Τρίτη 30 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΛΥΚΕΙΟΥ
Συνεχίζονται με μαθήματα κατευθύνσεων

Μετά από μια ανάπαυλα δύο ημερών, συνεχίζεται σήμερα ο εξεταστικός μαραθώνιος για τους μαθητές της Β` και της Γ` τάξης του ενιαίου λυκείου, με εξετάσεις σε μαθήματα κατεύθυνσης.

Στη Β` Λυκείου, το πρόγραμμα περιλαμβάνει Λατινικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης και Φυσική θετικής κατεύθυνσης. Οι μαθητές της Γ` Λυκείου σήμερα εξετάζονται στις Αρχές Φιλοσοφίες θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης (και των δύο κλάδων).

Το Σάββατο 27 Μάη, οι μαθητές της Β` Λυκείου εξετάστηκαν στα Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης, Χημεία θετικής κατεύθυνσης και Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης. Οι μαθητές της Γ` Λυκείου εξετάστηκαν στα Θρησκευτικά (Δημοσιεύουμε σήμερα τις εκφωνήσεις των θεμάτων του Σαββάτου).

Η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, με αφορμή την εξέταση των μαθητών της Β` Λυκείου στα Αρχαία Ελληνικά, επισημαίνει πως «η επιλογή των θεμάτων πρέπει να αποσκοπεί στον έλεγχο της κατανόησης των κειμένων από τους εξεταζόμενους και, παράλληλα, να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός κλίματος δημιουργικού και ερευνητικού». Ειδικότερα, ως προς τα θέματα, σημειώνει ότι στο διδαγμένο κείμενο, η δεύτερη ερώτηση θα μπορούσε να είναι σαφέστερα διατυπωμένη και το αδίδακτο κείμενο «επέτρεπε στους μαθητές ευκολότερη προσέγγισή του. Παρουσίαζε, βέβαια, κάποιες μεταφραστικές δυσκολίες, αντίθετα, οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις ήταν βατές και κλιμακούμενης δυσκολίας. Ακολουθούν, όμως, επισημαίνει η Ενωση Φιλολόγων, την παραδοσιακή λογική εξέτασης, που στρέφει περισσότερο προς την απομνημόνευση τύπων και την αποσπασματική γνώση».

Αναμενόμενα και σε συνάφεια με την ύλη, χαρακτηρίζουν τα θέματα της Χημείας της Β` Λυκείου, εκπρόσωποι της Ενωσης Ελλήνων Χημικών. Θεωρείται επίσης ότι από τα θέματα, κυρίως της θεωρίας, ξεχώριζε ο καλά διαβασμένος μαθητής.

Για θέματα με κλιμακούμενη δυσκολία, στα οποία εξετάζεται όλη σχεδόν η ύλη, κάνει λόγο η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, που σχολιάζοντας τα θέματα των Μαθηματικών, στα οποία εξετάστηκαν το Σάββατο οι μαθητές, επισημαίνει πως «υπάρχουν αρκετά ερωτήματα που συνδέονται με προβλήματα της καθημερινότητας». Ωστόσο, η ΕΛΜΕ Καρδίτσας επισημαίνει πρόβλημα στην αποστολή των θεμάτων των Μαθηματικών τεχνολογικής κατεύθυνσης. Συγκεκριμένα, με έγγραφό της προς τον γενικό γραμματέα του ΥΠΕΠΘ και τον πρόεδρο της επιτροπής εξετάσεων Β` Λυκείου, στο 1ο Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας στην εξέταση των Μαθηματικών δεν έγινε σωστά η εκτύπωση του 4ου ζητήματος. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, ζητήθηκαν εξηγήσεις από τη Λυκειακή Επιτροπή που ξαναζήτησε την εκτύπωση της σελίδας που περιείχε το σφάλμα, όμως και πάλι το διάνυσμα δεν υπήρχε. «Περίπου 23 μαθητές του σχολείου αυτού, μη μπορώντας να λύσουν την άσκηση με τα ελλιπή δεδομένα, αποχώρησαν, μειονεκτώντας έτσι σε σύγκριση με τους μαθητές των άλλων σχολείων της χώρας», τονίζει η ΕΛΜΕ και καλεί το υπουργείο να φροντίσει, ώστε να μην αδικηθούν.

Υπενθυμίζεται ότι οι προαγωγικές εξετάσεις της Β` και οι απολυτήριες της Γ` Λυκείου, που ταυτόχρονα καθορίζουν και την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ολοκληρώνονται στις 24 Ιούνη.

Θρησκευτικά, Γενικής Παιδείας Γ' Τάξης
ΟΜΑΔΑ Α`
ΘΕΜΑ Α1

Α.1.1. Για το Χριστιανισμό ηθική είναι: α. η υπακοή σε ορισμένους κανόνες ενός Θεού δικαστή β. η τήρηση θείων εντολών, ώστε να αποτραπεί η οργή του Θεού γ. η δημιουργία ελεύθερης σχέσης αγάπης με το Θεό δ. η υποταγή σε κανόνες καλής συμπεριφοράς. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 6

Α.1.2. Για την Ορθόδοξη Εκκλησία η οικογένεια είναι: α. συνεταιρισμός οικονομικών συμφερόντων β. κοινωνία αγάπης και αλληλοσεβασμού γ. χώρος ανάπτυξης ανταγωνιστικών σχέσεων δ. θεσμός εκπλήρωσης κυρίως βιολογικών αναγκών. Να γράψετε στο τετράδιο σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 6

Α.1.3. Να προσδιορίσετε αν το περιεχόμενο των ακόλουθων προτάσεων είναι σωστό ή όχι, γράφοντας στο τετράδιο σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση. α. ο Χριστός με τα θαύματά Του επιδίωκε την υποταγή του ανθρώπου στην εξουσία Του β. αληθινή ελευθερία στο Χριστιανισμό είναι η απελευθέρωση του ανθρώπου από τη φθορά και το θάνατο γ. στην αυτοθυσία τα κίνητρα είναι ιδιοτελή δ. η Εκκλησία αποδέχεται την παθητική ευθανασία. Μονάδες 6

Α.1.4. Η Εκκλησία στα κείμενα της λατρείας της αποκαλεί τον πιστό άνθρωπο «δούλο του Θεού» (π.χ. «βαφτίζεται ο δούλος του Θεού»). Τι δηλώνει η εκκλησία με αυτό το χαρακτηρισμό; Μονάδες 7

ΘΕΜΑ Α2

Α.2.1. Για το Χριστιανισμό το σώμα είναι: α. έδρα της αμαρτίας β. ναός του Αγίου Πνεύματος γ. φυλακή της ψυχής δ. κατώτερο στοιχείο της ανθρώπινης ύπαρξης. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 6

Α.2.2. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία: α. υπάρχει κατάλογος καλών και κακών πράξεων β. καμία πράξη δεν είναι από μόνη της καλή ή κακή γ. επαινείται η πράξη που διασφαλίζει το ατομικό συμφέρον δ. οι πράξεις αξιολογούνται με βάση την τήρηση εξωτερικών τύπων. Να γράψετε στο τετράδιό σας το γράμμα που αντιστοιχεί στη σωστή απάντηση. Μονάδες 6

Α.2.3. Στην Αγία Γραφή ο όρος «σάρκα» χρησιμοποιείται με δύο σημασίες, μια θετική και μια αρνητική. Να ορίσετε το περιεχόμενό τους. Μονάδες 7

Α.2.4. Να προσδιορίσετε αν το περιεχόμενο των ακόλουθων προτάσεων είναι σωστό ή όχι, γράφοντας στο τετράδιό σας την ένδειξη Σωστό ή Λάθος δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί στην κάθε πρόταση. α. ο χριστιανισμός αποδεχόμενος το Τριαδικό δόγμα απορρίπτει τον ατομικισμό ως τρόπο ζωής β. η τήρηση των εντολών του Χριστού διασφαλίζει την ανθρώπινη ελευθερία γ. στην παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας ο πνευματικός άνθρωπος περιφρονεί το σώμα δ. στα μυστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας η συνάντηση του ανθρώπου με το Θεό είναι πραγματική και όχι συμβολική. Μονάδες 6

ΟΜΑΔΑ Β`

ΘΕΜΑ Β1 Η Ορθόδοξη Εκκλησία καταδικάζει τη θανατική ποινή, γιατί στερεί από τον άνθρωπο τη δυνατότητα της μετάνοιας. Να αναπτύξετε αυτή τη θέση. Μονάδες 25

ΘΕΜΑ Β2 Πιστεύετε ότι οι εφαρμογές της τεχνολογίας θέτουν σε κίνδυνο την ολοκλήρωση του ανθρώπινου προσώπου; Να τεκμηριώσετε την πρόταση της «ρεαλιστικής αισιοδοξίας» της Εκκλησίας. Μονάδες 25

3ο Φεστιβάλ Ιδιωτικών Σχολών

Ο Σύλλογος Σπουδαστών Ιδιωτικών Σχολών διοργανώνει το 3ο Φεστιβάλ Ιδιωτικών Σχολών, το οποίο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 2 Ιουνίου, στην πλατεία Κλαυθμώνος, στις 5 το απόγευμα. Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ περιλαμβάνει θεατρικά δρώμενα, έκθεση φωτογραφίας, σκίτσου, βιβλίου και συναυλία.

ΤΡΙΚΑΛΑ
Καταδικάζεται η αποβολή του μαθητή

Την αντίδραση για την αυταρχική, σκοταδιστική ενέργεια του διευθυντή του Β΄ Γυμνασίου εκφράζουν φορείς της πόλης

Την άρση της τιμωρίας που επέβαλε ο διευθυντής του Β` Γυμνασίου Τρικάλων Θ. Παπαγεωργίου σε βάρος του μαθητή της Γ` Τάξης Βασίλη Σιδέρη, επειδή αρνήθηκε να συμμετάσχει στην περιφορά της εικόνας του Αγίου Βελισσαρίου, σε ημέρα, μάλιστα, σχολικής αργίας, ζητά με δήλωσή του στα ΜΜΕ ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Τρικάλων Μπάμπης Αργυρίου. Ο γυμνασιάρχης είχε τιμωρήσει την Παρασκευή το μαθητή με αποβολή και δεν του επέτρεψε να πάρει μέρος στις εξετάσεις, που έγιναν την ίδια μέρα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών. Μια ενέργεια η οποία θυμίζει αλήστου μνήμης εποχές και δε συνάδει με το λειτούργημα του εκπαιδευτικού - παιδαγωγού.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Τρικάλων επισημαίνει στη δήλωσή του για την αποβολή του μαθητή: «Είναι ένα πρωτοφανές γεγονός, πρόκληση στα δημοκρατικά αισθήματα των εκπαιδευτικών και του δημοκρατικού λαού των Τρικάλων. Είναι μια, πέρα για πέρα, αντιδημοκρατική - αντιπαιδαγωγική πράξη, που δε βοηθά στη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των μαθητών και στην απρόσκοπτη διενέργεια των εξετάσεων. Αντίθετα οδηγεί την εκπαίδευση σε παρωχημένες καταστάσεις. Σε εποχές που ήθελαν το μαθητή "στρατιωτάκι" και τον εκπαιδευτικό παιδονόμο. Είναι ένα απαράδεκτο φαινόμενο αυταρχισμού και σαν τέτοιο πρέπει να καταδικαστεί και να καταγγελθεί απ' όλους. Ολοι πρέπει να πάρουν θέση γι' αυτό το απαράδεκτο γεγονός».

Στη συνέχεια ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ επιρρίπτει ευθύνες, πέρα από το διευθυντή του Β` Γυμνασίου και στο διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «ο οποίος αντί να παρέμβει και να ομαλοποιήσει, ως όφειλε, την κατάσταση "ακυρώνοντας" αυτή την πράξη, κάλυψε τον διευθυντή του Β` Γυμνασίου. Ευθύνες έχει συνολικά και η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, που στην προσπάθεια ν' αντιμετωπίσουν και να καταστείλουν το ογκούμενο μαθητικό κίνημα ενάντια στους νόμους 2525 και 2640 στέλνει εισαγγελείς και αστυνομία στα σχολεία, ψηφίζει την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, το γνωστό "ιδιώνυμο"».

Και καταλήγοντας υπογραμμίζει: «Θεωρώ ότι είναι απαίτηση του συνόλου του εκπαιδευτικού κόσμου η άρση της επαίσχυντης αυτής τιμωρίας του μαθητή. Ας γίνει, επιτέλους, κατανοητό, απ' όλους, ότι κανείς δεν μπορεί να επιβάλλει με το έτσι θέλω τη συμμετοχή μαθητών σε εξωσχολικές δραστηριότητες και ιδιαίτερα όταν αυτές γίνονται σε ημέρες αργίας».

Σε ανακοίνωσή του και το Συνδικάτο Οικοδόμων Τρικάλων καταγγέλλει τη συμπεριφορά του διευθυντή του Β` Γυμνασίου και το διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επισημαίνοντας ότι αυτές οι ενέργειες δεν ταιριάζουν σε εκπαιδευτικούς και ότι μ' αυτόν τον τρόπο μάς γυρίζουν σε εποχές σκοταδιτισμού. Να σημειωθεί ότι ο διευθυντής του Β` Γυμνασίου Τρικάλων Θ. Παπαγεωργίου, με επιστολή του προς τον τοπικό Τύπο, επιχειρεί να δικαιολογηθεί για την επιβολή της τιμωρίας, επαναλαμβάνοντας τα περί «ανάρμοστης συμπεριφοράς» του μαθητή, που αρνήθηκε να συμμετάσχει στην εξωσχολική θρησκευτική εκδήλωση.

Ερώτηση του ΚΚΕ

Την απαράδεκτη ενέργεια του διευθυντή του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων να αποβάλει το μαθητή γιατί δε συμμετείχε σε εκκλησιαστική τελετή, καταγγέλλουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος και Νίκος Γκατζής, με Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή προς τον υπουργό Παιδείας.

Επισημαίνουν επίσης ότι ευθύνες έχει και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος απαντώντας στις δικαιολογημένες διαμαρτυρίες του γονέα του μαθητή, αντί να παρέμβει για την «ακύρωση» αυτής της απόφασης, έδωσε κάλυψη στο διευθυντή του 2ου Γυμνασίου.

Οι δύο βουλευτές ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την άρση αυτής της απαράδεκτης και αντιπαιδαγωγικής ποινής που επιβλήθηκε στο μαθητή του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων, αλλά και μέτρα ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον τέτοια κρούσματα.

ΑΔΙΟΡΙΣΤΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Ανυποχώρητος αγώνας για μαζικούς διορισμούς

Συγκέντρωση αδιορίστων στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στο διαγωνισμό της ντροπής

Φωνή διαμαρτυρίας ενάντια στην πολιτική αποσύνδεσης του πτυχίου από το δικαίωμα στη δουλιά, ενάντια στην αυταρχική επιβολή του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ ως μέσου πρόσληψης, ύψωσαν χτες οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί. Βρέθηκαν όμως για μια ακόμα φορά αντιμέτωποι με την αδιαλλαξία του υπουργείου Παιδείας.

Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιορίστων Εκπαιδευτικών, αδιόριστοι εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συγκεντρώθηκαν στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας, το οποίο ήταν φρουρούμενο από δεκάδες αστυνομικούς. Στο συλλαλητήριο συμμετείχαν και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που το περασμένο Σάββατο έκαναν 24ωρη διαμαρτυρία έξω από το υπουργείο Παιδείας.

Βασικό αίτημα των συγκεντρωμένων ήταν οι μαζικοί διορισμοί 100% μέσα από την επετηρίδα, ενώ ζητούν να μην ενεργοποιηθεί ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, που, όπως τόνισαν, με τα πρόσθετα κριτήρια, συνιστά ένα σύστημα επιλογής εκπαιδευτικών με σκληρή ταξική κατεύθυνση.

Στη συγκέντρωση απηύθυναν χαιρετισμό και κάλεσμα σε κοινό αγώνα, κάτω από το αίτημα για διορισμούς από την επετηρίδα, εκπρόσωποι της ΔΟΕ που είχε κηρύξει για χτες τρίωρη στάση εργασίας και της ΟΛΜΕ, που καταδίκασαν την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Αυτή την πολιτική για μια ακόμα φορά υπεράσπισε η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, στη συνάντηση που είχε αργότερα με εκπροσώπους της Ενωσης Αδιορίστων. Οπως ανακοίνωσαν μετά το τέλος της συνάντησης, κάτω από τις αποδοκιμασίες των συγκεντρωμένων για τις κυβερνητικές επιλογές, ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να στηρίξει το διαγωνισμό. Στην κατεύθυνση αυτή κινείται άλλωστε και η απόφαση του υπουργείου να μη διορίσει εκπαιδευτικούς από την επετηρίδα στα κενά για τα οποία δεν υπάρχουν επιτυχόντες από το διαγωνισμό του 1998 και να τα μεταφέρει στον επόμενο διαγωνισμό, καλύπτοντάς τα φέτος με αναπληρωτές. Ενδεικτικά αναφέρθηκε ότι τα κενά αυτά στα δημοτικά σχολεία, καθώς δεν υπάρχουν επιτυχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού, ανέρχονται σε 3.000 περίπου.

Ο υπουργός Παιδείας μάλιστα, σύμφωνα με τους εκπροσώπους των αδιορίστων, επικαλέστηκε τη «νωπή λαϊκή εντολή» για να συνεχίσει την εφαρμογή αυτής της πολιτικής. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου που εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας μετά τη συνάντηση, κατά τη διάρκειά της «ο κ. Ευθυμίου τόνισε ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ είναι ο πιο αξιοκρατικός τρόπος άντλησης των στελεχών της εκπαίδευσης, ενώ παράλληλη δέσμευση της κυβέρνησης είναι ο νόμος 2725 του 1999 που, ως γνωστόν, ορίζει το καθεστώς των αναπληρωτών 16μηνης προϋπηρεσίας. Ο υπουργός τόνισε ότι αποκλείεται η επαναφορά της επετηρίδας».

Οι αδιόριστοι από την πλευρά τους, δήλωσαν, ύστερα και από την αρνητική στάση του υπουργείου απέναντι στα αιτήματά τους, αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα και προγραμματίζουν νέο συλλαλητήριο. Η κινητοποίηση έληξε με πορεία προς τη Βουλή, όμως οι διαδηλωτές δεν κατόρθωσαν να φτάσουν μέχρι τη Βουλή, καθώς η οδός Βασ. Σοφίας ήταν κλειστή με κλούβες της Αστυνομίας και παραταγμένους αστυνομικούς.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ
Δυναμώνει μέρα με τη μέρα

Με δυναμισμό και αισιοδοξία κύλησε η χτεσινή, πρώτη μέρα των εκλογών του Συλλόγου Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ, αφού η προσέλευση και η ανταπόκριση των σπουδαστών στις κάλπες που είχαν στηθεί έξω από κάθε δημόσιο ΙΕΚ ήταν μαζική, παρά τις προσπάθειες παρεμπόδισης της εκλογικής διαδικασίας από κάποιους διευθυντές, οι οποίοι εφεύραν διάφορες αφορμές προκειμένου να αποδυναμώσουν το Σύλλογο.

Συνολικά ψήφισαν 726 σπουδαστές από 7 δημόσια ΙΕΚ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ΙΕΚ Χαϊδαρίου, όπου μέχρι χτες το απόγευμα είχαν ψηφίσει τουλάχιστον 200 σπουδαστές, από τους οποίους οι περισσότεροι δεν ήταν εγγεγραμμένα μέλη του Συλλόγου. Κατά τη διάρκεια της πρώτης μέρας των εκλογών προστέθηκαν στα 257 μέλη, άλλες 70 νέες εγγραφές.

Ενδεικτική ήταν η στάση του κ. Πολυζώη, αναπληρωτή διευθυντή του ΙΕΚ Χαϊδαρίου, ο οποίος υποστήριξε στους σπουδαστές ότι υπάρχει οδηγία από τον ΟΕΕΚ που δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή των εκλογών, αλλά «χάρη στην καλή του διάθεση θα διεξαχθούν», αρκεί να είναι έξω από το χώρο του ΙΕΚ. Οι σπουδαστές αρνήθηκαν και έστησαν την κάλπη στον προαύλιο χώρο του ΙΕΚ. Ομως ο κ. Πολυζώης δε σταμάτησε εκεί, έμπαινε στις αίθουσες διδασκαλίας και ζητούσε να μπουν απουσίες σε όσους έλειπαν.

Η Βίκυ Σκουράκη, μέλος του Συλλόγου, επισήμανε πως «ήδη από την πρώτη μέρα φάνηκε ότι οι σπουδαστές των δημοσίων ΙΕΚ ενισχύουν μαζικά το Σύλλογο, με την ψήφο τους. Θέλουμε να τους αποδείξουμε ότι δεν είμαστε σπουδαστές β΄ και γ΄ κατηγορίας. Εχουμε δικαιώματα στη μόρφωση, στη δουλιά και στη ζωή. Οι ενέργειες διευθυντάδων για παρεμπόδιση των εκλογών, το μόνο αποτέλεσμα που έχουν, είναι να μας δυναμώνουν ακόμα περισσότερο».

  • Ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Ν. Ιωαννίνων πραγματοποιεί σήμερα εκλογές μέχρι και την Παρασκευή 2 Ιούνη, για να αναδείξει νέο ΔΣ του Συλλόγου. Σκοπός του ΣΥΣΔΙΕΚ Ιωαννίνων είναι να αντιπαλέψει τα προβλήματα των σπουδαστών στις σχολές και όχι μόνο καθώς και η συλλογική δράση για την ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης με στέρεη γενική μόρφωση, κατάργηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, εξασφάλιση της εργασίας με δικαιώματα.
ΠΡΥΤΑΝΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ
Οχι στο πανεπιστήμιο - επιχείρηση

Στις κάλπες προσέρχονται σήμερα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΑΠΘ προκειμένου να εκλέξουν τη νέα Πρυτανική αρχή, ενώ την Πέμπτη 1 του Ιούνη θα ακολουθήσουν οι εκλογές και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Στο ΑΠΘ, οι εκλογές θα ξεκινήσουν από τις 9 το πρωί και θα διαρκέσουν ως τις 7.30 το απόγευμα. Παρά τις αντιδράσεις, τελικά η Πρυτανεία αποφάσισε να μην επιτρέψει στο διοικητικό προσωπικό τη συμμετοχή του στις εκλογές με δικαίωμα ψήφου.

Στις φετινές εκλογές μετέχουν δύο σχήματα, μέσα από τα οποία φαίνεται η «σύγκρουση» δύο διαμετρικά αντίθετων αντιλήψεων για τη λειτουργία του Πανεπιστημίου. Η μία, του ιδιωτικοποιημένου πανεπιστημίου που θα υποτάσσεται πλήρως στις επιχειρηματικές επιταγές και η άλλη, του αγώνα για τη διατήρηση του δημοκρατικού και δημόσιου πΠανεπιστημίου στην υπηρεσία των αναγκών του λαού και του τόπου.

Τα δύο σχήματα είναι: Η «Κίνηση για το Δημοκρατικό και Δημόσιο Πανεπιστήμιο» με υποψήφιους για το αξίωμα του Πρύτανη τον Γεώργιο Στάμου, καθηγητή στο Τμήμα Βιολογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών και για τα αξιώματα των αντιπρυτάνεων τον Λεωνίδα Αγγέλη, αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής και τον Σταύρο Πανά, αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής. «Το ΑΠΘ του 2000» με υποψήφιο για το αξίωμα του πρύτανη τον Μιχάλη Παπαδόπουλο (απερχόμενο Πρύτανη) και υποψηφίους αντιπρυτάνεις την Ολυμπία Γκίμπα - Τζιαμπίρη και τον Ιωάννη Αντωνόπουλο.

Σχολιάζοντας το έργο της απερχόμενης αρχής, ο Λ. Αγγέλης σημείωσε πως πρόκειται για μια προσπάθεια διαχείρισης του πανεπιστημίου μέσα στη λογική της ιδιωτικοποίησης και λειτουργίας του με τους όρους της ελεύθερης αγοράς. «Δε θα αποτελεί έκπληξη αν και τα μέλη ΔΕΠ φτάσουν να προσλαμβάνονται στα πλαίσια της επιχειρηματικής λογικής των κύκλων που έχουν μπει στο πανεπιστήμιο και έχουν εγκαταστήσει τα γραφεία τους», ανέφερε χαρακτηριστικά. Και πρόσθεσε μιλώντας για το περιεχόμενο της έρευνας πως «την προσανατολίζουν όχι στην υπηρεσία των πραγματικών αναγκών, αλλά στην αντίληψη του καταρτησιακού χαρακτήρα».

Περιγράφοντας την πρόταση και τους στόχους της «Κίνησης» ο Λ. Αγγέλης σημείωσε: «Η δική μας πρόταση εμπεριέχει τη λογική των ανθρώπων που μας προτείνουν και που διακατέχονται από την αγωνία μπροστά στον κίνδυνο της διάλυσης του δημόσιου και δωρεάν πανεπιστημίου. Επιχειρούμε μέσα από τις εκλογές να ακουστεί η φωνή μας, να καταγραφεί η διαφορετική λογική και να συσπειρωθούμε πάνω στα προβλήματα. Και γι' αυτό θέλουμε το ψηφοδέλτιό μας να υποστηριχτεί από ευρύτερες δυνάμεις. Από εκείνους που είναι αντίθετοι με τη νεοφιλελεύθερη πολιτική στην εκπαίδευση, τη θεοποίηση του κέρδους, και μακριά από την επιβαλλόμενη αδράνεια».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ