Τετάρτη 8 Μάη 2019
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Αύριο η συγκέντρωση νεολαίας στο Θησείο με ομιλητή τον Δ. Κουτσούμπα
  • Την εκδήλωση θα ανοίξει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής. Θα χαιρετίσουν κι άλλοι υποψήφιοι
  • Θα ακολουθήσει μουσικό πρόγραμμα με πολλούς γνωστούς καλλιτέχνες

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, θα μιλήσει στη συγκέντρωση που διοργανώνει η Οργάνωση Περιοχής Αττικής της ΚΝΕ, την Πέμπτη 9 Μάη, στις 8.30 μ.μ., στον πεζόδρομο του Θησείου (πλησίον του σταθμού ΗΣΑΠ «Θησείο»).

Την εκδήλωση θα ανοίξει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος ευρωβουλευτής.

Χαιρετισμό θα απευθύνουν οι: Σεμίνα Διγενή, υποψήφια ευρωβουλευτής, Λορέντζο Λανγκ, Γραμματέας της ΚΕ του Μετώπου Κομμουνιστικής Νεολαίας - Ιταλία και υποψήφιος ευρωβουλευτής του Κομμουνιστικού Κόμματος - Ιταλία, καθώς και νέοι υποψήφιοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Θα ακολουθήσει καλλιτεχνικό πρόγραμμα, στο οποίο θα συμμετάσχουν οι: Μανόλης Ανδρουλιδάκης (που κάνει και την ενορχήστρωση), Ρίτα Αντωνοπούλου, Φωτεινή Βελεσιώτου, Δώρος Δημοσθένους, Στάθης Δρογώσης, Παντελής Θαλασσινός, Βιολέττα Ικαρη, Πολυξένη Καράκογλου, Βαγγέλης Κορακάκης, Μαριώ, Σωτήρης Μπαλλάς, Πέννυ Μπαλτατζή, Μιρέλα Πάχου, Πυξ Λαξ, Γιώργος Σαρρής, Γιώργης Χριστοδούλου.

Η ΚΝΕ απευθύνει στη νέα γενιά κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην εκδήλωση, τιμώντας την 9η Μάη με το πραγματικό της νόημα, αυτό της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών και όχι τα κάλπικα μηνύματα της ΕΕ, που θέλουν να διαστρεβλώσουν το νόημα της μέρας, μετατρέποντάς την σε μέρα ύμνησης της λυκοσυμμαχίας.

Η ΚΝΕ δίνει ένα μεγάλο προεκλογικό ραντεβού με τους νέους που όλο το προηγούμενο διάστημα συναντήθηκαν στους αγώνες, για μόρφωση, δουλειά και ζωή με σύγχρονα δικαιώματα. Με τις ανακοινώσεις τους και την ειδική προεκλογική έκδοση του «Οδηγητή» τα μέλη της ΚΝΕ οργώνουν τις γειτονιές της Αττικής, τις σχολές και τα στέκια νεολαίας και συζητούν με τους νέους και τις νέες που σήμερα προβληματίζονται για όσα συμβαίνουν γύρω τους και αναζητούν απαντήσεις. Απευθύνονται στους νέους που δεν συμβιβάζονται με την κατάσταση και λένε «κάτι πρέπει να γίνει», σε όλους όσοι αντιλαμβάνονται ότι ο χαρακτήρας της ΕΕ δεν είναι αυτός που πλασάρουν τα κόμματα του συστήματος, αλλά η σκληρή πραγματικότητα που ζουν καθημερινά οι λαοί: Η εργασιακή περιπλάνηση, η ανεργία, η μόρφωση - πανάκριβο εμπόρευμα, οι πόλεμοι, η προσφυγιά.

Ολους αυτούς τους νέους που θέλουν να ακούσουν από πρώτο χέρι τι λέει το ΚΚΕ, η ΚΝΕ τους καλεί να συναντηθούν όχι μόνο στη μεγάλη αυριανή νεολαιίστικη συγκέντρωση, αλλά και μπροστά στις κάλπες. Γιατί η ΚΝΕ αναδεικνύει ότι μπροστά σε όλες τις κάλπες που θα στηθούν, η νεολαία έχει μια ευκαιρία, ένα όπλο: Να αξιοποιήσει την πείρα που έχει, να «μαυρίσει» αυτούς που της «μαυρίζουν» τη ζωή. Να κάνει ενιαίο κριτήριο, σε όλες τις κάλπες, τη ζωή της. Βάζοντας μπροστά τις δικές της ανάγκες, να ενισχύσει τη δύναμή της ψηφίζοντας ΚΚΕ στις ευρωεκλογές, «Λαϊκή Συσπείρωση» στις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Κάνουμε τη διαφορά! Η ψήφος των μαθητών θα είναι κόκκινη!

Κάλεσμα στους μαθητές της Β' και Γ' Λυκείου που ψηφίζουν για πρώτη φορά

Κάλεσμα στους 17χρονους και 18χρονους μαθητές που θα βρεθούν για πρώτη φορά μπροστά στις κάλπες στις επικείμενες εκλογές απευθύνει η ΚΝΕ, με ανακοίνωσή της που έχει σύνθημα: «Κάνουμε τη διαφορά! Η ψήφος των μαθητών θα είναι κόκκινη»!

Αναλυτικά η ανακοίνωση σημειώνει:

«Φέτος, στις 26 Μάη, οι μαθητές της Β' και Γ' Λυκείου θα ψηφίσουμε για πρώτη φορά στις ευρωεκλογές, τις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές.

Οσοι ποντάρουν πως θα ψηφίσουμε μία από τα ίδια, κάνουν λάθος!

Εχουμε μια ευκαιρία! Δεν θα την αφήσουμε να πάει χαμένη!

Είναι στο χέρι μας να κάνουμε τη διαφορά, ψηφίζοντας ΚΚΕ!

ΚΚΕ, γιατί είναι η μόνη αντισυστημική ψήφος!

Εμείς, που δεν δεχόμαστε την αδικία, που έχουμε όνειρα για τη ζωή και το μέλλον μας, απορρίπτουμε την πολιτική που "εκτελεί" τα δικαιώματά μας! Αυτή η πολιτική βάζει εμπόδια στη μόρφωση, την άθληση και την ψυχαγωγία μας, ταυτίζεται με μνημόνια, σκάνδαλα, ρουσφέτια και βολέματα. Είναι η πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Την ασκούν τα κόμματα που κυβέρνησαν, καθώς και τα υπόλοιπα κόμματα του συστήματος, που εξυπηρετούν τους λίγους και τα συμφέροντά τους.

Εμείς είμαστε οι πολλοί! Μας νοιάζει η ζωή και το μέλλον μας, γι' αυτό και τα όνειρά μας δεν συμβαδίζουν με τα δικά τους συμφέροντα. Είμαστε απέναντι! Ψηφίζουμε ΚΚΕ, γιατί είναι το μόνο κόμμα που τους πάει κόντρα. Δεν διστάζει να τα βάλει με τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, στον αγώνα για την ικανοποίηση των συμφερόντων των πολλών. Εχει πρόταση ανατροπής του συστήματος!

Την αγανάκτησή μας δεν τη χαρίζουμε. Ούτε στον ΣΥΡΙΖΑ ούτε στη ΝΔ, ούτε στα "μικρά" κόμματα του συστήματος, που σήμερα ψηφίζεις και δεν ξέρεις αύριο τι θα σου βγουν. Ψηφίζουμε ΚΚΕ για να γίνει η αγανάκτησή μας δύναμη ανατροπής!

ΚΚΕ, γιατί η νέα γενιά έχει ιδανικά, ούτε ξεπουλιέται ούτε προσκυνά!

Εμείς δεν παζαρεύουμε τα δικαιώματά μας! Δεν διαλέγουμε αν θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ή η ΝΔ που θα τα τσακίζει. Τους χαλάμε τα σχέδια!

Μπορούμε και πρέπει να ζούμε καλύτερα, να απολαμβάνουμε τα σύγχρονα δικαιώματά μας, που αντιστοιχούν στη μεγάλη ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας.

Αυτό είναι το πραγματικά σύγχρονο και προοδευτικό σήμερα. Αυτήν τη ζωή θα την κατακτήσουμε με αγώνα, αμφισβήτηση, σύγκρουση!

Τέτοιο μήνυμα μαχητικότητας, ελπίδας και αισιοδοξίας στέλνουμε με την ψήφο μας.

Ποτέ κανένας αγώνας δεν κερδήθηκε από την εξέδρα! Η λογική της αποχής, του "τίποτα δεν αλλάζει", τελικά βολεύει αυτούς που θέλουν να αλλάξουν τα πράγματα προς το χειρότερο...

ΚΚΕ, γιατί ψηφίζουμε όπως αγωνιζόμαστε!

Συναντηθήκαμε στους δίκαιους αγώνες μας για ένα σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, κόντρα στο νομοσχέδιο ΣΥΡΙΖΑ - Γαβρόγλου, που το κάνει χειρότερο.

Συναντηθήκαμε ενώνοντας τις ανησυχίες μας, τους προβληματισμούς μας, τα όνειρά μας... Να συναντηθούμε και στην κάλπη!

Γιατί εμπιστευόμαστε τη δύναμη του συλλογικού και οργανωμένου αγώνα, τη δική μας δύναμη. Γι' αυτό και θα τη δυναμώσουμε με την ψήφο μας! Για να γίνουμε πιο πολλοί αυτοί που αντιστεκόμαστε, διεκδικούμε, ανοίγουμε το δρόμο για να ζήσουμε αλλιώς.

ΚΚΕ, γιατί είναι η μόνη αντιφασιστική ψήφος!

Εμείς, που μισούμε τους φασίστες, έχουμε μια ευκαιρία: Να γκρεμίσουμε τη ναζιστική Χρυσή Αυγή από την 3η θέση. Ψηφίζουμε ΚΚΕ, το μόνο κόμμα που τα βάζει στα ίσα με τους φασίστες. Δυναμώνουμε τον αγώνα ενάντια στο σύστημα που τους γεννά και τους θρέφει.

ΚΚΕ, γιατί παλεύουμε για την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού!

Στέλνουμε πανευρωπαϊκό μήνυμα! Η ΕΕ των εκατομμυρίων φτωχών, ανέργων και αστέγων, η ΕΕ των πολέμων και των θαλασσοπνιγμένων προσφύγων, η ΕΕ της καταστολής και του αυταρχισμού δεν είναι η δική μας Ευρώπη. Δυναμώνουμε τον αγώνα για την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού, της κοινωνίας της πραγματικής ελευθερίας, της ζωής με δικαιώματα!

Δυναμώνουμε το ΚΚΕ στις ευρωεκλογές τη "Λαϊκή Συσπείρωση" σε δήμους και Περιφέρειες!».

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Μεγάλο προεκλογικό νεολαιίστικο ραντεβού στις 9 Μάη στο Θησείο.
  • Ανακοίνωση της ΚΝΕ προς τους μαθητές με σύνθημα: Κάνουμε τη διαφορά! Η ψήφος των μαθητών θα είναι κόκκινη!
  • Αρθρο: Η αποδιάρθρωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στρατηγική κατεύθυνση της ΕΕ.
  • Ανταποκρίσεις από Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ και προγραμματισμένες εκδηλώσεις.
  • Ανταποκρίσεις από εξορμήσεις με την ειδική προεκλογική έκδοση του «Οδηγητή».
Δράσεις της ΚΝΕ στη Μαγνησία

Ξεκινώντας τις εξορμήσεις στην Κρήτη
Ξεκινώντας τις εξορμήσεις στην Κρήτη
Με αφορμή την κυκλοφορία του «Οδηγητή» του Μάη, οι Οργανώσεις Μαγνησίας της ΚΝΕ οργανώνουν πλατιά παρέμβαση στη νεολαία του νομού η οποία θα ενταθεί τις επόμενες μέρες μπροστά στη συγκέντρωση με ομιλητή τον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 12 Μάη στις 7.30 μ.μ., στην παραλία του Βόλου (άγαλμα).

Από το πρωί του Σαββάτου 4/5 ξεκίνησε η διακίνηση του «Οδηγητή» σε χώρους νεολαίας στην πόλη και στην ύπαιθρο. Το απόγευμα της ίδιας μέρας πραγματοποιήθηκε περιοδεία στον Βόλο, σε χώρους δουλειάς στον κλάδο του Επισιτισμού, συζητώντας κυρίως με νέες εργαζόμενες για τους όρους δουλειάς και τα δικαιώματά τους, τη δυσκολία να δουλεύουν παράλληλα με τις σπουδές τους για να μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα.

Την Κυριακή 5/5, στις 7 μ.μ. στην αίθουσα του Συνδικάτου Τροφίμων - Ποτών, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη - προβολή ταινίας. Στις ομιλίες τους ο Γιάννης Παπακώστας, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Θεσσαλίας της ΚΝΕ, και η Αιμιλία Τρουλινού, μέλος του Τομεακού Γραφείου Μαγνησίας του ΚΚΕ και υποψήφια περιφερειακή σύμβουλος Θεσσαλίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», κάλεσαν τους νέους «να μην τσιμπήσουν σε νέα ψευτοδιλήμματα, να μην ψάχνουν τις διαφορές ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ, αφού στα βασικά ζητήματα συγκλίνουν, αλλά να κάνουν την πραγματική διαφορά, δυναμώνοντας το ΚΚΕ παντού».

Ακολούθησε η προβολή της ταινίας «Ενας ελεύθερος κόσμος» του Κεν Λόουτς, η οποία, αξιοποιώντας μια ιστορία καθημερινών ανθρώπων στην Αγγλία του σήμερα, αποκαλύπτει και καταγγέλλει την παγκόσμια καπιταλιστική επιχείρηση «φθηνά χέρια», στην οποία συμμετέχουν κυβερνήσεις, μεγάλες εταιρείες και βιομηχανίες, διάφοροι εκμεταλλευτές, πατώντας στην εξαθλίωση και εκβιάζοντας την οργανωμένη εργατική τάξη.

Τη Δευτέρα 6/5 οι παρεμβάσεις συνεχίστηκαν σε σχολεία της πόλης.

Στην Κρήτη

Σε πανεξόρμηση με τον «Οδηγητή», ο οποίος λίγες μέρες πριν από τις κάλπες της 26ης Μάη κυκλοφόρησε μια ειδική προεκλογική έκδοση 16 σελίδων στη μειωμένη τιμή του 1 ευρώ, προχώρησαν οι Οργανώσεις της ΚΝΕ σε όλη την Κρήτη.

Εγιναν δεκάδες περιοδείες μελών και φίλων της ΚΝΕ σε χώρους όπου εργάζεται, ζει και συχνάζει η νεολαία, όπως καφετέριες, γειτονιές, τα κέντρα των πόλεων, φοιτητικές εστίες κ.λπ., με στόχο το μήνυμα «Δυνατό ΟΧΙ στην Ευρωπαϊκή Ενωση της φτώχειας και των πολέμων - Δυνατό ΝΑΙ στο ΚΚΕ για την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού» να φτάσει σε χιλιάδες νέους, να γίνει πράξη ισχυροποιώντας το ΚΚΕ παντού, σε όλες τις κάλπες. Γι' αυτό και οι στόχοι διακίνησης του «Οδηγητή» μπήκαν πιο ψηλά από κάθε άλλη φορά και τα μέλη της ΚΝΕ δίνουν αυτήν τη μάχη με ενθουσιασμό.

ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Η αποδιάρθρωση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στρατηγική κατεύθυνση της ΕΕ

Η στρατηγική της ΕΕ, που αφορά στις αρχές και τις προτεραιότητες για το σχεδιασμό της Ειδικής Αγωγής, θέτει ως βασική κατεύθυνση την απομάκρυνση από την παραδοσιακή νοοτροπία της ενιαίας λύσης για όλα, μετακυλίοντας την ευθύνη, σχεδιασμού και παρέμβασης, στα ίδια τα γενικά σχολεία. Από τα επίσημα κείμενα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καλούνται οι εκπαιδευτικοί και διευθυντές των σχολικών μονάδων να δημιουργήσουν ένα σαφή στρατηγικό όραμα που θα βελτιώνει τα μαθησιακά αποτελέσματα μέσω ευέλικτων και ενταξιακών πολιτικών.1 Ετσι, προτρέπουν και συστήνουν σε εκπαιδευτικούς και διευθυντές των σχολείων να παρέχουν ένα ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών, που θα εξασφαλίζει τη συνάφεια για όλους τους μαθητές, που δεν θα πρέπει να έχει αυστηρά ακαδημαϊκό περιεχόμενο για να δημιουργήσουν «ευκαιρίες» επιλογής για τους μαθητές. Ενώ, στην κεντρική διοίκηση και το κράτος, ως διαμορφωτές αυτής της πολιτικής με επιτελική ευθύνη, συστήνουν την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με το «τι αποδίδει», τη διευκόλυνση ενός εθνικού διαλόγου για την ανάπτυξη μιας κοινής αντίληψης σχετικά με την ενταξιακή εκπαίδευση.2

Ετσι, αποτελεί στρατηγική κατεύθυνση της ΕΕ, αλλά και διεθνώς, η αποδιάρθρωση των δομών Ειδικής Εκπαίδευσης και η «εγκατάλειψη» των παιδιών σε ένα γενικό σχολείο, αυτονομημένο, που έχει την αποκλειστική ευθύνη να σχεδιάζει, να υλοποιεί τις «ενταξιακές» κατευθύνσεις. Μια κατεύθυνση που είναι σε βάρος της Ειδικής Εκπαίδευσης, που έχει πολλαπλάσιες απαιτήσεις ως προς το περιεχόμενο, τη στοχοθεσία της μαθησιακής διαδικασίας, την εξατομικευμένη παρέμβαση, τη διεπιστημονική πλαισίωση, για να επιτελέσει την αποστολή της, που δεν είναι άλλη από την ουσιαστική προετοιμασία του παιδιού με αναπηρία να ενταχθεί στην κοινωνία.


Μια κατεύθυνση που υλοποιείται εδώ και δεκαετίες σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και οι συνέπειές της είναι αρνητικές για τα ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Αυτό αποτυπώνεται σε παλαιότερη έκθεση, στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ευρυδίκη3, ότι, δηλαδή, το πλαίσιο ένταξης αυτών των παιδιών προσκρούει στο ανταγωνιστικό πνεύμα λειτουργίας που έχει κατακλύσει τα γενικά σχολεία. Ετσι, σύμφωνα με την ίδια έκθεση, αφού η κοινωνία γενικά ζητάει περισσότερα αποτελέσματα και οφέλη, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ο τρόπος σκέψης με όρους αγοράς να έχει εισαχθεί στα σχολεία. Αυτά, λοιπόν, κατηγοριοποιούνται με βάση τις επιδόσεις των μαθητών τους, αποκλείοντας τα παιδιά που υστερούν ή δεν μπορούν να πετύχουν υψηλούς στόχους δημιουργώντας αρνητικό «ισοζύγιο» στη συνολική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.

Εντοπίζουν, δηλαδή, τα αδιέξοδα και τις αντιφάσεις της δικής τους πολιτικής. Αφού ενισχύουν την αυτονομία της σχολικής μονάδας, εντείνοντας την ταξική κατηγοριοποίησή τους, δυσκολεύουν την ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε αυτά τα σχολεία, που είναι στρατηγικός τους στόχος.

Εάν τώρα συνυπολογίσουμε ότι η αυτονομία της σχολικής μονάδας και η κατηγοριοποίησή τους με βάση τις επιδόσεις των μαθητών, στην πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ, όχι μόνο δεν έχουν αντιστραφεί ως πολιτική κατεύθυνση, αλλά έχουν επεκταθεί και είναι καθεστώς, κατανοούμε ότι είναι ψευδεπίγραφος ο ανθρωπισμός των αστικών επιτελείων σε εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο, η ύπαρξη παιδιών με ειδικές ανάγκες λογίζεται περισσότερο ως βάρος, με αποτέλεσμα η ευθύνη να βαραίνει αποκλειστικά την ίδια την οικογένεια για το τι μπορεί να προσφέρει στο παιδί της, στρεφόμενη κυρίως στον κοστοβόρο ιδιωτικό τομέα.

Το νομοθετικό έργο της κυβέρνησης υπηρετεί αυτήν τη στρατηγική κατεύθυνση της ΕΕ


Κάνοντας μια σύντομη ανασκόπηση του νομοθετικού έργου της κυβέρνησης, σε συνέχεια των προηγούμενων, σταχυολογούμε ορισμένες από τις πιο χαρακτηριστικές παρεμβάσεις, που υποβαθμίζουν, παραπέρα, την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Για παράδειγμα, στο νόμο 4186, άρθρο 28, επεκτείνεται η πρόσληψη ιδιωτικής παράλληλης στήριξης από τη Γενική Εκπαίδευση που ίσχυε, στην Ειδική Εκπαίδευση, υποχρεώνοντας παραπέρα την ήδη επιβαρυμένη οικογένεια να καλύψει, με δικά της έξοδα, την υποστελέχωση και τα χιλιάδες κενά, που ποτέ δεν καλύπτονται εξολοκλήρου, αλλά ούτε και στην ώρα τους.

Παραπέρα, στο άρθρο 48, προβλέφθηκαν η πρόσληψη και η τοποθέτηση εκπαιδευτικών χωρίς κανένα επιστημονικό προσόν στην Ειδική Αγωγή. Αφού, λοιπόν, έγιναν «χειρουργικές» παρεμβάσεις σε βάρος της Γενικής Εκπαίδευσης (μείωση των ωρών της πρωινής ζώνης, των ωρών διδασκαλίας, κατάργηση του υπεύθυνου ολοήμερου κ.τ.λ.), δημιουργήθηκε «πλεονάζον» προσωπικό, που με ταχύρυθμα σεμινάρια διατέθηκε στον ευαίσθητο τομέα της Ειδικής Εκπαίδευσης.

Ο εμβληματικός νόμος, όμως, που με σαρωτικό τρόπο ανέτρεψε το χάρτη της Ειδικής Αγωγής προς το χειρότερο, είναι αυτός για τις νέες δομές, που μετακυλίει, ουσιαστικά, την ευθύνη ειδικής παιδαγωγικής παρέμβασης στη Γενική Εκπαίδευση από το υπάρχον προσωπικό, με την κατάρτιση εξατομικευμένων προγραμμάτων. Προβλέπει τη συγκρότηση ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης, πάλι από το υπάρχον προσωπικό, που θα έχουν στην ευθύνη τους όλο το παραπάνω έργο, σε συνεργασία με τα ΚΕΣΥ.

Ειδικά για τις γνωματεύσεις

Η διαδικασία της γνωμάτευσης υποβαθμίζεται πλήρως. Κυβερνητικά στελέχη, αλλά και ο ίδιος ο υπουργός, θέλοντας να αιτιολογήσουν αυτή την επιλογή, τόνιζαν ότι η γνωμάτευση δεν είναι αυτοσκοπός της παιδαγωγικής διαδικασίας, επιδιώκοντας να αντιμετωπίσουν με αυτόν τον τρόπο το φαινόμενο των «υπεργνωματεύσεων»! Και το λένε αυτό τη στιγμή που τα καταγεγραμμένα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν ξεπερνούν το 2%, όταν η επιστημονική κοινότητα το προσδιορίζει, περίπου, στο 10% του γενικού μαθητικού πληθυσμού!

Στο νόμο, λοιπόν, τίθενται προαπαιτούμενα για να φτάσει τελικά ο μαθητής στην υπηρεσία - ΚΕΣΥ, ζητώντας μια επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη για το είδος της δυσκολίας και της στήριξης που χρειάζεται. Δηλαδή, πρέπει να βεβαιώνεται και να τεκμηριώνεται η αποτυχία των παρεμβάσεων μέσα στο γενικό σχολείο, για να φτάσει τελικά κάποιος στο ΚΕΣΥ και να λάβει το πολύτιμο χαρτί, χάνοντας πολύτιμο παιδαγωγικό χρόνο, που στην κυριολεξία μετράει σε βάρος του παιδιού.

Ομως, η διάγνωση δεν είναι κάτι μεταξύ όλων των άλλων, αλλά αποτελεί το εργαλείο και επιστημονικό προαπαιτούμενο για να προσδιοριστεί με σταθμισμένα επιστημονικά κριτήρια το είδος της δυσκολίας, να προσδιοριστεί το κατάλληλο σχολικό πλαίσιο, αλλά και η ειδική επιστημονική παρέμβαση στο περιεχόμενο της παιδαγωγικής διαδικασίας. Ενώ το σύνολο των γνωματεύσεων μπορεί να δώσει τις συνολικές ανάγκες που υπάρχουν, ανά ομάδα αναπηρίας.

Την ίδια ώρα, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου ψεύδεται όταν αναφέρει ότι ο νόμος αντιμετωπίζει την «ιατρικοποίηση» της Ειδικής Αγωγής, αφού μέσα σε αυτόν προκρίνονται και αναγνωρίζονται οι αξιολογικές εκθέσεις από τα ιατρικοπαιδαγωγικά κέντρα. Κέντρα που υπάγονται στο υπουργείο Υγείας και από τη σύστασή τους, το επιστημονικό προσωπικό που τα απαρτίζει δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αποφανθεί για το παιδαγωγικό και σχολικό πλαίσιο που έχει ανάγκη ο κάθε μαθητής. Είναι γεγονός ότι οι διαγνώσεις από αυτά τα κέντρα αναγνωρίζονταν και προηγούμενα, τώρα όμως με την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και της διακριτής λειτουργίας τους για τη διενέργεια αποκλειστικά των διαγνώσεων, θα αυξηθεί η ροή προς τα ιατρικοπαιδαγωγικά και επειδή είναι λίγες αυτές οι δομές, οι οικογένειες θα αναγκαστούν να προσφύγουν στα ιδιωτικά κέντρα. Αυτό συνιστά παραπέρα ιατρικοποίηση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, αποδεικνύοντας το μέγεθος της υποκρισίας όλων αυτών που αποδιαρθρώνουν την Ειδική Αγωγή στο όνομα της αντιμετώπισής της.

Εντονη υποχρηματοδότηση

Πρόσφατη είναι η εγκύκλιος που στάλθηκε στα σχολεία, για την ίδρυση των Τμημάτων Ενταξης, θέτοντας ως προαπαιτούμενο για κάθε ίδρυση και λειτουργία τη θετική γνωμοδότηση από το Δημοτικό Συμβούλιο και τη Σχολική Επιτροπή ότι μπορεί για τα επόμενα χρόνια να καλύψει τις λειτουργικές ανάγκες των καινούργιων τμημάτων. Με δεδομένη τη χρόνια υποχρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών, με ευθύνη τόσο των προηγούμενων κυβερνήσεων όσο και της σημερινής, κατανοούμε ότι βήμα - βήμα ξεδιπλώνονται οι όροι αυτονομίας και αποκέντρωσης της Εκπαίδευσης και ότι με τη μετακύλιση της ευθύνης στους δήμους με καθολικό και υποχρεωτικό τρόπο, αυτές δεν πρόκειται να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν.

Εάν σε όλα τα παραπάνω συνυπολογίσουμε τις εξελίξεις στον τομέα της Υγείας με τον νέο Ενιαίο Κανονισμό Παροχής Υπηρεσιών του ΕΟΠΥΥ, με την αλλαγή του τρόπου συνταγογράφησης των ειδικών θεραπειών, που κόβονται θεραπείες, εξαφανίζονται ολόκληρες διαγνωστικές κατηγορίες, περικόπτεται κατά 50% η δαπάνη για την Ειδική Αγωγή (από 106 εκατ. το 2015 σε 65 εκατ. το 2019), εξωθώντας τους γονείς είτε να επιβαρυνθούν με τεράστια ποσά είτε να σταματήσουν τις αναγκαίες θεραπείες για τα παιδιά τους. Προκύπτει ότι ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης βάλλεται κατά ριπάς!

Η εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα

Πρόσφατα δημοσιεύτηκε έκθεση που αποτυπώνει με ποσοτικό τρόπο τις ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.4 Σύμφωνα με αυτή, το ποσοστό των μαθητών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στην Ελλάδα είναι ένα από τα χαμηλότερα στην Ευρώπη, που κυμαίνεται από 1,8% έως 2,9% σε σχέση με τον γενικό μαθητικό πληθυσμό.

Από αυτό το ποσοστό, το 67,7% των μαθητών είναι στη Γενική Εκπαίδευση, είτε σε Τμήματα Ενταξης είτε με παράλληλη στήριξη, ενώ οι μαθητές που φοιτούν σε σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αποτελούν το 32,3% του μαθητικού πληθυσμού. Ποσοστό που είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, καθώς η τοποθέτηση μαθητών με αναπηρία, στη Γενική Εκπαίδευση, στις 29 χώρες της ΕΕ, είναι στο 98,64% και μόλις το 1,54% των μαθητών φοιτούν σε ειδικά σχολεία.5 Γι' αυτό και η κυβέρνηση, με πολλαπλές νομοθετικές παρεμβάσεις, προσπαθεί να εναρμονιστεί με τις «βέλτιστες» ευρωπαϊκές πρακτικές!

Παραπέρα, κατά τη μετάβαση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο συγκεκριμένος μαθητικός πληθυσμός μειώνεται δραματικά και σχεδόν εξαφανίζεται στο Λύκειο! Πιο συγκεκριμένα, τα Τμήματα Ενταξης, στα οποία φοιτά το 45% των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αγγίζει μόλις το 1,2% στο Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο.

Αντίστοιχα σοβαρό έλλειμμα παρατηρείται και στη γεωγραφική κατανομή των ειδικών δομών. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά: Στο 20,4% των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης δεν λειτουργεί Τμήμα Ενταξης στα Γυμνάσια, στο 83,3% στα Λύκεια. Τα ειδικά γενικά και επαγγελματικά Γυμνάσια είναι μηδενικά στις μισές Περιφερειακές Διευθύνσεις, ενώ για τα Λύκεια το ποσοστό αγγίζει το 80%.

Πάνω από το 60% όλων των εργαζομένων όλων των ειδικοτήτων στις ειδικές δομές Εκπαίδευσης εργάζονται με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Από τα παραπάνω αποτυπώνεται με αριθμούς η υποβαθμισμένη παρέμβαση, διαχρονικά όλων των κυβερνήσεων, στον τόσο ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Γι' αυτό απαιτείται ο αγώνας να θέσει στο επίκεντρο των διεκδικήσεων την αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή, με ευθύνη του κράτους, με την ίδρυση και λειτουργία όλων των αναγκαίων ειδικών δομών σε κάθε βαθμίδα Εκπαίδευσης, γιατί κάθε παιδί πρέπει να εντάσσεται στο κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, ούτε στο σπίτι του, ούτε σε σχολεία που δεν μπορούν να στηρίξουν τις σύνθετες παιδαγωγικές και επιστημονικές ανάγκες του. Ταυτόχρονα, είναι ανάγκη στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής να εργάζονται με μόνιμη σχέση εργασίας όλο το αναγκαίο επιστημονικό και παιδαγωγικό προσωπικό.

Με ισχυρό ΚΚΕ κόντρα στη στρατηγική που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών με αναπηρία

Το ΚΚΕ σταθερά αποκαλύπτει ότι η ευρωενωσιακή και κυβερνητική σημαία της «ένταξης» ή της «ενσωμάτωσης» αποτελεί όχημα για την παραπέρα περιθωριοποίηση των παιδιών με ειδικές ανάγκες και, σε μεγάλο βαθμό, είναι αντιεπιστημονική, αφού δεν συνοδεύεται από εξατομικευμένη καταγραφή, επιστημονική ομαδοποίηση και δεν διασφαλίζει καμία από τις αναγκαίες προϋποθέσεις για την ολόπλευρη, μορφωτική, σωματική, κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Συνειδητά, από αυτήν απουσιάζουν η γενναία χρηματοδότηση και η στήριξη της επαγγελματικής διεξόδου αυτών των παιδιών, ώστε να μπορούν να ενταχθούν ισότιμα στην κοινωνία, να μπορέσουν να ζήσουν με αυτάρκεια και ανεξαρτησία.

Γι' αυτό, κόντρα στην αποδιάρθρωση των διακριτών δομών Ειδικής Αγωγής και όλων των, επιπλέον, υποστηρικτικών, παλεύουμε για την πλέρια, θετικά «ανισότιμη», προνομιακή μεταχείριση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί ξεκινούν από μια διαφορετική αφετηρία, και για να κατακτήσουν την όποια ισοτιμία πρέπει να τους δοθεί επιπλέον στήριξη, κάθε διαθέσιμο επιστημονικό μέσο. Η επιστήμη μπορεί, καθώς εξελίσσεται, να δώσει απαντήσεις, να προσφέρει νέα εφόδια και μέσα για την πρόληψη των αναπηριών, την πρώιμη διάγνωση, την επιστημονική - παιδαγωγική παρέμβαση στο κατάλληλο για το κάθε παιδί πλαίσιο, την αποκατάσταση αλλά και την παραγωγική ένταξή τους στην κοινωνία.

Οι σύγχρονες ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες και ο βαθμός ικανοποίησής τους σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο πρέπει να αποτελέσουν κριτήριο ψήφου, δυναμώνοντας τον αγώνα για να αντιστοιχηθούν τα δικαιώματά τους με τις σύγχρονες δυνατότητες της κοινωνίας, κόντρα στο κοινωνικό περιθώριο και τον αποκλεισμό τους.

ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:

1. «Ανάδειξη των επιτευγμάτων όλων των μαθητών στην ενταξιακή εκπαίδευση», τελική συνοπτική έκθεση, Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση, 2017.

2. Ο.π. σελ. 14.

3. «Ειδική Αγωγή στην Ευρώπη», Θεματική Εκδοση, από Ευρωπαϊκό Φορέα Ειδικής Αγωγής, 2003.

4. Ετήσια Εκθεση (μέρος β') για την Εκπαίδευση 2017 - 2018 του ΚΑΝΕΠ - ΓΣΕΕ σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ με θέμα «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση στην Ελλάδα: ο μακρύς δρόμος για ένα σύστημα συνεκπαίδευσης στη χώρα μας», Δελτίου Τύπου 28/11/2018.

5. Στατιστικά στοιχεία για την ενταξιακή εκπαίδευση - βασικά μηνύματα και πορίσματα (2014/2016) - Ευρωπαϊκός Φορέας για την Ειδική Αγωγή και την Ενταξιακή Εκπαίδευση.


Της
Αγγελικής ΓΚΟΥΣΚΟΥ*
*Η Αγγελική Γκούσκου είναι μέλος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ

Κορυφώνονται τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ

Στις 12 Μάη στη Θεσσαλονίκη, με ομιλητή τον Νίκο Αμπατιέλο. Εκδηλώσεις σε πολλές ακόμα πόλεις

Κορυφώνονται τις επόμενες μέρες τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ, με κεντρικό σύνθημα «Κάψε τα σενάρια και γράψε το δικό σου. Με δυνατό ΚΚΕ κάνε τη διαφορά». Οι μικρές αυτές μαθητικές γιορτές έχουν ήδη διανύσει ένα μεγάλο ταξίδι στις γειτονιές της Αττικής και σε πολλές ακόμα πόλεις της χώρας, προβάλλοντας τη μαθητική δημιουργία, δίνοντας βήμα σε γόνιμη συζήτηση πάνω στα ζητήματα που απασχολούν τους μαθητές.

Την Κυριακή 12 Μάη, στις 18.00, στη Νέα Παραλία (στο ύψος του δημαρχείου), πραγματοποιείται το Μαθητικό Φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη, με κεντρικό ομιλητή στις 20.00 τον Νίκο Αμπατιέλο, Γραμματέα του ΚΣ της ΚΝΕ και υποψήφιο ευρωβουλευτή με το ΚΚΕ. Το πρόγραμμα επίσης περιλαμβάνει: Hip hop live με τους «Rebellion Connexion», καθώς και με άλλα hip hop groups. Συναυλία με τους «7rock», τους «lowbirds» και άλλα μαθητικά και νεανικά συγκροτήματα. Επιδείξεις πολεμικών τεχνών (τζούντο, νιτζούτσου, μάι τάι). Παρουσίαση σύγχρονου χορού από τους «rednation». Ακροβατική επίδειξη από τον Ορφέα Πλαγιαρίου. Stand up comedy. Παρουσίαση μαθητικών εργασιών και video. Παιχνίδια Rouk Zouk και multitasking game. Διαγωνισμό graffiti με σύνθημα «Οχι στο μίσος των εθνικιστών - Ναι στη φιλία των λαών». Τουρνουά σκακιού και πινγκ πονγκ.

Στο χώρο θα υπάρχουν θεματικές εκθέσεις και έκθεση βιβλίου της «Σύγχρονης Εποχής».

Στο κάλεσμά τους οι Οργανώσεις της ΚΝΕ αναφέρουν: «Ολο αυτόν τον καιρό μπροστά στην προετοιμασία του Μαθητικού Φεστιβάλ έχουν πραγματοποιηθεί σε γειτονιές της πόλης μικρές και μεγάλες προφεστιβαλικές εκδηλώσεις, αθλητικά τουρνουά και παιχνίδια, αναδεικνύοντας το σύνθημα του Φεστιβάλ "Κάψε τα σενάρια και γράψε το δικό σου ΜΕ ΔΥΝΑΤΟ ΚΚΕ #kane_ti_diafora".

Καλούμε λοιπόν όλους τους μαθητές αλλά και νέους της πόλης να έρθουν στις 12 Μάη σε αυτήν τη μεγάλη γιορτή για να διασκεδάσουμε με το πλούσιο πρόγραμμα που θα υπάρχει, να συζητήσουμε για τα όνειρά μας και πώς αυτά μπορούν να γίνουν πραγματικότητα».

Σε άλλες πόλεις

Για το επόμενο διάστημα, οι εκδηλώσεις που προγραμματίζονται είναι οι εξής:

Παρασκευή 10 Μάη:

-- Στη Λάρισα, στο Φρούριο - πλατεία Λαμπρούλη. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει χαιρετισμό από μαθητή μέλος της ΚΝΕ, συναυλία από τους «Cake Rapes» και άλλα μαθητικά συγκροτήματα, ομιλία από την Βάσω Σβάρνα, στέλεχος της ΚΝΕ και υποψήφια με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» στο δήμο Λάρισας, και παιχνίδι quizdom. Στο χώρο του Μαθητικού Φεστιβάλ θα υπάρχουν χώρος για τους μικρούς φίλους της ΚΝΕ, θεματικές εκθέσεις και έκθεση βιβλίου της «Σύγχρονης Εποχής».

-- Στα Τρίκαλα, στην πλατεία Ρήγα Φεραίου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: Θεατρικό σκετς «Οι Καρχαρίες», χαιρετισμό από νέο υποψήφιο της «Λαϊκής Συσπείρωσης», ομιλία από στέλεχος της ΚΝΕ, συναυλία με μαθητικά σχήματα. Στον χώρο θα λειτουργεί έκθεση βιβλίου με παλιές και νέες εκδόσεις της «Σύγχρονης Εποχής».

Εκδηλώσεις διοργανώνονται την ίδια μέρα σε Γιάννενα και Κέρκυρα.

Σάββατο 11 Μάη:

-- Στη Ρόδο, στον προαύλιο χώρο της Ακαδημίας. Περιλαμβάνει συναυλία από τους «Bring me the lighter», παιχνίδια και quiz, μεγάλη έκθεση βιβλίου, ψηφιακή έκθεση για τη συμβολή της ΚΝΕ στην ανάπτυξη του μαθητικού κινήματος κ.ά.

Την ίδια μέρα πραγματοποιούνται τα Μαθητικά Φεστιβάλ σε Πάτρα, Αργοστόλι, Αρτα, Πρέβεζα, Χανιά, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Χαλκίδα, Πτολεμαΐδα, Καλαμάτα, Σπάρτη, Μυτιλήνη και Βαθύ Σάμου.

Κυριακή 12 Μάη: Σε Ρέθυμνο, Φλώρινα, Κοζάνη, Κω και Λήμνο.

Επίσης, εκδηλώσεις πραγματοποιούνται στις 17 Μάη σε Βόλο και Τήνο και στις 18 Μάη στην Καρδίτσα.

Εκδήλωση για την Αντιφασιστική Νίκη στην Ξάνθη

Εκδήλωση την Πέμπτη 9 Μάη στις 19.00, στην πλατεία Ελευθερίας στην Ξάνθη, πραγματοποιούν οι Τομεακές Οργανώσεις Ξάνθης του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

Η εκδήλωση είναι αφιερωμένη στην 9η Μάη, Μέρα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών, και έχει τίτλο: «Τσάκισε το φασισμό και το σύστημα που τον γεννά».

Στην εκδήλωση θα μιλήσει η Βούλα Μαχαιρίδου, μέλος της Επιτροπής Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης του ΚΚΕ και υποψήφια δήμαρχος Αβδήρων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Θα απευθύνει χαιρετισμό ο Σαλή Εφέντη, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης της ΚΝΕ και υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Θα ακολουθήσει συναυλία με τους «Urban Pulse».

Επιτυχημένες εκδηλώσεις σε διάφορες πόλεις

Στη Δράμα
Στη Δράμα
Με πολύμορφες εκδηλώσεις συνεχίστηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ σε διάφορες πόλεις της χώρας.

Με συμμετοχή μαθητών από τις γειτονιές της Δυτικής Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή Μαθητικό Φεστιβάλ στην πλατεία του Ευόσμου.

Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με παιχνίδια Ρουκ Ζουκ, παντομίμας και «Πες βρες», που κέντρισαν το ενδιαφέρον των μαθητών, ενώ στο χώρο διεξαγόταν τουρνουά σκακιού. Ακολούθησαν επίδειξη σύγχρονου χορού και stand up comedy. Στην εκδήλωση μίλησε ο Ορέστης Θεοδωρίδης, μαθητής του 1ου ΓΕΛ Μενεμένης και υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Αμπελοκήπων - Μενεμένης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε ο Θανάσης Κοκονάς, υποψήφιος δήμαρχος Ευόσμου - Κορδελιού με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Στο χώρο υπήρχαν αφιερώματα, κολάζ και έκθεση βιβλίου της «Σύγχρονης Εποχής», ενώ σε όλη τη διάρκεια του Φεστιβάλ πραγματοποιούνταν επισκέψεις και ξεναγήσεις στην έκθεση του Ποντιακού Συλλόγου Ευόσμου «Παναγία Κρεμαστή», αφιερωμένη στα 100 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συναυλία.

Στη Δράμα

Ο Δημοτικός Κήπος Δράμας φιλοξένησε το Σάββατο 4 Μάη τις δραστηριότητες του Μαθητικού Φεστιβάλ της ΚΝΕ. Μαθητές και μαθήτριες Γυμνασίου και Λυκείου αντάλλαξαν απόψεις με μέλη της ΚΝΕ για θέματα όπως ο πρόσφατος νόμος της κυβέρνησης για το Λύκειο και οι επικείμενες εκλογές, που απασχολούν και συζητιούνται ανάμεσα στους μαθητές, ειδικά αυτούς της Β' και Γ' Λυκείου, που φέτος ψηφίζουν πρώτη φορά.

Στον Εύοσμο
Στον Εύοσμο
Στην ομιλία του ο Γιάννης Παπαγεωργίου, μέλος του Συμβουλίου Περιοχής Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης της ΚΝΕ, κάλεσε κάθε μαθητή και μαθήτρια να «κάψει τα σενάρια» που του έχουν ετοιμάσει παλεύοντας μέσα από τις γραμμές της ΚΝΕ, της πρωτοπόρας Νεολαίας του ΚΚΕ, γιατί δυνατοί μαθητικοί αγώνες σημαίνει δυνατή ΚΝΕ στα σχολεία και, όπως σημείωσε, αυτό το γνωρίζουν καλά και οι μαθητές της Δράμας, που φέτος σήκωσαν στα σχολεία τους πανό εναντίον της συμφωνίας Τσίπρα - Ζάεφ, ζητούσαν να φύγει το ΝΑΤΟ από τα Βαλκάνια και φώναζαν «έξω οι φασίστες από τα σχολεία».

Η εκδήλωση έκλεισε με hip hop συναυλία από μαθητικό συγκρότημα της πόλης και freestyle rap.

Στη Χαλκίδα

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το μαθητικό τουρνουά ποδοσφαίρου 5x5 που διοργάνωσαν την Κυριακή 5 Μάη οι Μαθητικές ΟΒ της ΚΝΕ στη Χαλκίδα, στο πάρκο του Λαού, με σύνθημα «Μη μένεις στην εξέδρα θεατής. Αγωνίσου!», στο πλαίσιο του Μαθητικού Φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Μάη. Προηγήθηκε την Τετάρτη 24 Απρίλη στο πάρκο του Βούρκου παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, που προήγαγε τις αξίες της αλληλεγγύης, της φιλίας, της συντροφικότητας, του αγώνα για την ειρήνη. Περιλάμβανε 6 δοκιμασίες σε 6 διαφορετικούς σταθμούς στο πάρκο, με γρίφους και αποστολές σχετικά με την Ιστορία και το χαρακτήρα του ΚΚΕ και της ΚΝΕ.

Σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο τουρνουά δόθηκαν αναμνηστικά αφιερωμένα στον μεγάλο τερματοφύλακα της ΕΣΣΔ Λεβ Γιασίν, ενώ οι μαθητές που συμμετείχαν και στις δύο δραστηριότητες ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις εκδηλώσεις του Μαθητικού Φεστιβάλ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ