρυξη απεργίας που θα στρέφεται κατά της ποινικοποίησης του αγώνα των εργαζομένων του ΟΛΠ και για την απαίτηση να ακυρωθεί οποιαδήποτε διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Συντονισμένος αγώνας για αποκλειστικά δημόσια λιμάνια στην υπηρεσία του λαού και όχι των μονοπωλιακών ομίλων».

Στο μεταξύ, χτες, το Επιμελητήριο Μεσσηνίας κατέθεσε στα δικαστήρια του Πειραιά αγωγή με την αξίωση να χαρακτηριστεί η απεργία των εργαζομένων παράνομη και καταχρηστική. Με αγωγές και ασφαλιστικά μέτρα απειλούν ακόμα η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, οι Εμποροβιομηχανικοί Σύλλογοι Αθήνας και Πειραιά (ΕΒΕΑ και ΕΒΕΠ αντίστοιχα).

«Να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας»

Την ίδια στιγμή, οι αγωνιστικές παρατάξεις «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Υπαλλήλων Λιμανιών» και «Δημοκρατική Ενότητα Λιμενεργατών» με χτεσινή τους ανακοίνωση καλούν τους εργαζόμενους να «πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους». Τους καλούν «να συντονιστούμε με όλους τους εργαζόμενους και κλάδους που θίγονται από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, να το απαιτήσουμε από την πλειοψηφία (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΑΠ) στην ΟΜΥΛΕ και το Σωματείο Λιμενεργατών» με βάση το πλαίσιο «να ακυρωθεί τώρα η συμφωνία για την ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ, για λιμάνια 100% δημόσια, στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών». Το πλαίσιο αυτό, όπως επισημαίνουν, είναι το μόνο που μπορεί «να αποκρούσει την επίθεση που έχουν εξαπολύσει κεφαλαιοκράτες - κυβέρνηση - ΕΕ, να βάλει φραγμό στην ιδιωτικοποίηση και τη λεηλασία της δημόσιας περιουσίας. Να δώσει προοπτική στον αγώνα μας». Το ενιαίο αγωνιστικό μέτωπο των εργαζομένων, τονίζουν, είναι η απάντηση και στην «επίθεση που δεχόμαστε από το μαύρο μέτωπο όλων αυτών που ωφελούνται και προωθούν την ιδιωτικοποίηση, εφοπλιστών και εμποροβιομηχάνων» και της κυβέρνησης που «μας σέρνουν στα δικαστήρια και απειλούν ότι θα μας επιστρατεύσουν».

Κάνουν σαφές ότι «διάλογος» και «επαναδιαπραγμάτευση» της σύμβασης παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ «οδηγούν σε αδιέξοδο τους εργαζόμενους και τον αγώνα τους». «Δίνει χέρι βοηθείας, νομιμοποιεί την ιδιωτικοποίηση, δίνει πάτημα στην κυβέρνηση και ανοίγει το δρόμο για παραπέρα τεμαχισμούς, ιδιωτικοποίηση και ένταση της επίθεσης». Τονίζεται ότι η ιδιωτικοποίηση προωθείται για τη «διασφάλιση της απρόσκοπτης κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας του μεγάλου κεφαλαίου» και είναι αυταπάτη ότι μπορούν να διασφαλιστούν τα εργασιακά δικαιώματα με την πολυεθνική COSCO. Αντίθετα, η ιδιωτικοποίηση θα μετατρέψει το ΣΕΜΠΟ «σε εργασιακό γκέτο». Ακόμα, όσον αφορά τις συμβιβασμένες πλειοψηφίες σε Ομοσπονδία και Ενωση Λιμενεργατών, υπογραμμίζουν ότι «αυτή την ώρα είναι τεράστιες οι ευθύνες τους, που απομονώνουν τους εργαζόμενους, που δεν απαιτούν από ΓΣΕΕ, ΕΚΠ, ΠΝΟ» «άμεση εξαγγελία απεργιακών κινητοποιήσεων».

Ανακοινώσεις που αναδεικνύουν ότι ο αγώνας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού είναι υπόθεση όλων των εργαζομένων της πειραιώτικης περιφέρειας εξέδωσαν ο συνδυασμός «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία Πειραιά» και 9 αγωνιστικές δημοτικές παρατάξεις.

Η αγωνιστική παράταξη ΕΣΑΚ Οδηγών Φορτηγών καλεί τους οδηγούς «να σταθούν στο πλευρό των συναδέλφων λιμενεργατών, να συμπαραταχθούν μαζί τους» στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΣΕΜΠΟ γιατί θα πλήξει και τον κλάδο τους και να διεκδικήσουν λιμάνια 100% δημόσια που να ανήκουν στο λαό.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Θέτει ανοιχτά ζήτημα «νομιμότητας» της απεργίας

Σε ευθεία επίθεση εναντίον των λιμενεργατών προχωράει η κυβέρνηση, κλιμακώνοντας τους εκβιασμούς και θέτοντας θέμα «νομιμότητας» των κινητοποιήσεων με στόχο να σπάσει την απεργία στο λιμάνι του Πειραιά.

Χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής έσπευσε να επικροτήσει τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλου, ο οποίος προχτές, κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου υποστήριξε ότι «τα αιτήματα των απεργών δεν συνάδουν με την έννομο τάξη και τα συμφέροντα της χώρας» αναφέροντας ότι υπάρχει θέμα «νομιμότητας της απεργίας». Συγχρόνως, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εντείνοντας τους εκβιασμούς προς τους εργαζομένους δήλωσε ότι «διάλογος χωρίς ανοιχτό λιμάνι, δεν μπορεί να γίνει», χαρακτηρίζοντας «ακατανόητη η συνέχιση της απεργίας από τους εργαζόμενους».

Ο Γ. Πεταλωτής, σε μια προσπάθεια να θολώσει τα νερά υποστήριξε ότι «δεν υπάρχει καμία σκέψη στην κυβέρνηση για επιστράτευση», αλλά την ίδια στιγμή φρόντισε να επιδοκιμάσει τις ενέργειες της μεγαλοεργοδοσίας και των εμποροβιομηχάνων που κινούνται δικαστικά κατά των απεργών, σημειώνοντας με έμφαση: «Ο κάθε φορέας έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει και όλα τα νομικά μέσα που μπορεί»!! Το «δημόσιο συμφέρον σημαίνει ανοιχτό λιμάνι», δήλωσε στη συνέχεια ο Γ. Πεταλωτής, δείχνοντας ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να αναθέσει τη «βρώμικη δουλειά» της ποινικοποίησης της απεργίας στους μεγάλους επιχειρηματίες, ώστε οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι να κρύβονται πίσω από την επίφαση του διαλόγου με τους εργαζόμενους.

Ο Γ. Πεταλωτής εντελώς προκλητικά κάλεσε τους απεργούς «να αναλάβουν τις ευθύνες τους» και επιχειρώντας να στρέψει εναντίον τους άλλους κλάδους εργαζομένων απαίτησε να «σταματήσουν την απεργία για το καλό του δημόσιου συμφέροντος»...

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διαλύοντας κάθε αυταπάτη που έσπειρε προεκλογικά το ΠΑΣΟΚ ξεκαθάρισε ότι η σύμβαση ξεπουλήματος του λιμανιού «πλέον είναι νόμος του ελληνικού κράτους» και σημείωσε ότι η κυβέρνηση «θέλει επενδύσεις στην Ελλάδα (...) συμβατές βεβαίως με τις υποχρεώσεις της Ελλάδας σε σχέση με το κοινοτικό Δίκαιο». Δηλαδή, με τα συμφέροντα της κινέζικης πολυεθνικής.

ΚΟΘ ΤΟΥ ΚΚΕ
Κάλεσμα αγώνα στους λιμενεργάτες της Θεσσαλονίκης

Να ξεσηκωθούν ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών και να σταθούν πολύμορφα συμπαραστάτες στον αγώνα των συναδέλφων τους στο λιμάνι του Πειραιά, κάλεσε τους εργαζόμενους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αντιπροσωπεία της ΚΟΘ του ΚΚΕ που χτες το πρωί περιόδευσε στον ΟΛΘ.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τον Θανάση Βαρδαλή, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, Γιάννη Ζιώγα, μέλος της ΕΠ της ΚΟΘ του ΚΚΕ, βουλευτή και Σωτήρη Ζαριανόπουλο μέλος της ΕΠ της ΚΟΘ του ΚΚΕ και στέλεχος του ΠΑΜΕ, περιόδευσε στο ΣΕΜΠΟ και μίλησε με τους χειριστές της πρωινής βάρδιας. Τα στελέχη του ΚΚΕ κάλεσαν τους εργαζόμενους να αξιοποιήσουν την εμπειρία που έχουν συσσωρεύσει τα τελευταία χρόνια και να οργανώσουν την αντίστασή τους ενάντια στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, να παλέψουν για πλήρη σταθερή εργασία, για φθηνές - ασφαλείς μεταφορές για τον εργαζόμενο λαό, για αποκλειστικά δημόσια λιμάνια.

Προειδοποίησαν πως μετά το λιμάνι του Πειραιά, θα ακολουθήσει η σειρά του λιμανιού της Θεσσαλονίκης να βγει στο σφυρί και να παραδοθεί προς εκμετάλλευση στο πολυεθνικό κεφάλαιο. Ξεκαθάρισαν πως τα λιμάνια έχουν στρατηγική σημασία για την ανάπτυξη του τόπου, η λειτουργία τους αφορά όλη την οικονομική ζωή της πόλης και της περιοχής και δεν μπορεί να παραδίδονται στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
Νόμιμο είναι ό,τι ανταποκρίνεται στα λαϊκά συμφέροντα

Απέναντι στο μπλοκ της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και όλων των εργοδοτικών φορέων που πιέζουν και απειλούν τον αγώνα των εργαζομένων στο λιμάνι, προκειμένου να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση, πρέπει να υψωθεί η οργή όλων των εργαζομένων και η απαίτηση να σταματήσει τώρα η ιδιωτικοποίηση. Για το λαό νόμιμο είναι αυτό που ανταποκρίνεται στα συμφέροντά του.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ