Τρίτη 27 Μάρτη 2007
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ

Σατιρίζοντας την Παιδεία

«Τι να κάνω; Ο,τι έχει "συλληφθεί" από το '80 και μετά, κατεβαίνει στις πορείες». Η «Μαριέττα» απολογείται στον «πρωθυπουργό» γιατί δεν μπορεί «να τους κουμαντάρει όλους αυτούς». Την ίδια στιγμή, παρελαύνουν κουκουλοφόροι - ασφαλίτες που «συνελήφθησαν» κατά λάθος, το μεγάλο κεφάλαιο που δίνει εντολές σε υπουργούς, πρωθυπουργούς και μέσα μαζικής ενημέρωσης, «σοφοί». Ο λόγος για τη σκηνή του «Συρμού», όπου προχτές το βράδυ φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές ανέβασαν τρία θεατρικά σατιρικά έργα αφιερωμένα στην Παιδεία, καυτηριάζοντας μαθητικούς κανονισμούς, κρούσματα νοθείας στα σχολικά βιβλία, το νόμο - πλαίσιο, το άρθρο 16, την εμπορευματοποίηση και άλλα.

Σήμερα στο «Συρμό» ο Κ. Καζάκος

Στο πλαίσιο των πολύμορφων πολιτιστικών - μορφωτικών δραστηριοτήτων της ΚΝΕ στο «Συρμό», που αυτό το μήνα είναι αφιερωμένες στην Παιδεία, παρουσιάζεται σήμερα Τρίτη (Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου) στις 9 μ.μ., η θεατρική παράσταση «Ο Γαλιλαίος» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, με τον Κώστα Καζάκο στον ομώνυμο ρόλο. Η μουσική σκηνή «Συρμός» είναι στο Μεταξουργείο (Κολωνού και Οδυσσέως, πλ. Καραϊσκάκη) και η είσοδος στις εκδηλώσεις της ΚΝΕ κοστίζει μόνο 3 ευρώ.

Εκδηλώσεις

-- Το ΣΠ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης της ΚΝΕ, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Για την επιστήμη του δικαίου και τη διδασκαλία της στα ΑΕΙ», σήμερα Τρίτη, 6 μ.μ., στο αμφιθέατρο της Νέας Νομικής και ομιλήτρια την Ζωή Μπαρίτα, μέλος της ΚΟΕ του ΚΣ της ΚΝΕ.

-- Η ΚΟΒ Νοτίων συνοικιών Ηρακλείου Κρήτης του ΚΚΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Οι εξελίξεις στην Εκπαίδευση - Τι Παιδεία θέλουμε», αύριο Τετάρτη, 7 μ.μ., στην αίθουσα του Τιμίου Σταυρού (περιοχή Πάνω Φορτέτσας).

-- Η ΤΟ ΤΕΙ Χαλκίδας της ΚΝΕ, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Οι αγώνες του φοιτητικού κινήματος - Συμπεράσματα και προοπτική τους», αύριο Τετάρτη, 12 το μεσημέρι, στο μεγάλο αμφιθέατρο του ιδρύματος.

-- Η ΝΟ Σπουδάζουσας Κοζάνης της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Η εμπειρία του φοιτητικού κινήματος και η συνέχεια της πάλης», αύριο Τετάρτη, 1 μ.μ., στο ΤΕΙ Κοζάνης.

-- Η ΤΟ Σπουδάζουσας Σερρών της ΚΝΕ, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Πολιτικές εξελίξεις στην ανώτατη εκπαίδευση και η πρόταση του ΚΚΕ», αύριο Τετάρτη, 1 μ.μ., στο αμφιθέατρο του ΤΕΙ Σερρών.

-- Οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι Ηλιούπολης «Αγ. Κωνσταντίνος», «Πρόοδος» και «Αλληλεγγύη», διοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Πολιτισμός και Παιδεία», αύριο Τετάρτη, 6.30 μ.μ., στην αίθουσα θεάτρου του Δημαρχείου. Θα μιλήσουν: Φ. Βώρος εκπαιδευτικός, διδάκτωρ φιλοσοφίας, Π. Γεωργιάδης, γενικός γραμματέας της ΠΟΣΔΕΠ και Ε. Μελά, χαράκτης - ζωγράφος και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών.

-- Ο Σύλλογος Γυναικών Καλλιθέας, διοργανώνει εκδήλωση αύριο Τετάρτη, 6.30 μ.μ., στο δημαρχείο. Θα μιλήσουν: Δήμος Μπαρτζώκας, καθηγητή του ΕΜΠ, Μαργαρίτα Κουσαθανά, δρ. Χημείας και Δώρα Μόσχου, ιστορικός και μέλος του ΔΣ της ΟΓΕ.

-- Ο Σύλλογος Γονέων 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου, διοργανώνει εκδήλωση με θέμα: «Οι προωθούμενες αλλαγές στην εκπαίδευση και οι θέσεις της ΑΣΓΜΕ», αύριο Τετάρτη, 7 μ.μ., στο κλειστό γυμναστήριο του σχολείου. Θα μιλήσει η Βάνα Τζιαντζή, πρόεδρος της ΑΣΓΜΕ.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ
Νέες κινητοποιήσεις αύριο Τετάρτη

Στην Αθήνα, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια, στη Θεσσαλονίκη στις 12 το μεσημέρι στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ

Αύριο, Τετάρτη, είναι το νέο αγωνιστικό ραντεβού ενάντια στο νόμο - πλαίσιο, στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια για την Αθήνα και σε πολλές ακόμα πόλεις σε όλη τη χώρα. Η αυριανή μέρα έχει επιλεγεί για τη νέα κινητοποίηση φοιτητών, σπουδαστών, εκπαιδευτικών κι εργαζομένων καθώς είναι η μέρα της δεύτερης ψηφοφορίας για την αναθεώρηση του άρθρου 16 στη Βουλή. Οι φοιτητές λένε «όχι» στην αναθεώρηση και δεν παραιτούνται από την απαίτησή τους να καταργηθεί, να μην εφαρμοστεί, να μείνει στα χαρτιά ο νέος νόμος - πλαίσιο.

Οπως τονίζει στο τελευταίο κάλεσμά του το Πανελλαδικό Συντονιστικό Φοιτητικών και Σπουδαστικών Συλλόγων, ο νόμος - πλαίσιο «έχει καταδικαστεί από χιλιάδες φοιτητές και σπουδαστές και έχει απονομιμοποιηθεί στη συνείδηση της πλειοψηφίας των εργαζομένων και όλου του λαού». Φοιτητές και σπουδαστές, που αυτές τις μέρες πραγματοποιούν στους συλλόγους τους Γενικές Συνελεύσεις και προσανατολίζονται σε καταλήψεις και αυτή τη βδομάδα, δηλώνουν: «Συνεχίζουμε - δυναμώνουμε το ίδιο αποφασισμένοι και ακόμα πιο δυνατοί, πιο ώριμοι». Παράλληλα, συνεχίζουν την πολύμορφη δραστηριότητα με εξορμήσεις ενημέρωσης του λαού και συμβολικές κινητοποιήσεις που μπλοκάρουν την επιχειρηματική λειτουργία μέσα στις σχολές.

Με 24ωρη απεργία αύριο, Τετάρτη, συμμετέχουν στο συλλαλητήριο οι πανεπιστημιακοί. Εικοσιτετράωρη απεργία αύριο έχουν και οι δάσκαλοι (ΔΟΕ) καθώς και οι δημόσιοι υπάλληλοι (ΑΔΕΔΥ), ενώ αντίστοιχο κάλεσμα έστειλε και η ΟΛΜΕ. Στην Αθήνα, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στους εργαζόμενους στο δημόσιο καλούν σε συγκέντρωση στην Ομόνοια στις 10 το πρωί.

Διαμαρτυρία μεταπτυχιακών φοιτητών

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στο νόμο - πλαίσιο έκαναν, το πρωί της περασμένης Παρασκευής, μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες από συλλόγους της Αθήνας. Οι φοιτητές ανέδειξαν ότι με ευθύνη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, όλα αυτά τα χρόνια «τα μεταπτυχιακά είναι πιλότος των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στα πανεπιστήμια» και δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν τη συντονισμένη πάλη για τα δικαιώματά τους.

Στη Θεσσαλονίκη

Στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο αύριο, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ καλούν φοιτητικοί, σπουδαστικοί σύλλογοι και η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ. Συλλαλητήρια έχουν οριστεί στην Κομοτηνή, στις 12 μ., στην πλατεία, στην Καβάλα, στις 11 π.μ., στους Κήπους, στις Σέρρες, στις 4 μ.μ., στα ΤΕΙ.

Επίθεση σε φοιτητές της ΠΚΣ

Απρόκλητη επίθεση από δυνάμεις της κρατικής καταστολής δέχτηκαν φοιτητές της Πανσπουδαστικής Κ.Σ. στην Ξάνθη και στην Καβάλα κατά τη διάρκεια των παρελάσεων της 25ης Μάρτη στις πόλεις αυτές.

Η ΝΕ Ξάνθης του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της σημειώνει ότι η απρόκλητη επίθεση έγινε γιατί το μήνυμα «ανυπακοής» στο νόμο - έκτρωμα ενοχλεί την κυβέρνηση. Η ΝΕ Ξάνθης σχολιάζει πως στην προσπάθειά τους σήμερα ΕΕ - ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - πλουτοκρατία για να περάσουν τις καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις διά πυρός και σιδήρου, χρησιμοποιούν όλους τους μηχανισμούς για να συκοφαντήσουν και να τρομοκρατήσουν το λαϊκό κίνημα. Επίσης, η Πανσπουδαστική Κ.Σ. σημειώνει σχετικά πως η Επανάσταση του 1821 αποδεικνύει περίτρανα ότι ο δρόμος της πάλης και της αποφασιστικής σύγκρουσης είναι μονόδρομος για το φοιτητικό - σπουδαστικό κίνημα και το λαό.

Μαζική εξόρμηση με υλικά για την Παιδεία και την απεργία της 29ης του Μάρτη πραγματοποίησαν στη Θεσσαλονίκη κατά τη διάρκεια της παρέλασης οι Οργανώσεις σπουδάζουσας και εργαζόμενης νεολαίας της ΚΝΕ με αφορμή την επέτειο της Επανάστασης του 1821.

  • Μαθητικό Φεστιβάλ διοργανώνει το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 30 του Μάρτη, στις 6 μ.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου.
ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ
Επιλεκτική μνήμη στην ιστορία του εμφυλίου

«Στις αρχές του 1944, ενώ η απελευθέρωση της Ελλάδας πλησιάζει, οι αντιθέσεις ανάμεσα στις πολιτικές δυνάμεις μεγαλώνουν. Οι αντιθέσεις αυτές εκφράζονται με συγκρούσεις ανάμεσα στις αντιστασιακές οργανώσεις. Η απελευθέρωση βρίσκει, έτσι, την Ελλάδα χωρισμένη στα δύο. Από τη μια μεριά είναι το ΕΑΜ, το οποίο, από το Μάρτη του 1944 έχει σχηματίσει την "Κυβέρνηση του Βουνού". Από την άλλη, βρίσκεται η εξόριστη ελληνική Κυβέρνηση του βασιλιά, ο ΕΔΕΣ και η ΕΚΚΑ. Η κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας, η οποία σχηματίζεται από τις δύο παραπάνω κυβερνήσεις, δεν καταφέρνει να αποτρέψει τον Εμφύλιο Πόλεμο, που ξεσπά το 1946, ανάμεσα στο δημοκρατικό στρατό και την κυβέρνηση. Τον Οκτώβριο του 1949 ο Εμφύλιος πόλεμος ολοκληρώνεται με την ήττα του δημοκρατικού στρατού, πολλές χιλιάδες θύματα και μεγάλες καταστροφές».

(Ιστορία Στ' Δημοτικού, σελ. 112 «Κατοχή, Αντίσταση και Εμφύλιος πόλεμος)

Στο απόσπασμα αυτό δεν υπάρχει η παραμικρή μνεία για την ταξική φύση της αντιπαράθεσης και των συγκρούσεων που ξεσπούν στην κατεχόμενη Ελλάδα κατά τη διάρκεια της Εθνικής Αντίστασης, αλλά και για την ταξική φύση του ίδιου του εμφυλίου πολέμου. Απουσιάζει όμως και κάτι άλλο εξίσου σημαντικό: ο ρόλος του βρετανικού (και αργότερα του αμερικάνικου) ιμπεριαλισμού στη στήριξη της ντόπιας αστικής τάξης και στη διασφάλιση των ευρύτερων συμφερόντων του στην περιοχή. Μια στήριξη που εκφράστηκε με χαρακτηριστικό τρόπο όταν ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος υποδεχόταν τον Αμερικανό στρατηγό Βαν Φλιτ το Φλεβάρη του 1948 με τη φράση «Στρατηγέ καλώς ήρθατε στο σπίτι σας... Ιδού ο στρατός σας», δείχνοντας τον κυβερνητικό στρατό.

Στο παράλληλο σύμπαν του εγχειριδίου της 6ης Δημοτικού, όπου οι βόμβες πέφτουν μόνες τους (όπως π.χ. οι βόμβες στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι για τις οποίες στο βιβλίο δεν αναφέρεται πουθενά ποιος και γιατί τις έριξε), η βορειοανατολική Ευρώπη είναι μια τρύπα στο χάρτη της ιστορίας, ποτέ οι Βρετανοί δεν υπέθαλψαν τις συγκρούσεις ανάμεσα στις ελληνικές αντιστασιακές οργανώσεις, ποτέ δεν έγινε η βρετανική επέμβαση του Δεκέμβρη του '44, δεν υπήρξε ποτέ η ελληνική «Ματωμένη Κυριακή», βρετανικά πολυβολεία δε στήθηκαν στην Ακρόπολη και ο λαός της Αθήνας δεν αντιστάθηκε ποτέ στο νέο καταχτητή και στην ντόπια αστική τάξη, που γύρισε με την πρόθεση να «καρπωθεί το αίμα των άλλων». Ποτέ ο Αιμίλιος Βεάκης δεν έστησε οδοφράγματα στην Κυψέλη και ποτέ ο «Ιερός Λόχος των Φοιτητών», ο «Λόρδος Μπάιρον», δεν περιφρούρησε την πύλη του Πολυτεχνείου. Ποτέ δεν έπεσαν στα ελληνικά βουνά οι βόμβες ναπάλμ, σε πειραματικό στάδιο ακόμη, ώστε να μπορέσουν να τις χρησιμοποιήσουν βελτιωμένες αργότερα οι ΗΠΑ, σε χώρες όπως, για παράδειγμα, το Βιετνάμ.

(Ως πηγή χρησιμοποιήθηκε άρθρο της Δώρας Μόσχου, εκπαιδευτικού - ιστορικού - μέλους του ΔΣ του ΚΜΕ, το οποίο θα δημοσιευτεί στο τεύχος 27 του περιοδικού «Θέματα Παιδείας»).

Το Σεπτέμβρη με διορθώσεις

Σε μερεμέτια αντί για απόσυρση του νέου βιβλίου Ιστορίας Στ΄ Δημοτικού προχωρά το υπουργείο Παιδείας υπό το βάρος των αντιδράσεων για το περιεχόμενό του. Μετά τις δηλώσεις του υφυπουργού Παιδείας Γ. Καλού, ο οποίος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο απόσυρσής του, χτες ανακοινώθηκε ότι η Μ. Γιαννάκου παρέδωσε στη συγγραφική ομάδα του βιβλίου τις παρατηρήσεις που έκανε η Ακαδημία Αθηνών και ζήτησε να ληφθούν υπόψη αυτές και όσες έχουν γίνει από την εκπαιδευτική κοινότητα και το υπουργείο Παιδείας της Κύπρου, προκειμένου να υπάρξουν οι αναγκαίες διορθώσεις κατά την επανέκδοση του βιβλίου για τις ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς.

Ωστόσο, με αλλαγές σε επιμέρους σημεία του βιβλίου δεν εξασφαλίζεται η διδασκαλία της πραγματικής ιστορίας για τους μαθητές της Στ΄ Δημοτικού. Δεν είναι μόνο τα προβλήματα που αφορούν την παρουσίαση συγκεκριμένων ιστορικών γεγονότων και διατυπώσεις τις οποίες, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, εντοπίζει η Ακαδημία Αθηνών στο πόρισμά της, το οποίο δεν έχει δοθεί ακόμα στη δημοσιότητα. Το βασικό πρόβλημα που χαρακτηρίζει το νέο βιβλίο έχει να κάνει με τη μεθοδολογία που επιλέγεται για τη διδασκαλία της Ιστορίας, χωρίς να μπαίνει στη διαδικασία να εξετάσει την κοινωνική εξέλιξη από το ένα στο άλλο στάδιο, να κάνει τους μαθητές να κατανοήσουν την πραγματική κινητήρια δύναμη της ιστορίας την οποία αντιμετωπίζει σαν ζήτημα υποκειμενικό, θέμα οπτικής γωνίας, καλλιεργώντας τη σύγχυση στα μυαλά των παιδιών. Σε ό,τι δε αφορά τον ιδεολογικό του προσανατολισμό, οι μικροί μαθητές, στην πρώτη επαφή τους με τα γεγονότα της περιόδου που καλύπτει το βιβλίο, γνωρίζουν μια ιστορία ξαναγραμμένη - περισσότερο όσο ποτέ πριν - προς όφελος τελικά της άρχουσας τάξης.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
«Η κοσμοπολίτικη αντίληψη της Ιστορίας θρέφει τον εθνικισμό και ανάποδα»

Σχόλιο για το βιβλίο ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού

Το βιβλίο της Ιστορίας της Στ' Δημοτικού κλήθηκε να σχολιάσει η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, στις Βρυξέλλες, όπου βρέθηκε για την 2η Ευρωπαϊκή Συνάντηση Κομμουνιστικών και Εργατικών Κομμάτων για «Ενιαία, Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία για όλους».

Η Αλ. Παπαρήγα επισήμανε ότι «αυτό το βιβλίο εκφράζει τη μεταμοντέρνα αντίληψη της Ιστορίας, δηλαδή μια ιστορία η οποία γράφεται με βάση τα κριτήρια του σήμερα και όχι του χτες και στερεί τα παιδιά από το να μάθουν ό,τι πολύτιμο και ωφέλιμο έχει το ελληνικό παρελθόν. Δεν μπορούν να καταλάβουν ούτε γιατί έγινε η Επανάσταση του 1821, ούτε αν ήταν επανάσταση, ούτε αν είχε θετικό περιεχόμενο. Σε καμία περίπτωση η δική μας κριτική στο βιβλίο της Ιστορίας δεν ταυτίζεται με την εθνικιστική υστερία που συνάντησε αυτό το βιβλίο από εθνικιστές οπαδούς των απόψεων, ότι την Επανάσταση την έκανε ο Γρηγόριος ο Ε' και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Αυτά είναι ανιστόρητα πράγματα. Ωστόσο, η κοσμοπολίτικη αντίληψη της Ιστορίας θρέφει δυστυχώς και τον εθνικισμό, και ανάποδα».

Ακόμα, πρόσθεσε ότι την περασμένη Πέμπτη «κάναμε μια ανακοίνωση διαμαρτυρίας για το διάγγελμα της υπουργού Παιδείας, της κυρίας Γιαννάκου, το οποίο ζήτησε να διαβαστεί στα σχολεία για την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Στο διάγγελμα αυτό λέει ότι η Επανάσταση του 1821 στην ουσία έγινε για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για να ενταχθεί η Ελλάδα στην ΕΕ. Συνέδεσε το 1821 με την ΕΕ, δηλαδή δύο εποχές διαφορετικές μεταξύ τους. Εκείνη την περίοδο δεν υπήρχαν προϋποθέσεις Ευρωπαϊκής Ενωσης. Πάντως, ο Κολοκοτρώνης δεν πάλεψε για την ΕΕ».

Υπογράμμισε ότι «ούτε η κυβέρνηση, ούτε εμείς, ούτε κανένας δεν μπορεί να γράφει την Ιστορία με κριτήριο το σήμερα. Ιστορία σημαίνει χτες, προχτές. Βέβαια, μέσα στη συνέχεια και στην εξέλιξη και στη δομή. Γι' αυτό εμείς θεωρούμε απαράδεκτο να διαβαστεί ένα τέτοιο μήνυμα, το οποίο ταυτίζει τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του 1821 με την πορεία της Ελλάδας στην ΕΕ. Αυτό είναι ιστορική αντιμετώπιση; Αλλο μήνυμα είχε το 1821. Κάπως έτσι είναι γραμμένο και το βιβλίο της Ιστορίας».

«Στο ερώτημά σας για το τι λέει αυτό το βιβλίο», συμπλήρωσε, «να δείτε τον "Ριζοσπάστη" της προηγούμενης Κυριακής, που είχε άρθρο ολοκληρωμένο στο οποίο κάνουμε τη δική μας κριτική. Π.χ. διαχωρίζουμε τον λαϊκό κλήρο από το Γρηγόριο τον Ε', ο οποίος αφόρισε την Επανάσταση της Φιλικής Εταιρείας που εκδηλώθηκε στην περιοχή της Μολδοβλαχίας. Και ο Παλαιών Πατρών Γερμανός δεν κήρυξε την Επανάσταση, είχε αντίθετη στάση. Βέβαια, όταν ξεσηκώθηκε το ποτάμι είπε κι αυτός μια κουβεντούλα. Αλλος σήκωσε τη σημαία.

Κρυφά σχολειά δεν υπήρχαν, τι να κάνουμε. Αυτό δε σημαίνει ότι η τουρκοκρατία ήταν καλό πράγμα. Καθόλου καλό και καλώς έγινε ο αγώνας. Δεν μπορούμε να γράφουμε την Ιστορία έτσι όπως την καταλαβαίνει ο καθένας σήμερα. Τι να πούμε δηλαδή εμείς, ότι η Επανάσταση του 1821 έγινε για το σοσιαλισμό; Ετσι θα τη γράψουμε; Υπήρχαν προοδευτικές δυνάμεις εκείνη την εποχή. Δεν υπήρχαν κομμουνιστές, δεν υπήρχαν προϋποθέσεις να υπάρχουν κομμουνιστές για να χρησιμοποιήσω ένα χοντρό παράδειγμα».

«Το βιβλίο ξεκινάει από μια κοσμοπολίτικη αντίληψη. Αυτή είναι η φιλοσοφία του», τόνισε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. «Και βεβαίως περιέχει αλήθειες», σημείωσε και πρόσθεσε ότι «αλλά επειδή περιέχει ορισμένες αλήθειες - όπως π.χ. σωστά λέει ότι δεν υπήρχε το κρυφό σχολειό - δε σημαίνει ότι η γενική φιλοσοφία του βιβλίου είναι σωστή. Σας επαναλαμβάνω για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση, ότι η δική μας κριτική δεν έχει καμία σχέση με την κριτική που κάνει η ηγεσία της εκκλησίας και διάφοροι άλλοι γνωστοί και άγνωστοι κύκλοι».

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Τεράστια τα προβλήματα

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Στα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μουσικά σχολεία, στο πλαίσιο της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, αναφέρεται Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για την υπουργό Παιδείας οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Λιάνα Κανέλλη, Βέρα Νικολαΐδου, Γιώργος Χουρμουζιάδης και Παναγιώτης Κοσιώνης.

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης έχει ως εξής:

«Η εκπαιδευτική πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, αλλά και των προηγούμενων του ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζεται από τη βαθιά υποτίμηση τόσο της αισθητικής αγωγής στο σχολείο, όσο και της καλλιτεχνικής παιδείας, που αντί να είναι δημόσια και δωρεάν για όλους τους νέους, απευθύνεται μόνο σε εκείνους που μπορούν να ακριβοπληρώσουν το ιδιωτικό παραεκπαιδευτικό κύκλωμα (ωδεία, σχολές χορού, ιδιαίτερα μαθήματα κλπ.) ή στα λίγα παιδιά που φοιτούν στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.

Ουσιαστική λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να δοθεί με α) τη δημιουργία ενιαίου δωδεκάχρονου βασικού σχολείου που να ενσωματώνει στο πρόγραμμά του την αισθητική αγωγή σαν αναπόσπαστο στοιχείο της γενικής παιδείας και β) την παράλληλη ίδρυση κρατικών κέντρων καλλιτεχνικής αγωγής σε επίπεδο δήμου, τα οποία θα παρέχουν δημόσια και δωρεάν καλλιτεχνική παιδεία στο λαό, αλλά και στους μαθητές με την καθοδήγηση του σχολείου και ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους.

Η σημερινή πολιτική έχει οδηγήσει σε τρομακτικά αδιέξοδα τη δημόσια μουσική παιδεία και ειδικά τα Μουσικά Σχολεία, που ούτε μουσική αγωγή, ούτε γενική εκπαίδευση κατορθώνουν τελικά να παρέχουν, αφού η πολιτεία αδιαφορεί για την εξασφάλιση ακόμη και αυτών των στοιχειωδών προϋποθέσεων για τη λειτουργία τους. Σαν αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης γονείς και μαθητές αντιμετωπίζουν πολλαπλάσια προβλήματα από εκείνα των κοινών σχολείων, καθώς μαζί με τα βάρη των φροντιστηρίων γενικών μαθημάτων σηκώνουν και αυτά των ιδιωτικών ωδείων. Αλλωστε, η φοίτηση σε ωδείο είναι πλέον υποχρεωτική, αφού δεν υπάρχει καμία μέριμνα της πολιτείας για τις μουσικές σπουδές των μαθητών του Δημοτικού, παρότι οι σπουδές αυτές επιβάλλεται να ξεκινούν νωρίς, από την παιδική ηλικία. Πιο συγκεκριμένα:

  • Τα Μουσικά Σχολεία αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο τεράστιο πρόβλημα ελλείψεων σε καθηγητές μουσικής και γενικής παιδείας, με συνέπεια την απώλεια πολλών ωρών μαθημάτων και την εξώθηση των μαθητών στα φροντιστήρια και στα ωδεία, όπως για παράδειγμα στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου, όπου μέχρι τέλος Γενάρη έχουν χαθεί 920 διδακτικές ώρες στα μαθήματα γενικής παιδείας και 6.300 ώρες στα ατομικά μουσικά μαθήματα. Το πρόβλημα γίνεται οξύτερο από την ανυπαρξία μόνιμων οργανικών θέσεων και την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών με ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσεται η αναγκαία παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές, ενώ ειδικά στα μουσικά όργανα επέρχεται πλήρης σύγχυση από την εναλλαγή μεθόδων και τεχνικών εκμάθησης, οι οποίες - όπως είναι γνωστό - διαφέρουν από εκπαιδευτικό σε εκπαιδευτικό.
  • Η επιζήμια για όλους τους μαθητές κατάτμηση του σχολείου σε επικαθήμενες βαθμίδες (Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο) έχει ακόμη σοβαρότερες επιπτώσεις στα Μουσικά Σχολεία, καθώς ο διαχωρισμός τους σε Γυμνάσιο - Λύκειο, εκτός από το να εμποδίζει την κατανομή της ύλης των γενικών μαθημάτων σε ενιαίο εξαετή κύκλο και τη διαμόρφωση κοινού ωρολογίου προγράμματος, διαρρηγνύει κάθε συνέχεια της μουσικής εκπαίδευσης στα ατομικά μαθήματα μουσικών οργάνων επιβάλλοντας αλλαγή καθηγητή στη μέση των εξάχρονων σπουδών. Επιπλέον, για μια σειρά μουσικά όργανα δεν έχει συνταχθεί αναλυτικό πρόγραμμα, με αποτέλεσμα ο κάθε εκπαιδευτικός να πράττει κατά το δοκούν.
  • Οι ήδη επιβαρυμένοι από το κόστος των φροντιστηρίων γονείς υποχρεώνονται να αγοράζουν τα μουσικά όργανα των παιδιών τους, καθώς η κυβερνητική εξαγγελία για διάθεση 9 εκατ. ευρώ με σκοπό τη δωρεάν παροχή μουσικών οργάνων δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί.
  • Τα περισσότερα Μουσικά Σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλα και ανεπαρκή κτίρια, με πρόχειρες αίθουσες διδασκαλίας οργάνων, χωρίς αίθουσα εκδηλώσεων και βιβλιοθήκη και χωρίς αίθουσα εστιατορίου, παρότι τα παιδιά παραμένουν στο σχολείο μέχρι το απόγευμα. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε την ανυπαρξία του απαραίτητου για την εύρυθμη λειτουργία βοηθητικού προσωπικού (γραμματέα, επιστάτη, φύλακα), καθώς και συντηρητή οργάνων.
  • Το αποκορύφωμα της απαξίωσης των Μουσικών Σχολείων σε όφελος της ιδιωτικής πρωτοβουλίας είναι ότι οι απόφοιτοί τους δεν αποκτούν κανέναν τίτλο ή πιστοποίηση για τις μουσικές σπουδές που πραγματοποίησαν σε αυτά, παρά το γεγονός ότι η πιστοποίηση αυτή προβλέπεται σε σχετικό νόμο, που συνειδητά παραμένει ανενεργός. Ως εκ τούτων

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η Υπουργός:

1. Αν η κυβέρνηση προτίθεται να πάρει ουσιαστικά μέτρα α) για την αναβάθμιση της αισθητικής αγωγής στο πλαίσιο ενός ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου γενικής παιδείας και β) για την εξασφάλιση δημόσιας και δωρεάν καλλιτεχνικής παιδείας για όλους τους νέους από την παιδική ηλικία με την ίδρυση κρατικών κέντρων καλλιτεχνικής αγωγής;

2. Αν θα επιλύσει τα προβλήματα των Μουσικών Σχολείων με την εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, αν θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε να μη διακόπτεται η αναγκαία συνέχεια των μουσικών σπουδών, αν θα προχωρήσει στη σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων για την υπάρχουσα στα Μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια διδασκαλία όλων των μουσικών οργάνων, αν θα ενεργοποιήσει τη νομοθετική ρύθμιση για την πιστοποίηση των μουσικών σπουδών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη δωρεάν εξασφάλιση όλης της αναγκαίας υποδομής (οργάνων, βιβλίων κλπ.) για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση των μουσικών σπουδών από όλους τους μαθητές».

Τους ... υποδέχτηκαν με ασπίδες και κλοτσιές

Βίαιη αστυνομική επίθεση δέχτηκαν, χτες, φοιτητές της Νομικής στην προσπάθειά τους να κάνουν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Δικαιοσύνης, για τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Οι δυνάμεις καταστολής απαγόρεψαν στους φοιτητές να πλησιάσουν το υπουργείο. Μια αντιπροσωπεία 20 φοιτητών, που ήθελε να επιδώσει το ψήφισμα του συλλόγου της, αντιμετωπίστηκε λες και ήταν ομάδα «τρομοκρατών» που ήθελε να καταλάβει το υπουργείο!

Οι αστυνομικές δυνάμεις, αφού ζήτησαν να προχωρήσει μόνο αντιπροσωπεία της αντιπροσωπείας (!), απώθησε βίαια τους φοιτητές, με ασπίδες και κλοτσιές. Στη συνέχεια δύο ακόμα διμοιρίες και δύο κλούβες εμφανίστηκαν για να επιβάλουν την... τάξη! Στη διάρκεια της επίθεσης τραυματίστηκε μια φοιτήτρια και αργότερα, στο νοσοκομείο, διαπιστώθηκε πως οι αστυνομικοί της είχαν σπάσει τη μύτη. Προκλητική ήταν η «εκδοχή» του ΜΑΤατζή, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης: Υποστήριξε πως η κοπέλα χτύπησε επειδή έπεσε πάνω στην ασπίδα του! Η Αστυνομία το απόγευμα δήλωνε πως... απλά εμπόδισε τους φοιτητές να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό!

Καταγγελία της Πανσπουδαστικής

Η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας με ανακοίνωσή της «καταγγέλλει τη σκληρή αστυνομική βία και καταστολή με την οποία βρέθηκαν αντιμέτωποι οι φοιτητές του Συλλόγου». Υπογραμμίζει πως «όταν οι φοιτητές επιχείρησαν να περάσουν για να ασκήσουν τα δημοκρατικά τους δικαιώματα με διαταγή των παρόντων αξιωματικών δέχτηκαν επίθεση με κλομπ, ασπίδες και κλοτσιές από τις δυνάμεις των ΜΑΤ. Αποτέλεσμα αυτής της επίθεσης ήταν να σπάσει η μύτη του μέλους της ΠΚΣ, Ανδριοπούλου Δήμητρας, και να τραυματιστούν ελαφρά και άλλοι φοιτητές και φοιτήτριες».

Τέλος, τονίζει ότι «αυτές οι πρακτικές δε μας τρομοκρατούν, μας εξαγριώνουν. Ξέρουμε καλά ότι οι αγώνες μας, από τη στιγμή που το περιεχόμενό τους χτυπά στην καρδιά της πολιτικής τους και αγκαλιάζονται από χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους, είναι ο χειρότερός τους εφιάλτης».

Συνεχίζουμε αποφασισμένοι, πιο δυνατοί, πιο ώριμοι

Από τη συμβολική κατάληψη του Ανοιχτού Πανεπιστημίου στην Πάτρα
Από τη συμβολική κατάληψη του Ανοιχτού Πανεπιστημίου στην Πάτρα
Οι μεγαλειώδεις φοιτητικές και σπουδαστικές κινητοποιήσεις τον τελευταίο ένα χρόνο αποτελούν σημαντική παρακαταθήκη. Τσαλακώσαμε στην πράξη τη λογική κυβέρνησης-ΠΑΣΟΚ για το «... αναγκαίο των μέτρων». Απομονώσαμε τη λογική ΔΑΠ-ΠΑΣΠ που υπερασπίζονται με σθένος τα μέτρα αυτά. Οι αγώνες μας ανέδειξαν τα μεγάλα προβλήματα των φοιτητών και των σπουδαστών, τη δυσφορία για τη γενικότερη κατάσταση στη ζωή τους. Με βάση αυτά το φοιτητικό κίνημα, ο κάθε φοιτητής ξεχωριστά πρέπει να βγάλει τα αναγκαία συμπεράσματα. Συμπεράσματα τα οποία αποτελούν πολύτιμα εφόδια για να συνεχιστεί η πάλη, να έχουν αποτέλεσμα οι αγώνες. Για να δοθεί μία ακόμα απάντηση σε όλους αυτούς που μας θέλουν με σκυμμένο το κεφάλι. Για να βάλουμε ακόμα περισσότερα λιθαράκια για την αναζωογόνηση του κινήματός μας, αλλά και για να κλείσουμε το στόμα στις «Κασσάνδρες» που υπάρχουν σ' αυτό.

Τι κρατάμε, πώς συνεχίζουμε με βάση και την εμπειρία της Πάτρας:

Ο αγώνας μας είναι μαζικός, είχε προεργασία, δεν είναι κεραυνός εν αιθρία

Είναι ένας αγώνας που συνένωνε και συνενώνει ολοένα και περισσότερους φοιτητές. Με συναδέλφους που μπαίνουν μπροστά, που δε λυπούνται ούτε κόπο, ούτε χρόνο. Αγώνας που προφανώς περιέχει στοιχεία αυθορμητισμού αλλά κρύβει από πίσω του μια συνειδητή προετοιμασία. Προετοιμασία που ήρθε μέσα από μικρούς και μεγάλους αγώνες, πολύμορφες κινητοποιήσεις που πήραν οι σύλλογοι με πρωτοβουλία των δυνάμεων της ΚΝΕ και της ΠΚΣ. Προετοιμασία που έγινε με μια τεράστια καμπάνια ζύμωσης και ενημέρωσης για το τι είναι και τι φέρνουν τα νέα μέτρα. Με αλλεπάλληλες εξορμήσεις, ενημερώσεις, ανακοινώσεις ακόμα και στους σταθμούς του ΚΤΕΛ, προετοιμάσαμε το έδαφος για το πώς πρέπει να αντιδράσουμε, με ποια αιτήματα, με τι μορφές και πλαίσιο πάλης. Κόντρα σ' όλους αυτούς που έκαναν τα πάντα για να μας πείσουν ότι βλέπουμε φαντάσματα (όπως η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ) και σαμπόταραν ανοιχτά κάθε προσπάθεια να γίνουν κινητοποιήσεις, να ενημερωθεί ο φοιτητόκοσμος (βλ. αρνήσεις τους σε ΔΣ, ΓΣ, σε σχολές που η ΔΑΠ έχει 40%, να διώχνει τον κόσμο ή να μην εμφανίζεται καν).

Είναι αγώνας που χτυπάει τον ένοχο

Απ' την αρχή στράφηκε στο να αναδείξει ότι αυτοί που ζητούν «αλλαγές στην παιδεία» δεν είναι άλλοι από αυτούς που την έφτασαν στο σημερινό της χάλι, δεν είναι άλλοι από την πολιτική ΕΕ-ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Η μεθοδευμένη προσπάθεια είτε της ΔΑΠ να δικαιολογήσει την πολιτική της ΝΔ, είτε των ηγεσιών ΠΑΣΠ και ΕΑΑΚ να στρέψουν αλλού την κουβέντα μιλώντας για «... αλλαγή πλεύσης του ΠΑΣΟΚ», έπεσαν στο κενό. Οι όψιμες διαφορές τους (π.χ. η μεν ΠΑΣΠ έλεγε ότι είναι νίκη της βάσης του ΠΑΣΟΚ, η δε ΕΑΑΚ ότι «έσπασε η συναίνεση...») δεν μπόρεσαν να δώσουν άλλοθι στη λογική ότι «το ΠΑΣΟΚ αλλάζει» αφού ο ίδιος ο πρόεδρός του τους διέψευδε συνεχώς.

Δεν είναι τυχαίο και το εξής γεγονός: Χωρίς να υπάρχει απόφαση συλλόγων, εκπρόσωποι της ΕΑΑΚ συναντήθηκαν με το Νομάρχη της Πάτρας (εκλεκτός του ΠΑΣΟΚ) και την επόμενη μέρα κυκλοφόρησαν τοπικές εφημερίδες με τίτλους όπως «ικανοποιημένοι οι φοιτητές από τη στάση της Νομαρχίας» όπου αρθρογραφούσε δημοσιογράφος που πρόσκειται στην ΕΑΑΚ.

Αποδεικνύεται η ανάγκη συντονισμού

Αποδεικνύεται η ανάγκη συντονισμού σε πανελλαδικό και τοπικό επίπεδο με βάση τις αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων και όχι μακριά από τους φοιτητές. Κόντρα στις λογικές του προηγούμενου χρόνου («δεν υπάρχει τίποτα να συντονιστεί», «πρέπει να συντονιζόμαστε μόνο όταν υπάρχουν καταλήψεις») αποδεικνύεται περίτρανα πως η θέση μας για συντονιστικές επιτροπές με αιρετούς και ανακλητούς αντιπροσώπους ανταποκρίνεται πλήρως στις σημερινές ανάγκες, υπηρετεί την ανάγκη για συγκροτημένη και οργανωμένη παρέμβαση του φοιτητικού κινήματος. Αποδείχτηκε και στην πράξη πως αυτές οι συντονιστικές επιτροπές οργάνωσαν την πάλη, πήραν πρωτοβουλίες, ζωντάνεψαν τις καταλήψεις ενώ οι όψιμοι «εραστές» των δήθεν «ανοιχτών» επιτροπών (βλ. ΕΑΑΚ, ΣΥΝ) τις θέλουν στην ουσία κλειστές, με τις αποφάσεις των συλλόγων έρμαια στα χέρια των αρχισυνδικαλιστών τους. Γι' αυτό άλλωστε σε κάθε συντονιστικό της Πάτρας οι εν λόγω συνάδελφοι είτε δεν πάταγαν το πόδι τους, είτε έκαναν τα πάντα για να μην βγει κοινή ανακοίνωση όλων των συλλόγων.

Αιτήματα για τις ανάγκες μας

Υιοθετήθηκαν αιτήματα που αποκαλύπτουν τον ένοχο και δε στρέφονται μόνο ενάντια σε έναν εκφραστή της συγκεκριμένης πολιτικής (π.χ. «να πέσουν οι Μαριέττα, Πολύδωρας»), που δε μένουν σε ένα ξερό «όχι» αλλά είναι επικίνδυνα, βγαλμένα απ' τις ανάγκες του νέου φοιτητή σήμερα. Αιτήματα για την παιδεία που πραγματικά έχουμε ανάγκη, που ξεσκεπάζουν την ουσία των νόμων, που ξεγυμνώνουν τα ιδεολογήματα της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ για «ανταγωνιστικότητα, επιχειρηματικότητα, πρόοδο και ανάπτυξη» δηλαδή ακόμα πιο παχυλά κέρδη για το κεφάλαιο. Αιτήματα που αναδεικνύουν ότι παλεύουμε για πανεπιστήμιο στην υπηρεσία του λαού, για πτυχία με αξία, δουλειά με δικαιώματα, ολόπλευρη μόρφωση, δωρεάν σπουδές, κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Αξιοποιούμε όλες τις μορφές πάλης

Οσο κι αν οι μεγαλοκαναλάρχες, οι στημένες εκπομπές, οι πληρωμένοι γραφιάδες της αστικής τάξης προσπαθούν να στρέψουν την «κοινή γνώμη» εναντίον μας, οι πρωτοβουλίες που παίρνουν οι σύλλογοι και η ΠΚΣ, τους χαλάνε τη σούπα. Τα αλλεπάλληλα κλεισίματα δρόμων, το χτίσιμο του Γραφείου Διασύνδεσης, το μοίρασμα των αποφάσεών μας σε γειτονιές, οι συναυλίες, η κατάληψη του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου βρήκαν απήχηση στο λαό της Πάτρας όσο κι αν κάποιοι μιλούσαν για το «κυκλοφοριακό» πρόβλημα, όσο κι αν ο «αριστερός» Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών (ο οποίος έχει την πολιτική στήριξη ΠΑΣΠ - ΣΥΝ - ΕΑΑΚ) καλούσε την πανεπιστημιακή κοινότητα να «ενεργήσει άμεσα για να σπάσει η κατάληψη της Πρυτανείας».

Με τους εργαζόμενους και όλο το λαό

Φάνηκε η ανάγκη ανάπτυξης κοινής δράσης, πρωτοβουλιών με τα σωματεία και τα συνδικάτα. Οχι απλά αποφάσεις αλληλεγγύης, αλλά αποφάσεις ενεργούς συμμετοχής και στήριξης του αγώνα μας παίρνοντας πρωτοβουλίες από κοινού με τους φοιτητικούς συλλόγους, οργανώνοντας συσκέψεις. Φάνηκε όμως και ο ρόλος των δυνάμεων της πλειοψηφίας σε ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, Εργατικό Κέντρο Πάτρας... Για παράδειγμα, στο εργοστάσιο του Μανιατόπουλου (όπου το σωματείο ελέγχεται από την ΠΑΣΚΕ) δεν επετράπη στους φοιτητές ούτε απλά να μοιράσουν τις αποφάσεις τους. Φάνηκε ξεκάθαρα και ο ρόλος των ηγεσιών ΕΑΑΚ - ΣΥΝ που έφτασαν στο σημείο να λένε χυδαία ψέματα ότι «η τοπική ΕΛΜΕ έχει πάρει απόφαση για κινητοποίηση», ενώ την ίδια μέρα είχε εκλογές, το προεδρείο της ήταν ασυγκρότητο και υπήρχε μόνο ο διορισμένος από το ΠΑΣΟΚ πρόεδρός της. Μάλιστα σε άλλη κινητοποίηση οι ΣΥΝοδοιπόροι τους απειλούσαν μαθητές που ήθελαν να κατέβουν στο δρόμο.

Μπορούμε να τους χαλάσουμε τα σχέδια

Προκειμένου οι συνάδελφοι από ΠΑΣΠ - ΣΥΝ - ΕΑΑΚ να μην δυσαρεστήσουν τους συμμάχους τους, ψήφισαν στη Σύγκλητο πρόταση που μιλά για «αυτονομία και αυτοτέλεια των Πανεπιστημίων» και καλεί «σε διάλογο την ελληνική πολιτεία»...

Οι μεγαλοστομίες και τα «πιασάρικα» συνθήματα του στιλ «το φοιτητικό κίνημα δεν περνάει από τις κάλπες», μαζί με το όργιο αντικομμουνισμού που γίνεται και στις σχολές της Πάτρας, δείχνουν ξεκάθαρα ότι οι θιασώτες του «αχρωμάτιστου και ακηδεμόνευτου» κινήματος (ΠΑΣΟΚ, ΣΥΝ) δεν έχουν άλλο στόχο απ' το να χτυπήσουν το ΚΚΕ και την ΚΝΕ, να εμποδίσουν το κίνημα ξεκόβοντάς το από κάθε τι ριζοσπαστικό. «Μόνο η Κούβα και η Κορέα έχουν δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο. Σαν και αυτούς θέλετε να γίνουμε;» (ΔΑΠ), «Το ΚΚΕ είναι ο αριστερός ψάλτης της Δεξιάς» (ΠΑΣΠ), «Το ΚΚΕ συνεργάζεται με την αστυνομία» (ΕΑΑΚ). Είναι μόνο λίγες απ' τις γνωστές ατάκες που μαζί με τη δράση των «κουκουλοφόρων» συμπληρώνουν το παζλ που θέλει το φοιτητικό κίνημα υποταγμένο ή άντε το πολύ πολύ «δoρυForum» του ΠΑΣΟΚ.

Οι δυνάμεις της ΚΝΕ και της ΠΚΣ και στην Πάτρα δίνουν και θα συνεχίσουν να δίνουν όλες τους τις δυνάμεις για να μαζικοποιηθούν κι άλλο οι διαδικασίες, για να δυναμώσουν οι αγώνες, για να αλλάξουν οι αρνητικοί συσχετισμοί σε κάθε σχολή. Μπορεί και πρέπει, η αναντιστοιχία που υπάρχει μέχρι σήμερα στα αμφιθέατρά μας, μεταξύ αυτών που πλήττονται και αυτών που αντιδρούν, να ξεπεραστεί εάν οι φοιτητές με την ψήφο και τη δράση τους πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Εάν αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους, έτσι ώστε καθημερινά να παλεύουμε από καλύτερες θέσεις. Για να χαλάσουμε τα σχέδιά τους, να αχρηστεύσουμε τους νόμους τους, να αποδυναμώσουμε τους νεκροθάφτες των δικαιωμάτων μας. Η πείρα δείχνει ΟΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ!!!


Γιώργος ΣΙΔΕΡΗΣ
Μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org