Σε κινητοποίηση στον Πειραιά σήμερα Τετάρτη, στη 1 το μεσημέρι στην πλατεία Κοραή, καλούν η ΕΛΜΕ Πειραιά, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, Κερατσινίου - Περάματος, Σαλαμίνας, οι Ενώσεις Γονέων Κερατσινίου - Δραπετσώνας, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Περάματος, Ε' Διαμερίσματος Πειραιά και Σύλλογοι Γυναικών (μέλη της ΟΓΕ). Στην κινητοποίηση καλεί και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά, ενώ αποφάσεις συμμετοχής έχουν πάρει και μαθητές σχολείων της πόλης.
Η ΕΛΜΕ Πειραιά απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στα σωματεία δασκάλων - νηπιαγωγών, στις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων του Πειραιά. Παράλληλα, θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 25 Σεπτέμβρη στη 1 μ.μ. στα γραφεία της ΕΛΜΕ, όπου θα παρουσιάσει αναλυτική κατάσταση με τα σχολεία που έχουν τμήματα με πάνω από 22 μαθητές, ακατάλληλες αίθουσες, ελλείψεις στην καθαριότητα.
Ραντεβού αύριο, Πέμπτη, στις 10 π.μ. στα Προπύλαια δίνει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας
Η δεύτερη βδομάδα λειτουργίας των σχολείων όμως συνεχίζεται με τους μαθητές να δίνουν αγωνιστική απάντηση απέναντι στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στα σχολεία και μετά από κατά τόπους κινητοποιήσεις σε δήμους και γειτονιές, καταλήψεις, αποχές, αύριο Πέμπτη οι μαθητές της Αθήνας προχωρούν σε συλλαλητήριο στις 10 π.μ. στα Προπύλαια. Αντίστοιχες κινητοποιήσεις προγραμματίζονται και σε άλλες μεγάλες πόλεις. Στη Θεσσαλονίκη αγωνιστικό ραντεβού δίνουν σήμερα οι μαθητές στις 10.30 π.μ., στο Αγαλμα Βενιζέλου (βλέπε σελ. 12).
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας καλεί όλους τους μαθητές σε κάθε σχολείο να οργανώσουν συντονισμένα την αγωνιστική τους απάντηση. «Παντού σε όλη την Ελλάδα και εδώ στην Αθήνα να ακουστεί όσο πιο δυνατά γίνεται η φωνή των μαθητών!».
Τα αιτήματα που ενώνουν εμάς τους μαθητές σε όλη τη χώρα είναι ΔΙΚΑΙΑ! Δεν κινητοποιούμαστε, όπως μας κατηγορούν, έτσι - χωρίς λόγο και αιτία. Δεν κλείσαμε τα σχολεία μας για να χάσουμε μάθημα. Δεν είμαστε ανεύθυνοι και δεν θέλουμε γενικά να φοράμε μάσκα.
Θέλουμε τα σχολεία μας να λειτουργήσουν σωστά για όλους τους μαθητές και τις οικογένειές τους».
Περιγράφοντας την κατάσταση, κάνουν λόγο για μάθημα με ελλείψεις καθηγητών σε αίθουσες - κλουβιά, 25 και 30 μαθητές στις τάξεις, «μπαινοβγαίνουμε στα ΜΜΜ ο ένας πάνω στον άλλον για να πάμε σχολείο. Το μόνο μέτρο που έχει πάρει η κυβέρνηση είναι η συνεχόμενη πολύωρη υποχρεωτική χρήση μάσκας (που μας την έδωσε και σε λάθος διαστάσεις) σε δίωρα μαθήματα και με λιγότερη ώρα διαλείμματος. Εν μέσω πανδημίας και οικονομικής κρίσης η κυβέρνηση μας επέβαλε να δώσουμε φέτος εξετάσεις με τον κόφτη της Τράπεζας Θεμάτων.
Δεν δεχόμαστε πως ό,τι διεκδικούμε δεν μπορεί να γίνει. Ξέρουμε να κάνουμε μαθηματικούς υπολογισμούς. Η κυβέρνηση της ΝΔ λέει πως θα αγοράσει φέτος από τη Γαλλία 16 μαχητικά αεροσκάφη "Rafale" με κόστος που προσεγγίζει τα 4 δισ. ευρώ... Σε εμάς λένε πως δεν έχουν χρήματα για να προσλάβουν όσους καθηγητές λείπουν ή χρειάζονται για να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη. Τους πληροφορούμε πως αυτά τα χρήματα αρκούν για να προσληφθούν πάνω από 300.000 καθηγητές για έναν χρόνο!», τονίζει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας.
Με αντίστοιχα αιτήματα συνεχίστηκαν χτες οι κινητοποιήσεις σε δήμους της Αθήνας. Μαθητές από σχολεία της Φιλαδέλφειας και Χαλκηδόνας, Πετρούπολης, Ιλίου, Αγίων Αναργύρων συγκεντρώθηκαν στα δημαρχεία απαιτώντας ουσιαστικά μέτρα προστασίας.
Κινητοποιήσεις προγραμματίζονται επίσης στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Αθήνα στο Μεταξουργείο και στη Νέα Σμύρνη και στα δημαρχεία Π. Φαλήρου, στο Μπραχάμι, σε Σπάτα - Λούτσα, Δάφνη - Υμηττό, Ταύρο, Βύρωνα, Αργυρούπολη - Ελληνικό, Καλλιθέα.
Μετά την παρέμβαση της Εισαγγελίας Ανηλίκων Θεσσαλονίκης, που ζήτησε να σχηματιστούν δικογραφίες για τις καταλήψεις για «διατάραξη λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας», παρατηρούνται ανάλογα φαινόμενα και σε άλλες πόλεις, ενώ μαθητές βρίσκουν απέναντί τους την αστυνομία σε διάφορες περιπτώσεις.
Την προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών του 4ου Γυμνασίου Κερατσινίου καταγγέλλουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο οι Κομματικές Οργανώσεις Βάσης Κερατσινίου - Δραπετσώνας του ΚΚΕ και η Μαθητική ΟΒ Αμφιάλης της ΚΝΕ.
Οπως αναφέρουν, το πρωί της Τρίτης 22 Σεπτέμβρη μηχανές της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. περικύκλωσαν μαθητές Γυμνασίου λίγα μόλις μέτρα από το σχολείο τους, οι οποίοι είχαν συναντηθεί για να συζητήσουν και να οργανώσουν την κινητοποίησή τους. Οι μαθητές δήλωσαν στους αστυνομικούς ότι δεν κάνουν κάτι παράνομο, ότι συζητάνε για το πώς θα οργανώσουν τον αγώνα τους μιας και στο σχολείο τους αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα που δεν εξασφαλίζουν την προστασία της υγείας τους από την πανδημία. Η απάντηση της αστυνομίας ήταν να κληθεί περιπολικό το οποίο πηγαινοερχόταν και μετέφερε τους μαθητές ανά 3 στο Αστυνομικό Τμήμα Δραπετσώνας, από όπου κλήθηκαν οι γονείς τους για να τους παραλάβουν αφού έδωσαν οι ίδιοι τα στοιχεία της ταυτότητάς τους.
Οσο για τις απαντήσεις που πήραν μαθητές και γονείς για το λόγο της προσαγωγής, ανάμεσά τους ήταν πως «η συνάντηση των μαθητών αποτελούσε συνάθροιση άνω των 9 ατόμων, η οποία απαγορεύεται σύμφωνα με τα νέα μέτρα που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση» και αυτό την ώρα που οι ίδιοι μαθητές αναγκάζονται να κάνουν μάθημα σε αίθουσες των 22 - 25 και παραπάνω μαθητών ανά τάξη!
Ο δήμαρχος Αγ. Αναργύρων - Καματερού, Στ. Τσίρμπας, με έγγραφό του στον διευθυντή του 1ου Λυκείου, που κοινοποιείται στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, στο Αστυνομικό Τμήμα Αγίων Αναργύρων - Καματερού και την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, ζητά να σταματήσει η κινητοποίηση στο σχολείο, ενώ με μια απαράδεκτη ανακοίνωση, που θυμίζει χωροφύλακα της δεκαετίας του '50, η δημοτική αρχή φτάνει να κατηγορεί «στελέχη του ΚΚΕ, τα οποία έχουν διεισδύσει σε συλλόγους γονέων (!)» και προειδοποιεί για «μηδενική ανοχή» απέναντι σε όσους «επιδιώκουν να ριζοσπαστικοποιήσουν τη νέα γενιά»!
«Ο κ. Τσίρμπας αντί να κοιτάξει την πολιτική της κυβέρνησής του που κάνει την καθημερινότητά μας εφιάλτη και είναι ο πραγματικός υποκινητής των μαθητικών κινητοποιήσεων, έχει το θράσος να κουνάει το δάχτυλο στους μαθητές και τους γονείς που δίκαια αγωνίζονται», σχολιάζουν οι ΚΟ Αγ. Αναργύρων - Καματερού του ΚΚΕ και κάνουν αναφορά στα υπεράριθμα τμήματα, στις ελλείψεις σε υποδομές, καθαριότητα κ.λπ.
«Απειλητικά» μηνύματα έλαβαν χτες οι γονείς των μαθητών του 6ου ΓΕΛ και του 12ου Γυμνασίου Αχαρνών, οι διευθυντές των οποίων ενημέρωσαν ότι δέχτηκαν τηλεφωνήματα από την αστυνομία, η οποία, επικαλούμενη εισαγγελική εντολή, λέει ότι πρέπει να ανοίξουν τα κατειλημμένα σχολεία, προσπαθώντας να «σπάσει» τον αγώνα των μαθητών.
«Κάτω τα χέρια από τους μαθητικούς αγώνες», διαμηνύει το ΤΣ Βορειοδυτικής Αττικής της ΚΝΕ, χαιρετίζοντας τις μαθητικές κινητοποιήσεις που διεκδικούν ολοκληρωμένα μέτρα προστασίας της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών μέσα στα σχολεία και καταγγέλλοντας «την κυβέρνηση για τα απειλητικά μηνύματα».
Τον ισχυρισμό ότι οι καταλήψεις αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία εξέφρασε ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Χ. Σταχτέας, καλώντας τις οικογένειες των μαθητών να «αναλάβουν δράση» για να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία.
Στη Δράμα και την Κομοτηνή η αστυνομία επιχείρησε να εμποδίσει τις μαθητικές κινητοποιήσεις και πρωί πρωί, κατόπιν εισαγγελικής εντολής, στάθηκε έξω από Γυμνάσια και Λύκεια και ζητούσε στοιχεία μαθητών, τρομοκρατώντας τους. Την επέμβαση της αστυνομίας καταδίκασαν το Σωματείο Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Δράμας, καθώς και η ΤΕ Δράμας του ΚΚΕ που καλεί τους μαθητές να μην σκύψουν το κεφάλι. Στην Κομοτηνή, στο σχολικό συγκρότημα του 2ου ΕΠΑΛ και 1ου ΓΕΛ, οι αστυνομικοί κράτησαν τα στοιχεία μαθητών, ενώ δεν έλειψαν και οι απειλές σε μαθητές από τον διευθυντή και την Ασφάλεια. Παρά την τρομοκράτηση οι μαθητές συνέχισαν την κατάληψη και ανανέωσαν το αγωνιστικό ραντεβού για σήμερα. Το Τομεακό Συμβούλιο Ροδόπης της ΚΝΕ καταγγέλλει την παρουσία αστυνομικής δύναμης έξω από τα σχολεία και καλεί την κυβέρνηση εδώ και τώρα να επιλύσει τα προβλήματα των σχολείων, καθώς «είναι αυτά που "υποκινούν" τους αγώνες των μαθητών, των γονιών, των εκπαιδευτικών». Και τονίζει ότι η ΚΝΕ θα είναι, όπως πάντα, δίπλα στους μαθητές που αγωνίζονται για το δίκιο τους.
Στο ΕΠΑΛ Γρεβενών, επίσης, οι δυνάμεις της αστυνομίας ζήτησαν στοιχεία από τους «πρωτεργάτες» μαθητές της κατάληψης, απειλώντας τους πως «θα είναι υπεύθυνοι για ό,τι γίνει στο σχολείο». Η Οργάνωση Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ καταγγέλλει την προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλει σιγή νεκροταφείου, τονίζοντας ότι «αυτό που χρειάζονται οι μαθητές δεν είναι οι εισαγγελείς και ο αυταρχισμός αλλά η προστασία της υγείας τους, η ολόπλευρη μόρφωση και ο ελεύθερος χρόνος».
Αγωνιστικό ραντεβού και σήμερα, στις 10.30 π.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου
Εδωσαν επίσης απάντηση σε όσους προσπαθούν να συκοφαντήσουν τον αγώνα τους και να τον μετατρέψουν σε βολικό «αντίπαλο» για την κυβέρνηση, κάνοντας τη λαθροχειρία να προβάλλουν ως μοναδικό αίτημα των μαθητών την αντίθεση στη χρήση της μάσκας.
Χιλιάδες μαθητές που βρίσκονται στο δρόμο του αγώνα δίνουν τη μάχη με το πλαίσιο πάλης της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Θεσσαλονίκης, διεκδικώντας άμεσα μέτρα προστασίας στα σχολεία, και σήμερα ετοιμάζονται να δώσουν μαζικά το «παρών» στη μαθητική πορεία που θα ξεκινήσει στις 10.30 το πρωί από το Αγαλμα Βενιζέλου.
Μεταξύ άλλων προχώρησαν χτες σε καταλήψεις τα εξής σχολεία: 27ο Λύκειο (Ανω Τούμπα), 15ο ΕΠΑΛ «Ευκλείδης», 12ο Λύκειο (Μαλακοπή), 2ο Γυμνάσιο (Μαλακοπή), 30ό Λύκειο (Χαριλάου), 23ο Λύκειο Θεσσαλονίκης, 1ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, 2ο ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, 4ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, 5ο ΓΕΛ Καλαμαριάς, 2ο ΓΕΛ Θέρμης, ΕΠΑΛ Καλαμαριάς, 1ο ΓΕΛ Πολίχνης, 2ο ΓΕΛ Πολίχνης, 1ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, 2ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, 3ο ΓΕΛ Σταυρούπολης, ΓΕΛ Ευκαρπίας, Γυμνάσιο Ευκαρπίας, ΓΕΛ Μενεμένης, Γυμνάσιο Μενεμένης, 1ο ΓΕΛ Συκεών, 2ο ΓΕΛ Συκεών, 3ο Γυμνάσιο Συκεών, 6ο Γυμνάσιο Ευόσμου, 3ο Γυμνάσιο Ευόσμου, 4ο Γυμνάσιο Ευόσμου, Διαπολιτισμικό ΓΕΛ Ευόσμου, 3ο ΓΕΛ Ευόσμου, 1ο ΓΕΛ Κορδελιού, ΕΠΑΛ Κορδελιού, ΕΠΑΛ Λαγκαδά, ΕΠΑΛ Σίνδου, 2ο ΓΕΛ Εχεδώρου.
Οι μαθητές, κόντρα στις μεμονωμένες προσπάθειες διευθυντών και μικρής μερίδας εκπαιδευτικών να βάλουν εμπόδια στη δράση τους, μπήκαν στη μάχη προβάλλοντας τις διεκδικήσεις τους με συνθήματα και πανό όπως «Φτάνει πια η κοροϊδία, δώστε λεφτά για την Παιδεία», «Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για τα σχολεία», «Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή, μόρφωση - υγεία για κάθε μαθητή» κ.ά.
Το βασικό πλαίσιο των αιτημάτων σε κάθε σχολείο εμπλουτίζεται με αιτήματα κατά περίπτωση, για υλικοτεχνική υποδομή και εξοπλισμό, για καθηγητές, βιβλία, καθαρίστριες κ.ά. Βασικό αίτημα αναδεικνύεται η ανάγκη να μην πραγματοποιούνται συνεχόμενα δίωρα και να γίνονται συχνότερα διαλείμματα, για να μπορούν να παίρνουν ανάσα, καθώς η πολύωρη χρήση της μάσκας τούς δυσκολεύει.
Η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών με ανακοίνωσή της σημειώνει: «Είδαμε πόσο δυνατοί μπορούμε να γίνουμε όταν οι φωνή μας ακούγεται παντού, σε κάθε σχολείο! Τώρα είναι η ώρα να οργανώσουμε από κοινού τον αγώνα μας, να συντονίσουμε τη δράση μας με τα σχολεία και τους συμμαθητές της περιοχής μας». Και καλεί σε μαζική συμμετοχή στη μαθητική πορεία στις 10.30 π.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου.
Προκειμένου να εκφραστεί ακόμα πιο δυνατά η απαίτηση για: Οριο 15 μαθητές ανά τμήμα, άμεσες προσλήψεις καθηγητών, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, όχι κάμερες στα σχολεία.
Η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις των μαθητών στα σχολεία της περιοχής και καλεί τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων να συμμετάσχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο που οργανώνουν τα 5μελή και 15μελή όλων των σχολείων της περιοχής σήμερα Τετάρτη.
«Δεν θα δεχτούμε εκβιασμούς, όπως η παρέμβαση από την εισαγγελέα Ανηλίκων στη Θεσσαλονίκη, για τις μαθητικές κινητοποιήσεις, την ώρα που δεν έχει γίνει η παραμικρή παρέμβαση για τις απαράδεκτες συνθήκες που αντιμετωπίζουν καθημερινά χιλιάδες μαθητές μέσα στις υπόγειες αίθουσες, στα προκάτ, στους διαδρόμους κ.λπ., στο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης», σημειώνει.
Στο πλευρό των μαθητών στέκονται με αποφάσεις τους και οι Φοιτητικοί Σύλλογοι του ΑΠΘ: Νομικής, Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ, Κτηνιατρικής, Γεωλογικού, Φαρμακευτικής, Ψυχολογικού, ΠΤΔΕ, ΤΕΦΑΑ, Ιατρικής, Ηλεκτρολόγων - Μηχανολόγων, ΣΟΦΕΘ.
Καταδικάζουν την εισαγγελική παρέμβαση για την ποινικοποίηση του αγώνα των μαθητών και καλούν σε συμμετοχή στο σημερινό συλλαλητήριο, με το δικό τους πλαίσιο διεκδικήσεων για την ασφαλή λειτουργία των σχολών με όλα τα μέτρα προστασίας.
Κινητοποιήσεις με το παραπάνω πλαίσιο πραγματοποιήθηκαν επίσης στο 1ο και 2ο ΓΕΛ Νάουσας, στο 1ο ΕΠΑΛ Νάουσας, καθώς και σε σχολεία του Κιλκίς.
Και στη Δυτική Μακεδονία, αγνοώντας την αστυνομοκρατία, σε καταλήψεις προχώρησαν οι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Πτολεμαΐδας, του 3ου ΓΕΛ Καστοριάς και του ΕΠΑΛ Γρεβενών.
Μαζικές καταλήψεις έγιναν επίσης σε Ξάνθη (1ο και 3ο ΓΕΛ), με αντίστοιχο πλαίσιο πάλης, και στην Καβάλα στο 1ο Γυμνάσιο.
Με ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Καβάλας του ΚΚΕ χαιρετίζει τον αγώνα των μαθητών και με συγκεκριμένα στοιχεία αποδομεί την κυβερνητική προπαγάνδα που παρουσιάζει ότι όλα είναι «καλώς καμωμένα».
Ενδεικτικά, σε σχέση με τη σχολική στέγη και την αναλογία μαθητών ανά τμήμα, αναφέρει: Στο 14ο Νηπιαγωγείο Καβάλας, 18 νήπια στεγάζονται σε ημιυπόγειο 24 τ.μ., δίπλα στον καυστήρα του καλοριφέρ και του ντεπόζιτου πετρελαίου. Στα περισσότερα σχολεία τα τμήματα έχουν πάνω από 25 μαθητές, κάποια μέχρι και 28.
Σχετικά με την καθαριότητα, σημειώνει το εξωφρενικό παράδειγμα των τριών νηπιαγωγείων της Νέας Περάμου, στα οποία απασχολείται μόνο μία καθαρίστρια με 3ωρη απασχόληση, αλλά και εκείνο του σχολικού συγκροτήματος 6ου ΓΕΛ Καβάλας και Μουσικού Γυμνασίου, όπου για 75 αίθουσες και μεγάλους κοινόχρηστους χώρους απασχολούνται δύο καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης και μία μερικής (έναντι μία μόνιμης και τεσσάρων με σύμβαση έργου πέρυσι).
Η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας τους μαθητές που κινητοποιούνται ως «αρνητές της μάσκας», τσουβαλιάζοντας την πλειοψηφία των μαθητών με υπαρκτές, περιθωριακές φωνές που απομονώνονται από τη μαθητική κοινότητα, επιχειρεί να συκοφαντήσει και να ποινικοποιήσει τις μαθητικές κινητοποιήσεις.
Πολύτιμες υπηρεσίες στην κυβέρνηση και τα «παπαγαλάκια» της φαίνεται ότι έρχεται να προσφέρει η ιστοσελίδα της «Αυγής», του ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ, που σε χτεσινό της κείμενο - το μοναδικό που έχει γραφτεί μέχρι τώρα - για τις μαθητικές κινητοποιήσεις επέλεξε για τίτλο το εξής: «Επιμένουν οι αρνητές της μάσκας με "κορονοκαταλήψεις"» και υπότιτλο «Εντείνονται οι αντιδράσεις για τη χρήση μάσκας στα σχολεία»... Μάλιστα, στο κείμενο της είδησης επικαλείται δηλώσεις του προϊσταμένου Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, την εκδοχή της κυβέρνησης δηλαδή, λες και δεν μπορούσαν να βρουν έναν μαθητή ή ένα μαθητικό συμβούλιο για να μάθουν γιατί κινητοποιούνται τα σχολεία...
Και δεν είναι η πρώτη φορά που προχωρούν σε τέτοιες λαθροχειρίες. Σε ρεπορτάζ της «Αυγής» στις 16 Σεπτέμβρη τσουβαλιάζονταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις στην Πάτρα για μέτρα προστασίας στα σχολεία, με τους αντιδραστικούς αρνητές της μάσκας. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι δεν κατάλαβαν αφού συνεχίζουν τον ίδιο χαβά...
Κατά τ' άλλα, «μετά θα λογαριαστούμε» γιατί «τώρα συκοφαντούμε»...
Η δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου, η επαφή με τον πολιτισμό, την πρωτοπόρα και προοδευτική τέχνη στις διάφορες μορφές της, αποτελεί ανάγκη για τους νέους σήμερα και όχι πολυτέλεια! Σε αυτόν τον όμορφο χώρο στο κέντρο της Αθήνας δίνεται η δυνατότητα σε θεατρικές ομάδες, ερασιτεχνικά συγκροτήματα, μαθητές, φοιτητές, νέους εργαζόμενους να στεγάσουν τις πρόβες τους, να εξασκηθούν στη μουσική, στην εικαστική δημιουργία.
Η ΚΝΕ και το Στέκι, με αίσθημα ευθύνης, θα λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της υγείας επισκεπτών, δασκάλων και μαθητών από τον κορονοϊό. Θα τηρηθούν όλα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας των συμμετεχόντων, όπως δίνονται από την επιστημονική κοινότητα, κομμουνιστές γιατρούς και υγειονομικούς. Οι συναντήσεις και τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται με χρήση μάσκας, ενώ τα ομαδικά μαθήματα θα λειτουργήσουν σε μικρότερα τμήματα, για την αποφυγή συνωστισμού. Προς το παρόν δεν θα ξεκινήσουν τα μαθήματα φωνητικής, ωστόσο θα δηλώνονται συμμετοχές και οι ενδιαφερόμενοι θα ενημερωθούν στη συνέχεια.
Με αναβαθμισμένο περιεχόμενο και σε συνέχεια της προσπάθειας των προηγούμενων ετών, θα ξεκινήσουν από τον Οκτώβρη τα παρακάτω τμήματα:
Ελεύθερο Σχέδιο. Προσεγγίζονται η μέθοδος ανάλυσης και αποτύπωσης εκ του φυσικού, η σύνθεση, η κατανόηση του φωτός και του τρισδιάστατου χώρου. Το μάθημα περιλαμβάνει ασκήσεις εντός και εκτός εργαστηρίου και γίνεται σε τμήματα ανάλογα με την εμπειρία των μαθητών.
Flamenco. Για τρίτη χρονιά λειτουργούν τμήματα flamenco αρχάριων και προχωρημένων. Ο ισπανικός αυτός χορός εμφανίστηκε για πρώτη φορά τον 19ο αιώνα. Ενσωματώνει μία σύνθετη πολιτισμική παράδοση, έχοντας γίνει πλέον αναπόσπαστο στοιχείο της ισπανικής κουλτούρας. Πρόκειται για μία ιδιαίτερη τέχνη που εκφράζει όλα τα συναισθήματα, από τη χαρά μέχρι τη θλίψη, και αγκαλιάζει ανθρώπους ανεξαρτήτως ηλικίας και φύλου.
Latin χοροί. Μέσα από το μάθημα γίνεται γνωριμία με διάφορους χορούς της Λατινικής Αμερικής, όπως είναι η σάλσα, το μάμπο, το τσα τσα κ.ά. Το μάθημα προσεγγίζει ρυθμικά πτυχές της Ιστορίας βήμα - βήμα, μαθαίνοντας παράλληλα στοιχεία για την προέλευση του κάθε χορού, τις συνθήκες μέσα στις οποίες αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε.
Παραδοσιακοί χοροί. Διδάσκονται παραδοσιακοί χοροί από όλη την Ελλάδα, αναδεικνύονται τα έθιμα και οι τοπικές παραδόσεις κάθε περιοχής μέσα από την έκφρασή τους στο χορό.
Σύγχρονος χορός. Αυτό το είδος χορού εμφανίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα. Εστιάζει στην προσωπική ερμηνεία κάθε χορευτή και όχι στα δομημένα βήματα και τις τεχνικές του κλασικού μπαλέτου.
Μουσικά όργανα (κιθάρα, πιάνο, ντραμς). Αρχάριοι αλλά και προχωρημένοι μπορούν να βαδίσουν τα δικά τους βήματα στη μουσική, υπό την καθοδήγηση των δασκάλων τους.
Θεωρία της μουσικής. Παράλληλα με την εκμάθηση των μουσικών οργάνων, λειτουργούν τμήματα θεωρίας για την πιο ολοκληρωμένη κατανόηση των βασικών αρχών της μουσικής γλώσσας, πέρα από την πρακτική της εξάσκηση.
Photoshop. Οι ενδιαφερόμενοι θα εξοικειωθούν με το εν λόγω πρόγραμμα, καθώς και με άλλες τεχνικές επεξεργασίας εικόνας, γραφικών, βίντεο κ.ά.
Μουσική παραγωγή (hip hop). Σκοπός των συναντήσεων είναι μία πρώτη γνωριμία με τη σύνθεση και την παραγωγή μουσικής. Αρχικά θα γίνει αναφορά σε θέματα τεχνολογίας του ήχου, ενώ θα ακολουθήσουν δημιουργικές συζητήσεις με ανθρώπους του χώρου. Το σεμινάριο θα γίνεται με τη μορφή project.
Ιστορία της μουσικής. Στόχος του σεμιναρίου είναι μία πρώτη επαφή με τις μουσικές μορφές και τα είδη που αναπτύχθηκαν στις διάφορες ιστορικές περιόδους, καθώς και η ανάπτυξη μουσικού αισθητηρίου μέσω αυτής της διαδικασίας.
Τα «εργαλεία» του ηθοποιού. Μελετώνται τα «εργαλεία» που χρησιμοποιεί ο ηθοποιός στα πρώτα του βήματα για να αναπτυχθεί. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν σωματική και φωνητική εκγύμναση, αυτοσχεδιασμό και δραματουργική - σκηνοθετική προσέγγιση κειμένου.
Ομάδα ανάγνωσης. Οσοι αγαπούν τη λογοτεχνία θα έχουν την ευκαιρία να πάρουν μέρος στην ομάδα ανάγνωσης και να σχολιάζουν λογοτεχνικά κείμενα, να μελετούν συγγραφείς και να ανταλλάσσουν ενδιαφέρουσες απόψεις.
Με αναβαθμισμένο περιεχόμενο και συνεχίζοντας τη σταθερή προσπάθεια της ΚΝΕ να δίνει στη νεολαία προτάσεις δημιουργικής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου που συνδυάζουν την ψυχαγωγία με τη γνώση, θα λειτουργήσουν τα παρακάτω τμήματα:
- Μουσικά όργανα (κιθάρα ηλεκτρική - κλασική - ακουστική, πιάνο, βιόλα, μπάσο, ακορντεόν)
- Θεωρία μουσικής
- Ξένες γλώσσες (ιταλικά, ισπανικά, γερμανικά, γαλλικά, αγγλικά)
- Εικαστικά
- Σκάκι
- Χαρακτική, βιτρό, παιδικές κατασκευές, μαριονέτες
- Θεατρικό παιχνίδι.
Σε όλα τα μαθήματα θα λειτουργήσουν τμήματα αρχαρίων και προχωρημένων.
Επίσης, στο χώρο του Στεκιού θα λειτουργήσει δανειστική βιβλιοθήκη, όπου θα διατίθεται πληθώρα βιβλίων λογοτεχνικών, ιστορικού και πολιτικού περιεχομένου καθώς και βιβλίων σχετικών με την τέχνη, τον πολιτισμό, το έργο πρωτοπόρων κομμουνιστών καλλιτεχνών.
Το επόμενο διάστημα θα ανακοινωθούν το ακριβές πρόγραμμα των σταθερών μαθημάτων, αλλά και άλλες πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις που σχεδιάζει το Στέκι. Η πρόσβαση στο Στέκι και η συμμετοχή στα μαθήματα και τις δραστηριότητες είναι δωρεάν.
Tηλ. επικοινωνίας και δηλώσεις συμμετοχής στα μαθήματα και τις δραστηριότητες: 6975.745.212 & 6948.354.787, email: stekiknethess@gmail.com.
Συζήτηση με τον Γιάννη Παναγιώτου, πρόεδρο της Ενωσης Γονέων Λάρισας, για την πείρα από τη δράση της
Για το περιεχόμενο αυτής της δραστηριότητας ο «Ριζοσπάστης» συζήτησε με τον Γιάννη Παναγιώτου, πρόεδρο της Ενωσης Γονέων. Παραθέτουμε τη συνέντευξη:
-- Ποια είναι η κατάσταση στα σχολεία της πόλης 10 μέρες μετά το άνοιγμά τους;
Ενδεικτικά:
Στα σχολεία του δήμου Λαρισαίων πρωταρχικό είναι το φλέγον ζήτημα των πολυμελών τμημάτων. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν μπορεί να κρυφτεί η υγειονομική βόμβα των πολυπληθών τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια, με αριθμούς που τρομάζουν, των 27 ή και 29 παιδιών μέσα στην τάξη. Χαρακτηριστικό αρνητικό παράδειγμα αποτελεί το 7ο ΕΠΑΛ, με 31 μαθητές να στοιβάζονται σε μια αίθουσα. Προτείνουμε την άμεση αξιοποίηση των κενών αιθουσών που προέκυψαν εξαιτίας των συγχωνεύσεων τμημάτων.
Το ίδιο συμβαίνει ακόμη και στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, με το χαρακτηριστικό παράδειγμα του 1ου Ειδικού Σχολείου ΔΑΔ Λάρισας να προκαλεί ντροπή, όπου 50 παιδιά και εκπαιδευτικοί κάνουν μάθημα σε μικρές προκάτ αίθουσες και παλιές αποθήκες του 12ου Λυκείου Λάρισας, που ανακαινίστηκαν πριν από μερικά χρόνια και αερίζονται με φεγγίτες.
Ιδιαίτερα προβληματική είναι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας της έλλειψης κτιριακών υποδομών στα Νηπιαγωγεία. Συγκεκριμένα, είναι πολύ μακριά από την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών η λειτουργία του 55ου Νηπιαγωγείου που στεγάζει νήπια σε τέσσερα διαφορετικά κτίρια, σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων μεταξύ τους. Στην περιοχή της Νεράιδας, το μισθωμένο ιδιωτικό κτίριο που στεγάζει το Νηπιαγωγείο κρίθηκε ακατάλληλο και οι οικογένειες δεν γνωρίζουν έως και αυτήν τη στιγμή αν θα μεταφερθούν στο Νηπιαγωγείο της Ανθούπολης εντείνοντας τον συγχρωτισμό, ή αν θα μεταφερθούν σε άλλο μισθωμένο κτίριο στη Νεράιδα με όρους λειτουργίας Νηπιαγωγείου όπως τη δεκαετία του 1980. Η πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων ξεδιπλώνεται χαρακτηριστικά στο 21ο Νηπιαγωγείο στο Αβέρωφ, όπου επιλέχθηκε τα 72 νήπια που φοιτούν εκεί να κατανεμηθούν σε 3 τμήματα των 24 παιδιών και όχι σε 4 τμήματα των 18 παιδιών, παρότι υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.
Σοβαρή ευθύνη έχει η δημοτική αρχή που καθυστέρησε τις εργασίες στο 4ο ΕΠΑΛ, με συνέπεια να μένουν εκτός αιθουσών 50 παιδιά.
Στα όρια του δήμου Λαρισαίων και μόνο υπάρχουν 41 κενές αίθουσες στην Πρωτοβάθμια, οι οποίες πρέπει να αποτελέσουν εδώ και τώρα ανακούφιση αποσυγχρωτισμού για τα πολυπληθή τμήματα.
Τα λειτουργικά κενά σε εκπαιδευτικούς για Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία ξεπερνούν τα 80 στην πόλη, παρόμοια είναι η κατάσταση στη Δευτεροβάθμια.
Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη και στην καθαριότητα των σχολείων, παρά τις πρόσφατες προσλήψεις ορισμένου χρόνου όπου προχώρησε η κυβέρνηση μέσω των δήμων, ενώ θα έπρεπε να εξασφαλίζει όρους μόνιμης και σταθερής δουλειάς με πλήρη δικαιώματα και γενναίο αριθμό προσλήψεων. Συγκεκριμένα, στον δήμο Λαρισαίων, κάτω από τις αυξημένες ανάγκες που προκαλεί η πανδημία, οι θέσεις των καθαριστριών αυξήθηκαν μόνο κατά δύο, από 133 καθαρίστριες σε 135. Σοβαρή ευθύνη έχει ο δήμος Λαρισαίων που δεν αιτείται όλα αυτά τα χρόνια θέσεις μόνιμης και σταθερής δουλειάς βάσει των πραγματικών αναγκών και όχι βάσει του αριθμού των αιθουσών, αφού οι καθαρίστριες έχουν στην ευθύνη τους προαύλια, διαδρόμους, WC, γραφεία.
-- Τι πρωτοβουλίες έχετε πάρει ως Ενωση Γονέων μέχρι σήμερα;
-- Από τις αρχές Σεπτέμβρη, η Ενωση Γονέων είχε συναντήσεις με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, ζητώντας συγκεκριμένα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Πρότεινε την αξιοποίηση των κενών αιθουσών που προέκυψαν από συγχωνεύσεις, με έκτακτο κονδύλι από το υπουργείο για την πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών γι' αυτές τις αίθουσες.
Ταυτόχρονα οργανώσαμε αρκετές συναντήσεις με Συλλόγους Γονέων σχολείων για να συζητήσουμε, να οργανώσουμε τη δράση μας. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι ότι υπήρχαν γονείς και σύλλογοι που μέχρι πέρσι δεν είχαν καμιά επαφή μαζί μας και μας πήραν τηλέφωνο, για να πάμε να τους ενημερώσουμε. Τα μέλη του ΔΣ της Ενωσης συμμετείχαν σε αρκετές τέτοιες συνελεύσεις, βγήκαν εξορμήσεις με την ανακοίνωσή μας σε σχολεία και γειτονιές.
Ακόμα, πραγματοποιήσαμε συσκέψεις - συναντήσεις με μαζικούς φορείς της πόλης, μιας και το ζήτημα της ασφαλούς και ουσιαστικής λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας αφορά όλο το λαό.
Αυτές τις μέρες γίνονται καταλήψεις από μαθητές σε σχολεία της πόλης, διεκδικώντας ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας τους. Εμείς είμαστε εκεί για να υποστηρίξουμε τα δίκαια αιτήματά τους, να τα στηρίξουμε απέναντι στον αυταρχισμό που επιστρατεύεται από την κυβέρνηση.
-- Τι σχεδιάζετε για το επόμενο διάστημα;
-- Το επόμενο διάστημα απαιτείται αγωνιστική ετοιμότητα από τους Συλλόγους Γονέων για τα ιδιαίτερα ζητήματα κάθε σχολείου με παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση και στο δήμο Λάρισας. Δεν θα τους αφήσουμε σε χλωρό κλαρί! Μπορούμε ενωμένοι και αγωνιζόμενοι να νικήσουμε την απογοήτευση και την ενσωμάτωση που καλλιεργούν κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση, «πότε με το καρότο και πότε με το μαστίγιο». Μπορούμε να καταφέρουμε άμεσες νίκες αν επιμείνουμε αγωνιστικά το επόμενο διάστημα, γιατί τα αιτήματά μας είναι δίκαια και απολύτως αναγκαία σήμερα. Μπορούμε με τους αγώνες μας να βάλουμε παρακαταθήκη για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και δεν θα εξοντώνει, μακριά από το σχολείο της «αγοράς» που επιδιώκουν οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Για ένα σχολείο που θα καλύπτει ολόπλευρα τις σύγχρονες ανάγκες σε κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή, στο περιεχόμενο της μόρφωσης.
Ταυτόχρονα δίνουμε τη μάχη για τη μαζικοποίηση των Συλλόγων Γονέων. Η συμμετοχή των γονιών στους συλλόγους, στις μαζικές τους διαδικασίες είναι σημαντική προϋπόθεση για να δυναμώσουν και να αποτελέσουν το κύτταρο του σχολείου και της γειτονιάς. Από τη δική τους συμμετοχή κρίνονται πάρα πολλά. Πρώτα απ' όλα κρίνεται τι εφόδια θα έχουμε εμείς οι γονείς στα χέρια μας για να διεκδικήσουμε όλα αυτά που χρειάζονται τα παιδιά μας. Οταν δεν δυναμώνουμε τα δικά μας όπλα για να διεκδικήσουμε αυτά που έχουμε ανάγκη, είναι σαν να βγάζουμε με τα ίδια μας τα χέρια τα μάτια μας. Είναι σαν να λέμε στην εκάστοτε κυβέρνηση: «Προχώρα, συμφωνούμε με αυτά που κάνεις...». Προχωράμε με το σύνθημα «Και κάτω από τις μάσκες έχουμε φωνή, μόρφωση και υγεία για κάθε μαθητή».
Παράλληλα καλούν σε σύσκεψη φοιτητικών συλλόγων, συντονιστικών επιτροπών και πρωτοβουλιών, σήμερα, Τετάρτη, στις 6 μ.μ., στο αίθριο του Πολυτεχνείου για την οργάνωση και τον συντονισμό της δράσης τους.